Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini on katkera siitä että me lapset saimme isältämme perintöä hänen kuoltuaan

Vierailija
27.02.2021 |

Rivien välistä antaa joskus ymmärtää että hyödyimme perusteettomasti heidän työllään ansaitsemista varoista, joita ei siis todellakaan ollut paljon. Todella raskasta tällainen, enkä olisi IKINÄ uskonut äidistäni tällaista.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun äidilläni on tosi hyvä eläke, leskeneläke lisäksi ja omaisuutta kymmenien tuhansien arvosta. Silti vinkuu koko ajan, miten köyhä hän on. En ymmärrä.

Vierailija
22/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yksityiskohtia tietämättä ymmärrän toisaalta äitiännekin. Hänet isänne on valinnut kumppanikseen, isänne ja äitinne on arkenne pyörittäneet, joten kai siitä äidillekkin osuus kuuluu. Lapsethan ei perinnön eteen mitään tee, puoliso yleensä tekee ainakin sen verran, että toisen on mahdollista tienata kun toinen osallistuu myös arjen pyörittämiseen.

Eiköhän hän saanutkin osuuden, avio-oikeuden perusteella.

Sehän onkin hänen oma osuutensa, ei perintöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi me on tehty keskinäinen testamentti. Lapset saavat lakiosan, jos vaativat sitä, mutta puolet perinnöstä jää leskelle.

Vierailija
24/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yksityiskohtia tietämättä ymmärrän toisaalta äitiännekin. Hänet isänne on valinnut kumppanikseen, isänne ja äitinne on arkenne pyörittäneet, joten kai siitä äidillekkin osuus kuuluu. Lapsethan ei perinnön eteen mitään tee, puoliso yleensä tekee ainakin sen verran, että toisen on mahdollista tienata kun toinen osallistuu myös arjen pyörittämiseen.

Niin, enhän mä kirjoittanutkaan mitään perimisestä vaan avio-oikeuteen perustuvasta osuudesta.

Vierailija
25/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, enhän mä kirjoittanutkaan mitään perimisestä vaan avio-oikeuteen perustuvasta osuudesta.

Miten oma osuus sitten "saadaan", kun se kerran kuuluu itselle?

Vierailija
26/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän voisi yhdistää sinne vauva-anoppi " vauvan tehtävä hoitaa.." ketjuun missä ei kestetä isovanhempia elämässä.

Perintö kuitenkin kelpaa. Sina. Miksi? Mitä lapset ovat tehneet vanhempiensa rahojen eteen? Nämä aikuiset eivät saisi ihmetellä jos heidän vanhempanssa testamenttaavat rahansa muualle. Tuli vaan mieleen.

Normaalit perheet yrittävät pitää hyvät välit puolin ja toisin. Ja samoissa perheissä testamentataan mitä on, jälkipolville.

Tiedän perheitä joissa toinen vanhemmista menehtyy, eikä sitä leskeä lähdetä ajamaan pois esim.kodistaan. Vaan varat jaetaan kun vanhempia ei ole. Toisenlaisiakin on olemassa.

Vierailija
27/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani oli keskinäinen omistusoikeustestamentti ja niin on puolisollani ja minulla. Lapset voivat vaatia lakiosansa, mutta me emme sisareni kanssa vaatineet. Kun äidistäkin aika jättää, en ota perintöä vastaan vaan se menee lapsillemme.

Vierailija
28/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskinäisellä omistusoikeustestamentillä välttää riidat. Avioparin omaisuus on heidän/meidän. Kun toinen kuolee, saa toinen pitää yhteisen kodin, mökin jne.

Vierailija
29/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekopäistä yrittää maksaa enemmän perintöveroja! Itse siirrän kaiken sukupolven yli vanhemmiltani perityn omille lapsille, näin säästyy perintöveroja huomattavia summia.

Ei taida olla talousihminen äitisi.

Minä olen perimässä pienen perinnön, noin 30 000 €, pidän kyllä itse. Kolme lastani ovat perineet jo kahdesti, ensin isänsä ja sitten isovanhempansa isän puolelta, perinnöt olivat yht. n. 60 000 €/lapsi. Olen vasta 63-vuotias, kyllä minä oman perintöni säästän vanhuudenturvaksi. Lapset perivät sitten minut. Perintövero ei niin iso ole, että sitä kannattaa miettiä, jos itse rahaa tarvitsee.

Vierailija
30/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän voisi yhdistää sinne vauva-anoppi " vauvan tehtävä hoitaa.." ketjuun missä ei kestetä isovanhempia elämässä.

Perintö kuitenkin kelpaa. Sina. Miksi? Mitä lapset ovat tehneet vanhempiensa rahojen eteen? Nämä aikuiset eivät saisi ihmetellä jos heidän vanhempanssa testamenttaavat rahansa muualle. Tuli vaan mieleen.

Normaalit perheet yrittävät pitää hyvät välit puolin ja toisin. Ja samoissa perheissä testamentataan mitä on, jälkipolville.

Tiedän perheitä joissa toinen vanhemmista menehtyy, eikä sitä leskeä lähdetä ajamaan pois esim.kodistaan. Vaan varat jaetaan kun vanhempia ei ole. Toisenlaisiakin on olemassa.

Leskellä säilyy avioliitossa asumisoikeus kuolemaansa asti, eli häätöä ei tarvitse pelätä.

Vierailija
31/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuissa perheissä asiat hoidetaan siten että ensimmäisen kuollessa kaikki on lesken ja hänen kuoltuaan perilliset jakavat loput.

Vierailija
32/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksuissa perheissä asiat hoidetaan siten että ensimmäisen kuollessa kaikki on lesken ja hänen kuoltuaan perilliset jakavat loput.

Ja sitten leski rakastuu, menee naimisiin ja kupsahtaa ennen uutta puolisoaan, perintö menee täysin ohi lasten.

Oletko sinä syntynyt ilman aivoja?

Vierailija
33/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten leski rakastuu, menee naimisiin ja kupsahtaa ennen uutta puolisoaan, perintö menee täysin ohi lasten.

En 😀

Koska leski on myös lasten vanhempi, riippumatta hänen statuksestaan kuolinhetkellä lapset perivät hänet.

Vierailija
34/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioleskellä on lain takaama asumisoikeus asumiskäytössä olleeseen taloon/huoneistoon.

Vierailija
35/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En 😀

Koska leski on myös lasten vanhempi, riippumatta hänen statuksestaan kuolinhetkellä lapset perivät hänet.

No ei peri jos pari tekee testamentin jossa kaikki on lesken.

En kyllä ymmärrä miten sen voi tehdä, koska lakiosansa voi aina vaatia, kunhan lähdin leikkiisi mukaan.

Vierailija
36/36 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten oma osuus sitten "saadaan", kun se kerran kuuluu itselle?

Se saadaan tasinkona, eikä se kuulu itselle ennen kuin puoliso on kuollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan