Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadun omakotitaloon muuttamista koska mies ei ole kätevä käsistään ja ksikkeen menee liikaa rahaa. Kokoajan kuluja. Itse en ole päässyt esim kampaajalle yli vuoteen.

Vierailija
26.02.2021 |

Ja kosmetologilla käynnistä on jo yli 5v. Vaatteetkin ovat kirpparilta.

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jopa suuremmat rempat on ihan normaalikuluja

Ihanan hellyttävä naisen logiikka.

Vierailija
62/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan omakotitalossa ja ihmettelen aina näitä "kokoajan remppaa ja hommaa" juttuja. Joo joskus joutuu kolaamaan pihan ja leikkaamaan nurmikon mutta ei siellä ole mitään jatkuvasti tehtävää. Joka kuukausi tulee tietyt menot ja kerran vuodessa se kiinteistövero. Ihan normaaleja arkipuuhia vaan puuhataan täällä mutta joillekin nyt jo ruuanlaitto tuntuu olevan liikaa joten ehkä nää ihmiset näitäkin juttuja horisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 240m2 talosta asumiskulut 370e/kk, lisäksi nuohous 42€ ja kiinteistövero kerran vuodessa.

Tuolla kk hinnalla saisimme ehkä rivarikolmion nykyisten ihanien väljien tilojen sijaan. En todellakaan haluaisi tyytyä sellaiseen.  

Mitä ne kaikki kulut oikein sitten on asumiskulujen lisäksi?? Meillä menee n 100€ vuodessa kukkien lannoitteisiin, 2 vuoden välein tehtävään terassien öljyämiseen ja uima-altaan kemikaaleihin. Ei paha. 

Fiksaamistakaan ei ole vielä ollut tuota terassin öljyämistä lukuunottamatta, talo 15v

Vierailija
64/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen jatkuvia kuluja, asutteko jossain hometalopommissa? Tai käykö teillä huoltomies tyhjentämässä lattiakaivon ja sähkömies sammuttamassa valot katkaisijasta aina iltaisin?

Vierailija
65/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta poimittuja omakotiasujan kuolemattomia kommentteja:

- Omakotitalo pysyy kunnossa pelkällä perussiivouksella, ei tule remontteja.

- Isot remontit ovat omakotiasujalle normaalikuluja eikä niitä siksi lasketa

- Pihatyöt ja remontointi ovat nautinnollisia harrastuksia

Olen onneksi itsekin aiemmin omistanut omakotitalon, ja syyllistynyt silloin yhtä naurettaviin itsepetoksiin yrittäessäni stressaantuneena vakuutella itselleni että omakotitalon osto oli kaikesta huolimatta järkevä päätös. Siksi en naureskele näille enempää, osa tulee järkiinsä myöhemmin ja ainakin yrittää myydä talonsa pois.

Vierailija
66/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin tein ekat viisi vuotta, kunnes se raataminen alkoi käydä hermoon. Ja en tajua ihmisiä ketkä ”ei koskaan”tee remppaa,kyllä sitä taloa on pidettävä kunnossa ja myös sisustusratkasut vanhenee,tapetit/maalit yms kuluu ja vanhenee. Mutta moni vaan asuu näissä ysärihenkisissä taloissa itse en pystyis.

Vierailija
67/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En huolis ikinä mitään rintamamies mörskää, niistä ei tule kunnollisia millään

Me käydään joskus lenkillä rintamamiestaloalueilla ja naureskellaan pihoillaan huhkiville piruparoille ja analysoidaan mitä kalliita remonttipommeja taloissa näyttäisi olevan odottamassa.

Ja sitten menette takaisin kotiin Jakomäen vuokrayksiöön kuuntelemaan kun juoppo naapurissa elämöi taas koko viikonlopun, toisessa naapurissa kakarat kiljuvat pitkin päivää ja kolmannessa koira haukkuu kahdeksan tuntia putkeen :D

Vierailija
68/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

68, niin se perussiivoushan ei nyt tarkoita mitään lattianpesua.... Vain tyhmä ei sitä ymmärrä.

