Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka eivät täysimetä sen takia, että eivät jaksa/ halua olla koko ajan kotona imettämässä?

Vierailija
08.08.2006 |

Täällä yksi, joka haluaa käydä lenkillä yms asioillakin välillä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakin minulta tuli sen verran hyvin maitoa, että vauva jaksoi yhdellä tankkaamisella 3-4h tauon helpostikin. Siinä ehti hyvin lenkille, jumppaan ja muille asioille vaikka joka päivä...

Ja sitten kun 6kk iässä voi jo antaa soseitakin, niin joka ruoalla ei ole pakko antaa lisäksi maitoa. Niin nuo välit venyvät 5-6h mittaisiksi ja voin olla vaikka yön pois kotoa.

Vierailija
2/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kai niillä molemmilla kuitenkin oli se 3-4h syöttöväli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

antanut, kun väsyin siihen, että imetys väli oli tunti tai jopa vähemmän!

Vierailija
4/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä se että joku on niin riippuvainen sinusta.

Vierailija
5/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs se toinen syö? Mulla ainakin tissit oli tyhjät sen ekan vauvan ruokailun jälkeen, ei siinä toinen enää kylläiseksi tule. Ehkä se minuutin pysyis hiljaa, sitten alkaa nälkäitku. Pakkohan siinä on tuttelia antaa. Jos yöllä pelkästään olis imettänyt, niin sitä ois pitänyt tehdä koko ajan, koska toinen heräis uudelleen toisen lopettaessa syömisen. Silloin ei vois nukkua itse ollenkaan....Nykyään riittää pelkkä tissimaito, kun syövät vain kerran tai kaksi ja jos heräävät eri aikaan. Kahden kanssa ei ihan ole sama kuin yhden kanssa, kokemusta on meinaan siitäkin.

Vierailija
6/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesin kerran käväistä jopa ystäväni häissäkin, eikä lapsi ollut edes herännyt välillä. Ja mikä pakko sitä 6kk:tta on täysimettää? Meillä alkoi kiinteät 4kk:n iässä ja rauhassa saatiin kokeilla uusia ruoka-aineita.

Vierailija
7/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että normaalin naisen rinnat tuottaisivat tarpeeksi maitoa keskimäärin kolmelle lapselle... Onkohan perää? Kysynnän ja tarjonnan lakihan siinäkin pätee, kuten yhdenkin lapsen imettämisessä.

Vierailija:

mitäs se toinen syö? Mulla ainakin tissit oli tyhjät sen ekan vauvan ruokailun jälkeen, ei siinä toinen enää kylläiseksi tule. Ehkä se minuutin pysyis hiljaa, sitten alkaa nälkäitku. Pakkohan siinä on tuttelia antaa. Jos yöllä pelkästään olis imettänyt, niin sitä ois pitänyt tehdä koko ajan, koska toinen heräis uudelleen toisen lopettaessa syömisen. Silloin ei vois nukkua itse ollenkaan....Nykyään riittää pelkkä tissimaito, kun syövät vain kerran tai kaksi ja jos heräävät eri aikaan. Kahden kanssa ei ihan ole sama kuin yhden kanssa, kokemusta on meinaan siitäkin.

Vierailija
8/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun kaveripiirissä vauvojen äidit eivät teilaa toisiaan. Ja löytyy äitejä joka lähtöön tämänkin asian suhteen.

Vierailija
9/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan sitä kun ihminen kykenee sanomaan tuon asian rehellisesti noin suoraan! Kyllä on paljon ihmisiä joilta imetys jää koska se on niin sitovaa ja rasittavaa, sillä sitähän se on. Mutta ärsyttää kuunnella selityksiä että maito loppui, sitä ei tullut tai ei muuten vaan onnistunut. No ei onnistu jos asian eteen ei näe vaivaa, sillä imetys vaatii alkuun aika paljon yritystä moneltakin äidiltä. Ei se ole mikään helppo eikä kivutonkaan juttu. Mutta se on kyllä äidin oikeus päättää imettäälö vai ei, muilla ei ole siihen puuttumista. Oisipa muutkin yhtä rohkeita ja rehellisiä.

Vierailija
10/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen vauva nyt varmasti sen verran taukoa pitää, että äiti ehtii lenkille. Ellei äiti sitten haikaile juosta kokonaista maratonia.

