Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritän opetella juomaan kiljua, mutta

Vierailija
26.02.2021 |

hyi sanonko mitä. Miten joku oikeasti pystyy aloittamaan viikonloppunsa tällä?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon sitä maustettuna, esim. sitruunan makuisesta tykkään.

Vierailija
2/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauluun vaan. Kyllä se maku siitä paranee ku alkaa tämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelu tekee mestarin.

Vierailija
4/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistathan sen oikein? Kilju on kammottavaa, jos sen juo raakana. Kilju kuuluu haudutta 8-9 päivää.

Vierailija
5/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveätähän se on, ja ne maustetut kans.

Vierailija
6/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa, täällä moni postaa kiljupäissään.

Vierailija
7/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi pitääkin saada kaljaa, mutta iltajuomaksi kilju käy hyvin. Onkin juuri pöntöllinen tuossa vieressäni.

En oppinut makuun ensi yrittämällä, mutta sitten jotenkin yhtäkkiä kolahti. Taisi käydä niin, että opin ensin juomaan krapulassa, ja sitten rupesi tekemään mieli muutenkin. Enää en osaisi olla ilman. Ja ehdottomasti makua pitää olla.

Vierailija
8/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuiltoihin kuuluu makea, vähäalkoholinen kylmä juoma. Kilju on todellinen hintapommi, joten tahtoisin oppia juomaan sitä. Ainoa ongelma on maku. Olen ostanut kaupasta monia erilaisia sokereita, niin maustettuja kuin maustamattomiakin. Olen myös kokeillut erilaisia hiivoja ja mehuja. Maku on kuitenkin ollut pahimmillaan jotain aivan järkyttävää ja parhaimmillaankin aika ällöä. Mikä mättää? En ole muuten nirso, joten luulisi että oppisin pitämään myös kiljustakin. Onko mitään tehtävissä vai joudunko luovuttamaan ylivoimaisen haasteen edessä?

Vierailija
9/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskikaljan tulo kauppoihin lopetti kiljun teon. Maku...

-Olen 6 vuotiaasta  15  vuotiseksi sitä tehnyt parin viikon välein.  Puhtaus ensiarvoisen tärkeää, mutta puistattava  maku on pakolla mukana.

Vierailija
10/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi pitääkin saada kaljaa, mutta iltajuomaksi kilju käy hyvin. Onkin juuri pöntöllinen tuossa vieressäni.

En oppinut makuun ensi yrittämällä, mutta sitten jotenkin yhtäkkiä kolahti. Taisi käydä niin, että opin ensin juomaan krapulassa, ja sitten rupesi tekemään mieli muutenkin. Enää en osaisi olla ilman. Ja ehdottomasti makua pitää olla.

Sen krapularyypyn otto on kellosepän työtä.

-Parempi nauttia krapula sellaisenaan sillin ja kylmän veden kera. Ehkä partnerin, ei moposaha...

Vierailija
11/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä kiljun juojia? Mikä olisi paras mehu pohjaksi tällä hetkellä? Tuntuu, että kaikki kiljut ovat kovin laimeita tätä nykyä.

Vierailija
12/35 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kiljun juojia? Mikä olisi paras mehu pohjaksi tällä hetkellä? Tuntuu, että kaikki kiljut ovat kovin laimeita tätä nykyä.

Mulla on olkkarissa 6 dl:n muki ja saunalla 8 dl:n muki. Tänään olen juonut iltapäivällä olkkarissa yhden ja saunassa 4. Eli 3,8 litraa. Juon varmaan olkkarssa vielä pari mukillista eli viitisen litraa tänään.

Vierailija
13/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on olkkarissa 6 dl:n muki ja saunalla 8 dl:n muki. Tänään olen juonut iltapäivällä olkkarissa yhden ja saunassa 4. Eli 3,8 litraa. Juon varmaan olkkarssa vielä pari mukillista eli viitisen litraa tänään.

Aloitin juuri kiljun juonnin ja yritän ottaa sen säännölliseksi tavaksi. Mitkä ovat suosikkisi mehuvalikoimista. Itse pidin omenamehun makuisesta kiljusta mutta oksensin eli mun pitää löytää joku muu pohjaksi.

Vierailija
14/35 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin juuri kiljun juonnin ja yritän ottaa sen säännölliseksi tavaksi. Mitkä ovat suosikkisi mehuvalikoimista. Itse pidin omenamehun makuisesta kiljusta mutta oksensin eli mun pitää löytää joku muu pohjaksi.

Mistä ostat mehua ja minkä merkkistä mehua tuo siis on. Omenamehuahan löytyy useammalta valmistajalta. Miten teet kiljun?

Vierailija
15/35 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi litraa kiljua? Maha kiittää :D

Vierailija
16/35 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostat mehua ja minkä merkkistä mehua tuo siis on. Omenamehuahan löytyy useammalta valmistajalta. Miten teet kiljun?

Sokeria, hiivaa ja mehua sangossa, lämpimässä, pari viikkoa. Kansi tiukasti kiinni.

Vierailija
17/35 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hiivaa kiljuun laittako, pakkihan siitä menee sekaisin, pierettää ja kutittaa värkkiä. Appelsiinimehukilju on tulevaisuus. Ei lisättyjä hiivoja.

Vierailija
18/35 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/35 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kunnolla kirkastunut kilju maistu juuri millekään, melkein sama kuin joisi koskenkorvaa vedellä.

Vierailija
20/35 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon yli 6 kuppia ja olo on mitä mainioin!