Koirat Alepan edessä ig - kommentit täynnä valituksesta siitä, että koira voi huonosti tai se varastetaan
Kommentit (13)
Kyllähän niitä pöllitään. Sairas maailma.
No en jättäisi omaani ulos, miksi ottaa riski että joku hörhö sattuu paikalle kun voin minimoida sen ja jättää koiran kotiin.
Vierailija kirjoitti:
No en jättäisi omaani ulos, miksi ottaa riski että joku hörhö sattuu paikalle kun voin minimoida sen ja jättää koiran kotiin.
No mikä idea kirjoitella noiden kuvien alle, että omaasi et jättäis? Kai kukin koiranomistaja voi itse arvioida riskit. Moni koira on tossa vain hetken.
Tää on tätä somen voimaa, että pitää olla voimakas mielipide jostain tämmöisestä asiasta.
Toi keskustelu tuolla ylipäätään on jo hullua: nyt pitäisi koiraankin suhtautua samalla tavoin kuin ihmiseen, että ei saa julkaista kuvaa koirasta ilman lupaa. Ymmärtääkseni laki ei tätä kiellä (ihmisten kohdalla kyllä).
Joo kohta nämä koiran kanssa kaupassa käyvät löytävät nimensä yli_audalta ja tappo_uhkauksia jne alkaa tulla jne.
Tervetuloa nykypäivään, missä somessa on kaikki sallittu.
Onko koiran omistaminen nykyään samanlaista kyttäämistä kuin lastenkin kasvatus? Että koko ajan tarkkaillaan, mitä joku toinen tekee ja arvostellaan. En ole siis törmännyt somessa tähän (noihin kasvatusjuttuihin enemmän), sen takia kyselen..
Ehkä jotkut kommentoivat siksi, että osa koiranomistajista ei todellakaan tiedä, ettei koiraa nykyään pidä jättää yksin kaupan ulkopuolelle vaan huolettoman sinisilmäisinä jättävät. Ja sitten saa lukea näitä "varastettu"- ja "kadonnut"-ilmoituksia FB-ryhmistä. Tuskin tarkoitus on olla ilkeä omistajalle, syy on luultavasti se että koiran puolesta hirvittää.
Ei ollut hyvä, että tuosta ig-profiilista oli juttu iltapäivälehdessä, heti sinne ryntäsi nillittäjät.
No minä katson vain kivat kuvat enkä vahingossakaan lue kommentteja.
Katsoin tiliä. Itse en jättäisi pientä pörröistä koiraa yksin kaupan ulkopuolelle. Niitä varasstetaan usein. En myöskään jättäisi lyhytkarvaista ranskanbulldogia ilman takkia hankeen.
Komenttikentissä ja hesynkin muilta osin perustellussa kannaotossa korostuu outo ajatus siitä, että tällaista varastamista tapahtuisi paljonkin.
” Kennelliiton tietoon ei koiravarkauksia juuri tule. Se käsitys, mitä varkauksista tai varkausepäilyistä on, on syntynyt kentällä ihmisten kanssa keskustellessa ns. "yleisessä tiedossa" olevista tapauksista. Ja niitä ei ole monia vuosittain.”
” Miia Lahti ei tyrmää pentutehtailumahdollisuutta, mutta pitää sitä marginaali-ilmiönä.
– En usko, että on koiranpihistämisliigaa, joka sijoittaa koiria koiratehtailua harrastavien ihmisten luokse, jotka pennuttaisivat koiria. Se on aika kaukaa haettu ilmiö, Lahti arvelee.”
Kerrankin ajattelin, että olen löytänyt hyvän mielen ig-seurattavan. Niin joka kuvan alla tappelua siitä, olisko omistajan pitänyt jättää koira kaupan eteen vai ei.