Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Merikarvian poikamiehet ihmettelevät mikä nykyajan naisia vaivaa: "ehkä heillä on korkeammat tavoitteet"

Vierailija
27.02.2021 |

Merikarvialla sataa nuorta miestä kohden on 7180 samanikäistä naista. Samanlainen tilanne on Pomarkussa, Nakkilassa, Karviassa ja Kokemäellä.

Krister Ristimäki arvelee, että naiset lähtevät, koska he eivät löydä Merikarvialta mieleistään työtä.

Ehkä heillä on korkeammat tavoitteet ja he haluavat jollekin tietylle alalle. Täällä ei oikein ole palveluitakaan. Kela on hävinnyt ja nyt on enää pari kauppaa, pankki ja posti.

Me miehet ehkä tyydytään vähän vähempään. Ei niin kiinnosta tuo kaupunkilaiselämä.

https://www.hs.fi/elama/art-2000007829200.html

Kommentit (1318)

Vierailija
161/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika järkyttävää millaisella raivolla osa hyökkää näiden "maalaisjunttien" kimppuun. Luulin että siellä kaupungissa ollaan suvaitsevaisia erilaisia ihmisiä kohtaan? Omalla miehellä on maatila pienellä paikkakunnalla keskellä metsää. En tunnista häntä kuvauksistanne. Hän on agronomi ja muun muassa asunut vuosia ulkomailla ja oikein mielenkiintoista matkaseuraa. Harrastaa kalastusta ja retkeilyä. En tiedä kaveripiiristään ketään kenellä ei olisi jotain koulutusta ja töitäkin on tekeville löytynyt. Jos viihtyy luonnon keskellä, ei se tarkoita etteikö täältä pääsisi maailmaa näkemään niin halutessaan.

No minusta täällä on ehkä yksi tai kaksi ilkeää maalaisten haukkujaa, jotka kirjoittaa tosi paljon viestejä. Itse helsinkiläinen eikä minulla ole mitään maalla asuvia vastaan, suunnittelen itsekin muuttoa maalle. 

Vierailija
162/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi muuttaa miehen perässä minnekään paikkakunnalle. Minut on opetettu itsenäiseksi naiseksi ja siinä olisi liikaa riskejä laittaa hynttyyt yhteen, koen ettei kukaan mies ole moisen väärti. Kyllä minä voin myöntää olevani liian itsenäinen sillä tavalla etten halua sopeutua kenenkään muun ympyröihin ja tuttaviin paikkakunnalla jossa minulle ei siellä muuta kiinnityskohtaa olisi kuin mies - ei ikinä! Työn perässä minä muutan jos jonkun. Ehdoin tahdoin en voisi kuvitella etsiväni seuraa ja sovittavani yhteen elämistä jonkun pystymetsästä löydetyn kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut huomaavinani, että monesti naisilla ja miehillä on erilaiset käsitykset hyvästä elämästä. 

Vierailija
164/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi muuttaa miehen perässä minnekään paikkakunnalle. Minut on opetettu itsenäiseksi naiseksi ja siinä olisi liikaa riskejä laittaa hynttyyt yhteen, koen ettei kukaan mies ole moisen väärti. Kyllä minä voin myöntää olevani liian itsenäinen sillä tavalla etten halua sopeutua kenenkään muun ympyröihin ja tuttaviin paikkakunnalla jossa minulle ei siellä muuta kiinnityskohtaa olisi kuin mies - ei ikinä! Työn perässä minä muutan jos jonkun. Ehdoin tahdoin en voisi kuvitella etsiväni seuraa ja sovittavani yhteen elämistä jonkun pystymetsästä löydetyn kanssa.

Mitä mitä mitä? Odotat siis että mies muuttaa naisen perässä koska olette sen arvoisia?

Vierailija
165/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että kaupunkien naiset nähdään aina niin koulutettuina ja menestyneinä. Oikeastihan sinnekin mahtuu pienipalkkaista duunaria jne. Naisia työskentelee paljon palvelualoilla, joilla on nyt massatyöttömyys. Kaikki eivät todellakaan ole niitä menestyneitä tohtoreita, jotka eivät löydä arvoistaan miestä, vaan oikeasti mukana on paljon itsensä kanssa hukassa olevia epätoivoisia nuoria naisia, jotka ovat lähteneet sinne, missä omilla resurreilla on parhaat mahdollisuudet tulla toimeen. Oikeasti elämä ei ole välttämättä sitä luksusta, mitä instagram antaa ymmärtää. Eletään pienituloisena asumistukien ja muiden yhteiskunnan tukien varassa vailla mahdollisuutta esim. omistusasuntoon tai vaurastumiseen, ns. oikeasti helppoon elämään.

Vierailija
166/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika järkyttävää millaisella raivolla osa hyökkää näiden "maalaisjunttien" kimppuun. Luulin että siellä kaupungissa ollaan suvaitsevaisia erilaisia ihmisiä kohtaan? Omalla miehellä on maatila pienellä paikkakunnalla keskellä metsää. En tunnista häntä kuvauksistanne. Hän on agronomi ja muun muassa asunut vuosia ulkomailla ja oikein mielenkiintoista matkaseuraa. Harrastaa kalastusta ja retkeilyä. En tiedä kaveripiiristään ketään kenellä ei olisi jotain koulutusta ja töitäkin on tekeville löytynyt. Jos viihtyy luonnon keskellä, ei se tarkoita etteikö täältä pääsisi maailmaa näkemään niin halutessaan.

Nyt oli kyse akattomista, kouluttamattomista miehistä, ei sinun akallisesta koulutetusta miehestäsi. Taitaa itseltäsi sivistys tai äly puuttua kun tahallasi väärinymmärrät.

Jep, jokaisen miehen tulisi olla DI tai jopa tohtori

Vierailija
167/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut huomaavinani, että monesti naisilla ja miehillä on erilaiset käsitykset hyvästä elämästä. 

Naulan kantaan. Miehet tyytyy vähään, naiselle ei riitä koskaan mikään.

Vierailija
168/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän näitä pikkukuntien teinejä. Kun sieltä pääsee kaupunkiin opiskelemaan, ei tee mieli palata takaisin. Näin on käynyt ainakin 100000 nykyhelsinkiläiselle.

Itse oon Paltamosta kotoisin. Nyt Kulosaaressa.

Tunnetko punaista flanelipaitaa käyttävän kkona tolkun pojan Paltamosta? :D

Vierailija
169/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä elämä on sitä että voi elää ihanassa kodissa, miehen rahoilla, puuhastellen jotain kivaa.

Vierailija
170/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Millä nämä peräkylien miehet ovat ajatelleet itsensä elättää? Eihän noilla paikkakunnilla ole elinkeinoja.

Ajatellaanko siellä, että on ihan ok olla koko elämä työttömänä? Yläasteelta suoraan Kelan asiakkaaksi?

Kertoo tytöistä hyvää, että haluavat töihin ja opiskelemaan. Niin minäkin tekisin.

Monesti vaan sen miehen pitäisi olle aina valmis muuttamaan sinne missä naisella on parhaat työllistymismahdollisuudet, eli yleensä suurissa kaupungeissa. Sitten miehen pitäisi siellä ikuisena osa-aikaisena tapella hanttihommista virolaisten halpatyöläisten kanssa.

Ei tietenkään tarvitse. Sitä kaupunkiin muuttamista on ehdotettu silloin, jos miehet ovat kokeneet, että eivät maalla asuessaan saa sitä, mitä haluaisivat (kumppania, perhettä, ehkä töitäkin). Mutta jos itse tietää, ettei kaupungissa voisi hakea kuin hanttihommia, niin silloin ei ehkä kannatakaan muuttaa kaupunkiin. Ja jos on tyytyväinen elämäänsä maalla, silloin tietysti kannattaa asia siellä. Ei naisia se haittaa, että osa miehistä jää maaseudulle.

Vierailija
171/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Merikarvian poikamiesten taso on vaan niin heikko ja siihen lisätään vielä se ettei nainen nykypäivänä tarvitse miestä juuri mihinkään? Parempi keksiä noidenkin miesten muuta tekemistä elämälleen.

Kummasti maanpuolustus edelleen koskee vain miehiä eikä poliiseissa ja raksoilla paljoa naisia näy.

Poliisikoulutuksessa on nykyään puolet naisia. Herää tähän päivään.

Tuo onkin mielenkiintoista kun 50 kiloinen tyttönen vetää niskaansa 40 kilon suojavarusteet ja lähtee komentamaan huumehöyryissä olevaa 100 kiloista prätkäjengiläistä  :D

Toivottavasti tasa-arvo toteutuu eikä noita suosita hommissa vaan saavat pärjätä just samalla tavalla kuin miehet.

Onneksi viranomaist ja asioista jotain tietävät eivät ole yhtä kapeakatseisia kuin sinä. Jos positiivisesti ajattelee, niin sinulla on vielä tilaa kasvaa ja jonain päivänä naureskelet hyväntahtoisesti sille pienelle minälle joka sisälläsi nyt on.

Vierailija
172/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väärin arvostaa juuriaan ja haluata elää yksinkertaista elämää. Suomen elinkeinoelämä tarvitsee ns. perusduunareita ihan yhtä lailla kuin korkeakoulutettujakin tekijöitä. Toivottavasti nämä miehet löytävät rinnalleen naisia, jotka haluavat samoja asioita kuin he. Ja toisaalta isompiin kaupunkeihin lähteneet naiset oman onnensa. Ihmisiä olemme kaikki ja perustarpeemme ovat samat.

No eipä nuo mitääntekemättömät maalaisjuntit mitään perusduunareita ole. Persuja kylläkin, ahdistuneita pelosta, että joutuvat töihin.

Ei kovin todennäköistä, sillä perusduunarillakin pitää nykyään olla ammattipätevyys ja sertifikaatit.

Kovin outoa, ettei kykene tekemään elettääkseen liikahtaakseen sinne, missä koulutusta ja työtä sekä naisia on.

Itsellä on erilaisia kokemuksia maaseudulta tuleviin. Heillä on yleensä erilaisesta työnteosta jotain kokemusta, eikä heidän kanssaan joudu aloittamaan perehdytystä ihan ruohonjuuritasolta. Juurikin duunarihommiin monesti varmimpia työntekijöitä. Vasara pysyy useimmiten kädessä ja koneita osaavat ajaa.

Vierailija
173/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä elämä on sitä että voi elää ihanassa kodissa, miehen rahoilla, puuhastellen jotain kivaa.

En tarkoittanut  tätä arvottavaksi lausumaksi, vaan se on yksinkertaisesti huomio. 

Vierailija
174/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on 12 sivua uikutettu. Good job äijät.

Vierailija
175/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prinsessasyndrooma on tämän ilmiön nimi. Av-mammat huomaavat jossain vaiheessa ettei Suomessa olekaan tuhansia nhl-miljonäärejä, vai huomaavatkohan edes?

Naiset haluaa työllistyä, niin ovat prinsessoja?

Nainen haluaa opiskella, töitä ja lapsilleen hyvän ympäristön ihan muualla kuin Merikarvian metsissä. Onko miehen noin vaikeaa ymmärtää se?

Mitä hyötyä siitä on yhteiskunnan kannalta, että nainen opiskelee pelkäksi käsienheiluttelijaksi ja sitten kun hän on "töissä", niin työpäivä kuluukin pelkästään mammafoorumilla m iesvihan pauloissa. Naisilta puuttuu innovatiivisuus ja nykypäivänä voi tehdä todella monia töitä etänä.

Ne työt, joita voi tehdä etänä, vaatii yleensä sitä koulutusta ja ajatella, etätöissä harvemmin työsuoritukseksi riittää se että on paikalla 8 tuntia aikavälillä 8-18 eikä vahingossakaan käy yhtään missään internetissä. Ei vaikka joku työelämään tutustumaton niin kuvitteleekin.

Ja tosiaan, minäkin keskijohdon käsienheiluttelija voin tosiaan tehdä töitä etänä mistä vaan, enkä silti keksi yhtään syytä etäillä jostain Merikarvialta tai Ristijärveltä. Mutta ehkä en vaan tälleen naisena tajua ja tähän tarvitaan joku dynaaminen mieshenkilö innovoimaan vetävä mainoskampanja houkutukseksi.

Vierailija
176/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että monella nuorella miehellä on ongelmia tunteiden käsittelyssä tai sosiaalisten suhteiden mudostamisessa, ei ole heidän oma vikansa, vaan liittyy kasvatukseen ja niihin malleihin joita on kotoa ja lähipiirissä saatu. Jos miesten halutaan olevan taitavampia ihmissuhteissa, tarvitaan erilaista kasvatusta ja lähtlkohtaisesti rakkautta, ei halventamista. Enkä tällä tarkoita, että on naisten velvollisuus jotenkin hoivata aikuisia miehiä, vaan on vanhempien ja koulun tehtävä antaa kaikille lapsille valmiudet kokonaisen, merkityksellisen elämän muodostamiseen.

Kai tiedät, että syrjäytyneitä ja mielenterveysongelmaisia naisia on miehiä enemmän ikäryhmissä 20-30v?

Mistä tuo asenteellisuutesi kumpuaa? 

Vierailija
177/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva saada ketjuun vähän stereotyyppisempäkin ajattelua.

Vierailija
178/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on aika usein toisinpäin. Miehet haluaa sen kalliin mersun, kylpytynnyrin ja isoimman telkan mitä saa koska kaverillakin on. Autoihin voidaan upottaa oikeasti ihan järjettömiä summia rahaa ja sitten pitäisi jotenkin naisena kiinnostua samasta?

Näin se menee. Naisen 500 euron laukku ei ole mitään kun parisuhteessa aletaan ostamaan miehelle leluja. Kukahan sitä oikeasti rahoittaakin ketä?

Vierailija
179/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on aika usein toisinpäin. Miehet haluaa sen kalliin mersun, kylpytynnyrin ja isoimman telkan mitä saa koska kaverillakin on. Autoihin voidaan upottaa oikeasti ihan järjettömiä summia rahaa ja sitten pitäisi jotenkin naisena kiinnostua samasta?

Näin se menee. Naisen 500 euron laukku ei ole mitään kun parisuhteessa aletaan ostamaan miehelle leluja. Kukahan sitä oikeasti rahoittaakin ketä?

kerro toki näistä miesten leluista? vedä nyt taas kunnolla överiksi, joohan? -eri 

Vierailija
180/1318 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten naiset uhriutuvat kun he pakkaantuvat tietyille alueille eikä siellä ole miestä kaikille kun jokaista miestä kohden on 1.5 naista.

Taisi tulla paha mieli. Taas.

Satuttiko totuus?

Katsos kun jos 50% suomesta tyhjenee naisista ja he pakkaantuvat vaikkapa etelään tai yliopistokaupunkeihin miesten jäädessä kotinurkkiin... mistä ajattelitte saada sen miehen?

Ette mistään, siksi jäätte yksin ja olette "tyytyväisiä" siihen

Tässäkin ketjussa nauratte miehille ettei maalla ole mitään tarjottavaa naiselle ja miehen tulee muuttaa pillun perässä. Tsemppiä harhoihisi, kaskelotti ei ole sen arvoinen.

Olen ollut 20 vuotta yksin. Sitä ennen kaksi viisivuotista yritystä miesten kanssa, joiden kanssa ei ollut keskusteluyhteyttä eikä riittävästi yhteistä tekemistä ja bonuksena nuorten miesten into alkoholiin. Ihan ehdottomasti tämä yksinolo on parempaa aikaa elämässäni. Tottahan toki myönnän, että olisi kiva löytää vielä erilainen suhde, mutta en pidättele henkeä odotellessani. Minulla on rakkaita ja läheisiä ystäviä, vauras ja vakaa elämä. Kaunis koti ja harrastuksia. En tiedä, miksi pitäisi olla vain "tyytyväinen", kun koen itseni onnekkaaksi.

Näin se menee, muutama yritys juopon kanssa ja olet onnellinen yksin.

Itse en voisi kuvitella elämääni ilman puolisoani. Meillä on kivaa yhdessä.

No kyllähän sinun olisi pakko olla ilman puolisoasi, jos häntä ei olisi. Et sinä katoaisi atomeiksi avaruuteen. Ja kannattaisi lukea kirjoja, se kehittää mielikuvitusta. Puolisosi voi kuolla vaikka tänään, koskaan et tiedä elämästä.

Ketju on lukittu.