Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marin ei lupaa normaaliin paluuta 3 viikon lockdownin jälkeen, mitä tämä nyt on?

Vierailija
26.02.2021 |

Miksei tehdä kunnollista lockdownia? Miksi rakennustyömaat, tehtaat ja telakat, joissa tartuntoja ollut eniten, on yhä auki? Miksi alakouluja ei laiteta etäopetukseen?

Eli miksi koronaa ei nyt kunnolla paineta alas? Tämähän on ihan naurettavaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin palata normaaliin heti kun lumet sulaa. Oli koronaa tai ei. Tehkööt muut mitä lystäävät. Mun kärsivällisyys on loppu.

Vierailija
22/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaliin ei tulla palaamaan enää koskaan. Mukavasti saatu osa kansasta jopa vaatimaan lisää rajoituksia, kun kontrolli tuntuu niin kivalle. Duunarille ei jää töistä käteen yhtään mitään ja maksut senkun nousee. Ihan hyvä siis ettei turhaan haikailla vapaa-aikaa, kun siihen ei ole varaakaan.

Noo kyllähän sen tietää miten tässä tulee käymään kun tarpeeksi pitkään jatketaan, eli 1918 re-run.

Kuule, ei millään enää saada toista puolta väestöstä yhden ja toista toisen näkökulman taakse niin voimakkaasti, että olisivat valmiita tappelemaan asian edestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin palata normaaliin heti kun lumet sulaa. Oli koronaa tai ei. Tehkööt muut mitä lystäävät. Mun kärsivällisyys on loppu.

Miten, kun kaikki, mitä normaalisti tekisi, on kiinni? Ei teatteria, ei elokuvia, ei konsertteja, ei harrastuksia?

Vierailija
24/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hänen sellaista pitäisi luvata, kun se ei ole realismia.

Vierailija
25/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vähän sama kuin että jos viime vuonna olisi kerrottu, että tämä hei kestää sitten kaksi vuotta, ihmiset olisi seonneet. Eli pitää vähitellen tehdä asioita. Ensin 3 viikkoa, sitten seuraavat kolme jne. Ettekö muista viime vuotta, pari viikkoa kerrallahan mentiin eteenpäin rajoitusten ja sulkujen kanssa.

Kuulostaa ihan VR:n junakuulutukselta. Junan pitää (piti) tulla 16.00.

15:50 Juna on myöhässä 5 min.

16:00 Juna saapuu ...

16:05 Juna on myöhässä 10 min.

16:10 Juna on myöhässä 10 min.

16.15 Juna lähtee ...

...

16.30 Juna saapuu OIKEASTI

Tällä tiedotusrumballa pelataan aikaa. Normi suomimeininki.

Vierailija
26/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tehdä kunnollista lockdownia?

Koska se ei hyödytä mitään. :)

Edes maailman terveysjärjestö WHO ei suosittele lockdowneja.

Vierailija
27/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuussahan piti alkaa sellanen oikea lockdown. Eli nämä kolme viikkoa ovat kaiketi rauhallinen siirtymä siihen oikeaan sulkutilaan, jolloin Suomi menee oikeasti kiinni.

Nämä kolme viikkoahan eivät muuta juuri mitään.

Vierailija
28/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaliin ei tulla palaamaan enää koskaan. Mukavasti saatu osa kansasta jopa vaatimaan lisää rajoituksia, kun kontrolli tuntuu niin kivalle. Duunarille ei jää töistä käteen yhtään mitään ja maksut senkun nousee. Ihan hyvä siis ettei turhaan haikailla vapaa-aikaa, kun siihen ei ole varaakaan.

Noo kyllähän sen tietää miten tässä tulee käymään kun tarpeeksi pitkään jatketaan, eli 1918 re-run.

Kuule, ei millään enää saada toista puolta väestöstä yhden ja toista toisen näkökulman taakse niin voimakkaasti, että olisivat valmiita tappelemaan asian edestä.

Just wait and see, merkit siihen johtavasta kehityksestä on jo ilmassa.

