Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi puhuu edellisestä elämästä

Jantsa
26.02.2021 |

Onko teillä lapset puhunut edellisistä elämistä? Meillä 4-v yhtäkkiä alkoi puhumaan, enkä tiedä miten siihen suhtautua. Kertoo olleensa edesmennyt sukulainen. Ei kuulosta mielikuvitustarinoilta, eikä pitäisi osata edes päätellä että kyseinen sukulainen on kuollut. Jos kysyy jotain, sanoo ettei saa kertoa. Ei vastaa kuka kieltää kertomasta. Kyselee itse että milloin tänne tullut jne. Vähän kylmää nämä puheet.

Kommentit (657)

Vierailija
361/657 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aiemmin muistanut tätä ollenkaan mutta tuli nyt mieleen tätä keskustelua lukiessa.

Lapsena näin todella usein tiettyä unta, jota pystyin aina jatkamaan seuraavalla kerralla eteenpäin. Elin unessa aina samassa paikassa ja tämä paikka tuntui tutulta myös ”oikeassa” elämässä vaikken osannutkaan sanoa missä tämä paikka oli. Unet jatkuivat aina siitä mihin ne edellisellä kerralla oli jäänyt ja sijoittuivat aina samaan aikaan ja paikkaan. Unet loppuivat jossain vaiheessa kun kasvoin enkä sen jälkeen ole ikinä pystynyt mitenkään jatkamaan edellisiä unia.. Enkä tuolloinkaan mitään muuta unta kuin tätä.. olisiko sittenkin ollut muistoja edellisestä elämästä?

Tämä! Kirjoitin tänne aiemmin että olen nähnyt unta tulevaisuudestani. Itse olen kokenut tämäntyylisesti miten tismalleen kuvailit. Veikkaan että saattaa olle edellistä tai tulevaa omaa elämääsi mitä tulee vielä tapahtumaan.

Se että uni tuntuu todelta tai ”paikka oikealta”mutta et osaa sanoa missä, kertoo jo paljon. Myös se että uni jatkui samasta kohtaa vaikka et tietoisesti niin päättänyt.

Vierailija
362/657 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset unohtaa niin täysin, että suurin osa aivoista on ihmiselle täysin tuntematonta seutua ja ihmiset käyttävät vain murto-osaa aivokapasiteetistaan syystä x. On myös ihan tunnettu asia, että aivot tuottavat harhoja myös ns. terveillä ihmisillä ja/tai aivokemia saattaa olla poikkeavastikin erilainen, ei siihen mitään jälleensyntymisiä tarvita :D. Mutta kuuroille korvillehan tämäkin menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/657 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko yliluonnolliseen, mutta kerran nähdessäni kuvan caprilta, ajattelin, että olen asunut tuolla. Minulla ei ole capriin mitään suhdetta enkä ole koskaan käynyt siellä.

Lisäksi minulla voimakas tunne, että olen ollut huoneessa, jossa lattia on kiveä ja verhot punaista sametin tyyppistä materiaalia ja katson ikkunasta. En ole oikeasti ollut tällaisessa paikassa.

Kolmas kuva on, kun juoksen läpi koivumetsän ja pakenen, minulla on pitkä hame, joka tarrautuu jalkoihini ja vaikeuttaa juoksua. Näinkään ei ole käynyt.

Mielestäni ovat flashback tyyppisiä, tällaisia unia en ole nähnyt. Mutta kuka tietää....

Vierailija
364/657 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 5-vuotias lapsi, mutten muista hänen puhuneen "edellisistä elämistä" mitään. Mutta se, mistä hän on useamman kerran puhunut, on se, miten hän on "valinnut" meidät vanhemmikseen.

Monet meediothan puhuvat tästä, että sielu valitsisi vanhempansa. Että juuri heissä olisi jotain elämänpolun kannalta oleellista.

Ketkä valitsevat afrikkalaisen silvotun tai nälkää näkevän äidin?

Vastaisitko oi viisas?

Tai väkivaltaiset vanhemnat?

Niinpä. Mistäköhän ehkä johtuu, että pitää oppia kantapään kautta tietämään, millaista lapsen elämä on, kun joutuu kasvamaan jatkuvassa väkivallan pelossa.

Näitä kun lukee niin tulee kyllä mieleen karman laki - siitähän näissä on kyse...

Omassa elämässä lapsuudesta ja nuoruudesta teki traumaattista lähisukulainen, joka tavallaan tuhosi koko meidän perheen lopulta. Ihan pienestä asti vierastin tätä tätiä kovasti, hänestä oikein huokui sellainen paha, vaikka yritti oikein viekkaasti olla kovin ystävällinen. Muut perheenjäsenet eivät nähneet samaa kuin minä.

Olen nyt jälkeenpäin ajatellut, että oikeassa olin, ja hyvä kun en antanut hänen koskaan tulla lähelle. Ja mitä karmaan tulee, niin hän teki perheellemme niin ikävästi lopulta, että karma tulee hänet vielä löytämään. Paha tulee saamaan palkkansa, olen siitä yhtä varma kuin siitä tunteesta jo pienestä asti, että tuota ihmistä pitää varoa.

Joillakin ihmisillä on parempi intuitio, ilmeisesti sinullakin. Ei kerro silti mistään jälleensyntymisestä tai karmasta. Huoh.

Vierailija
365/657 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kehossa voi olla merkkejä entisestä elämästä.

Uskon jopa että ulkonäkökin voisi olla sama kuin jossain entisessä.

Eräs vanha elämä missä olin aavikolla.

Olin saman näköinen kuin nyt.

Rauhallinen elämä.

Vierailija
366/657 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla ihmisistä on niin suuri tarve uskoa johonkin suurempaan, että kun lapsi jotain tällaista juttelee, siitä aletaan heti etsimään suurempaa merkitystä. Ja jätetään valitettavasti kaikki järjellinen ajattelu narikkaan. Löydän kaikkeen tällaiseen höpinään järjellisemmän selityksen. Surullista on etteivät ihmiset pysty hyväksymään sitä, että tämä on suurella todennäköisyydellä kaikki mitä on. Tämä ketju todistaa taas jälleen kerran sen, että jos se ei ole uskonto tai horoskoopit, niin sitten se on jälleensyntyminen joka sekin kyllä liittyy tiettyyn uskontoon tai joku muu mahdottomuus. Tiedän että tämä on aivan turhaa, koska suurin osa ei pysty hyväksymään kaiken lopullisuutta ja silloin tarutaan vaikka mihin oljenkorsiin ja tullaan myös huijatuksi.

Toivoisin että sinäkin uskoisit näihin ja tähän ”suurempaan” koska ilmeisesti ei usko. En tiedä miksi jotkut uskovat ja kokevat että täällä ollaan oppimassa ja kasvamassa ja jotkut eivät usko näihin. En tiedä miksi ei

Vierailija
367/657 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa se missä olemme elämien välillä.

Vierailija
368/657 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistelin ihan pienenä yhtä taloa, minkä taakse ajoin aina autollani ja muistelin kuinka juoksin rappuja iloisena talon ovelle ja katsoin samalla lyhtyä mikä paloi siinä oven vieressä. Muistikuvassa olin mies, vaikka olinkin oikeasti pieni tyttö. Olen tästä varmaan kertonut täällä aiemminkin, mutta tämä oli niin kummallista niin kerron tässäkin. Pienenä kyselin isältänikin usein tästä talosta, että mikä se oli missä kävin ja kuvailin sitä isälle. Isä sanoi aina, että ei me semmoisessa olla koskaan käyty ja niinhän minäkin oikeasti ajattelin, sillä muistikuvassani kävin siellä yksin, mutta miehenä. Halusin kuitenkin varmistaa asiaa aina uudestaan isältä kun en voinut tajuta miten voin muistella semmoista miehen elämää.

Sitten kerran nuorena kun olin ajelulla yhden miehen kanssa yhdessä kaupungissa missä en ollut koskaan aiemmin käynyt, niin näin yhtäkkiä näyn kun vilkaisin auton ikkunasta vanhaa taloa. Se näky tuli silmieni eteen kuin joku olisi näyttänyt minulle jotain elokuvaa ja minä olin yhtäkkiä miehenä tuon talon sisällä lasi kädessä. Talossa oli meneillään juhlat ja siellä soi joku 60-luvun musiikki ja minä olin yhtäkkiä yhtä todellisesti siellä kuin samaan aikaan autossa. Vaikea selittää, mutta kun liikennevalot vaihtui ja lähdimme ajamaan eteenpäin, niin käännyin taakseni katsomaan sitä taloa ja mitä pidemmälle menimme niin se näky hälveni ja haihtui aaltoina pois.

Myöhemmin noiden treffien jälkeen palasin tuon talon pihaan katselemaan ja tajusin, että se oli juuri se talo mitä pienenä muistelin. Lyhtykin oli juuri semmoinen ja siinä paikassa mitä lapsena muistelin.

Vierailija
369/657 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 5-vuotias lapsi, mutten muista hänen puhuneen "edellisistä elämistä" mitään. Mutta se, mistä hän on useamman kerran puhunut, on se, miten hän on "valinnut" meidät vanhemmikseen.

Monet meediothan puhuvat tästä, että sielu valitsisi vanhempansa. Että juuri heissä olisi jotain elämänpolun kannalta oleellista.

Ketkä valitsevat afrikkalaisen silvotun tai nälkää näkevän äidin?

Vastaisitko oi viisas?

No ne, jotka eivät väkivaltaa ole kokeneet ja haluavat sen kokea. Tai joku, joka on muita silponut ja saa sitten kokea, mitä on olla silvottuna.

Ihmiset alapeukuttaa.

Pitää kuitenkin huomioida, että sielu ei erittele, mikä on ns. "kiva" elämä tai "vaikea" elämä. Se haluaa valita elämän, josta saa sellaisen kokemuksen, mitä se ei ole vielä kokenut. Miten voit tietää miltä tuntuu olla paha, jos sinulla ei ole vertailukohtaa hyvästä? Tai itkuinen, jos koet aina vain iloa?

En usko, että sielulla on moraalia tai vielä vähemmän päivittelyä tyyliin: "sus siunakkoon, tuohon elämään en ainakaan synny, kun on niin moraaliton ja juo alkoholiakin...!" Ihminenhän tällaisia moraalipohdintoja tekee. Tämän voi ymmärtää ehkä parhaiten sitä kautta, että unissa ei yleensä ole moraalisääntöjä. Uni kuvastaa hyvin sellaista sielun olotilaa tai henkimaailmaa. Ainakin lähemmin, kuin tämä maallinen liha ja järki.

Vierailija
370/657 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset unohtaa niin täysin, että suurin osa aivoista on ihmiselle täysin tuntematonta seutua ja ihmiset käyttävät vain murto-osaa aivokapasiteetistaan syystä x. On myös ihan tunnettu asia, että aivot tuottavat harhoja myös ns. terveillä ihmisillä ja/tai aivokemia saattaa olla poikkeavastikin erilainen, ei siihen mitään jälleensyntymisiä tarvita :D. Mutta kuuroille korvillehan tämäkin menee.

Se on vanhaa tietoa että ihmiset käyttäisi vain murto-osaa aivokapasiteetista. Myöhemmin on todettu että kyllä se kaikki on käytössä. 

Vierailija
371/657 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan tuntematonta. Ja siksi tuo vain yksi selitys.

Vierailija
372/657 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on tutkittu yliopistossa usassa paljon ja erityisen onnistuneesti (siis löydetty todisteita ja voitu todentaa paikat ja tapahtumat). Odotas niin etsin linkkiä.

Virginian yliopistossa siis tutkittu tätä jo 50 v ajan.

https://med.virginia.edu/perceptual-studies/our-research/children-who-r…

Ja kun käy katsomassa tutkimusartikkelin julkaisulistaa, huomaa että ne on julkaistu pseudotieteellisessä julkaisussa. Eli ei mitään tieteellistä tutkimusta siis...

Vierailija
373/657 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun molemmat lapset (nyt 8- ja 15-v.) ovat ihan spontaanisti kesken leikkien sanoneet n. 2-vuotiaina jotain et "silloin kun mä olin avaruusolento" ja "avaruudessa, ennen kuin mä tulin teille". Tämä oli jännä...

Oma lapseni sanoi n, 3-4-vuotiaana: "Silloin minä olin iso, sinä olit pieni."

Mun 3-vuotias sanoo näin kokoajan. Ja kuka milloinkin on ollut kenenkin mahassa (hän mummin tai isä hänen yms.) Mielestäni hän vain sekoittaa asioita eikä puhu totuuksia.

Vierailija
374/657 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuska huttu kirjoitti:

Robinista tulee mieleen Elvis ;D On samoja kiinnostuksen kohteitakin: autot, laulaminen, erikoiset esiintymisasut;)

Jostain olen lukenut, että Elvis haaveili esiintyvänsä vielä Pohjoismaissa, mutta se ei sitten enää toteutunut. Perherakaskin oli, ja hyväluontoinen, jos ei niitä myöhempiä päihdeongelmia laske mukaan. Haluasi myös viettää ihan tavallista elämää välillä, armeijassa kai Saksassa. Hauskaahan se on kuvitella tällaisia, mutta eri asia sitten mikä on totta. Lukekaa Raamattua mieluummin.

Vierailija
375/657 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsokaapa tätä kuvaa vuodelta 1898. Muistuttaa hiukan nuorta Greta Thunbergiä.

https://www.theguardian.com/environment/2019/nov/22/greta-thunberg-time…

Vierailija
376/657 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vieläkään.

Vierailija
377/657 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset uskoo kaikkea p"s"aa ihan 100-0:D

Joo mäkin olin entisessä elämässä tyyliin Moskovan presidentti vai olikohan mä sittenkin edellisessä elämässä yksi Jeesuksen opetuslapsista, siks niinkuin kaipuu Golgata nimiselle paikalle!

Jotai rajaa nyt hei, lukekaa mielummin Raamattua, henkivallat valehtelee et ihminen ois ollut sitä ja tätä edellisessä elämässä, todellisuudessa luo harhakuvan tiettyihin asioihin ja paikkoihin.

Vierailija
378/657 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset uskoo kaikkea p"s"aa ihan 100-0:D

Joo mäkin olin entisessä elämässä tyyliin Moskovan presidentti vai olikohan mä sittenkin edellisessä elämässä yksi Jeesuksen opetuslapsista, siks niinkuin kaipuu Golgata nimiselle paikalle!

Jotai rajaa nyt hei, lukekaa mielummin Raamattua, henkivallat valehtelee et ihminen ois ollut sitä ja tätä edellisessä elämässä, todellisuudessa luo harhakuvan tiettyihin asioihin ja paikkoihin.

Miksi? Raamatun tapahtumat on vielä epäuskottavampia kuin nämä uudelleen syntymisjutut.

Vierailija
379/657 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi puhuu ajasta jolloin oli aikuinen.

Vierailija
380/657 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni poikani, nimi alkaa S-kirjaimella, vastasi minulle Eela, kun kysyin häneltä leikkiessämme mikä sun nimi on. Kun mummoni kuoli 8v myöhemmin kävi ilmi sukuselvitystä tehdessä että hänen isoäitinsä nimi oli Ellen Helena.