Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmiö: Ihmiset hakevat Kelan maksamia tuotteita apteekista ja myyvät eteenpäin

Vierailija
26.02.2021 |

ÄLKÄÄ ostako jos joku myy vaikka Facebookissa apteekkituotteita. Ne on haettu ilmaiseksi maksusitoumuksella ja nyt yritetään hyötyä rahallisesti.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkemaksukatto tulee täyteen, saa lääkkeet sen jälkeen ilmaiseksi tai siis pelkällä toimitusmaksulla. Mulle maksukatto tulee täyteen aina loppuvuodesta, jolloin hankin aina mm. monta purkkia Buranaa, Panadolia ja isoja pulloja perusvoidetta. Käytän ne kyllä aina itse tai siis meidän perhe käyttää ne. Ei ole tullut mieleenkän lähteä niitä myymään, mutta ehkä jotkut tekee niin, kun ilmaiseksi saavat. Mitään maksusitoumuksia mulla ei ole, vaan ihan sama maksukatto kuin kaikilla muillakin.

Mistä lähtien Burana, Panadol ja rasvat ovat kuuluneet Kela korvattaviin lääkkeisiin tai kerryttävät lääkekattoa, vaikka lääkäri olisi kirjoittanut reseptin?

Itse en ainakaan saa mitään Kela korvausta, vaikka lääkäri on määrännyt ja apteekit myyvät korkeintain 1-3 kk lääkeannokset.

Jos on reseptillä saat Kela-korvauksen , tänään hain Burana 600 mg ja Panadol 1 gramma lääkkeet.

Vierailija
42/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain reseptillä saatavat ovat ilmaisia, käsikauppalääkkeet pitää maksaa itse. Perusvoidetta ei taida saada reseptillä (ihosairauksiin on varmaan muut voiteet?) Ja kuka ostaa netistä tyyliin jonkun astmalääkkeitä tai antibiootteja? Kuka niitä edes myy, nehän menee itselle käyttöön? Kolmiolääkkeille joo varmaan löytyykin ostajia mutta nuo muut.

Kyllä saa perusvoiteet (tietyt) Kelan maksusitoumukseen, jos on reseptissä lukee pitkäaikaisen ihosairauden hoitoon. Kela korvaa 4500g/3kk perusvoiteita.

Sitten on lääkäriä huijattu. Johtuuko potilaan ihonväristä, ettei lääkärin ihosairausdiagnoosi aina ole oikea kun hoitotuotteet menevät myyntiin eikä potilaan käyttöön?

Kuule, se ihotauti todetaan, pitää olla diagnoosi.

Itselläni on paha psoriasis ja joudun käyttämään tavalliseen suihkussa käyntiinkin vain ohutta perusvoidetta. Ja tietenkin muitakin reseptilääkkeitä samaan sairauteen.

Ei niitä noin vaan määrätä kenelle tahansa, joka valittaa että mulla on niin helvetin kuiva iho tms.

Eihän siinä muuta tarvitse kuin jättää lapselta vaippa vaihtamatta (säästöä sekin), ja sitten hakemaan lääkäristä reseptiä vaippaihottumaan. Toimeentulotuella reseptilääkkeet (myös perusvoiteet) ovat ilmaisia, ja niitä sitten vaan kirpparille myymään. Lisätuloa kun on nii-in pienet tuet.

Tämmöisiä on, vaikket sinä tunnekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin viimeiset 30 vuotta. t. farmaseutti

Vierailija
44/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkemaksukatto tulee täyteen, saa lääkkeet sen jälkeen ilmaiseksi tai siis pelkällä toimitusmaksulla. Mulle maksukatto tulee täyteen aina loppuvuodesta, jolloin hankin aina mm. monta purkkia Buranaa, Panadolia ja isoja pulloja perusvoidetta. Käytän ne kyllä aina itse tai siis meidän perhe käyttää ne. Ei ole tullut mieleenkän lähteä niitä myymään, mutta ehkä jotkut tekee niin, kun ilmaiseksi saavat. Mitään maksusitoumuksia mulla ei ole, vaan ihan sama maksukatto kuin kaikilla muillakin.

