Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmiö: Ihmiset hakevat Kelan maksamia tuotteita apteekista ja myyvät eteenpäin

Vierailija
26.02.2021 |

ÄLKÄÄ ostako jos joku myy vaikka Facebookissa apteekkituotteita. Ne on haettu ilmaiseksi maksusitoumuksella ja nyt yritetään hyötyä rahallisesti.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain toimeentulon asiakkaat saavat maksusitoumuskia, ne kaikkein köyhimmät.

Muut saavat lääkkestään vain tavallisen Kela-korvauksen, saman kuin jokainen suomalainen saa reseptilääkkeestä.

Vierailija
22/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain reseptillä saatavat ovat ilmaisia, käsikauppalääkkeet pitää maksaa itse. Perusvoidetta ei taida saada reseptillä (ihosairauksiin on varmaan muut voiteet?) Ja kuka ostaa netistä tyyliin jonkun astmalääkkeitä tai antibiootteja? Kuka niitä edes myy, nehän menee itselle käyttöön? Kolmiolääkkeille joo varmaan löytyykin ostajia mutta nuo muut.

Kyllä saa perusvoiteet (tietyt) Kelan maksusitoumukseen, jos on reseptissä lukee pitkäaikaisen ihosairauden hoitoon. Kela korvaa 4500g/3kk perusvoiteita.

Sitten on lääkäriä huijattu. Johtuuko potilaan ihonväristä, ettei lääkärin ihosairausdiagnoosi aina ole oikea kun hoitotuotteet menevät myyntiin eikä potilaan käyttöön?

Kuule, se ihotauti todetaan, pitää olla diagnoosi.

Itselläni on paha psoriasis ja joudun käyttämään tavalliseen suihkussa käyntiinkin vain ohutta perusvoidetta. Ja tietenkin muitakin reseptilääkkeitä samaan sairauteen.

Ei niitä noin vaan määrätä kenelle tahansa, joka valittaa että mulla on niin helvetin kuiva iho tms.

Jos sinä toimit rehellisesti, onko se tae siitä että kaikki muutkin toimivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutit saa ihan sikana kaikenmaailman rasvoja sun muita myös lahjoina lafkoilta.

Saavat kampaajatkin vaikka mitä, niiltä firmoilta joilta tuotteensa ostavat.

Tietenkin, se on tavallaan bonut siitä, että ostat juuri meidän firmalta.

Myös lääke-edustajat saavat näytteitä lääkkeistä.

Kaupassa työskentelevät saavat tietyn prosentti alennuksen kaikesta minkä ostavat omasta kaupastaan.

Kauppaedustajat samoin.

Se on aivan yleistä.

Vierailija
24/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan Ceralan Plus -perusvoidetta atooppisen ihoni vuoksi. Otan nykyisin vähemmän voiteita loppuvuodesta lääkekaton täyttyessä, koska aiemmin lahjoitin ylimääräisiä ystävilleni tai sukulaisilleni. En rasvaa ihoani riittävän usein, joten en ehtinyt käyttää voiteita ajoissa.

Ei tulisi mieleenkään myydä pumppupulloja. 

Vierailija
25/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen uusia reikiä verorahoilleni.

Huh.

Vierailija
26/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutit saa ihan sikana kaikenmaailman rasvoja sun muita myös lahjoina lafkoilta.

Ei näyttänyt farmaseutilta kirpparimyyjä - ennemminkin senegalilaiselta aitajuoksijalta, joka kuuntelee Bob Marleyta.

Vierailija
27/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kirppikseltä kosmetiikkaa, ja ihan perusvoiteenkin, kun oli avaamaton, eikä ollut edes kallis.

Ei ole niin kauheasti törsättävänä, ja ihan kivoja juttuja olen löytänyt

Vierailija
28/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään uusi ilmiö, ollut käytössä vuosikaudet.

Vierailija
29/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain toimeentulon asiakkaat saavat maksusitoumuskia, ne kaikkein köyhimmät.

Muut saavat lääkkestään vain tavallisen Kela-korvauksen, saman kuin jokainen suomalainen saa reseptilääkkeestä.

Miksi ne ei sitten voisi maksaa kaikkia ostoksiaan käteisellä, kun useimmilla sitä kuitenkin on esim. marketissa kahdenlaisiin ostoksiin samalla kertaa?

Vierailija
30/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tyhmä ole joka myy, vaan se joka ostaa. 

Ostakaa itse omat tuotteenne suoraan apteekista, niin ei tarvitse kateellisena kitistä, että joku myy "Kelan maksamia tuotteita Facebookissa."

Onhan se nyt törkeää systeemin hyväksikäyttöä että mangutaan ilmaiseksi Kelasta jotain tuotteita kun niin kovasti tarvitaan, vaikka oikeasti vaan rahankuvat silmissä. 

Pysähdypä hetki miettimään sen ihmisen tilannetta, joka joutuu myymään lääkärin määräämät valmisteet selvitäkseen? Onko vika sun mielestä tosiaan yksilössä?

Vierailija
31/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tyhmä ole joka myy, vaan se joka ostaa. 

Ostakaa itse omat tuotteenne suoraan apteekista, niin ei tarvitse kateellisena kitistä, että joku myy "Kelan maksamia tuotteita Facebookissa."

Onhan se nyt törkeää systeemin hyväksikäyttöä että mangutaan ilmaiseksi Kelasta jotain tuotteita kun niin kovasti tarvitaan, vaikka oikeasti vaan rahankuvat silmissä. 

Pysähdypä hetki miettimään sen ihmisen tilannetta, joka joutuu myymään lääkärin määräämät valmisteet selvitäkseen? Onko vika sun mielestä tosiaan yksilössä?

Sama henkilö myy muun muassa Niken käyttämättömiä lenkkareita, joita myyntipaikalla aina läjäpäin, Muumi-tuotteita, CK:n vaatteita ja merkkilaukkuja ym. Olen pysähtynyt miettimään.

Vierailija
32/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että on resepti perusvoiteeseen ja sitten kun maksukatto on täynnä (tulee monelle säännöllisesti lääkkeitä käyttävälle joka vuosi), haetaan veronmaksajien piikkiin apteekista.

Vierailija
33/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään ihmistä, joka tekee tuota, en käytä apteekkituotteita, enkä varsinkaan ostaisi niitä apteekin ulkopuolelta.

Hyväosainen mies

Vierailija
34/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, toriin kun pistää hakusanaksi "*perusvoide*" niin tulee melkein 30 osumaa.

Vierailija
35/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, kun jotkut tekevät tätä. Itse saan nyt toimeentulotuesta reseptilääkkeet ja juuri tänään hain voiteita apteekista. Omaan käyttöön todellakin menevät, kun atopia sen verran pahana. Jännä että jotkut eivät tarvitse mutta silti hakevat, vai mahtavatko hakea joka kuukausi, vaikka sairaus olisi hallinnassa ja siksi niitä kertyy? Itse en hae kesäisin, jos atopia on hyvässä kunnossa, vaikka maksusitoumus olisikin voimassa.

Riippuu muuten pitkälti myös apteekkarista, paljonko sieltä lääkettä annetaan. Hain kerran yhtä voidepulloa, reseptillä oli jäljellä 10x500g pulloja, lääkäri kirjoitti kerralla paljon, kun atopia oli ihan hirveän pahana. Apteekkari kysyi, että laitetaanko kaikki pullot kerralla. Toiset apteekkarit antavat vain yhden, toiset pari pulloa. Eikä edes riipu siitä, paljonko olen tietyn ajan sisällä hakenutl.

Vierailija
36/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtäkään ihmistä, joka tekee tuota, en käytä apteekkituotteita, enkä varsinkaan ostaisi niitä apteekin ulkopuolelta.

Hyväosainen mies

Kyllä ihoaan kannatta kuitenkin hoitaa laadukkailla tuotteilla, ettet rupsahda ennen aikojasi.

- Parempiosainen nainen

Vierailija
37/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tai sitten lääkärin määräämä voide ei sovikaan ja on ostettu max. määrä mitä reseptillä saa.

Mitä sillä sopimattomalla voiteella pitäisi tehdä? Roskiin?

Ei aina ole kyse maksusitoumuksella ostettuista voiteista.

PS. Kun saat tt-tukea niin AINA tulee apteekin maksusitoumus mukana....

Vierailija
38/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkemaksukatto tulee täyteen, saa lääkkeet sen jälkeen ilmaiseksi tai siis pelkällä toimitusmaksulla. Mulle maksukatto tulee täyteen aina loppuvuodesta, jolloin hankin aina mm. monta purkkia Buranaa, Panadolia ja isoja pulloja perusvoidetta. Käytän ne kyllä aina itse tai siis meidän perhe käyttää ne. Ei ole tullut mieleenkän lähteä niitä myymään, mutta ehkä jotkut tekee niin, kun ilmaiseksi saavat. Mitään maksusitoumuksia mulla ei ole, vaan ihan sama maksukatto kuin kaikilla muillakin.

No ei saa ilmaiseksi ja kaikissa lääkkeet eivät ole Kela-korvattavia

Vierailija
39/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkemaksukatto tulee täyteen, saa lääkkeet sen jälkeen ilmaiseksi tai siis pelkällä toimitusmaksulla. Mulle maksukatto tulee täyteen aina loppuvuodesta, jolloin hankin aina mm. monta purkkia Buranaa, Panadolia ja isoja pulloja perusvoidetta. Käytän ne kyllä aina itse tai siis meidän perhe käyttää ne. Ei ole tullut mieleenkän lähteä niitä myymään, mutta ehkä jotkut tekee niin, kun ilmaiseksi saavat. Mitään maksusitoumuksia mulla ei ole, vaan ihan sama maksukatto kuin kaikilla muillakin.

No nyt naurattaa . Jos on ilmaista niin kannattaa hakea apteekki tyhjäksi.

Vierailija
40/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien Burana, Panadol ja rasvat ovat kuuluneet Kela korvattaviin lääkkeisiin tai kerryttävät lääkekattoa, vaikka lääkäri olisi kirjoittanut reseptin?

Itse en ainakaan saa mitään Kela korvausta, vaikka lääkäri on määrännyt ja apteekit myyvät korkeintain 1-3 kk lääkeannokset.