Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadun omakotitaloon muuttamista koska mies ei ole kätevä käsistään ja ksikkeen menee liikaa rahaa. Kokoajan kuluja. Itse en ole päässyt esim kampaajalle yli vuoteen.

Vierailija
26.02.2021 |

Ja kosmetologilla käynnistä on jo yli 5v. Vaatteetkin ovat kirpparilta.

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se on kun pitää hankkia oma talo mutta taidot ei riitä eikä äly.

Vierailija
2/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se raha menee?

Mä olen asunut 20v omakotitalossa ja voisin käydä vaikka joka viikko kampaajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi nyyh

Vierailija
4/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan kuluja??siis mitä kuluja?? Asunut omakotitalossa jo 20v tosin ei samassa mutta että koko ajan kuluja? Mitä?

Vierailija
5/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies hoitaa teidän peruskotityöt, niin jäähän sinulle itsellesi aikaa opetella talon huoltoon liittyviä juttuja. Ei ne niin mahdottomia ole.

Vierailija
6/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että odotat että mies tekee kaiken voisit opetella itsekin tekemään.

Vierailija
7/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän mitä kuluja teillä menee "kaikkeen?"

Mutta eipä siinä, muuta takaisin sinne kerrostaloon.  Siellä ei tosiaan ole kaikkea.  Siellä ei itse asiassa ole yhtään mitään.  Se on narisevien akkojen ja kädettömien äijien asumismuoto.  Siellä voi pelata tietsikkaa ja juoda sidukkaa parvekkeella ja polttaa tupakkaa, jaa niin mutta siellä on ne naapurit jotka valittaa tupakansavusta...

Vierailija
8/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, täällä vain usein saa moitteita ei kannustusta. Työmäärä yllätti minutkin, samoin rahan kuluminen. AIkaisemmin rivitalossa asuessa kulut oli maltillisemmat. Ostaessa omakotitaloa emme todella ymmärtäneet mitkä talon rakennusvaiheessa tehdyt ratkaisut olisi olleet tärkeitä arvioida mm. lämmitysmuoto. Meillä suorasähkö joka pakkaskuukausina maksaa siirotineen 500e/kk.

Kymmenessä vuodessa tilanne on vakiintunut. Tulotaso onneksi noussut. Silti en ole tuhlaileva ja käy kampaajalla kuin kahdesti vuodessa. Olen oppinut nauttimaan muulla tavoin. Taloremontteihin on säästetty ja laina lyhenee onneksi.

Tsemppiä!

Vierailija
9/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AP ei itse ole kätevä käsistään ja opettele tekemään niitä asioita mitkä ei mieheltä onnistu?

Vierailija
10/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Toriin ilmoitus että vaihdetaan joko talo pienempään tai mies kätevämpään. Problem solved.

Vierailija
11/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, niin ymmärtää erilaisia asioita on hankalaa, siksi niille ihmisille on kerrostalo ainut ratkaisu. Tyhmä ostaa talon suoralla sähkölämmityksellä, voihan asioista ottaa vaikka selvää ensin????

Vierailija
12/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, niin MITÄ KULUJA KOKO AJAN mitkä ei liity normaaleihin asumiskuluihin sähkö vesi jne.

Vierailija
13/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei ole okt-asujiksi. Itse olen onnellinen, että myytiin talo 5 v. kituuttamisen jälkeen, ostettiin kolmio ja muutettiin takaisin kerrostaloon, keskustan alueelle. Ensimmäinen askel on hyväksyä tosiasiat ja laatii toimintasuunnitelman. Ei saa jymähtää orjaleirille ja jäädä kituuttamaan. Pitää toimia. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!

Vierailija
14/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, niin MITÄ KULUJA KOKO AJAN mitkä ei liity normaaleihin asumiskuluihin sähkö vesi jne.

ESIM KIINTEISTÖVERO. LISÄKSI SÄHKÖLASKU ON SUUREMPI. MIKÄLI TALO EI OLE UPOUUSI, TULEE MONENLAISTA PIENTÄ FIKSAUSTA MYÖS.

Vierailija
15/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mitä ihmettä omakotitalossa on nyt NIIN vaikeaa ja hankalaa ?? Tää on parhain asumismuoto ikinä, ei naapureita ja olo ja elo muutenkin vapaampaa ja rauhallisempaa. Ihan samalla tavalla asumiskulut on kuin muuallakin. Onko siis ne kulut ongelma vai joku räystään tyhjennys ??

Vierailija
16/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, no mitä luulet, että ilmaiseksiko voi asua omakotitalossa?? Kiinteistövero on kerran vuodessa, ei koko ajan, sähkölasku on muillakin ja mitä ne fiksaukset sitten on?

Vierailija
17/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, luonnollisesti sähkölasku on suurempi, mitä ajattelit ? Muuta pois.

Vierailija
18/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omakotitalossa kuukausittaiset asumiskulut on alhaisemmat kuin aiemmin rivarissa asuessa vastike. Toki remontteihin menee enemmän rahaa kun on enemmän neliöitäkin, mutta saapahan itse vaikuttaa siihen, mitä ja milloin tekee (tai teettää).

Me manattiin taloa etsiessä suoraa sähkölämmitystä, kunnes tajuttiin, että siinä jos jossain pystyy itse vaikuttamaan kulutukseen. Puita pesään vaan. Kyllä se silti toki talvella maksaa paljon, mutta eipä nuo muutkaan lämmitysmuodot ilmaisia ole. Villasukkaa jalkaan vaan, ei talvella tarvi sisällä hihattomalla pärjätä.

Vierailija
19/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse. Ei ole miesten, eikä naisten töitä.

Vierailija
20/130 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tämä sitten yllätyksenä? Ei siis mitään hajua tällaisesta asiasta koskien miestäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä