Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadun omakotitaloon muuttamista koska mies ei ole kätevä käsistään ja ksikkeen menee liikaa rahaa. Kokoajan kuluja. Itse en ole päässyt esim kampaajalle yli vuoteen.

Vierailija
26.02.2021 |

Ja kosmetologilla käynnistä on jo yli 5v. Vaatteetkin ovat kirpparilta.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

96, voi asua naapureiden kanssa jos haluaa,kaikki ei halua naapureita seinän taakse, eikä edes talon viereen. Jotkut haluaa asua omassa rauhassa täysin. Teen asioita mitä haluan, koska haluan. En muutenkaan tee töitä 8-16 .

Vierailija
102/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko jotkut oikeasti omakotitaloissa, joissa on 18 C sisällä talvella? 

No, jos ei halua mukavuutta niin totta kai voi tinkiä vaikka mistä ja säästää rahaa. Itse kyllä haluan elää lämpimässä talossa. Mieluummin säästetään sitten jostain muusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

96, voi asua naapureiden kanssa jos haluaa,kaikki ei halua naapureita seinän taakse, eikä edes talon viereen. Jotkut haluaa asua omassa rauhassa täysin. Teen asioita mitä haluan, koska haluan. En muutenkaan tee töitä 8-16 .

Enemmän tuo oli vastaus niille, joiden mielestä kerrostalossa asuu pelkkiä naapurikyttääjiä ja kaikesta valitetaan. Valvon itse aina aamuyöhön ja herään puolenpäivän aikoihin, mutta osaan olla hiljaa 22 jälkeen. Käytän kuulokkeita ja vältän kovaäänisiä hommia. Se ei ole ollenkaan hankalaa. Minua ei myöskään häiritse, jos naapurista kuuluu vauvan itkua tai pianonsoittoa silloin tällöin. Eikä se, että naapurit näkevät kun kävelen pihalla. Ehkä kaikilla ei ole samaa yksinäisyyden tarvetta, mutta olisi hyvä kunnioittaa myös muita näkekmyksiä. Puhun nyt siis etenkin siitä "kerrostalo on kädettömiä muijia varten" jne.-kommentoijaa. 

-96 

Vierailija
104/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä omakotiasujat kertovat, että ei ole paljon hommaa, on vain asiat a, b, c, d, e, f, g ja joskus h, ja ihan mielelläni näitä teen. Niin, sinä teet. Itse en nauti kotitöistä enkä pienistä fiksailuista pätkän vertaa ja valitsen asumismuotoni sen mukaan, että saan käyttää mahdollisimman ison osan vapaa-ajastani muuhun kuin kodin ylläpitoon. Välillä haaveilen omasta pihasta, mutta tiedän, että mies on paitsi yhtä mukavuudenhaluinen kuin minä, myös kädettömämpi. Minulle riittää ihan hyvin nämä kerrostaloasunnon ylläpitotyöt, ja nekin ärsyttävät joka kerta.

Sun olisi pitänyt syntyä rikkaaksi aristokraatiksi, jonka ei tarvi ikinä tehdä mitään vaan palvelijat tekee kaiken.

Tai sitten sun olisi pitänyt naida joku kuninkaallinen.  Ei tietenkään ketään kuningasta tai tulevaa sellaista, vaan joku heidän sukulaisensa, jonka ei tarvitse edes edustaa hovia, mutta silti olisitte etuoikeutettuja kaikkiin palveluksiin.  

Mutta synnyit tänne Suomeen korpia rämpimään.  Itse on raavitttava päätäänkin.

Pää hiessä sinun pitää asuntosi ansaiman?

Vierailija
105/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kerrostaloyksiössä asumiskulut 600€/kk. Miten paljon asuminen omakotitalossa oikein maksaa?

Ks vastaukseni #66.

240m2  370€/kk

Kukaan ei tässä maassa asu 240 neliön omakotitalossa, jonka todelliset asumiskustannukset ovat 370 euroa kuussa. Naisen logiikka kannattaa nyt unohtaa, ja yrittää edes katsoa isompaa kuvaa.

Tuossa on lämmitys, käyttösähkö, vesi, jätevesi, jätehuolto ja turvajärjestelmä.

Tuon lisäksi kiinteistövero kerran vuodessa ja 42e nuohous (2 takkaa). Vakuutusmaksuja en laittanut kun samasa on matka-, henki- yms vakuutukset.

Tiedän että joillakin on tuotakin pienemmät kulut.

Jos halutaan saivarrella niin asuntolainan korot on vielä 26e/kk tuohon lisää.

Vierailija
106/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuuko jotkut oikeasti omakotitaloissa, joissa on 18 C sisällä talvella? 

No, jos ei halua mukavuutta niin totta kai voi tinkiä vaikka mistä ja säästää rahaa. Itse kyllä haluan elää lämpimässä talossa. Mieluummin säästetään sitten jostain muusta. 

Meillä on 23, kun takkaa lämmitetään 25 ja maaliskuusta syyskuulle aurinkoisella säällä vaikka termarit on pois päältä 27 astetta.

Tätä ei edes saa noin viileäksi:) No me rakastetaan lämpöä!

Vierailija
107/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kerrostaloyksiössä asumiskulut 600€/kk. Miten paljon asuminen omakotitalossa oikein maksaa?

Ks vastaukseni #66.

240m2  370€/kk

Kukaan ei tässä maassa asu 240 neliön omakotitalossa, jonka todelliset asumiskustannukset ovat 370 euroa kuussa. Naisen logiikka kannattaa nyt unohtaa, ja yrittää edes katsoa isompaa kuvaa.

Tuossa on lämmitys, käyttösähkö, vesi, jätevesi, jätehuolto ja turvajärjestelmä.

Tuon lisäksi kiinteistövero kerran vuodessa ja 42e nuohous (2 takkaa). Vakuutusmaksuja en laittanut kun samasa on matka-, henki- yms vakuutukset.

Haluaako miinuspeukuttajat tiliotteista kuvat😁

Vierailija
108/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ks vastaukseni #66.

240m2  370€/kk

Sinun tiliotteillasi ja jonninjoutavilla kommenteillasi ei ole mitään merkitystä, koska et edes ymmärrä asumisen kokonaiskustannusten konseptia. Uskomatonta, että joku oikesti kelaa perjantai-iltana torpassaan ketjua ja tiliotteitaan edestakaisin, monitoroi tarkkaan peukutuksien määriä ja suuntia ja puhisee tohkeissaan. 😂

Vierailija
109/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ks vastaukseni #66.

240m2  370€/kk

Sinun tiliotteillasi ja jonninjoutavilla kommenteillasi ei ole mitään merkitystä, koska et edes ymmärrä asumisen kokonaiskustannusten konseptia. Uskomatonta, että joku oikesti kelaa perjantai-iltana torpassaan ketjua ja tiliotteitaan edestakaisin, monitoroi tarkkaan peukutuksien määriä ja suuntia ja puhisee tohkeissaan. 😂

Aha. Me olemme rakentaneet 3 taloa ja asuneet niissä yht 25 vuotta joten ihan hilkkusen luulisi olevan kokemusta.

Kai mä nyt omat tulot ja menot tiedän??

Vierailija
110/130 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata elää yli varojensa ja hankkia omakotitaloa, jos ei ole oikeasti varaa siihen. Ja varsinkaan jos ei ole varaa hankkia uutta tasokasta kivitaloa joka ei heti leviä käsiin.

Vierailija
111/130 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

69, koko ajan ei tarvitse tempata, ja jos ei alunperinkään ole mennyt sisustustrendien mukaan vaan kaakelit ymv on aikaa kestävää niin eipä liiemmin tarvitse rempata KOKO AJAN.

