Lapsi puhuu edellisestä elämästä
Onko teillä lapset puhunut edellisistä elämistä? Meillä 4-v yhtäkkiä alkoi puhumaan, enkä tiedä miten siihen suhtautua. Kertoo olleensa edesmennyt sukulainen. Ei kuulosta mielikuvitustarinoilta, eikä pitäisi osata edes päätellä että kyseinen sukulainen on kuollut. Jos kysyy jotain, sanoo ettei saa kertoa. Ei vastaa kuka kieltää kertomasta. Kyselee itse että milloin tänne tullut jne. Vähän kylmää nämä puheet.
Kommentit (657)
Minä näin lapsena usein unta että olin sidottuna johonkin toteemiin ja intiaanit hyppi tai tanssi ympärillä. Se oli siis painajainen.
Myöhemminkin olen ollut kiinnostunut intiaaneista. Ei siis mitään ihailua, ennemminkin siinä on jotain pelottavaa.
Oli mitä oli mutta jotakin outoa siinä on.
Jos pelot voivat siirtyä geenien mukana sukupolvesta toiseen niin voisiko ehkä näissä tapauksissa sitten jotkin muistotkin?
Vierailija kirjoitti:
Pieni poikani, nimi alkaa S-kirjaimella, vastasi minulle Eela, kun kysyin häneltä leikkiessämme mikä sun nimi on. Kun mummoni kuoli 8v myöhemmin kävi ilmi sukuselvitystä tehdessä että hänen isoäitinsä nimi oli Ellen Helena.
Olisiko lapsi kuitenkin mielikuvituksestaan vetänyt tuon Eelan, tai jostain lastenohjelmasta vaikka. On aika kaukaa haettu tuo Ellen Helena. Aika monien sukujen historiassa jossain vaiheessa on vainaja, jonka nimi on ollut Ellen, Helena, Elli, Ella, Elina, Hannele, Elisa, Eerika, Eveliina, Ekateriina, Eleanoora, Emilia... jotka kaikki voisi yhdistää Eela-lempinimeen kun vähän mielikuvitusta käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Jos pelot voivat siirtyä geenien mukana sukupolvesta toiseen niin voisiko ehkä näissä tapauksissa sitten jotkin muistotkin?
Miksi alapeukut? Pelon siirtyminen on tutkittu hiirissä. Isä hiireen on laboratorio-olosuhteissa istutettu pelko (muistaakseni oli jostain kasvista), jonka on siirtynyt jälkeläisiin vaikkei jälkeläiset koskaan tavanneet isäänsä.
Tuttavapiirissä pari tälläistä tapausta, kaikki lapsilla joita ei ole kastettu
Ei kannata lähteä väittelemään noiden vänkääjien ja mitätöijien kanssa. Tällaisiin ketjuihin pesiytyy aina muutama tosi negatiivinen tyyppi, joista yhden tunnistaa siitä, että se aina mainitsee, että "hörhöt kuvittelevat olevansa muita parempia ja erityisempiä".
Oli aiheena sitten vetovoiman laki, magia tai mikä tahansa, niin se triggeröi ihmisiä massapeukuttamaan omia negatiivisia viestejään ja jopa esiintymään muina kirjoittajina sabotoidakseen keskustelun. Samaan aikaan he haukkuvat muita hulluiksi... Parasta on, kun kukaan ei kiinnitä heihin huomiota. He haluavat vain estää keskustelemisen.
Massapeukutus, viestien poistattaminen ja spämmiviestien lähettäminen on käynnissä tälläkin hetkellä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asia olisi näin, se pätisi valtaosaan väestöstä, ei vain harvoihin ja valittuihin. Tässä ketjussahan nämä harvat ja valitut juttelevat välillä toistensa kanssa, välillä yksinpuheluina levittämässä Totuuttaan, jonka vain he voivat ymmärtää. Mutta totta se on, kuten joulupukkikin.
Mutta mitä jos (tämä on vain vaihtoehdoilla mietiskelyä) suurin osa ihmistä oikeasti kokisikin näitä, mutta koska unohdamme ajansaatossa lapduuden muistot mitä on tapahtunut ennen 3-4 ikävuotta niin emme enää sitä muista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täältähän poistuu nopeaan kommentteja ja "viisauksia". Galileo yhteydessä modeihin?
