Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1200kcal dietti

Vierailija
28.02.2021 |

Jos syön 1-3kk, niin laihdunkohan vai tapahtuuko se säästöliekillä vai mikä onkaan?

Olen 33v, 78kg/163, nainen ja mitään liikuntaa en harrasta. Vien lapset tarhaan ja teen istumatyötä. Olen yh, joten omaa aikaa ei ole ja lapset eivät käy isällään. Asumme kauempana kaikista sukulaisistani, joten ehdotukset "lapset illaksi hoitoon ja lenkille" ei vaan oikein sovi 😔

Eli siis syömällä eroon noin 15kg olisi paras. Ja tosiaan ei niin, että päivän aikana pala pizzaa ja se oli siinä vaan ihan kunnolla runsaasti vihanneksia ja kasviksia ja proteiinia. Kokonaan en haluaisi hedelmistä mm luotua ja syömme niin harvoin pastaruokia, että linssipastastani kyllä haluaisin pitää kiinni.

Onko tuhoon tuomittua? Pitäisikö määrän olla pienempi tai isompi? Apua!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa liian vähältä, nosta kaloreita ja syö mahdollisimman laadukkaasti. Liikuntaa vähän myös mukaan jos vaan mahdollista. Äläkä missään nimessä osta keltään julkkikselta mitään nettidieettiä.

Vierailija
2/47 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat, että sun aineenvaihdunta toimii myös laihduttuasi, älä syö alle 1500 kcal.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää liikkumasta lasten kanssa?

Vierailija
4/47 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää liikkumasta lasten kanssa?

Niin, mikä?

Vierailija
5/47 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tavoitepaino on varmaan aika sopiva, terveeellisen järkevä. Suosituksissa on että jos laihduttaa, dieetti ei saa olla alle 1500kcal.

Itse olen järkeillyt että dietti ei kannata olla alle lepoaineenvaihdunnan, joka sinulla lähtötilanteessa n 1500kcal ja tavoitepainossa vajaa 1400kcal. Tavoitepainossa sitten nostaa vähän kaloreita.

Vierailija
6/47 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koittaisin vaikka sellaista, että nukkuisin mahdollisimman hyvin, söisin ensisijaisesti vaikka "soseruokia" kuten puuroa ja smootheja ja kasviskeittoja, pitää hyvin nälkää. Juomana vesi. Lisäksi tuoreita vihanneksia kuten porkkanaa, parsakaalia. Proteiinia tarvitset, vaikkapa kanaa, kalaa, kananmunaa, raejuustoa... Syöt noita aineksia enimmäkseen niin kalorit pysyy helposti kurissa laskemattakin. Tarvitset tietty rasvaakin, joten muista myös ottaa öljyä ja pähkinöitä. Älä laske vaan syö järkeviä annoskokoja, nälän yllättäessä ensin kevyempää (vaikka niitä juureksia ja raejuustoa) ja jos olo on (laihtuessa varmaan helposti on) niin sitten päälle vaikka jäätelö tms. mitä mieli tekee. En usko, että kalorimäärät siitä kovin suuriksi kasvaa jos tyydytät nälän kevyillä aineksilla ja vähän joitain herkkuja syöt.

Lasten kanssa varsinkin kun jo aurinko paistaa, voisi tehdä lyhyitä luontoretkiä nyt ainakin. Vaikka muutama kyykky päivässä, esim. 2x10. On se parempi kuin ei mitään. Jos jaksaisit tehdä vaikka minuutin tai kaksi sykettä nostavaa liikuntaa melkein joka päivä (esim. X-hyppyjä tai jos et tykkää hyppiä niin jonkun korokkeen kanssa steppejä), silloin nousisi sun energiankulutus yllättävän paljon päivässä. Silloin laihdut helpommin ja peruskuntosi nousee. Voit korkeammalla kulutuksella syödä enemmän proteiiniakin, jolloin nälkää ei tarvitse nähdä niinkään paljon, syöt enemmän ja laihdut silti enemmän. Eli kannattaa.

T. 160/50 mamma

Vierailija
7/47 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muusta kuin että laihdutin 1900kcal dieetillä bmi 22:een. Pituutta minulla 173cm.

Vierailija
8/47 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kahden viikon ajan ruokapäiväkirjaa johon kirjaat kaikki syömäsi kalorit. (Olettaen että et liho tällä hetkellä vaan painosi pysyy suht samassa)

Laske todellinen päivittäinen kulutuksesi kahden viikon jälkeen. Sitten miinusta siitä 200 Kcal. Se on sopiva ''dieettikalorimäärä'' jolla laihdut, mutta et ''liian nopeasti''. Pidä sitä päivittäisenä kattona jonka yli ei kannata mennä.

Kun paino alkaa tippua on hyvä laskea kulutus uudelleen.

Älkää pelätkö ''syövänne liian vähän'', 2000 Kcal dieetti kotona liikkumattomalle naiselle aika paljon. (ellei ole hyvin pitkä). Nälkä saa ja pitää tulla aterioiden välissä, kyllä se siitä tasoittuu.

Migreenistä ja huimauksesta huomaa että jokin on todella pielessä...

T. 153cm, 49Kg

(ent. 64 Kg)

Vierailija
9/47 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssasi samanpituinen ja painoin saman verran vuosi sitten. Sitten tuollaisella parjatulla "julkkiskuurilla" laihdutin 10 kiloa, ja sain sitä kautta kontrollin syömiseen ja elämäntapoihini. Enää en ole aktiivisesti laihduttanut, mutta silti pikkuhiljaa elämäntapojen muutoksella ja aktiivisen liikunnan löytämiselle elämääni paino on pikku hiljaa hilautunut alaspäin, tällä hetkellä painan noin 65 kiloa. Tavoittelen myös tuollaista 60-63 painoa, mutta olen kyllä ihan tyytyväinen, jos saan tässä nykyisessäkin pidettyä.

Vierailija
10/47 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa 16:8 paastoa, kyllä tippuu paino kun en mässää mitään herkkuja tai hiilarihöttöä.

Vierailija
11/47 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssasi samanpituinen ja painoin saman verran vuosi sitten. Sitten tuollaisella parjatulla "julkkiskuurilla" laihdutin 10 kiloa, ja sain sitä kautta kontrollin syömiseen ja elämäntapoihini. Enää en ole aktiivisesti laihduttanut, mutta silti pikkuhiljaa elämäntapojen muutoksella ja aktiivisen liikunnan löytämiselle elämääni paino on pikku hiljaa hilautunut alaspäin, tällä hetkellä painan noin 65 kiloa. Tavoittelen myös tuollaista 60-63 painoa, mutta olen kyllä ihan tyytyväinen, jos saan tässä nykyisessäkin pidettyä.

Millainen julkkiskuuri?

Vierailija
12/47 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaurapuuro hyvää ruokaa laihduttajalle? Vai vasta sitten, kun on laihduttu ja pyritään enää vain pitämään se paino yllä? Tämä kiinnostanut aina

Vierailija
13/47 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat, että sun aineenvaihdunta toimii myös laihduttuasi, älä syö alle 1500 kcal

Mutta kun ap vähän tuosta laihtuu, ei päivän kulutus edes ole 1500, joten lihoo sitten vaan. Ei dieetin kalorien alaraja voi olla 1500 jos vuorokauden energiantarve on 1300.

Vierailija
14/47 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaurapuuro hyvää ruokaa laihduttajalle? Vai vasta sitten, kun on laihduttu ja pyritään enää vain pitämään se paino yllä? Tämä kiinnostanut aina

Kaurapuuro aamupalalla hyvä kun ei syö levottoman suurta lautasellista. Sen sijaan riisi ja pasta sisältää paljon nopeasti imeytyvää energiaa (hiilaria). Niitä kannattaa välttää. Perunassa verrattain vähän energia + sisältää vitamiineja ja hivenaineita. Myöskään leipää ei kannata syödä paljon, lounaalla ja päivällisellä korkeintaan siivu, väli- tai iltapalalla korkeintaan kaksi siivua.

Vierailija
15/47 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat, että sun aineenvaihdunta toimii myös laihduttuasi, älä syö alle 1500 kcal

Mutta kun ap vähän tuosta laihtuu, ei päivän kulutus edes ole 1500, joten lihoo sitten vaan. Ei dieetin kalorien alaraja voi olla 1500 jos vuorokauden energiantarve on 1300.

Kukaan aikuinen ei liho 1500kcal, vaikka lepoaineenvaihdunta olisi alle sen. Lepoaineenvaihdunta tarkoittaa sitä että makaa paikallaa eikä tee muuta kuin hengittää. Käytännössä kaikki kuluttaa enemmän kuin 1500kcal.

Vierailija
16/47 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latasin Yazion ja syötin sinne omat mitat ja tavoitteet ja liikunnan määräksi kaikkein matalin ja antoi kcalmääräksi per päivä 1428kcal. Se varmaan ihan hyvä? Ja, kun paino laskee, niin lasketaan uudelleen. Ap

Vierailija
17/47 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samankokoinen kuin sinä ja aloitin laihtarin kolmisen viikkoa sitten. Kulutukseni on kyllä isompi kuin sulla, koska askelia tulee yli 10000 päivässä säännöllisen koiralenkkeilyn ja aktiivisemman työn takia.

Olen nyt kirjannut ja punninnut ruoat ja laskenut tarkkaan kaikki kalorit laihdutusaikana. Kaloreita päivässä kertyy 1000-1400. En ole laihtunut grammaakaan, vaikka miinuskaloreita on 500-1500 päivässä. Jatkan kuitenkin, koska periaatteessa joskus on vaan pakko laihtua jos syö vähemmän kuin kuluttaa. En ole säästöliekillä enkä näe nälkää, vaan syön kevyitä ruokia riittävästi.

Mitä luulette, kauanko pitää jatkaa, että paino alkaa putoamaan? Aika epämotivoivaa, kun ei yhtään putoa kiloja tai ees grammoja kolmessa viikossa..

Vierailija
18/47 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun täytyy ainakin saada pureskella ruokani, joten smoothiet sun muut eivät tunnu ruualta ollenkaan!

Vierailija
19/47 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin suosisin pureskeltavaa ruokaa mieluummin kuin juotavaa, jotta tuntee syövänsä.

Vierailija
20/47 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan aikuinen ei liho 1500kcal, vaikka lepoaineenvaihdunta olisi alle sen. Lepoaineenvaihdunta tarkoittaa sitä että makaa paikallaa eikä tee muuta kuin hengittää. Käytännössä kaikki kuluttaa enemmän kuin 1500kcal.

Pistäpä kalorilaskuriin 150 cm 45 kiloisen naisen tiedot ja katso mikä on passiivinen päivittäinen kulutus. Mä voin kertoo sulle. Alle 1300 kaloria.

Aikuiset kuluttavat lapsia vähemmän energiaa koska aikuiset ei kasva. Kasvaminen kuluttaa energiaa ja ravintoaineita. Lapset ovat yleensä myös aktiivisempia.