Näytä mulle asunto/talo, jossa on ns. aikaa kestävät kaakelit, tapetit ja lattiamateriaalit, niin mä näytän sulle kämäisen läävän.

Meillä on kylppärissä ja saunatiloissa isot tumamn harmaat isot laatat, samanlaisia myydään ja laitetaan vieläkin, laitettu 19 vuotta sitten. Ei ole tapetteja vaan seinät on maalattu, valkoiseksi ja osa harmaiksi. Lattia on puuta, maalattu harmaaksi. Kaikki tehty 19 vuotta sitten. Miten luokittelet kämäisyyden kohdallamme?

Vierailija
112/130 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloissa ollaan omatoimisia ja tukka leikataan itse, niinkuin nurmikkokin!

Vierailija
113/130 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ks vastaukseni #66.

240m2  370€/kk

Etpä ole tainnut koskaan asua omakotitalossa. On ihan normaalia että parisataa neliöiden omakotitalon asumiskustannukset ovat luokkaa 200-400e kuukaudessa riippuen talon iästä ja lämmitysmuodosta sekä sijainnista.

Vierailija
114/130 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin iso osa noista "kätevistä" ei ole oikeasti erityisen käteviä vaan he tekevät asioita ymmärtämättä mitä oikeastaan tukevat tehneeksi. Ja saattavat tehdä paljonkin vahinkoa samalla tai turhaa työtä, esim siihen tyyliin että laitetaan ensin sadevesiränneille betonikourut jotta kattosadevedet saataisiin pois talon lähettyviltä. Hetken kuluttua keksitään laittaa uusi betonilaatoitus ja tuosta sitten poistetaan osa betonikouruista vaikka tällä juuri nollattiin aiemmin homman aikaansaannokset. Sitten tehdään iloisesti terassi ja sitä laittaessa muokataan kaadot pilalle (maanpinnan kun pitäisi kaataa talosta poispäin). Pahimmassa tapauksessa laitetaan vieläpä ruuvipaalut joista osa osuu sadevesiputkeen ja osa salaojaputkeen jonka jälkeen kummatkin ovat suhteellisen hyödyttömiä, siihen sitten vielä murskaa ja kivituhkaa päälle joka ennenpitkään tukkii noi salaojaputket. Saadaan komea terassi mutta samalla aiheutetaan vaurioita jotka melko varmasti johtavat kosteusongelmiin talossa. Kun talon sokkeli alkaa hilseillä, niin raaputetaan ja maalataan se uudestaan ymmärtämättä että tuohan on vain oire jostain oikeasta ongelmasta.

Jos se mies ei ryntää suinpäin rautakauppaan niin se ei tarkoita ettäkö hän olisi laiska. Hän saattaa hahmottaa nuo ongelmat paljon paremmin kuin joku innokas vikkelä-Niilo ja kun ne ongelmat hahmottaa, hän haluaa etsiä sellaiset toteutustavat ettei niitä ongelmia tule.

Vierailija
115/130 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä rahaa saa menemään just niin paljon ja enemmänkin. Älkää laittako taloon kaikkia rahojanne kiinni.

Vierailija
116/130 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan mieleen meidän perheen muutto omakotitaloon... 

Vaimo: "Koskahan me saataisiin se meidän terassi valmiiksi?"

Minä: "En ole koskaan tehnyt terassia. Luen juuri netistä ohjeita miten se kannattaisi tehdä."

Vaimo: "Olisiko se jo viikonloppuna valmis?"

Minä: "Katsotaan. On vähän hidasta, kun yksin tekee kaikki työvaiheet."

Vaimo: "Mites ne kaiteet?"

Minä: "Täytyy lukea taas ohjeita miten ne kannattaisi tehdä."

Vaimo: "Lasikaiteet olisi kiva."

Minä: "Haluatko tietää paljonko 25 metriä lasikaidetta maksaa?"

Vaimo: "Joko sä nyt tulit sisään?"

