Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei kestä minua enää negatiivisuuteni takia. Mikä avuksi?

Vierailija
28.02.2021 |

Pelkkää vääntöä ja riitaa läheisten kanssa ollut lähivuosina ja ystävät vieraantuneet Olen nyt puolison kanssa jo 2 kuukautta kinastellut.

Lähipiirini on rauhallinen ja normaali. Itse olen kärsinyt kiusamisesta, työttömyydestä, jatkuva epävarmuudesta. On poissuljettu kaikki mielenterveysongelmat, olen käynyt silti terapiassa.

Mikään ei auta oloani. Olen teinistä lähtien ollut todella ittuuntunut ja negatiivinen ihminen. En näe missään toivoa eikä valoa.
Lääkärit eivät edes tiedä mikä mua vaivaa vai onko kyseessä synnynnäinen masennus.

Kuitenkin täällä kukaan ei jaksa negatiivisuuteeni, eikä kukaan ymmärrä että olen jatkuvasti kuormittunut. Lääkäritkään ei osaa enää auttaa.

Täällä tippuu ihmisiä pois yks toisensa jälkeen. Puhelin on nykyään todella hiljainen. Puoliso voi huonosti mun takia.

Olen tosi surullinen kun en osaa muuttaa itseäni :(

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisuus voisi auttaa.

Vierailija
2/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele positiivisesti! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän negatiivisuutta.

Vierailija
4/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa!! Vuosia yrittänyt harjoitella! Se ett käyn myös tälle palstalle on kuulemma tehnyt minusta kamalan ihmisen.

Huomaan itsekkin että sen jälkeen kuin some ja nää nettipalstat ovat yleistyneet, niin musta tuli todella ankea ihminen. En uskalla olla omaa itteni eli kiltti ja iloinen.

Vierailija
5/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen koko ikäni ollut tommoinen. Ei oo kukaan tulossa hautajaisiin kuin aika jättää. Minussa on lapsesta lähtien elänyt perustavanlaatuinen itutus.

Vierailija
6/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on positiivisuus?

Vierailija
7/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistushäiriö, luonnehäiriö, tms.

Kannattaa opetella positiivista ajattelua. En tarkoita sitä huuhaata "yritä nähdä se ukkospilven kultareunus" silloin kun jokin elämässä kusee ihan totaalisesti, vaan järjestelmällistä oman mielesi uudelleenkoulutusta negatiivisten ajatusten vähentämiseksi. Se auttaa mahdolliseen ahdistukseenkin jonkin verran. Löytyy varmaan ohjeita jostain netistä, mutta jos käyt terapiassa niin kannattaa ottaa terapeutin kanssa puheeksi.

Vierailija
8/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile LSD:tä. Moni on saanut siitä helpostuta masennukseen ja ahdistukseen, ja vaikket itse olisi varsinaisesti masentunut, niin se voi silti avata jotain aivoyhteyksiä. Toki myös riskejä on. Perehdy aiheeseen kunnolla.

Vierailija
9/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös melkoisen melankoliaan taipuvainen ja huumorini on pikimustaa. Olen kuitenkin ymmärtänyt sen olevan aika raskasta muille, erityisesti naminami-ihmisille, joten olen oppinut aika hyvin filtteröimään taipumustani ihmisten seurassa.

Vierailija
10/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahotonta!! En ole onnistunut siinä. Eikä auta että minulla on pitkä kiusaamistausta. Jopa työelämässä on mulle sanottu ilkeästi.

Jotain nyt vaa napsahti päässäni.

Vierailija
11/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile LSD:tä. Moni on saanut siitä helpostuta masennukseen ja ahdistukseen, ja vaikket itse olisi varsinaisesti masentunut, niin se voi silti avata jotain aivoyhteyksiä. Toki myös riskejä on. Perehdy aiheeseen kunnolla.

No mistä saa??

Vierailija
12/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa pers. Testistä sain nolla piste.

Vierailija
13/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävakaa pers. Testistä sain nolla piste.

Ollako hän epävaka somaliii?

Vierailija
14/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nuoresta pitäen ollut helposti kuormittuva, ärsyyntyvä ja asioissa vain negatiiviset puolet näkevä, niin kyse voi olla jostain neuropsykiatrisesta oireyhtymästä (ADHD tai autismin kirjo). Jotkut aikuisena ADHD-diagnoosin saaneet ovat kertoneet, että diagnoosin ensimmäisiä vihjeitä olivat jatkuva kiukkuisuus ja negatiivisuus samoin kuin herkästi ylikierroksille meneminen.

Toinen mahdollinen syy voi olla se, että olet saattanut huomaamattasi omaksua negatiivisen ihmisen identiteetin ja käyttäydyt sen mukaan. Kuulostaa huuhaalta mutta yllättävän moni ei jotenkin anna itselleen lupaa muuttua nuoruusvuosien jälkeen. Siitä huolimatta, että ihmisen minuus on teini-iässä kaikkea muuta kuin valmis.

Olisi aiheellista myös pysyä poissa somesta ja tällaisilta nettipalstoilta, jos olet huomannut niiden pahentavan oloasi. Peruspositiivisellakin ihmisellä alkaa ottaa jossain vaiheessa aivoon jatkuva trollaus, valittaminen, näpäyttely ja vihanlietsonta.

Vierailija
15/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa!! Vuosia yrittänyt harjoitella! Se ett käyn myös tälle palstalle on kuulemma tehnyt minusta kamalan ihmisen.

Huomaan itsekkin että sen jälkeen kuin some ja nää nettipalstat ovat yleistyneet, niin musta tuli todella ankea ihminen. En uskalla olla omaa itteni eli kiltti ja iloinen.

Oletko ikinä kokeillut nettilakkoa? Osahan esimerkiksi lopettaa Instan käytön, jos huomaa ahdistuvansa toisten kauneusleikatuista kropista/naamoista ja editoiduista valokuvista tai somessa esitetystä täydellisestä perheelämästä.

Jos et ole ikinä kokeillut kiitollisuuspäiväkirjaa, joka minusta on parempi jonkun käyttämällä nimellä hyvän löytämisen päiväkirja, kannattaa sitäkin kokeilla. Osta nätti vihko ja kirjoita siihen joka päivä hyviä asioita, jotka tapahtuivat. Se vaatii näkökulman muuttamista ja kovaa pohdiskelua, mikä luontaisessa ja pitkään jatkuneessa pessimismissä ei haittaa ollenkaan. Hyviä asioita voi esimerkiksi olla, että tänään paistoi ulkona aurinko, leikkasit tomaatista oikein nätin paksuisia viipaleita ja kahvimaito ei ollut aamulla loppunut.

Vierailija
16/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mistä saa??

Joudut tekemään itse selvitystyötä. Kaikkea ei tuoda tarjottimella eteesi. Ja muutenkin on suositeltavaa lukea aiheesta laajasti ennen kokeiluja. Muuten voi käydä ikävästi. Jos olet kärsimätön ja kyvytön tiedonhakuun, unohda koko juttu.

Vierailija
17/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

B-vitamiinien vajaus? Jotain todella vahvoja B-vitamiineja kannattaa kokeilla, sinulla saattaa osittain olla jotain hermostollistakin vikaa stressin ym. takia. B-vitamiinithan on toiselta nimeltään hermovitamiineja.

Vierailija
18/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koklaa amfiteatteria

Vierailija
19/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amfiteattetissa oit kysy ja vastata itse..

Vierailija
20/34 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ässburger strikes again lol

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi