Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merikarvian poikamiehet ihmettelevät mikä nykyajan naisia vaivaa: "ehkä heillä on korkeammat tavoitteet"

Vierailija
27.02.2021 |

Merikarvialla sataa nuorta miestä kohden on 7180 samanikäistä naista. Samanlainen tilanne on Pomarkussa, Nakkilassa, Karviassa ja Kokemäellä.

Krister Ristimäki arvelee, että naiset lähtevät, koska he eivät löydä Merikarvialta mieleistään työtä.

Ehkä heillä on korkeammat tavoitteet ja he haluavat jollekin tietylle alalle. Täällä ei oikein ole palveluitakaan. Kela on hävinnyt ja nyt on enää pari kauppaa, pankki ja posti.

Me miehet ehkä tyydytään vähän vähempään. Ei niin kiinnosta tuo kaupunkilaiselämä.

https://www.hs.fi/elama/art-2000007829200.html

Kommentit (1318)

Vierailija
181/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prinsessasyndrooma on tämän ilmiön nimi. Av-mammat huomaavat jossain vaiheessa ettei Suomessa olekaan tuhansia nhl-miljonäärejä, vai huomaavatkohan edes?

Ahaa, prineasyndrooma on siis se, kun njori nainen ei jää perähikiälle, vaan lähtee "kaupunkiin" opiskelemaan ammattia ja sen jälkeen tekemään työtä sen sijaan että jäisi jonnekin perähikiälle, jossa ei voi opiskella, ja jossa ei ole töitä, jotta perähikiän aikamiespojatvrivät vaan eivät jäisi ilman pllua?

Vierailija
182/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tätä vastakkainasettelua. Lähtökohtaisestihan maalla asuvilla ja kaupunkilaisilla on molemmilla sellaista tietoa maailmasta, jota toiselta puuttuu ja parhaimmillaan nämä kaksi täydentävät toisiaan, eivät suinkaan ole ristiriidassa. Pluralistisessa yhteiskunnassa luulisi olevan tilaa molemmille ja tarpeeksi kunnioitusta kohdata jokainen ihminen ihmisenä, ei maalaisjunttina tai koppavana kaupunkilaisena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että monella nuorella miehellä on ongelmia tunteiden käsittelyssä tai sosiaalisten suhteiden mudostamisessa, ei ole heidän oma vikansa, vaan liittyy kasvatukseen ja niihin malleihin joita on kotoa ja lähipiirissä saatu. Jos miesten halutaan olevan taitavampia ihmissuhteissa, tarvitaan erilaista kasvatusta ja lähtlkohtaisesti rakkautta, ei halventamista. Enkä tällä tarkoita, että on naisten velvollisuus jotenkin hoivata aikuisia miehiä, vaan on vanhempien ja koulun tehtävä antaa kaikille lapsille valmiudet kokonaisen, merkityksellisen elämän muodostamiseen.

Kai tiedät, että syrjäytyneitä ja mielenterveysongelmaisia naisia on miehiä enemmän ikäryhmissä 20-30v?

Mistä tuo asenteellisuutesi kumpuaa? 

Ei ole. Miehet ei hoidata mielenterveysobgelmiaan ja joku vuosi sitten uutisoitiin että joka viides nuori mies istuu perseellään pelaamassa ilman koulutusta tai työtä.

Vierailija
184/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut huomaavinani, että monesti naisilla ja miehillä on erilaiset käsitykset hyvästä elämästä. 

Hyvä elämä on sitä että voi elää ihanassa kodissa, miehen rahoilla, puuhastellen jotain kivaa.

Oikeasti, montako miehen rahoilla elävää puuhastelijaa tunnet?

Vierailija
185/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merikarvialla on gastro pub meren rannalla sekä metsässä voi poimia karvia. Täydellinen paikka sinkkunaisille.

Vierailija
186/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut huomaavinani, että monesti naisilla ja miehillä on erilaiset käsitykset hyvästä elämästä. 

Naulan kantaan. Miehet tyytyy vähään, naiselle ei riitä koskaan mikään.

No, kun kerta uskot näin, niin halvemmaksi tulee ostaa se fantasy nukke tai jatkaa, kuten tähänkin asti: ilman naista.

Vierailija
187/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jotain yliopistosta kohta valmistuvaa 23-vuotiasta naista kiinnostaakin huimasti samanikäinen mies, jolla ei mitään koulutusta, ei mitään kokemusta itsenäisestä elämästä, eikä edes mitään halua mennä elämässä eteenpäin...

Olen huomannut lukemalla ahkerasti mammafoorumia ja heppatallia, ettei se naisten koulutus kyllä ilmene siten, että se tekisi minkään ikäisistä naisista sivistyneen oloisia. Keskusteluihin osallistuvat miehet ovat selvästi sivistyneempiä ja asiallisempia.

Kyllä. Sinäkin olit niin sivistynyt ja asiallinen mies, että sait pysyvän kirjoituskiellon heppatalliin.