Minä: "Joo. Oon kantanut tunnin pihakiviä takapihalle."

Vaimo: "Ai jaa. Mä olen siivonnut KAKSI tuntia."

Vierailija
117/130 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16, no mitä luulet, että ilmaiseksiko voi asua omakotitalossa?? Kiinteistövero on kerran vuodessa, ei koko ajan, sähkölasku on muillakin ja mitä ne fiksaukset sitten on?

Lisäys että on näistä myös kiinteistövero yhtä lailla muillakin, vaikka asuisi vuokralla esim. kerrostaloissa. Se vain jää huomaamatta kun sen vuokralainen maksaa kk-vuokrassa vähitellen.

Vuokrakämpän/talon omistaja maksaa saamastaan vuokrasta mm. kiinteistöveron ja kaikki muut kiinteistön ja maapohjan kulut. Omistaja on jo alkujaan laskenut millä hinnalla kannattaa vuokrata jotta kaikki kulut saa katettua ja tulisi voittoakin.

Kerrostalossa on kyllä omakotitaloa euromääräisesti vähemmän se oman vuokrakämpän osuus kiinteistöverosta, kun silloin omassa käytössä oleva tilakin on pienempi.

Vierailija
118/130 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua asua omakotitalossa, koska olen patalaiska mitä piha/koti/remonttitöihin tulee, samoin mieheni. Eikä edes kiinnosta em. aihepiiri. Joten omakotitaloasuminen ei ole meidän juttu. Mies on remonttitaitoinen työnsä puolesta, mutta ei innostu vapaa-ajalla asiasta.

Rivitalossa on vastike, joka kattaa mm. huoltokulut/työn. Kaukolämpö on halpaa. Toki rivitaloakin pitää hoitaa. Talo on 18v vanha, ollaan jo tapetoitu, maalattu seiniä, uusittu kodinkoneita, huollettu terassia Nurmikkopitää leikata ja hoitaa pihaa. Pian edessä isompaa remonttia asunnon kunnon/ajanmukaisuuden ylläpitämiseksi esim. keittiön kaapit pitää uusia ja seuraavan 5-7 vuoden aikana kylppäri. En ymmärrä miten omakotitalossa olisi mitenkään vähempää työtä..

Vierailija
119/130 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee ihan mieleen meidän perheen muutto omakotitaloon... 

Vaimo: "Koskahan me saataisiin se meidän terassi valmiiksi?"

Minä: "En ole koskaan tehnyt terassia. Luen juuri netistä ohjeita miten se kannattaisi tehdä."

Vaimo: "Olisiko se jo viikonloppuna valmis?"

Minä: "Katsotaan. On vähän hidasta, kun yksin tekee kaikki työvaiheet."

Vaimo: "Mites ne kaiteet?"

Minä: "Täytyy lukea taas ohjeita miten ne kannattaisi tehdä."

Vaimo: "Lasikaiteet olisi kiva."

Minä: "Haluatko tietää paljonko 25 metriä lasikaidetta maksaa?"

Vaimo: "Joko sä nyt tulit sisään?"

Minä: "Joo. Oon kantanut tunnin pihakiviä takapihalle."

Vaimo: "Ai jaa. Mä olen siivonnut KAKSI tuntia."

:D

Vierailija
120/130 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin kerrostalossa kasvatettu mies mulla, jolle ei ole koskaan kotona opetettu näitä asioita. Itse kasvanut omakotitalossa maalla ja koitan sitä mukaa miestä opettaa kun tilanteet tulee vastaan. Itse joutuu vähän enemmän tekemään työtä, eihän se kivaa ole, mutta en ikinä vaihtaisi tätä seinä- ja/tai ylä+alakerran naapureihin, joiden meteliä joutuisi kuuntelemaan yötä päivää. Taloyhtiön hallituksen riitoihin ja röökin käryyn parvekkeella. Hyh. Voin muuttaa johonkin senioritaloon sitten kun kuulo on mennyt.