Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadun omakotitaloon muuttamista koska mies ei ole kätevä käsistään ja ksikkeen menee liikaa rahaa. Kokoajan kuluja. Itse en ole päässyt esim kampaajalle yli vuoteen.

Vierailija
26.02.2021 |

Ja kosmetologilla käynnistä on jo yli 5v. Vaatteetkin ovat kirpparilta.

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä omakotiasujat kertovat, että ei ole paljon hommaa, on vain asiat a, b, c, d, e, f, g ja joskus h, ja ihan mielelläni näitä teen. Niin, sinä teet. Itse en nauti kotitöistä enkä pienistä fiksailuista pätkän vertaa ja valitsen asumismuotoni sen mukaan, että saan käyttää mahdollisimman ison osan vapaa-ajastani muuhun kuin kodin ylläpitoon. Välillä haaveilen omasta pihasta, mutta tiedän, että mies on paitsi yhtä mukavuudenhaluinen kuin minä, myös kädettömämpi. Minulle riittää ihan hyvin nämä kerrostaloasunnon ylläpitotyöt, ja nekin ärsyttävät joka kerta.

Sun olisi pitänyt syntyä rikkaaksi aristokraatiksi, jonka ei tarvi ikinä tehdä mitään vaan palvelijat tekee kaiken.

Tai sitten sun olisi pitänyt naida joku kuninkaallinen.  Ei tietenkään ketään kuningasta tai tulevaa sellaista, vaan joku heidän sukulaisensa, jonka ei tarvitse edes edustaa hovia, mutta silti olisitte etuoikeutettuja kaikkiin palveluksiin.  

Mutta synnyit tänne Suomeen korpia rämpimään.  Itse on raavitttava päätäänkin.

Vierailija
82/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisi kannattanut laskea minkä kokoiseen lainaan on varaa, että jäisi myös muihin menoihin rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kerrostaloyksiössä asumiskulut 600€/kk. Miten paljon asuminen omakotitalossa oikein maksaa?

Ks vastaukseni #66.

240m2  370€/kk

Kukaan ei tässä maassa asu 240 neliön omakotitalossa, jonka todelliset asumiskustannukset ovat 370 euroa kuussa. Naisen logiikka kannattaa nyt unohtaa, ja yrittää edes katsoa isompaa kuvaa.

Vierailija
84/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katunut ok-taloon muuttoa päivääkään. Nykyisillä laina- ja asumiskuluilla emme saisi edes vuokrattua siedettävän kokoista kerrostalokämppää. Kulut ovat hyvin kohtuulliset, eikä niitä remppahommiakaan ole taas viimeiseen kymmeneen vuoteen ollut käytännössä lainkaan. 

Vierailija
85/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen seinä on ajaton

Vierailija
86/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhän ja taidottoman kannattaa kiltisti pysyä kerrostalolähiössä ja olla siihen tyytyväinen. Ok-talo kun vaatii joko osaamista tai rahaa ostella sitä osaamista, usein sekä että.

Huono provo kyllä.

Entä jos onkin varakas ja hyvin taitava ja osaava, mutta vihaa jatkuvia talonmiehen, maalarin ja remppaukon töitä, ja haluaa mieluummin käyttää taitojaan töihin, harrastuksiin ja elämästä nauttimiseen? Saako silloin asua esim. kerrostalossa vai onko pakko ostaa työleiri?

Mun puolesta voit asua vaikka teltassa jos huvitta. Menikö pahasti tunteisiin?

Vierailija
87/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä asuisi missään betonikopissa jossa on seinän takana naapurit. Oma talo, oma piha, omat maat ympärillä, se on asuin mukavuutta.

En tiedä missä paperitaloissa jengi asuu, mutta ei koko ajan ole remppaa eikä koko ajan tarvii tehdä jotain.

Vierailija
88/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa läävissä ihmiset oikein asuvat, jos ok-asuminen on "jatkuvia talonmiehen, maalarin ja remppaukon töitä"? Vai onko "remppaukon" työn laatu niin ala-arvoista, että koko ajan pitää olla korjailemassa edellisiä korjauksia?

Minä kun en ole tuollaista jatkuvaa raatamista joutunut arjessani kokemaan, ja olen jo toistakymmentä vuotta 70-luvulla rakennetussa ok-talossa asunut.

Vierailija
89/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, niin MITÄ KULUJA KOKO AJAN mitkä ei liity normaaleihin asumiskuluihin sähkö vesi jne.

ESIM KIINTEISTÖVERO. LISÄKSI SÄHKÖLASKU ON SUUREMPI. MIKÄLI TALO EI OLE UPOUUSI, TULEE MONENLAISTA PIENTÄ FIKSAUSTA MYÖS.

