Lapsi puhuu edellisestä elämästä
Onko teillä lapset puhunut edellisistä elämistä? Meillä 4-v yhtäkkiä alkoi puhumaan, enkä tiedä miten siihen suhtautua. Kertoo olleensa edesmennyt sukulainen. Ei kuulosta mielikuvitustarinoilta, eikä pitäisi osata edes päätellä että kyseinen sukulainen on kuollut. Jos kysyy jotain, sanoo ettei saa kertoa. Ei vastaa kuka kieltää kertomasta. Kyselee itse että milloin tänne tullut jne. Vähän kylmää nämä puheet.
Kommentit (657)
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin olisi jotenki erityinen koska on joillakin kokemusta entisistä elämistä yms yliluonnollisesta, sit nää pitää itseensä erityisenä, vaikka todellisuudessa ovat ihan sekoja!
En usko olevani ollenkaan erikoinen.
En ole koskaan kertonut asiasta kenellekään muulle kuin omalle miehelleni ja eilen täällä palstalla.
Monella varmasti olisi näitä kokemuksia ja muistoja, mutta he itse blokkaavat ne koska pelkäävät olevansa sitten hulluja tai hihhuleita. Ja onhan se vähän hullua mihin kaikkeen ihminen pystyy kun ei itse seiso itsensä tiellä, tämä pätee moneen muuhunkin asiaan elämässä. Tai elämissä ;)
Näitä re-inkarnaatioita on tutkittu tieteellisestikin yliopistossa.
4v lapset muistavat ja osaavat kertoa, mutta koska aikuiset nauravat niin lapsi alkaa itsekin pitää niitä mielikuvituksensa tuotteena. Mutta on tutkittu että monet jutut pitävät paikkansa ja kyseinen ihminen josta lapsi puhuu, on ollut elossa, mutta kuollut yllättäen tapaturmaisesti.
Sielunsa ei ole halunnut lähteä minnekään.
Löydätte näitä juttuja kymmeniä googlesta , hakusana "reincarnation" tail "re birth"
https://med.virginia.edu/perceptual-studies/dops-media/video-reincarnat…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatriina kirjoitti:
Aina välillä lapsella saattaa olla joitakin muistumia edellisestä elämästä. Yleensä ne häviävät tai haipuvat viimeistään kouluikään tullessa. Kannattaa kuunnella ja laittaa muistiin. Joskus voi yllättyä aika lailla. Harhojen kanssa noilla ei ole mitään tekemistä.
Kyse on tietäkähengestä joka kertoo ihmiselle muiden, kuolleiden ihmisten asioista. Se pitää ajaa pois ja sanoutua irti.
Ei ole edellisiä elämiä. Toinen mahdollisuus skitsofrenia. Tai ihan mielikuvitus, unet, elokuvat jne.Yleensä "reinkarnaatiossa", niin kuin sen idän uskonnoissa ja new age -piireissä käsitetään, tapahtuu todellisuudessa niin, että jo kuollut tyyppi kiinnittyy hengailemaan syntymässä olevan lapsen kehoon tai sen lähelle, ja kertoilee mukavia juttuja "edellisestä elämästä". Kyseessä on siis jo kuollut ihminen, jolla on tämä virheellinen uskomusjärjestelmä, ei oikea edellinen elämä.
Nämä ovat haitallisia ja ikäviä juttuja molemmille osapuolille, häiritsee lapsen identiteettiä ja kuollut ei siirry eteenpäin.
Oikea uudelleensyntymä taas on huomattavasti harvinaisempi tapahtuma ja vaatii suunnattomasti korkeamman kehitystason läpikäymistä ennen palaamista.
Mihin "idän uskontoihin" tarkalleen viittaat? Ainakaan buddhalaisuuden reinkarnaatio-oppi ei vastaa ollenkaan kuvailemaasi. En tunne hindulaisuutta yhtä hyvin, mutta käsittääkseni siinäkään ei jälleensyntyminen toimi kuvaamallasi tavalla. New age -piirien uskomukset taas ovat hyvin sekava ja eklektinen joukko erilaisia uskomuksia, jotka on poimittu sieltä täältä ja vielä muokattu vähän milloin mihinkin suuntaan, joten niitä on itseni hyvin vaikea ottaa kovin vakavasti. Tietysti jokainen saa uskoa mihin haluaa ja koota omanlaisensa uskomusjärjestelmän, mutta on harhaanjohtavaa väittää, että "yleensä" reinkarnaatio-oppi toimisi tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin olisi jotenki erityinen koska on joillakin kokemusta entisistä elämistä yms yliluonnollisesta, sit nää pitää itseensä erityisenä, vaikka todellisuudessa ovat ihan sekoja!
En ole koskaan kertonut asiasta kenellekään muulle kuin omalle miehelleni ja eilen täällä palstalla.
Monella varmasti olisi näitä kokemuksia ja muistoja, mutta he itse blokkaavat ne koska pelkäävät olevansa sitten hulluja tai hihhuleita. Ja onhan se vähän hullua mihin kaikkeen ihminen pystyy kun ei itse seiso itsensä tiellä, tämä pätee moneen muuhunkin asiaan elämässä. Tai elämissä ;)
Outo kiinnostus tiettyyn aikakauteen, kansaan, paikkaan kertoo jo jotain asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella varmasti olisi näitä kokemuksia ja muistoja, mutta he itse blokkaavat ne koska pelkäävät olevansa sitten hulluja tai hihhuleita. Ja onhan se vähän hullua mihin kaikkeen ihminen pystyy kun ei itse seiso itsensä tiellä, tämä pätee moneen muuhunkin asiaan elämässä. Tai elämissä ;)Outo kiinnostus tiettyyn aikakauteen, kansaan, paikkaan kertoo jo jotain asiasta.
Juuri niin. Kirjoitin tänne jo aiemmin omista muistoistani, taisi olla sivulla 13. Kerroin tuntevani vetoa Saksaan ja Skotlantiin ja päädyinkin Keski-Eurooppaan asumaan. Vuosisadat 1200-1300 sekä 1500-1600 tuntuvat "tutuilta". En tunne kuuluneeni mihinkään ylhäisöön tai olleeni joku kuninkaallinen, muistan enemmänkin köyhyyttä ja yksinkertaista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitähän tässä näillä on kyse. Ylivertaisuuden ja erityisyyden tunne, kun kuvittelee oman sairautensa olevan jotain ylempää tietoisuutta, joihin taviksilla eli terveillä ihmisillä ei ole pääsyä. Inhimillistä kylläkin, että toivoo sen olevan muuta kuin se on.
Oho, no onpa jollain suppea maailmankatsomus. Vai kärsitkö pahasta alemmuuskompleksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitähän tässä näillä on kyse. Ylivertaisuuden ja erityisyyden tunne, kun kuvittelee oman sairautensa olevan jotain ylempää tietoisuutta, joihin taviksilla eli terveillä ihmisillä ei ole pääsyä. Inhimillistä kylläkin, että toivoo sen olevan muuta kuin se on.
Miksi näin aggressiivinen asenne? Pelkäätkö jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 5-vuotias lapsi, mutten muista hänen puhuneen "edellisistä elämistä" mitään. Mutta se, mistä hän on useamman kerran puhunut, on se, miten hän on "valinnut" meidät vanhemmikseen.
Monet meediothan puhuvat tästä, että sielu valitsisi vanhempansa. Että juuri heissä olisi jotain elämänpolun kannalta oleellista.
Ketkä valitsevat afrikkalaisen silvotun tai nälkää näkevän äidin?
Vastaisitko oi viisas?
No ne, jotka eivät väkivaltaa ole kokeneet ja haluavat sen kokea. Tai joku, joka on muita silponut ja saa sitten kokea, mitä on olla silvottuna.
Ihmiset alapeukuttaa.
Pitää kuitenkin huomioida, että sielu ei erittele, mikä on ns. "kiva" elämä tai "vaikea" elämä. Se haluaa valita elämän, josta saa sellaisen kokemuksen, mitä se ei ole vielä kokenut. Miten voit tietää miltä tuntuu olla paha, jos sinulla ei ole vertailukohtaa hyvästä? Tai itkuinen, jos koet aina vain iloa?En usko, että sielulla on moraalia tai vielä vähemmän päivittelyä tyyliin: "sus siunakkoon, tuohon elämään en ainakaan synny, kun on niin moraaliton ja juo alkoholiakin...!" Ihminenhän tällaisia moraalipohdintoja tekee. Tämän voi ymmärtää ehkä parhaiten sitä kautta, että unissa ei yleensä ole moraalisääntöjä. Uni kuvastaa hyvin sellaista sielun olotilaa tai henkimaailmaa. Ainakin lähemmin, kuin tämä maallinen liha ja järki.
Buddhalaisuudessa tunnetaan käsite boddhisatva. Boddhisatva on siis henkilö, joka valaistumisen sijasta palaakin omasta tahdostaan jälleensyntymisen kiertoon, koska haluaa auttaa muita olentoja valaistumaan. Boddhisatva ei myöskään käsitä kärsimystä samalla tavalla kuin muut; siis jos boddhisatvan talo palaa poroksi niin hän ei ala harmittelemaan asiaa vaan ajattelee suunnilleen, että "no, siirrynpä nukkumaan tuonne kylmään ojaan, no problemo". Buddhalaisuuden eri haaroissa käsitetään näitä asioita vähän eri tavalla, mutta hyvin kärjistettynä ja yksinkertaistettuna versiona näin. Ihan vain eräänä näkökulmana jälleensyntymiskeskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Juuska huttu kirjoitti:
Robinista tulee mieleen Elvis ;D On samoja kiinnostuksen kohteitakin: autot, laulaminen, erikoiset esiintymisasut;)
Jostain olen lukenut, että Elvis haaveili esiintyvänsä vielä Pohjoismaissa, mutta se ei sitten enää toteutunut. Perherakaskin oli, ja hyväluontoinen, jos ei niitä myöhempiä päihdeongelmia laske mukaan. Haluasi myös viettää ihan tavallista elämää välillä, armeijassa kai Saksassa. Hauskaahan se on kuvitella tällaisia, mutta eri asia sitten mikä on totta. Lukekaa Raamattua mieluummin.
Perherakas? Eikös Elvis ollut todella kurja aviomies ja väkivaltainenkin vaimoaan kohtaan? Se, että osti äidilleen talon tms ei vielä tee hänestä perherakasta ja hyväluonteista. Sori ot.
En ymmärrä miten se, että anonyyminä kirjoittaa menneen elämän kokemuksista palstalla tekisi kenestäkään erityistä. Minä en ainakaan puhu näistä kuin ihan muutamille, joiden tiedän ajattelevan muutenkin samalla tavalla kanssani. Myös se että tiedostaa jälleensyntymisen todeksi, muuttaa muutenkin ajattelua niin että tajuaa olevansa kaikkien kanssa yhtä tärkeitä, eikä yhtään enempää erityinen kuin kukaan muukaan, uskovaiset sen sijaan tuppaa korottamaan itsensä raamattunsa avulla muiden yläpuolelle erityisiksi.
Henkimaailma on olemassa, koska Youtubesta löytyy video Diana-pojasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttavatko harhat sen, että näet tavallisessa viestissä jotain agressiivista? Oma viestisi sen sijaan oli hyökkäävä. Mitä pitäisi pelätä? Sitäkö, että joudun joskus tuohoon samaan tilaan kuin sinä? Kyllä, ehdottomasti.
Mitä ihmettä. Sinun viestissäsi sanot kuinka "näillä" on "ylivertaisuuden ja erityisyyden tunne" ja lopuksi leimaat "nämä" vielä sairaaksi. Eikö tämä mielestäsi ole ollenkaan aggressiivista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, no onpa jollain suppea maailmankatsomus. Vai kärsitkö pahasta alemmuuskompleksista?
Terve ja realistinen maailmankatsomus. Lainaamassasi viestissä kirjoitin, että kaltaisesi haluavat kipeästi uskoa omaan ylivertaisuuteensa totuuden sijaan, joten se alemmuuskompleksi on nimenomaan sinulla. Sinun maailmankatsomuksesi rajoittuu omaan napaasi ja keskustelupalstan kanssasekoilijoihin, mikä tietysti riittää vakuuttamaan sinut tästä ylemmästä tietoisuudesta. Ja tietysti ne YouTube-videot.
Ja mistä sinulle tämä tietämäsi "totuus" on paljastunut?
Miten voit tietää minun maailmankatsomukseni? Tai muiden täällä kommentoineen?
Kukaan täällä ei ole sanonut olevansa ylivertainen ja ei taatusti olekaan. Ne joilla on näitä kokemuksia ovat hyvin vaatimattomia ihmisiä eivätkä todella kerskaile millään niinkuin sinä kerskailet naurettavalla totuudellasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen vastaus ihmiseltä, jonka omia totuuksia ei saa kyseenalaistaa. Menee samaan kategoriaan vegaanien kanssa, jotka uskottelevat itselleen kaikkien lihaa syövien, jotka kyseenalaistavat heidän irrationaalisen meuhkaamisensa, kärsivän huonosta omastatunnosta :D
Saa kyseenalaistaa, eikä tarvitse uskoa siihen mihin minä uskon. Silti, toisin uskovan tai kokevan ihmisen haukkuminen sairaaksi, irrationaaliseksi huomionhakijaksi on... Noh, lapsellista. Miksi sinulle on niin tärkeää mitätöidä toisten kokemukset tai uskomukset? Mieleeni tulee vain pelko. Vai onko sinulla jokin muu hyvä syy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terve ja realistinen maailmankatsomus. Lainaamassasi viestissä kirjoitin, että kaltaisesi haluavat kipeästi uskoa omaan ylivertaisuuteensa totuuden sijaan, joten se alemmuuskompleksi on nimenomaan sinulla. Sinun maailmankatsomuksesi rajoittuu omaan napaasi ja keskustelupalstan kanssasekoilijoihin, mikä tietysti riittää vakuuttamaan sinut tästä ylemmästä tietoisuudesta. Ja tietysti ne YouTube-videot.
Ja mistä sinulle tämä tietämäsi "totuus" on paljastunut?
Miten voit tietää minun maailmankatsomukseni? Tai muiden täällä kommentoineen?
Kukaan täällä ei ole sanonut olevansa ylivertainen ja ei taatusti olekaan. Ne joilla on näitä kokemuksia ovat hyvin vaatimattomia ihmisiä eivätkä todella kerskaile millään niinkuin sinä kerskailet naurettavalla totuudellasi.
Mistä sinä voit tietää minun maailmankatsomukseni, kun nimittelet sitä suppeaksi? Se on kaikkea muuta kuin suppea, olen tähtitieteen harrastaja. Tämä maailmankatsomus yltää kirjaimellisesti äärettömyyksiin, kun omasi perustuu siihen, että nimenomaan yhden planeetan yhden lajin sielut (joita ei muuten ole koskaan todistettu olevan) kierrättyvät. Mitään oikeita perusteluja et löydä väitteillesi.
Tämä ”naurettava totuuteni” rakentuu yleisen ja vähemmän yleisen tiedon varaan sekä sellaisen, mikä teoriassa voisi olla mahdollista. Oma totuutesi taas siihen kokemukseesi, vaihtoehtotodellisuuteen ja mitä keskustelupalstoilta luet.
Minä uskon jälleensyntymään ihan täysin. Mutta oletan ettei kaikki synny uudestaan. Itse olen nähnyt unessa paikan jonne menin toisten mukana ja jossa en ollut käynyt. Paikka oli täsmälleen samanlainen kuin unessa ja muutkin unen tapahtumat olivat. Oletan että olen ollut siellä ennen. Tässä elämässä Walesissa en ollut käynyt. Samoin tuli tuntemuksia paikkakunnilla , että tänne kuulun. Ja myöhemmin sattumien kautta sitten muutin sinne. Tämä myös Englannissa. Veto Englantiin oli kova nuorena ja lopulta toteutin sen.
Meidänkin 4v täyttänyt poika kertoilee juttuja elämästään ennenkuin muutti tänne meille. Olen pitänyt mielikuvituksen tuotteena, mutta kieltämättä välillä hieman creepyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttavatko harhat sen, että näet tavallisessa viestissä jotain agressiivista? Oma viestisi sen sijaan oli hyökkäävä. Mitä pitäisi pelätä? Sitäkö, että joudun joskus tuohoon samaan tilaan kuin sinä? Kyllä, ehdottomasti.
Nää sekopäät eivät tajua olevansa sairaita, terve ihminen ei nää harhoja eikä muista "entistä elämää", koska todellisuudessa me synnytään tänne kerran.
Taidat itse olla sairas ja yksinkertainen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että tälläistä Porvoon perjantai-iltaan.
Älä mitätöi muiden kokemuksia.
Jos homma on huuhaata, niin siirry johonkin muuhun ketjuun, jookos? Vai oletko periaatteesta mitätöimässä täällä? Ei niin saa tehdä. Ethän sinä vanhainkotiinkaan mene dissaamaan vanhojen ihmisten juttuja, jotka monesti kuulostavat suuntaan tai toiseen höperöiltä.
Juuri näin. Tämä on kaiken koronaulinan ja poliitikkojen haukkumisen ohessa todella tervetullutta vaihtelua.
Jatkakaa 😊
Ei olla erityisiä?
Sano kuka ei ole erityinen? Nimeä yksikin ihminen, joka on turha. Jo itsessään se, että juuri se tietty siittiö pystyy hedelmöittämään tietyn munasolun on jo ihme. Siihen prosessiin liittyy todella paljon riskitekijöitä ja siittiöitä haittaavia aspekteja. Puhumattakaan siitä, että pysymme tämän pallon kyydissä, vaikka kiitää n. 107 000 km/h vauhdilla avaruuden läpi.
En tiedä sinusta, mutta minä ainakin olen erityinen, synnytyksestäkin selvisin, vaikka äitini ja minä meinattiin kuolla.
Ja jos joku on seko.... hän tarvitsee akuuttia hoitoa ja lääkitystä. Silloin ilmaiset huolesi asiallisesti tyyliin " olen vakavasti huolissani, miten näin moni ajattelee näin." Ja kenestä se kertoo jos asia sanotaan passiivis-aggressiivisesti tyyliin: "rähähä heheh, ootte sekoja, rähähä....!" kommentoijasta vai kommentoitavasta?
Itselle näistä vauva-palstan räyhäreistä tulee mieleen sellaiset henkimaailman räyhähenget, jotka ovat jääneet jumiin elämän ja kuoleman rajalle. Siitä tulee aina sellainen paha fiba, mikä haisee huonolle.