Vierailija
69/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

69, koko ajan ei tarvitse tempata, ja jos ei alunperinkään ole mennyt sisustustrendien mukaan vaan kaakelit ymv on aikaa kestävää niin eipä liiemmin tarvitse rempata KOKO AJAN.

Vierailija
70/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kerrostaloyksiössä asumiskulut 600€/kk. Miten paljon asuminen omakotitalossa oikein maksaa?

Vierailija
71/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo 150m2 +autotalli, ikää nyt 20 vuotta, ei itse rakennettu. Tontti 1000m2.

- Maalattu kerran.

- Ulkolaattoissa autonrenkaiden painumat, uusittu, samalla vaihdettu pohjamaa oikeaksi, liian hiekkapitoinen.

- Sadevesiputket jäätyi talvella, uusittu, lämpöeristys parannettu.

- Sadevesiputkien kanssa katsottiin salaojat, oli ok, mutta vaihdettiin, kun kaivettu niin syvälle jo.

- Yläpohjan läpivienti putkia eristetty paremmin, oikean paksuisella eristeellä.

- Yläpohjan läpivientien kohtia teipattu tiiviimmiksi (höyrynsulkumuovin läpäisykohdat).

- Terassi uusittu.

- Keittiö remontoitu.

- IV kanavat nuohottu.

- Maalailtu sisällä.

Ostettu kerran uusi ruohonleikkuri, paljon ulkotöihin välineitä ja leikkureita (kola, pensasleikkuri, oksasakset, lapioita, lumenpudottaja, yms).

Tulevia remontteja ulko-ovien vaihto, kattotiilienpesu, kylpyhuoneremontit.

Vierailija
72/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onneksi itsekin aiemmin omistanut omakotitalon, ja syyllistynyt silloin yhtä naurettaviin itsepetoksiin yrittäessäni stressaantuneena vakuutella itselleni että omakotitalon osto oli kaikesta huolimatta järkevä päätös. Siksi en naureskele näille enempää, osa tulee järkiinsä myöhemmin ja ainakin yrittää myydä talonsa pois.

Nuo 3 mainitsemaasi on ihan totta. 

- Perussiivous: myös rännien puhdistus, katon painepesu parin vuoden välein jos kertyy esim sammalta. Muuten harjaus riittää. Sisällä ihan normisiivous, ei meillä ole koskaan tarvinnut mitään isompia jynssäyksiä tehdä? Pihalaatoitusten välistä lähtee sammal painepesurilla (tosin emme tee sitä koska haluamme sen sammalen siihen saumaan). 

- Isot remontit n 30 vuoden välein on ihan normaaleja ja jokainen okt asukki tietää että putket/sähköt/keittiö/sauna/pesuhuoneet/katto/ikkunat joudutaan joskus uusimaan tai korjaamaan. Mutta ei siis todellakaan jatkuvasti. Jos asuu uudessa talossa ei noita ehdi välttämättä koskaan tekemään, harva asuu talossaan 30v. Puuverhoillussa talossa toki joutuu maalamaan esim terassien kaiteita tai seiniä 10-20 vuoden välein, kivitalossa jossa öljytyt/petsatut puuosat paljon harvemmin. 

- puutarhanhoito ON ihanaa! Muutimme vartavasten kiinteistöön missä oli paljon tilaa puutarhalle, kukille, kasvimaalle ja -huoneelle. Mulla on  pelkkiä kukkapenkkejä 500m2!

Joo, meillä ei ole ongelmia asua omakotitalossa. Tämä on meille taivas:)

Vierailija
73/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo 3 mainitsemaasi on ihan totta. 