Eikö nämä lasketa jo pankissa kun olette hakemassa lainaa? Tai sitten ihan kysymällä myyjältä/välittäjältä. Silmämääräisesti osaa päätellä mitä pitää rempata.

Vierailija
90/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ksikkeen menee rahaa? Mikä on ksikkeen?

Vierailija
91/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistövero on meillä noin 1200€ vuodessa. Sehän tulee siis kerran vuodessa ei KOKO AJAN.

Vierailija
92/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ksikkeen menee rahaa? Mikä on ksikkeen?

Tarkoittikohan että "kastikkeeseen"? Epäilen että kastike = viina? OK-taloa en kyllä alkoholiongelmasta syyttäisi.

Vierailija
93/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistövero on meillä noin 1200€ vuodessa. Sehän tulee siis kerran vuodessa ei KOKO AJAN.

Tämän on pakko olla taas jotain Speden naisen logiikkaa 😂

Kerran vuodessa, ei lasketa kuluiksi!

Vierailija
94/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän on pakko olla taas jotain Speden naisen logiikkaa 😂

Kerran vuodessa, ei lasketa kuluiksi!

Ja mies maksaa!

Vierailija
95/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro vähän mitä kuluja teillä menee "kaikkeen?"

Mutta eipä siinä, muuta takaisin sinne kerrostaloon.  Siellä ei tosiaan ole kaikkea.  Siellä ei itse asiassa ole yhtään mitään.  Se on narisevien akkojen ja kädettömien äijien asumismuoto.  Siellä voi pelata tietsikkaa ja juoda sidukkaa parvekkeella ja polttaa tupakkaa, jaa niin mutta siellä on ne naapurit jotka valittaa tupakansavusta...

Et ole tainnut asua koskaan kerrostalossa. Olen itse viettänyt koko lapsuuden ja aikuisuuden kerrostalossa ja todellakin oli leikkipaikkoja, kavereita, harrastukset ja palvelut lähellä. En usko että olisin ollut onnellisempi omakotitalossa jossain kaupungin laitamilla, mistä pitää lähteä autolla joka kauppareissulle. Olisihan siellä tietysti ollut iso oma piha, mutta harvat vanhemmat hankkivat lapsilleen pihalle kiipeilytelineitä ja liukumäkiä, mitä kerrostalojen pihoissa on. 

Vierailija
96/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitetään tämä kerrostaloargumentti sitten takaisin omakotiasujille.

Mitä melskaajia te olette, jos ei saa naapureita olla lähellä? Valvotteko joka aamu neljään asti ja huudatatte musiikkia vai? Nostelette painoja aamuyöllä? 

Naapureiden kanssa voi ihan hyvin asua rauhassa, jos osaa olla yöllä hiljaa. Itselle ei ole mitään painajaisnaapureita koskaan sattunut, 20 v asuttu kerrostalossa. Kertaakaan ei ole valitettu. 

Joku tupakan polttamisen vapaus ei todellakaan kiinnosta. 

Vierailija
97/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas saatu aikaan kaikkea muuta kuin miellyttävä keskustelu. Ikävää toisten haukkumista oletettavasti ihan aikuisilta ihmisiltä.

Vierailija
98/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin tein ekat viisi vuotta, kunnes se raataminen alkoi käydä hermoon. Ja en tajua ihmisiä ketkä ”ei koskaan”tee remppaa,kyllä sitä taloa on pidettävä kunnossa ja myös sisustusratkasut vanhenee,tapetit/maalit yms kuluu ja vanhenee. Mutta moni vaan asuu näissä ysärihenkisissä taloissa itse en pystyis.

Kerrostaloissa se ysärihenkinen sisustus ei ilmeisesti pilaa koko taloa vai?

Vierailija
99/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

93, kiinteistövero tulee kerran vuodessa, en ole maininnut etteikö olisi kulu, on toki, mutta tuo kulu ei tule koko ajan ,vaan kerran vuodessa. Ap valitti nimenomaan että ON KOKO AJAN KULUJA joisti nosti esiin kiinteistöveron. Kerran vuodessa oleva kulu ei ole koko ajan olevan kulu.

Vierailija
100/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain Tokiossa ihmiset asuvat yhden huoneen pienen pienissä kerrostalo asunnoissa, ja ovat ihan tyytyväisiä. Kovin on suomalaista tämä omakoti asumisen ihannointi. Miksi kaikki pitää olla omaa ja pitää olla hirveästi tilaa? Kerrostalo asunnot ovat täällä kuitenkin aika isoja.