Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät näin koronan aikana tilaa ruokia kaupasta kotiin?

Vierailija
26.02.2021 |

Vaan käyvät edelleen kaupassa

Kommentit (441)

Vierailija
41/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se maksaa ja toiseksi haluan valita ostokseni itse.

Olen tilannut kotiinkuljetuksena jo ennen koronaa ja täytyy sanoa, että siellä kaupassa osataan valita ne tuotteet jo paremmin kuin minä itse. Aina on tullut priima tavaraa eikä mitään valittamista, päinvastoin. 

Olen eri kuin tuo jolle vastasit mutta minulla taas on ihan päinvastaiset kokemukset... varsinkin hedelmiä ja vihanneksia tilatessa sieltä tulee ihmeellisen pieniä yksilöitä, ja kivikovia avokadoja ja mangoja (vaikka erikseen lukee että kypsiä/valmiita syömään). 

Vierailija
42/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on salilta tai baarista tullessa käydä itse kaupassa, turha maksaa ylimääräistä kun kaupan ohi on kuitenkin mentävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaupassa käyminen on mukavaa. Kerran pari kun viikossa käy, niin en koe sen vievän liikaa aikaa tai olevan turhan vaivalloista. Monen mielestä noin on, mutta tuntuu että he ovat sitten niitä jotka joka päivä käyvät kaupassa. Kaipa se silloin alkaa rasittaakin.

Vierailija
44/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun ennen koronaa kestoaihe valittaa oli ruuan kallis hinta ja kuinka rahat eivät meinaa riittää ruokaan. No, ei se ruoka sitten ilmeisesti niin kallista olekaan ja ihmisillä on rahaa yllättävänkin paljon, kun on varaa maksaa toinen mokoma toimituskuluja. Tai sitten moni esim. tämänkin palstan kirjoittajista on yllättäen vaurastunut ja selvästi.

Vierailija
45/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut kotiinkuljetuksena jo ennen koronaa ja täytyy sanoa, että siellä kaupassa osataan valita ne tuotteet jo paremmin kuin minä itse. Aina on tullut priima tavaraa eikä mitään valittamista, päinvastoin. 

Olen eri kuin tuo jolle vastasit mutta minulla taas on ihan päinvastaiset kokemukset... varsinkin hedelmiä ja vihanneksia tilatessa sieltä tulee ihmeellisen pieniä yksilöitä, ja kivikovia avokadoja ja mangoja (vaikka erikseen lukee että kypsiä/valmiita syömään). 

Mulla just päinvastaiset kokemukset. Nimenomaan avokadot olleet juuri sopivan kypsiä ja muutenkin kaikki tuotteet just niin kuin pitääkin. 

Vierailija
46/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olutta ja nikotiinipurukumia ei saa toimittaa kotiin.

Nikotiinipurkkaa voi tilata verkkoapteekeista ja saa kotiinkuljetuksellakin. Tilasin just hiljattain yhtenä aamuna verkkoapteekista (Kuopio) ja seuraavana iltana toimittivat perille (Vantaa) . Alkoholia taas voi tilata Saksasta ja niinikään kantavat kotiovelle asti. Ainoa, mistä pelkästään netin kautta tilattaessa on huolehdittava on, että tilaa riittävän ajoissa ennenkuin edelliset alkavat olla lopussa. 

Vierailija
47/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun ennen koronaa kestoaihe valittaa oli ruuan kallis hinta ja kuinka rahat eivät meinaa riittää ruokaan. No, ei se ruoka sitten ilmeisesti niin kallista olekaan ja ihmisillä on rahaa yllättävänkin paljon, kun on varaa maksaa toinen mokoma toimituskuluja. Tai sitten moni esim. tämänkin palstan kirjoittajista on yllättäen vaurastunut ja selvästi.

Mulla ainakin ruokakulut laskivat kotiinkuljetuksen myötä, kun tilaa just sitä mitä tarvitsee ja jää kaikki heräteostokset pois. Esim. herkkuja ei tule ostettua enää ollenkaan, kun ei tee mieli tilauksen yhteydessä. 

Vierailija
48/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua kenenkään umpimähkään napattua lihapakettia, ei ne valikoi sellaista lihaa jota haluan, vaan nappaa ensimmäisen käteen osuneen. Yleensä niisä on läskiä, jänteitä, rustoja ja muita suussa muljuavia klönttejä, jollei tarkasti valikoi paisti palaa ilman noit em. painon lisääjiä kiloon.

Enkä sitä jauhelihapakettia jossa on huomena viimeinen käyttöpaivä

Enkä kalaa, jolla jo punaiset silmät. 

Enkä edellisessä lähetyksessä 2 päivää sitten tullutta leipää pien leipomon tuotteista, kun itse valiten saan sen tänään tulleen.

Siinä syy. 

Olen nähnyt kun ne kerääjät lähes juoksee ja nappaa tavarat lennossa pahemmin katsomatta mitä menee.

Vierailija
49/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole yllättäen vaurastunut vaan menot ovat laskeneet roimasti. Ei enää työmatkakuluja, ei kampaamokäyntejä, ei meikkejä, ei ravintoloissa syömistä, ei maksullisia harrastuksia, ei juhlia, ei yleisötapahtumia, ei ystävien kanssa illanviettoja jne. Niistä säästyy vuosittain sievoinen summa. 

Toimitusten ajoittamistakaan en ole kokenut ongelmaksi. Kun teen etätöitä, olen kotona päivisin. Yleensä mulle tulee toimitus perjantaisin klo 12-15 välisenä aikana, ajankohta tunnin tarkkuudella tulee toimituspäivän aamuna tekstiviestillä ja vielä 3-6 minuuttia ennenkuin kuljettaja on oven takana, tulee tekstari ja siinä linkki, josta voin reaaliaikaisesta kartasta seurata kuljetuksen saapumista pihan. Pidän iltapäivän kauhvitauon silloin, puran ostokset kaappeihin ja menen jatkamaan töitäni. 

Vierailija
50/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudella eurolla saa lämmintä ruokaa kolmeksi päiväksi, jos harkiten käyttää. Ruokaan on käytettävissä mulla maksimissaan 60 eur viikossa, mulle ja kahdelle kissalle. Saan tehtyä myös esim. kaalisalaattia ja appelsiineja saa edullisesti. Ei alkoholia nyt pariin kuukauteen enkä polta. Ei ole varaa.

Vierailija
51/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin ruokakulut laskivat kotiinkuljetuksen myötä, kun tilaa just sitä mitä tarvitsee ja jää kaikki heräteostokset pois. Esim. herkkuja ei tule ostettua enää ollenkaan, kun ei tee mieli tilauksen yhteydessä. 

No niiden heräteostosten ja herkkuostosten himoitseminen fyysisessä kaupassa kertoo vain sun luonteenlaadustasi, eikä suinkaan nettitilaamisen ja kotiinkuljetuksen erinomaisuudesta. Normaali tasapainoinen ihminen osaa kyllä fyysisessä kaupassakin ostaa sen, minkä tarvitsee, eikä sorru itselleen tarpeettomiin ostoksiin.

Vierailija
52/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei maskipakko näytä koskevan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa itse käymällä ei matka eikä ostokset maksa mitään, omalle ajalleenkaan ei kannata laskea mitään arvoa. Selvä....

Meneehän siihen nettikaupan selailuunkin aikaa, joten ei siinä mitään aikaa säästä.

Toisekseen mä menen kauppaan, koska siinä saa samalla raitista ilmaa ja liikuntaa. En harrasta talviurheilulajeja ja kaikki lähimetsän tiet on muutettu laduiksi, joten ei sinnekään voi mennä kävelemään. Metsässä on kiva kävellä, mutta en halua kävellä päämäärättömästi jollain jalkakäytävällä etenkin, kun se tie vie sinne lähikauppaan.

Vierailija
53/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, ehkä tälleen kotona 1,5 vuotta olleena voin kommentoida että ehkä siksi kun EDES jonnekin pääsee hetkeksi YKSIN. Onko sekin nyt kiellettyä vaikka useat tutkimukset ovat todenneet että kaupasta se ei tartu jos pidät etäisyydet ja maskit naamassa? Menee jo vähän yhtä yli kun "en syö irtokarkkeja kun tulee korona". Huoh. Ottakaa asioista selvää miten ja missä se korona leviää.

Kauppaan ei voi mennä mut jo irtoseksiä voi harrastaa tuntemattomien kanssa. WTF. Enemmän ihmettelen sitä miksi AINA on pariskuntien yhdessä mentävä sinne kauppaan ja aina ne lapset mukana? Kaikki?! Ei toinen voi jäädä kotiin ku toinen ei selviä millään yksin kaupassa, häh?

Vierailija
54/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kotiinkuljetusta, noutona saisi kyllä hakea, mutta se maksaa ylimääräistä eikä ole varaa laitella sellaisia ylimääräisiä rahoja ruokaan. Mieluummin sillä rahalla syö monta päivää. 

Vierailija
55/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuhlata 10€ kuljetusmaksua . Pakastepitsat tai itsetehty 3-4€ uunissa pellillä. Liikunta tekee hyvää. Varastettu tavara on tuhoonvihittyä varkaille.

Vierailija
56/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaankin, etenkin joulun alla kun oli normaalia isommat ostokset.

Muuten käyn kaupassa aamuvarhain ennenkuin kaljajonnet heräävät. Hyvin rauhallista on marketeissa aamuseitsemältä ja kaikilla maski.

Vierailija
57/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niiden heräteostosten ja herkkuostosten himoitseminen fyysisessä kaupassa kertoo vain sun luonteenlaadustasi, eikä suinkaan nettitilaamisen ja kotiinkuljetuksen erinomaisuudesta. Normaali tasapainoinen ihminen osaa kyllä fyysisessä kaupassakin ostaa sen, minkä tarvitsee, eikä sorru itselleen tarpeettomiin ostoksiin.

No mielestäni on íhan normaalia, että ihmiset ostavat muutakin kuin mitä on siinä kauppalistalla vaikka niitä herkkuja sitten kaupassa käydessä. 

Vierailija
58/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaan, kympin maksaa kuljetus. Välillä täydennän myös Woltin kautta Alepasta, kuljetus 1,90 e.

Sisältääkö toi kympin kuljetusmaksu useampia kassillisia, vai onko maksu korkeampi jos tilaa paljon? Tää ei selviä noilta kauppojen sivustoilta.

Aina on ollut kympin, mutta pakkausmateriaalit maksaa tuon päälle jonkin verran (olisiko 0,75 e/pahvilaatikko). Meille tulee yleensä pahvilaatikoissa ruoat, ja niitä on n. 6-8 kpl. Kerran tuli pelkkiä muovikasseja, ja niitä oli 12 kpl.

Vierailija
59/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa  mieltä. Minulla on 2 lähintä ruokakauppaa 5 minuutin kävelymatkan päässä ja 15 minuutin kävelymatkan säteellä on 5 S-Markettia, K-Citymarket ja 1 K-Supermarket. Käyn kaupassa maski naamalla ja yleensä semmoiseen aikaan päivästä kun siellä ei ole mitään erityistä ruuhkaa.

Kun käyn itse kaupassa, niin voi samalla saada myös uusia ideoita mitä vaikkapa aikoo syödä viikonloppuna tai kokeilee jotain uutta tuotetta. Etenkin hedelmät haluan valita itse ja muiden tuotteiden osalta valitsen aina ne tuotteet, joissa parasta ennen päivämäärä on mahdollisimman kaukana. En harrasta niitä -30 % punalapputuotteita.

Vierailija
60/441 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa. Se maksaisi 13 euroa kerta ja tilaajia on niin paljon, että ensimmäinen vapaa aika olisi vasta reilun viikon päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi