Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eroon hiusten ylirasvoittumisesta?

Vierailija
26.02.2021 |

Jotkut asiantuntijat kehottaa pesemään päivittäin, toiset pidentämään pesuväliä. Rasvaisilla hiuksilla ei vaan pysty olemaan, joten pakko pestä päivittäin.

Olen testannut erilaisia shampoita, käyttänyt hoitoainetta latvoissa ja ollut käyttämättä. Kuivannut föönillä ja ollut kuivaamatta, käyttänyt muotoilutuotteita ja ollut käyttämättä.

Aamulla pestyt hiukset on jo illalla rasvaiset ja aamulla kuin olis margariinillä voidellut.

Oletko onnistunut pääsemään ongelmasta eroon jollakin konstilla?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt, mutta päänahka alkoi haisemaan pahalle ja tyynyliinaakin joutui vaihtamaan päivittäin. Talvella pipokin löyhkäsi käytön jälkeen. Lisäksi päänahka alkoi kutista ja teki mieli raapia sitä ihan raivona. Annoin periksi ja jatkan hiusten pesemistä päivittäin, nyt on taas raikas olo, päänahka ja hiukset voi hyvin.

Vierailija
2/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei onnistu, kun päänahka on rasvainen. Itse huomaan sen ihan otsan ihosta lähellä hiusrajaa. Jos siitä hieroo sormenpäillä muutama tunti suihkun jälkeen, jää sormiin rasvaa. Itse ttoivoin vaihdevuosien tuovan muutosta, mutta ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikki KAMPAAJAT kehottavat jatkamaan hiusten pesua, syy "oma lehmä ojassa", shampoo myynti ei romahda !

Mutta, ainoa OIKEA syy hiusten rasvoittumiseen on LIIALLINEN PESEMINEN.

Kaksi kertaa viikossa on MAXIMI hiusten pesu kerrat.

Hiuspohja ei on se mikä rasvoittuu, ja mitä enemmän pestään sitä enemmän talirauhaset tuottavat rasvaa !

Pesujen harventaminen kannattaa aloittaa.

Ja hiuspohja rasvoittuu kyllä vaikka harventaa pesuvälejä, mutta se tottuu ajan kanssa, voi mennä kuukausi... toinenkin.

Kuivashampoota voi käyttää väli päivinä.

Hiuspohjaa kannattaa RASVATA, koske sehän on kuiva, vaikka hiukset voivat olla tönkkö rasvassa.

Hiuspohjaan voi laittaa esim.apteekin perusvoidetta, itse laitan melko rasvapitoista voidetta joka toinen lauantai , iltapäivällä töpöttelen sormenpäillä rasvaa päänahkaan, laitan huivin päähän, annan olla iltaan, ja saunan jälkeen pesen vähän laimennetulla shampoolla KAKSI KERTAA, jotta rasva poistuu.

Yleensäkin shampoo kannattaa AINA VÄHÄN LAIMENTAA ennen pesua.

Vierailija
4/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen pesu (aamuisin) hellävaraisesti pesevällä shampoolla, hoitoaine vain latvoihin, tuuheuttava muotovaahto tmv., kuivatus hiustenkuivaajalla (näissä on eroja), hiusten pitäminen kiinni ja kaikenlaisen näpräämisen välttely. Viikon tai kahden välein syväpuhdistava shampoo. Pesuvälin pidentäminen ei auta, rasvoittuva päänahka ei siitä muutu kuin pahemmaksi.

Vierailija
5/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikki KAMPAAJAT kehottavat jatkamaan hiusten pesua, syy "oma lehmä ojassa", shampoo myynti ei romahda !

Hiuspohja ei on se mikä rasvoittuu, ja mitä enemmän pestään sitä enemmän talirauhaset tuottavat rasvaa !

Ja hiuspohja rasvoittuu kyllä vaikka harventaa pesuvälejä, mutta se tottuu ajan kanssa, voi mennä kuukausi... toinenkin.

Kuivashampoota voi käyttää välipäivinä.

Hiuspohjaa kannattaa RASVATA, koske sehän on kuiva, vaikka hiukset voivat olla tönkkö rasvassa.

Hiuspohjaan voi laittaa esim.apteekin perusvoidetta, itse laitan melko rasvapitoista voidetta joka toinen lauantai , iltapäivällä töpöttelen sormenpäillä rasvaa päänahkaan, laitan huivin päähän, annan olla iltaan, ja saunan jälkeen pesen vähän laimennetulla shampoolla KAKSI KERTAA, jotta rasva poistuu.

Tämmöinen kommentoija ei tiedä, millaista on, kun hiuspohja on oikeasti rasvoittuva, ei normaali.

Vierailija
6/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä, riippuu iästä ja kaikesta. Itsellä rauhoittui vasta sitten kun kasvatin pitkät, voi pitää kiinni eikä tarvitse muotoilla aineilla, pelkkä pesu laimennetulla shampoolla.

Vierailija
7/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rasvoittuva hiuspohja. Ei se tässä vuosien varrella ole miksikään muuttunut. Olen nyt nelikymppinen. Eli muuten ikääntymisen merkkejä pukkaa, mutta hiuspohja on samanlainen kuin teininäkin.

Lakkaisin siis odottamasta sitä, että tuo ominaisuus, rasvoittuva iho, poistuu.

Itselläni hiukset pysyvät melko siistinä näin: pesen joka toinen päivä. Vaahdotan shampoon kahdesti. Föönaan muotovaahdon ja muiden muotoilutuotteiden kanssa. Seuraavana päivänä laitan kuivashampoota.

Vierailija
8/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä shampoopesua. Käyt vaikka päivittäin suihkussa, mutta peset hiukset shampoolla vain kerran tai kaksi kertaa viikossa. Muulloin pelkkä vesipesu.

Vierailija
9/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut pesuvälin pidentäminen, mutta siinä on kestänyt todella pitkään ja edellyttää sitä, että joutuu olemaan järkyttävän rasvaisilla hiuksilla. Ei ole oikein vaihtoehto jos joutuu missään ihmisten ilmoilla käymään. Joka tapauksessa itselläni riittää nyt 1-2 kertaa viikossa pesu, kun aikaisemmin oli pakko pestä joka päivä.

Vierailija
10/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä shampoo käyttöön, ei hoitoainetta. 

Vierailija
11/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeesti haluaa päästä eroon jatkuvasta hiusten pesukierteestä, niin siihen EI OO MUUTA KEINOA KUIN VÄHENTÄÄ HIUSTEN PESUA ❗

Tai jatka sitten hamaan tappiin asti pesemistä.

Vaihtoehtoja ei muita oo.

Ihan hyvin voi pitää pitää huivia/pantaa 3-4 päivää viikossa, peittävät hyvin rasvoittuvat hiukset.

Hiuspohja on VOI olla ruutikuiva vaikka hiukset ois miten rasvaiset. Talirauhaset tuottavat rasvaa sitä enemmän mitä enemmän pestään.

Vierailija
12/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeesti haluaa päästä eroon jatkuvasta hiusten pesukierteestä, niin siihen EI OO MUUTA KEINOA KUIN VÄHENTÄÄ HIUSTEN PESUA ❗

Tai jatka sitten hamaan tappiin asti pesemistä.

Vaihtoehtoja ei muita oo.

Ihan hyvin voi pitää pitää huivia/pantaa 3-4 päivää viikossa, peittävät hyvin rasvoittuvat hiukset.

Hiuspohja on VOI olla ruutikuiva vaikka hiukset ois miten rasvaiset. Talirauhaset tuottavat rasvaa sitä enemmän mitä enemmän pestään.

Toimiiko tämä myös rasvoittuvalle kasvojen iholle?

Vierailija
13/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40+ , testannut shampoot rasvoittuville hiuksille, talin tuotantoa vähentävän shampoon, apteekin miedon shampoon kutisevalle päänahalle, sulfaatittoman shampoon ja lukuisan määrä ns normi shampoita. Olen ollut ilman hoitoainetta, koittanu tuuheuttavaa, silottavaa, rasvaisten hiusten hoitista, apteekin mietoa ja lukuisia muita. Ilmeisesti mikään aine ei tilannetta paranna.

Kumpa pystyisikin elämään rasvaletillä, mutta se on asia joka ällöttää itsessä ja myös muissa ihmisisdä. Rasvainen tukka on epäsiisti ja etova.

Vierailija
14/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pysyy päänahka vähän kauemmin puhtaana kun on vasta värjätyt hiukset. Nyt kun en ole värjännyt varmaan vuoteen, niin pysyvät puhtaana ehkä vuorokauden. Pesen joka toinen päivä, en föönaa tai käytä mitään muotoilutuotteita. Hiusten pituus suunnilleen puoleen väliin selkää. Välttelen hoitavia ja kosteuttavia shampoita ja koitan käyttää tuuheuttavia, mutta ei auta.

Vierailija
15/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40+ , testannut shampoot rasvoittuville hiuksille, talin tuotantoa vähentävän shampoon, apteekin miedon shampoon kutisevalle päänahalle, sulfaatittoman shampoon ja lukuisan määrä ns normi shampoita. Olen ollut ilman hoitoainetta, koittanu tuuheuttavaa, silottavaa, rasvaisten hiusten hoitista, apteekin mietoa ja lukuisia muita. Ilmeisesti mikään aine ei tilannetta paranna.

Kumpa pystyisikin elämään rasvaletillä, mutta se on asia joka ällöttää itsessä ja myös muissa ihmisisdä. Rasvainen tukka on epäsiisti ja etova.

Lisään vielä että testattu myös kaksoispesu ja syväpuhdistava silloin tällöin.

Vierailija
16/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut kuivashampoota? Jatkuva pesu ei haittaa pelkästään hiuksia vaan myös kuivattaa ihoa.

Vierailija
17/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin pari vuotta sitten pidentämään pesuväliä ja pesemään usein vaan vedellä. Se auttoi. Tosin aloitin samaan aikaan e-pillerit, jotka vissiin ovat suurin syy miksi ylipäänsä onnistui. Tätä ennen piti pestä päivittäin.

Vierailija
18/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tutulla pitkät ja paksut hiukset jotka rasvoittuu nopeasti. Pesee noin 2 kertaa viikossa ja välipäivinä käyttää kuivashampoota. Joutuu pitämään hiuksia aina kiinni kun on niin rasvaiset. Eli hällä ei ainakaan toimi harva pesu.

Vierailija
19/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pysyy päänahka vähän kauemmin puhtaana kun on vasta värjätyt hiukset. Nyt kun en ole värjännyt varmaan vuoteen, niin pysyvät puhtaana ehkä vuorokauden. Pesen joka toinen päivä, en föönaa tai käytä mitään muotoilutuotteita. Hiusten pituus suunnilleen puoleen väliin selkää. Välttelen hoitavia ja kosteuttavia shampoita ja koitan käyttää tuuheuttavia, mutta ei auta.

Vaalennus tai raidat karheuttaa, samoin värjäys jonkin verran niin että hius nousee päänahasta, käsittelyistä tyvikohotus toimii parhaiten.

Vierailija
20/63 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivashampoota voi käyttää väli päivinä.

Kaikkien shampoiden laimentaminen kuulostaa vähän oudolta. Nykyään myynnissä olevat shampoothan ovat jo lähtökohtaisesti hyvin vesipohjaisia ja lisäksi jos käyttäisi sulfaatitonta shampoota laimentaen voi jäädä pesuteho kovin vähäiseksi.

Tottakai osalle hiuksista varmasti toimii pesevän shampoon laimentaminen ellei halua käyttää jo valmiiksi hellävaraisempaa, mutta vaikea uskoa että kaikkia shampoita kannattaisi laimentaa.