- Perussiivous: myös rännien puhdistus, katon painepesu parin vuoden välein jos kertyy esim sammalta. Muuten harjaus riittää. Sisällä ihan normisiivous, ei meillä ole koskaan tarvinnut mitään isompia jynssäyksiä tehdä? Pihalaatoitusten välistä lähtee sammal painepesurilla (tosin emme tee sitä koska haluamme sen sammalen siihen saumaan). 

- Isot remontit n 30 vuoden välein on ihan normaaleja ja jokainen okt asukki tietää että putket/sähköt/keittiö/sauna/pesuhuoneet/katto/ikkunat joudutaan joskus uusimaan tai korjaamaan. Mutta ei siis todellakaan jatkuvasti. Jos asuu uudessa talossa ei noita ehdi välttämättä koskaan tekemään, harva asuu talossaan 30v. Puuverhoillussa talossa toki joutuu maalamaan esim terassien kaiteita tai seiniä 10-20 vuoden välein, kivitalossa jossa öljytyt/petsatut puuosat paljon harvemmin. 

- puutarhanhoito ON ihanaa! Muutimme vartavasten kiinteistöön missä oli paljon tilaa puutarhalle, kukille, kasvimaalle ja -huoneelle. Mulla on  pelkkiä kukkapenkkejä 500m2!

Joo, meillä ei ole ongelmia asua omakotitalossa. Tämä on meille taivas:)

Ai unohdin ilmansuodattimien vaihdon 2x vuodessa. 5 min homma ja suodattimet tulee automaattisesti kotiin postissa. 

Ja ilmastointikanavat on nuohottu kerran 5 vuoden kohdalla. Ts tilattu nuohooja

Olihan niitä hurjia hommia sittenkin:D

Vierailija
74/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kuulla lisää? 

Vierailija
75/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kerrostaloyksiössä asumiskulut 600€/kk. Miten paljon asuminen omakotitalossa oikein maksaa?

Ks vastaukseni #66.

240m2  370€/kk

Vierailija
76/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

69, koko ajan ei tarvitse tempata, ja jos ei alunperinkään ole mennyt sisustustrendien mukaan vaan kaakelit ymv on aikaa kestävää niin eipä liiemmin tarvitse rempata KOKO AJAN.

Näytä mulle asunto/talo, jossa on ns. aikaa kestävät kaakelit, tapetit ja lattiamateriaalit, niin mä näytän sulle kämäisen läävän.

Vierailija
77/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10, niin ymmärtää erilaisia asioita on hankalaa, siksi niille ihmisille on kerrostalo ainut ratkaisu. Tyhmä ostaa talon suoralla sähkölämmityksellä, voihan asioista ottaa vaikka selvää ensin????

Voisitko perustella?

Vierailija
78/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä omakotiasujat kertovat, että ei ole paljon hommaa, on vain asiat a, b, c, d, e, f, g ja joskus h, ja ihan mielelläni näitä teen. Niin, sinä teet. Itse en nauti kotitöistä enkä pienistä fiksailuista pätkän vertaa ja valitsen asumismuotoni sen mukaan, että saan käyttää mahdollisimman ison osan vapaa-ajastani muuhun kuin kodin ylläpitoon. Välillä haaveilen omasta pihasta, mutta tiedän, että mies on paitsi yhtä mukavuudenhaluinen kuin minä, myös kädettömämpi. Minulle riittää ihan hyvin nämä kerrostaloasunnon ylläpitotyöt, ja nekin ärsyttävät joka kerta.

Vierailija
79/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

77, perustella mitä? Sitä että ei ota asioista selvää vai että suora sähkölämmitys on kallista vai mitä sinulle lumihiutale pitäisi perustella ?

Vierailija
80/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

78, niin no katsos eikö ole aika yksinkertaista, ne ketkä inhoaa tehdä kaikkea hommaa, asuu yleensä kerrostalossa, eihän siinä ole mitään ongelmaa suuntaan eikä toiseen. Itse tykkään asua omassa talossa, ei naapureita ja oma rauha. Kukin tyylillään.