Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmiö: Ihmiset hakevat Kelan maksamia tuotteita apteekista ja myyvät eteenpäin

Vierailija
26.02.2021 |

ÄLKÄÄ ostako jos joku myy vaikka Facebookissa apteekkituotteita. Ne on haettu ilmaiseksi maksusitoumuksella ja nyt yritetään hyötyä rahallisesti.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenki aina ihmetellyt miten jollain voi olla jopa kymmeniä perusvoide ptonnkia myynnissä

Toinen vaihtoehto on että nuo on nyysitty jostakin.

Vierailija
2/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain 5kg/8 isoa pulloa rasvoja, ennen töihin paluuta. Käytämme ne kyllä itse, koska lapsella atopia. Ihmettelin kyllä suuresti, kuinka helppoa voi olla. Nyt pienellä palkalla eläen maksan itse kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako koululääkkeitä

Vierailija
4/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hain 5kg/8 isoa pulloa rasvoja, ennen töihin paluuta. Käytämme ne kyllä itse, koska lapsella atopia. Ihmettelin kyllä suuresti, kuinka helppoa voi olla. Nyt pienellä palkalla eläen maksan itse kaiken.

Maksusitoumuksella sai noin paljon kerralla? Ei ole mitään järkeä.

Vierailija
5/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku haahka myy atoopikko-lapselle tarkoitettuja voiteita puskaradiossa. Ei voisi enää weeteemmäksi mennä touhu...

Vierailija
6/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukirpputoreilla Abo Base Lotioineita on aina useammalla pöydällä myynnissä samanaikaisesti ja yleensä se isoin ja kallein pumppupullo. Samoin jotain Minisun lasten vitamiineja — samaa tuotetta jotain 7kpl samalla kirppipöydällä. En tietenkään osta näitä mutta jotkut ilmeisesti ostavat.

Vierailija
7/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai helvetti, ei ole käynyt edes mielessä. Psykiatri yrittänyt kyllä tuputtaa käyttämään pillereitä, mutta ei ole kiinnostanut. Pitääkö tässä nyt sit alkaa nappikaupoille piritorilla?

Vierailija
8/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tyhmä ole joka myy, vaan se joka ostaa. 

Ostakaa itse omat tuotteenne suoraan apteekista, niin ei tarvitse kateellisena kitistä, että joku myy "Kelan maksamia tuotteita Facebookissa."

Vierailija
9/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tyhmä ole joka myy, vaan se joka ostaa. 

Ostakaa itse omat tuotteenne suoraan apteekista, niin ei tarvitse kateellisena kitistä, että joku myy "Kelan maksamia tuotteita Facebookissa."

Onhan se nyt törkeää systeemin hyväksikäyttöä että mangutaan ilmaiseksi Kelasta jotain tuotteita kun niin kovasti tarvitaan, vaikka oikeasti vaan rahankuvat silmissä. 

Vierailija
10/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuus- ja hygieniasyistä en ostaisi kosmetiikkaa tai apteekkituotteita mistään kirpputorilta tai yksityishenkilöltä, ellei ole tuttu kyseessä. 

Vierailija
11/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain reseptillä saatavat ovat ilmaisia, käsikauppalääkkeet pitää maksaa itse. Perusvoidetta ei taida saada reseptillä (ihosairauksiin on varmaan muut voiteet?) Ja kuka ostaa netistä tyyliin jonkun astmalääkkeitä tai antibiootteja? Kuka niitä edes myy, nehän menee itselle käyttöön? Kolmiolääkkeille joo varmaan löytyykin ostajia mutta nuo muut.

Vierailija
12/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toimittaja voisi haastatella tällaista trokaria. Nämä maksusitoumukset ei-välttämättömiin apteekkituotteisiin on ihan turhia.

Vierailija
13/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kassajonossa edellä oleva ”maksanut” ostokset kahdessa erässä: ensin maidot ja makkarat maksusitoumuksella ja sitten perään kaljat ja läjä muita, kalliimpia tuotteita käteisellä.

Vierailija
14/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaisi mitään apteekkituotetta jostakin tori.fi =DD

Vierailija
15/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain reseptillä saatavat ovat ilmaisia, käsikauppalääkkeet pitää maksaa itse. Perusvoidetta ei taida saada reseptillä (ihosairauksiin on varmaan muut voiteet?) Ja kuka ostaa netistä tyyliin jonkun astmalääkkeitä tai antibiootteja? Kuka niitä edes myy, nehän menee itselle käyttöön? Kolmiolääkkeille joo varmaan löytyykin ostajia mutta nuo muut.

Kyllä saa perusvoiteet (tietyt) Kelan maksusitoumukseen, jos on reseptissä lukee pitkäaikaisen ihosairauden hoitoon. Kela korvaa 4500g/3kk perusvoiteita.

Vierailija
16/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukirpparien ehtoihin pitäisi saada että tilitys tapahtuu aina pöydän varanneen henkilön omalle pankkitilille, eikä sitä koskaan annettaisi käteisenä.

Vierailija
17/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa perusvoiteet (tietyt) Kelan maksusitoumukseen, jos on reseptissä lukee pitkäaikaisen ihosairauden hoitoon. Kela korvaa 4500g/3kk perusvoiteita.

Sitten on lääkäriä huijattu. Johtuuko potilaan ihonväristä, ettei lääkärin ihosairausdiagnoosi aina ole oikea kun hoitotuotteet menevät myyntiin eikä potilaan käyttöön?

Vierailija
18/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkemaksukatto tulee täyteen, saa lääkkeet sen jälkeen ilmaiseksi tai siis pelkällä toimitusmaksulla. Mulle maksukatto tulee täyteen aina loppuvuodesta, jolloin hankin aina mm. monta purkkia Buranaa, Panadolia ja isoja pulloja perusvoidetta. Käytän ne kyllä aina itse tai siis meidän perhe käyttää ne. Ei ole tullut mieleenkän lähteä niitä myymään, mutta ehkä jotkut tekee niin, kun ilmaiseksi saavat. Mitään maksusitoumuksia mulla ei ole, vaan ihan sama maksukatto kuin kaikilla muillakin.

Vierailija
19/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten on lääkäriä huijattu. Johtuuko potilaan ihonväristä, ettei lääkärin ihosairausdiagnoosi aina ole oikea kun hoitotuotteet menevät myyntiin eikä potilaan käyttöön?

Kuule, se ihotauti todetaan, pitää olla diagnoosi.

Itselläni on paha psoriasis ja joudun käyttämään tavalliseen suihkussa käyntiinkin vain ohutta perusvoidetta. Ja tietenkin muitakin reseptilääkkeitä samaan sairauteen.

Ei niitä noin vaan määrätä kenelle tahansa, joka valittaa että mulla on niin helvetin kuiva iho tms.

Vierailija
20/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutit saa ihan sikana kaikenmaailman rasvoja sun muita myös lahjoina lafkoilta.