Mistä lähtien Burana, Panadol ja rasvat ovat kuuluneet Kela korvattaviin lääkkeisiin tai kerryttävät lääkekattoa, vaikka lääkäri olisi kirjoittanut reseptin?

Itse en ainakaan saa mitään Kela korvausta, vaikka lääkäri on määrännyt ja apteekit myyvät korkeintain 1-3 kk lääkeannokset.

Aikojen alusta. Kelan korvauksessa on 50 € omavastuu kalenterivuotta kohden, sen jälkeen niistä saa Kela-korvauksen.

Vierailija
45/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain reseptillä saatavat ovat ilmaisia, käsikauppalääkkeet pitää maksaa itse. Perusvoidetta ei taida saada reseptillä (ihosairauksiin on varmaan muut voiteet?) Ja kuka ostaa netistä tyyliin jonkun astmalääkkeitä tai antibiootteja? Kuka niitä edes myy, nehän menee itselle käyttöön? Kolmiolääkkeille joo varmaan löytyykin ostajia mutta nuo muut.

Kyllä saa perusvoiteet (tietyt) Kelan maksusitoumukseen, jos on reseptissä lukee pitkäaikaisen ihosairauden hoitoon. Kela korvaa 4500g/3kk perusvoiteita.

Sitten on lääkäriä huijattu. Johtuuko potilaan ihonväristä, ettei lääkärin ihosairausdiagnoosi aina ole oikea kun hoitotuotteet menevät myyntiin eikä potilaan käyttöön?

Jaa, voi olla. Yhtä ainutta tummemman henkilön ilmoitusta en ole itse huomannut vaikka niitä oman kaupungin facekirppiksillä paljon on, kylläpä ne on kaikki näitä valkoisia 20-40 äityliinejä, joilla profiilikuvissa hiustenpidennykset, tatskat ja räpsyripset.

Noihin rasvoihinhan saa helposti lääkäriltä reseptin lapsen atooppiseen ihoon vedoten. Ja sitten ei muuta kun myyntiin ja rahoilla vaikka ripsihuoltoon.... Kun äitikin tarvii kato jotain extraa että jaksaa!

Tää on oikeasti ihan oksettava ilmiö, ne rasvat ei mene niille lapsille ja niiden ihonhoitoon ja saman aikaisesti kupataan meidän kaikkien yhteisestä kassasta vähän extrarahaa. Ja se extraraha ei ole vähäinen, jos 3kk.n välein viisikin purkkia myy, paria eri laatua (mitä yleensä näyttää olevan myynnissä), sillä kympillä per purkki mitä noista pyydetään niin kyllähän sillä kivat lisärahat saa. Harmi vaan, että se alkuperäinen raha, mitä apteekille on toimeentulotuesta maksettu, on sitten pois jostain muualta. Vaikka ovat vaan pisaroita meressä nuo viiskymppiset ja sataset, mitä nää mammat niillä tienaa, niin vaikuttaa sen verran yleiseltä lisätienestikeinolta, että iso virta siitä kertyy...

Noista isoista rasvaputeleista pitäisi tehdä pantillisia. Uuden saa vaan tyhjää vastaan.

Vierailija
46/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne rasvat voi käydä tarpeettomiksi ja jos niitä on hankittu liikaa niin sitten myydään. itse sain kaverilta ilmaseksi 3 purkkia abobasea kun ukkonsa kuoli jolle ne oli tarkoitettu.

47/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kymmieniä ihmisiä jotka saavat concertaa, medikinettejä, diapameja, rivatrilleja, opamoxeja, tenoxeja ja ties mitä päihdyttäviä ja piristäviä lääkkeitä ilmaseks KELAn maksamana ja myyvät hyvällä hinnalla eteenpäin. Sitä se elämä on nykyyään. Eikä vaan kaduntallaajat vaan ihan työssä käyvät ihmiset.