1200kcal dietti
Jos syön 1-3kk, niin laihdunkohan vai tapahtuuko se säästöliekillä vai mikä onkaan?
Olen 33v, 78kg/163, nainen ja mitään liikuntaa en harrasta. Vien lapset tarhaan ja teen istumatyötä. Olen yh, joten omaa aikaa ei ole ja lapset eivät käy isällään. Asumme kauempana kaikista sukulaisistani, joten ehdotukset "lapset illaksi hoitoon ja lenkille" ei vaan oikein sovi 😔
Eli siis syömällä eroon noin 15kg olisi paras. Ja tosiaan ei niin, että päivän aikana pala pizzaa ja se oli siinä vaan ihan kunnolla runsaasti vihanneksia ja kasviksia ja proteiinia. Kokonaan en haluaisi hedelmistä mm luotua ja syömme niin harvoin pastaruokia, että linssipastastani kyllä haluaisin pitää kiinni.
Onko tuhoon tuomittua? Pitäisikö määrän olla pienempi tai isompi? Apua!
Kommentit (47)
Mun paino on noussut 1-2 tai 3-4 kg portaita noin 13 kg ylipainoon. Laihtuminen takaisin on vaikeaa, mutta luulisin, että voisi onnistua samalla tavalla portaita alaspäin. Nyt on käynyt niin, että jää 2-3 kg väliin pudotus, enkä osaa siinä kohtaa tiukentaa ruokavaliota. Usein käy jopa päinvastoin, eli antaa periksi ja nousee takaisin. Tämä on estänyt sen, että ei saa edes puolta liikapainostaan pois.
Garcinia Laihdutuslääke - http://tonzes.com/slimfi.htm Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.
Teet seuraavat jutut niin takaan, että laihdut.
1) osta älykello
2) syö 2000 kaloria päivässä + 3000 perjantaisin eli yhteensä 15 000 kaloria viikossa.
3) kuluta keskimäärin päivittäin 3000 kaloria eli 21 000.
4) vaje on siis viikossa 6000 kaloria eli laihdut keskimäärin reilut puoli kiloa viikossa ja ennen kaikkea kestävästi.
5) 3000 kalorin kulutus ei vaadi ihmeitä. Noin 1,5-2 tuntia kävelyä päivittäin.
Homma siis on kiinni ihan omasta viitsimisestä. 2000 kalorin ruokamäärillä et nääny ja energiaa pitäisi olla sen verran, että jaksat mennä kävelylle.
Vierailija kirjoitti:
Älkää pelätkö ''syövänne liian vähän'', 2000 Kcal dieetti kotona liikkumattomalle naiselle aika paljon. (ellei ole hyvin pitkä).
Luulen, että tuo 2000kcal (miehillä 2500) päivässä kalorimäärät on jäänne ajoilta, jolloin oltiin päivittäin fyysisesti aktiivisempia. En mitenkään voi uskoa, että se on sopiva määrä toimistotyöläiselle, saatikka siinä ei ole otettu huomioon myöskään ikää. Koko päivän istuva 50v ei yksinkertaisesti kuluta niin paljon kaloreita, kuin istuva 20v. Nuorena yleensä ollaan fyysisesti aktiivisempia ja lihaksien ylläpitoon ei tarvitse niin paljon työtä, kuin keski-ikäisenä. Harmi, että edelleen suositellaan tuota 2K kalorimäärät, ja sitten pelätään syövänsä liian vähän, jos laskee pv kalorimäärät 1600-1700 kaloriin...
Nutrileteilla se on kyllä onnistunut niin, että ne pitävät kivasti pahinta nälkää, mutta niiden lisäksi syö (kun siltä tuntuu) hedekmiä, vihanneksia, hillitysti puuroa ja joskus jogurttia, juustoa, leivän, liha- tai kalakeiton. Kunhan kaloreita ei tule 1500 enempää per päivä ja joinakin päivinä jopa alle 1000, hoskus jopa pelkillä Nutrileteilla. Näin on onnistunut. Ilman Nutriletteja ei homma ole pysynyt hanskassa.
Vierailija kirjoitti:
Nutrileteilla se on kyllä onnistunut niin, että ne pitävät kivasti pahinta nälkää, mutta niiden lisäksi syö (kun siltä tuntuu) hedekmiä, vihanneksia, hillitysti puuroa ja joskus jogurttia, juustoa, leivän, liha- tai kalakeiton. Kunhan kaloreita ei tule 1500 enempää per päivä ja joinakin päivinä jopa alle 1000, hoskus jopa pelkillä Nutrileteilla. Näin on onnistunut. Ilman Nutriletteja ei homma ole pysynyt hanskassa.
Lisään vi4el', että yksi 2000 kalorin päivä viikossa ei haittaa yhtään, kunhan se ei ole joka päivä. Ellet sitten urheile erittäin tehokkaasti joka päivä, tai tee esim. puutarhatöitä nyt kesällä pitkin päivää.
Mä olen syönyt kuukauden 1200-1300 kcal päivässä. 1200 kcal putoaa 500g viikossa ja 1300 kcal 250g normaalipainon sisällä. Hyvin saa syödä eikä todellakaan tule mitään säästöliekkiä tai puutostilaa.
Esim eilen: aamulla turkkilaista jugurttia, 15g mysliä ja 1 tl hilloa, maitokahvi
lounaaksi bagel kinkulla ja juustolla, toiselle puolelle appelsiinimarmeladia
päivällisen aasialainen kookos-kanakeitto 1 lautasellinen
iltapala marjasmoothie rahkajugurttiin, 1 rivi appelsiinikrokanttisuklaata ja 1 minikokoinen perunaleivos
1229kcal.
Mun lauantait on mättöpäiviä jolloin tulee liikaa hiilareita mutta silti sain pidettyä kalorit kurissa. Nuo sokerihiilarit vaan tuppaa näkymään heti vaa'alla. Jos söisin ruisleipää, hedelmiä tai juureksia niiden hiilarit ei vaikuttaisi niin paljon. Hiilarilla ja hiilarilla on väliä!