Joo, mutta me muut voidaan myös ilmoittaa Galileon pilkkaviestejä asiattomiksi. Näyttävät poistuvan vikkelään.
Mun mielestä poistui paljon asiallisiakin kyseenalaistuksia. Aina on hyvä olla vähän kriittinen.
Ei voi. Kannattaa olla hereillä silloin kun koulussa käsitellään biologian perusasioita niin ei tarvitse tämmöisiä miettiä.[/quote]
Minulle opetettiin koulussa muutakin:
esim: Revontulet syntyy kun auringon säteet paistaa pohjoisnavalle jäähän.
Suomen manner on peruskalliota ja täällä ei tule olemaan maanjäristyksiä.
Mutta noihinkin asioihin on saatu jo toisenlainen vastaus, että se siitä koulutiedosta.
Sen kumminkin tiedän omakohtaisesta kokemuksesta että muistijälki jää entisestä elämästä esim. minulla tuoksut, työn osaaminen vaikka koskaan en sitä ole tässä elämässä ennen tehnyt tai nähnyt.
Monet asiat ovat mahdollisia, mutta kaikkeen uskominen on hölmöyttä Asioita voi jättää myös avoimiksi asenteella, en tiedä, kenties. Voihan olla, että jälleensyntyminenkin on yksi niitä asioita, joita tulevaisuudessa pystytään selvittämään ja todetaan todellisiksi.
Fyysistä maailmaa koemme lähinnä fyysisten aistiemme mukaan, ehkä osa ihmisistä kokee enemmän.
Eläinten superaistit ovat oma luku sinänsä, esim linnut pystyvät aistimaan maapallon magneettikentät, jota hyödyntävät muuttomatkoillaan. On myös mitattu, että magneettikentän muutokset näkyvät ihmisen aivokäyrässä, vaikka tietoinen mieli ei niitä havaitsekaan.
Maailmassa on niin paljon asioita, joita emme vielä pysty selvittämään.
Näen usein lyhyitä unia, jotka päättyvät siihen kun minua päin yllättäen lentää pallo tms.
Isän puolen suvussa on kaksi sisällissodassa teloitettua hlöä. Sattumaako?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on selittämätön vesikammo enkä tiiä mistä johtuu 🤔 sitten jokin ihme vaistomainen että haron niin kuin ois jotkin olemattomat viikset ja en ymmärrä mistä tämä peräisin 😊
Hukkunut viiksekäs merimies ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus ajatellut, että korkeanpaikankammo tai ahtaanpaikankammo johtuu siitä miten olemme kuolleet edellisessä elämässä.
Mielestäni ne ovat enemmänkin ihmisen luontaisia selviytymismekanismeja. Eihän esim. eläimetkään seiso ihan jyrkänteen reunalla saati hyppää alas sieltä. Pelko on luonnollinen selviytymismekanismi.
Miksi tästä keskustelusta on poistettu normaaleja asiallisiakin viestejä??
Vierailija kirjoitti:
Eräs kuoleva tuttu kertoi minulle tarkkaan minne tulee syntymään uudestaan. Oli kuulemma saanut tiedon jostain "ulkopuolelta". Mistä sen tietää, sillä on vastaavia sattunut aika paljon.
Mielenkiintoista. Kuulin jutun eräästä taaperosta, joka kertoi kuolleensa edellisessä elämässä hukkumalla. Ei lapset voi itse keksiä näitä juttuja.
Monet lapset ovat myös tienneet kuka on Jeesus, vaikka heille ei ole kerrottu hänestä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissä pari tälläistä tapausta, kaikki lapsilla joita ei ole kastettu
Ei liity kastamiseen mitenkään. Lapset muistavat myös Jeesuksen, nimeltäkin.
Vierailija kirjoitti:
”Kun paha on ajettu huoneesta pois, tulee vielä pehempi, joka tapaa huoneen siivottuna ja tyhjänä”. Älkää päästäkö sydäntänne tyhjäksi, älkääkä ottako sinne vastaan vaikutteita ”mennestä” tai ”tulevasta”.
Muistot entisistä elämistä eivät ole demoneja, vaikka ne voi vähän pelottaakin.
Kiitos sille kuka kertoi tuosta Netflix-sarjasta.
Ylimielisyys voisi olla toinen syy.