Vierailija
188/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että monella nuorella miehellä on ongelmia tunteiden käsittelyssä tai sosiaalisten suhteiden mudostamisessa, ei ole heidän oma vikansa, vaan liittyy kasvatukseen ja niihin malleihin joita on kotoa ja lähipiirissä saatu. Jos miesten halutaan olevan taitavampia ihmissuhteissa, tarvitaan erilaista kasvatusta ja lähtlkohtaisesti rakkautta, ei halventamista. Enkä tällä tarkoita, että on naisten velvollisuus jotenkin hoivata aikuisia miehiä, vaan on vanhempien ja koulun tehtävä antaa kaikille lapsille valmiudet kokonaisen, merkityksellisen elämän muodostamiseen.

Kai tiedät, että syrjäytyneitä ja mielenterveysongelmaisia naisia on miehiä enemmän ikäryhmissä 20-30v?

Tämä johtuu ainoastaan siitä, että naiset tunnistavat ja tunnustavat tilansa herkemmin ja hakevat apua.

Sivujuonteena e-pillerit, joilla on vaikutusta serotoniinin tuotantoon.

Ja toinen sivujuonne, että naisten elämästä puuttuu usein turvallinen mies ja se luo mt-puolen väsymistä.

Vierailija
189/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on aika usein toisinpäin. Miehet haluaa sen kalliin mersun, kylpytynnyrin ja isoimman telkan mitä saa koska kaverillakin on. Autoihin voidaan upottaa oikeasti ihan järjettömiä summia rahaa ja sitten pitäisi jotenkin naisena kiinnostua samasta?

Näin se menee. Naisen 500 euron laukku ei ole mitään kun parisuhteessa aletaan ostamaan miehelle leluja. Kukahan sitä oikeasti rahoittaakin ketä?

En kyllä taida tuntea yhtäkään naista, jolla olisi 500 euron laukku. Miehet vetää johtopäätöksiä naisten elämän sisällöstä jostain Instan turhakkeista, mutta itse kyllä näen ihan lähipiiristä mihin ne miehet rahansa polttavat: autoihin, mönkkäreihin, kiinakrääsään, vesijetteihin, veneisiin jne. jne. Heti kun vähän tienataan niin ei osata tehdä mitään fiksua, vaan ostetaan vaan kallista kamaa ja se kehittyminen ihmisenä jää väliin, kun millään muulla ei ole väliä kuin sillä minkä lelun voi seuraavaksi hankkia.

Vierailija
190/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Miehet ei hoidata mielenterveysobgelmiaan ja joku vuosi sitten uutisoitiin että joka viides nuori mies istuu perseellään pelaamassa ilman koulutusta tai työtä.

Tarkistapa ne faktasi. 

Vierailija
191/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on aika usein toisinpäin. Miehet haluaa sen kalliin mersun, kylpytynnyrin ja isoimman telkan mitä saa koska kaverillakin on. Autoihin voidaan upottaa oikeasti ihan järjettömiä summia rahaa ja sitten pitäisi jotenkin naisena kiinnostua samasta?

Näin se menee. Naisen 500 euron laukku ei ole mitään kun parisuhteessa aletaan ostamaan miehelle leluja. Kukahan sitä oikeasti rahoittaakin ketä?

En kyllä taida tuntea yhtäkään naista, jolla olisi 500 euron laukku. Miehet vetää johtopäätöksiä naisten elämän sisällöstä jostain Instan turhakkeista, mutta itse kyllä näen ihan lähipiiristä mihin ne miehet rahansa polttavat: autoihin, mönkkäreihin, kiinakrääsään, vesijetteihin, veneisiin jne. jne. Heti kun vähän tienataan niin ei osata tehdä mitään fiksua, vaan ostetaan vaan kallista kamaa ja se kehittyminen ihmisenä jää väliin, kun millään muulla ei ole väliä kuin sillä minkä lelun voi seuraavaksi hankkia.

Kirjoitatko sinä näitä juttujasi ihan tosissasi? 

Vierailija
192/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakkilasta on 10 kilometriä poriin eli jos porilainen muija kelpaa ei hätää.

Nakkila on erinomainen

Vierailija
193/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Tutkimus vahvistaa, että suurin osa syrjäytyneistä ja syrjäytymisvaarassa olevista nuorista ja nuorista aikuisista on miehiä. Ja yritän olla olematta asenteellinen, ennemmin pyrin empatiaan. Miten kohdata eriarvoisuus yhteisunnassa? Entä sukupuolten välinen eriarvoisuus? Ne eivät ole helppoja kysymyksiä.

Vierailija
194/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä johtuu ainoastaan siitä, että naiset tunnistavat ja tunnustavat tilansa herkemmin ja hakevat apua.

Sivujuonteena e-pillerit, joilla on vaikutusta serotoniinin tuotantoon.

Ja toinen sivujuonne, että naisten elämästä puuttuu usein turvallinen mies ja se luo mt-puolen väsymistä.

Korjaan, turvallisen miehen puuttuminen ei luo mt-ongelmia niinkäön kuin ei-turvallisen miehen läsnäolo elämässä. Siksi moni nainen on mielummin yksin.

Vierailija
195/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä elämä on sitä että voi elää ihanassa kodissa, miehen rahoilla, puuhastellen jotain kivaa.

Oikeasti, montako miehen rahoilla elävää puuhastelijaa tunnet?

Niin. Naiset käy töissä ja maksaa omat menonsa, ja parisuhteessa puolet menoista ja perheessä yleensä myös lasten menot. Nämä, jotka täällänulisee ei tajua tätä koska niillä ei ole kokemusta seurustelusta, parisuhteesta tai perhe- elämästä.

Vierailija
196/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain aikoinaan miehen pikkupaikkakunnalta. Pikkupaikkakunnalta olin itsekin, mutta sentään 8000 asukasta.

No, mies halusi viettää kaiken vapaa-aikansa niiden poikamieskavereiden kanssa siellä kotopuolessa. Metsästettiin, kalastettiin, illalla pelattiin pokeria kunnes lähdettiin tansseihin toiselle pikkupaikkakunnalle.

Miestä ei juuri näkynyt kesäisin ja syksyisin.

Minulla varmaan se prinsessasyndrooma, kun lopulta 10 vuoden jälkeen tajusin että voisin parempaakin saada.

Autojakin varmaan rassasivat, samalla kun minun autoni sammui työmatkalla joka risteykseen. Mutta mitäs nyt siitä, nainen hoitaa autonsa itse.

Keksin kyllä monta muutakin asiaa joita hoitaa paremmin itse, siinä 10 vuoden aikana.

Vierailija
197/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Millä nämä peräkylien miehet ovat ajatelleet itsensä elättää? Eihän noilla paikkakunnilla ole elinkeinoja.

Ajatellaanko siellä, että on ihan ok olla koko elämä työttömänä? Yläasteelta suoraan Kelan asiakkaaksi?

Kertoo tytöistä hyvää, että haluavat töihin ja opiskelemaan. Niin minäkin tekisin.

Jos vaikka alkuun lukisit artikkelin ennen kommentointia? Jutun mies työskentelee sahalla. Tiesitkö muuten, että pikkukunnissa ja maaseudulla on alhaisempi työttömyysprosentti kuin kaupungeissa? Kyllä niissä hommia riittää.

Varmasti riittääkin "hommia". Kaikki aivät vaan halua työkseen tehdä erilaisia "hommia", vaan moni haluaa työn, ammatin ja ehkäpä urankin sellaiselta alalta, mikä oikeasti vastaa omia kiinnostuksenkohteita ja minkä sen vuoksi kokee mielekkääksi. Ja jos se ei ole käytännön hommat sahoilla yms. niin sitten ei ole.

Ja silti te naiset hakeudutte niille naisvaltaisille aloille, joissa on niin saatanan kamalaa ja pieni palkka. 

Kerrotko mistä pahoinvointisi kumpuaa niin ratkaistaan edes yhden miehen ongelmat tässä ketjussa? Sinusta yksin ei siihen näköjään ole.

Vierailija
198/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi muuttaa miehen perässä minnekään paikkakunnalle. Minut on opetettu itsenäiseksi naiseksi ja siinä olisi liikaa riskejä laittaa hynttyyt yhteen, koen ettei kukaan mies ole moisen väärti. Kyllä minä voin myöntää olevani liian itsenäinen sillä tavalla etten halua sopeutua kenenkään muun ympyröihin ja tuttaviin paikkakunnalla jossa minulle ei siellä muuta kiinnityskohtaa olisi kuin mies - ei ikinä! Työn perässä minä muutan jos jonkun. Ehdoin tahdoin en voisi kuvitella etsiväni seuraa ja sovittavani yhteen elämistä jonkun pystymetsästä löydetyn kanssa.

Muista sitten olla valittamatta miehen puutetta jos työ on tärkein asia elämässäsi ja muutat aina sen perässä.

Vierailija
199/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä parempi on kun elää yhteiskunnan rahoilla, kuten sinä elät. Vielä ku yhteiskunta goisi dinullecsdn kodisnkoneen/ pidentää kotiin, niin elämä olisibtäydellustä, mutta ei.

Vierailija
200/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi muuttaa miehen perässä minnekään paikkakunnalle. Minut on opetettu itsenäiseksi naiseksi ja siinä olisi liikaa riskejä laittaa hynttyyt yhteen, koen ettei kukaan mies ole moisen väärti. Kyllä minä voin myöntää olevani liian itsenäinen sillä tavalla etten halua sopeutua kenenkään muun ympyröihin ja tuttaviin paikkakunnalla jossa minulle ei siellä muuta kiinnityskohtaa olisi kuin mies - ei ikinä! Työn perässä minä muutan jos jonkun. Ehdoin tahdoin en voisi kuvitella etsiväni seuraa ja sovittavani yhteen elämistä jonkun pystymetsästä löydetyn kanssa.

Muista sitten olla valittamatta miehen puutetta jos työ on tärkein asia elämässäsi ja muutat aina sen perässä.

Kuule, ei tarvitse pelätä. Naisille sinkkuus on valinta, teille miehille ei.

Ketju on lukittu.