Vierailija
29/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten, kun kaikki, mitä normaalisti tekisi, on kiinni? Ei teatteria, ei elokuvia, ei konsertteja, ei harrastuksia?

Kyllä niitä heti tulee kun kysyntä kasvaa. Menen kaikkiin niihin paikkoihin mihin pääsee. Käyn kampaajalla, optikolla, hammaslääkärissä, menen ostamaan sohvan, tilaamaan puusepältä kirjahyllyn yms. mitä olen siirtänyt nyt odotellessani.

Vierailija
30/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on vähän sama kuin että jos viime vuonna olisi kerrottu, että tämä hei kestää sitten kaksi vuotta, ihmiset olisi seonneet. Eli pitää vähitellen tehdä asioita. Ensin 3 viikkoa, sitten seuraavat kolme jne. Ettekö muista viime vuotta, pari viikkoa kerrallahan mentiin eteenpäin rajoitusten ja sulkujen kanssa.

Miksi sitten puhutaan kakkaa loppukiristä?

Elämää olisi helpompi suunnitella, kun kerrottaisiin selkeästi etukäteen, mikä on suunnitelma. Että mitä tehdään, jotta kriisistä oikeasti päästään ulos.

Loppukirillä tarkoitetaan, että mitä enemmän ihmisiä saadaan rokotettua, niin sairastumiset alkavat vähentyä.

Eikä kukaan voi koronan suhteen tietää etukäteen yhtään mitään.

Kun sitä eivät tiedä edes asiantuntijatkaan.

Tilanne voi kärjistyä pahastikin vielä uusien virus muunnosten takia, tai sitte todellakin rauhoittua paljon.

Ei kukaan osaa sanoa mitä tapahtuu. Nyt eletään sykleissä, jaksoissa.

Pitää vaan oppia sietämään epävarmuutta, sitä, ettei asiat suju niinkuin itse haluaisi.

Vierailija
31/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se on vuoden aikana nähty keillä on suomalaista sisua ja ketkä ovat hauraita ja särkyvät jopa niin pienestä, kun menee joku hiton kuntosali kiinni tai ravintola sulkeutuu klo23. Ei pitäisi kenenkään elämää tai psyykettä tollaisen horjuttaa mitenkään.

On se vaikeeta, kun kansalaisilta jos vaaditaan jotain, pitäisi olla vain oikeuksia, lumihiutaleiden mielestä. MULLA ON OIKEUS... MINÅMINÄMINÄ. MÄ HALUUN.

Vierailija
32/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten puhutaan kakkaa loppukiristä?

Elämää olisi helpompi suunnitella, kun kerrottaisiin selkeästi etukäteen, mikä on suunnitelma. Että mitä tehdään, jotta kriisistä oikeasti päästään ulos.

Loppukirillä tarkoitetaan, että mitä enemmän ihmisiä saadaan rokotettua, niin sairastumiset alkavat vähentyä.

Eikä kukaan voi koronan suhteen tietää etukäteen yhtään mitään.

Kun sitä eivät tiedä edes asiantuntijatkaan.

Tilanne voi kärjistyä pahastikin vielä uusien virus muunnosten takia, tai sitte todellakin rauhoittua paljon.

Ei kukaan osaa sanoa mitä tapahtuu. Nyt eletään sykleissä, jaksoissa.

Pitää vaan oppia sietämään epävarmuutta, sitä, ettei asiat suju niinkuin itse haluaisi.

Tällä menolla Suomi ei ole rokotettu edes vuoteen 2024 mennessä. Sen varaan ei kannata laskea.

Vierailija
33/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ihmiset käytä järkeä ja noudata ohjeita niin ettei mitään lockdowneja tarvita? Miksi pitää pakottaa? Ei tästä tilanteesta henkilötasolla isompaa haittaa ole mutta luulisi ettei kukaan haluaisi tätä pitkittääkään. Asioista on kuitenkin vuosi jo puhuttu joten luulisi, että tyhmemmätkin olisi jo oppineet. Siitä huolimatta jotkut käyttäytyvät kuin koronaa ei olisikaan. Tällaisten pässien takia pitää käyttää pakkokeinoja ja kaikki kärsivät.

Vierailija
34/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se on vuoden aikana nähty keillä on suomalaista sisua ja ketkä ovat hauraita ja särkyvät jopa niin pienestä, kun menee joku hiton kuntosali kiinni tai ravintola sulkeutuu klo23. Ei pitäisi kenenkään elämää tai psyykettä tollaisen horjuttaa mitenkään.

On se vaikeeta, kun kansalaisilta jos vaaditaan jotain, pitäisi olla vain oikeuksia, lumihiutaleiden mielestä. MULLA ON OIKEUS... MINÅMINÄMINÄ. MÄ HALUUN.

En ole tuo jolle vastasit mutta omalla kohdalla alkaa kyse olla puhtaasta v-*t-*-t-u-k-s-e-s-t-a.

Uniikkeja lumihiutaleita ovat nimittäinen jokainen 70+v ikäinen joka ei pysyttele sisätiloissa. Mutta ei, kun näiden harrastustoiminta pyörii koko ajan meidän kaupungissa normaalisti ja siellä parveillaan kauppakeskuksissa maskit leualla, isoilla mummojoukoilla. Koska vain heillä on oikeus. Muilla ei. Pitäkää tunkkinne, me työikäiset ja meidän lapset maksaa kalliin hinnan näistä. Vihaan tuota suurta ja tuhottoman kallista ikäluokkaa ja tuhosi lastensa ja lastenlastensa tulevaisuuden.

Vierailija
35/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ihmiset käytä järkeä ja noudata ohjeita niin ettei mitään lockdowneja tarvita? Miksi pitää pakottaa? Ei tästä tilanteesta henkilötasolla isompaa haittaa ole mutta luulisi ettei kukaan haluaisi tätä pitkittääkään. Asioista on kuitenkin vuosi jo puhuttu joten luulisi, että tyhmemmätkin olisi jo oppineet. Siitä huolimatta jotkut käyttäytyvät kuin koronaa ei olisikaan. Tällaisten pässien takia pitää käyttää pakkokeinoja ja kaikki kärsivät.

Kun ei tämä johdu vain suomalaisista vaan siitä, että ulkkistyöläiset tuo sitä tänne koko ajan.

Raksat on väärällään köhiviä virolaisia työmiehiä esim.

Vierailija
36/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei tämä johdu vain suomalaisista vaan siitä, että ulkkistyöläiset tuo sitä tänne koko ajan.

Eikä tuo. Ei se niistä ulkomaalaisista tartu yhtään helpommin kuin suomalaisistakaan kun noudatetaan suojeluohjeita.

Vierailija
37/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri sinunkaltaisten takia Marin tai muut päättäjät eivät voi koskaan kertoa kaikkea tietoaan kansalle, mitä heillä on. Muissakaan asioissa kuin tässä koronassa. 

Mikään yhteiskunta ei pysyisi rauhallisena, jos näin ei olisi.

Vierailija
38/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin Suomea sä asut?

Jos et asu pk-seudulla, niin ole ihan hiljaa vaan. Täällä on koko vuoden saanut pelätä ja väistellä muita ja toivoa ettei sairastu.

Mä tässä päätin, että ok, elämä on nyt sitä, että eletään tuommosen viruksen kanssa sitten. Se tarttuu jos tarttuu. Enhän mä ennenkään olen kausi-influenssoja pelännyt. Tämä saattaa olla hippasen pahempi tai sitten ei. Kuka tietää.

Loputtomiin ei voi odottaa.

Vierailija
39/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä rajoituksia pidetään yllä niin pitkään, että Suomen talous saadaan tuhottua ja ihmiset anelevat pääsyä EU:n liittovaltioon.

Vierailija
40/47 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tuo. Ei se niistä ulkomaalaisista tartu yhtään helpommin kuin suomalaisistakaan kun noudatetaan suojeluohjeita.

Ei ne noudata. Ei maskeja eikä turvavälejä.