Vierailija
11/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysimetitkö sitä yksöstä(kään) aikoinaan 6kk..?

Vierailija
12/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä edes kaupassa, koska lapsi söi alle tunnin välein.

Vierailija
13/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksosiaan? Onko teillä mitään tajua asioista? Kumma, kun jo synnärillä sanottiin, että nyt sitten tuttelia lisäksi ja isä hoitamaan, jotta äiti saa levätä ja välillä nukkua, koska muuten tämä homma kaatuu käsiin. Varsinkin kun päivällä ei voi nukkua, kun on isompiakin lapsia.

Vierailija
14/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et ymmärrä meitä (täysimettäjiä?) jotka suorastaan hukkuvat maitoonsa. Vai mitä sanot naisesta, joka täysimettää 10-kiloista vauvaansa ja lisäksi luovuttaa sairaalalle äidinmaitoa 1-2 litraa päivässä..?

Kysynnän ja tarjonnan laki jne..

Vierailija
15/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittänyt. Mutta ehkä saat jotain tyydytystä siitä, että koen huonommuuden tunnetta tämän päivän ainoan vapaahetkeni keskellä. haista vittu.

Vierailija
16/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan tule näille ku alkuruoka tai jälkiruoka

Vierailija
17/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljonhan sitä maitoa tulee kuin sitä rinnoista imetäänkin..

Vierailija
18/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin vauva huutaa kurkku suorana tissiruokaulin jälkeen ja toinenkin aktivoituu. Eli imetä, imetä imetä...entä lapsi, entä minä

Vierailija
19/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee kyllä maitoa jatkuvasti. Nytkin alkoi valua niin, että pusero ja housutkin on jo märät parissa minuutissa kun kaadoi maitoa itselleni. Näköjään maidon näkeminen riitti laukaisemaan herumisen. Mutta lapselle maitoa ei ole tarpeeksi sille jää nälkä, vaikka juottaisin vielä lypsämäni maidotkin.

Vierailija:

että et ymmärrä meitä (täysimettäjiä?) jotka suorastaan hukkuvat maitoonsa. Vai mitä sanot naisesta, joka täysimettää 10-kiloista vauvaansa ja lisäksi luovuttaa sairaalalle äidinmaitoa 1-2 litraa päivässä..?

Kysynnän ja tarjonnan laki jne..

Vierailija
20/23 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihana saada olla välillä oma itseni, eikä joku lyspykone. Toki minä lapsiani rakastan ja lapset ovat tärkeitä. Mutta, jotta voin olla lapsilleni paras äiti ja hyvä vaimo miehelle ja huomioida myös muita läheisiä, niin minä tarvin myös omaa elämää. Minun elämäni ei loppunut lasten saannin myötä. Toki meillä eletään aika paljon lasten ehdoilla, mutta haluan voida hyvin ja elää myös omaa elämää.

Toki vaavin syöttöväleillä ehtii käydä leffas, shoppailemassa, harrastuksissa, ystävän luona jne.. Mutta meillä on jokainen lapsi heti syntymän jälkeen opetettu juomaan pullosta / korviketta, koska lapsillani on myös isä, joka haluaa olla lapsien elämässä hyvin läheisesti mukana. Ja meillä mies on ainakin nauttinut, kun on saanut olla pienen vauvan kanssa kahdestaan kotona ja syöttää pullosta. Myös hyvin läheiset isovanhemmat ovat meidän pienokaisia hoitaneet, kun meillä on miehen kanssa ollut menoja, joten sikälikin on ollut hyvä opetella ´muut tavat´, koska isovanhemmat todellakin rakastavat lapsenlapsiaan, asuvat lähellä ja haluavat olla pienokaisten elämässä mukana.

Kiintee ruokakin meillä on aloitettu 2-3kk ikäisenä lapsille. Neuvolantädeistä se on ok. Myös mulle + sisaruksille on tähän aikaan annettu kiinteitä, eikä siitä ole ongelmia ollut,.

Tämä on meidän tapa, meidän perheessä ja meillä hyväksi havaittu. Mua on tällaisesta ihan turha syyllistää huonoksi äidiksi, koska en ole huono äiti. Kaikkien elämä ei ole samanlaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä