Kuntakokeilun piiriin kuuluvat työttömät,
onko teille tullut jotain infoa Omille sivuille tai postitse?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Paras oppi on oppia heräämään klo 6-7 joka aamu!
Tarvitaanko sen opettelemiseen työpaikka?
Vierailija kirjoitti:
Siellä työkokeilupaikoilla tullaan tarvitsemaan myös aika paljon uutta työnjohtoa. Esim. jos ajatellaan, että johonkin ala-asteen koululle pöllähtää yhtäkkiä vaikka 50 työtöntä tekemään koulunkäyntiavustajan hommia, niin käytännössä se vaatii samalla uuden apulaisrehtorin vakanssin sinne koululle.
Eihän noi päättäjät ja työpaikkojen luojat tietenkään tuollaisia osaa miettiä etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Teette töitä etuutta vastaan. Ei se taivaasta putoa.
Perusturva on oikeus ei rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Jollakulla näkyy olevan voimafantasioita siitä, että työttömät pakotettaisiin ruumiilliseen työhön ja kovaan kuriin ilman palkkaa. Olisi kiva tietää, onko hän vuorotöissä, kun kirjoittelee niin taajaan päiväsaikaan, vai eläkeläinenkö siellä unelmoi muiden kyykyttämisestä. Jotenkin en jaksa uskoa siihen, että koululaisilla ja opiskelijoilla riittäisi kiinnostus tällaiseen provoilemiseen, mutta onhan heissäkin niitä, jotka tykkäävät kiusata muita, ja täällähän se on oikein herkkua, kun ei tarvitse edes näyttää naamaansa.
Luulen, että ovat itse jossain vähän ankeammassa työssä, tyyliin kaupan kassalla, siivoojana tai mäkkärissä, ja yrittävät saada itselleen paremman olon kuvittelemalla, että joku joutuisi vielä kurjempaan työhön. Näissä voimafantasioissa toistuvat aina kuvitelmat ruumiillisesta ja likaisesta työstä, mikä vittaisi siihen, että niiden kirjoittelijoiden oma käsitys työstä on juuri sellainen. Eivät he pysty kuvittelemaan, millaisia töitä esim. toimistoissa tehdään, kun eivät ole itse lähelläkään sellaista todellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnan sossutäti yritti saada minut suostumaan typpiin. Virkailija sanoi, että menet sinne nyt vapaaehtoisesti tai maaliskuun jälkeen pakotettuna
Jos oot työkykyinen, ei ole pakko mennä edes pakotettuna. Ainakaan kuntouttavaan työtoimintaan ei lain mukaan saa työkykyisiä laittaa. Virkailijat toki voi lässyttää omiaan "sakkolistoista" yms, mutta laki on laki. TYPistä ei ole enää paluuta normaalin työkkärin kirjoille.
Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisten puolesta...
Tän akan suusta valuu pelkkää myrkkyä.
On se niin kiva vihata jotain vain sukupuolen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnan sossutäti yritti saada minut suostumaan typpiin. Virkailija sanoi, että menet sinne nyt vapaaehtoisesti tai maaliskuun jälkeen pakotettuna
Jos oot työkykyinen, ei ole pakko mennä edes pakotettuna. Ainakaan kuntouttavaan työtoimintaan ei lain mukaan saa työkykyisiä laittaa. Virkailijat toki voi lässyttää omiaan "sakkolistoista" yms, mutta laki on laki. TYPistä ei ole enää paluuta normaalin työkkärin kirjoille.
Miksi ei?
Itse olen palannut TYP:ista ensin työkkärin kirjoille ja sitten töihin. Olin niin kauhea, että TYP halusi päästä eroon ja ottaa muutaman kunnollisen luku- ja kirjoitustaidottoman m muut***jaorjan tilalle pompoteltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollakulla näkyy olevan voimafantasioita siitä, että työttömät pakotettaisiin ruumiilliseen työhön ja kovaan kuriin ilman palkkaa. Olisi kiva tietää, onko hän vuorotöissä, kun kirjoittelee niin taajaan päiväsaikaan, vai eläkeläinenkö siellä unelmoi muiden kyykyttämisestä. Jotenkin en jaksa uskoa siihen, että koululaisilla ja opiskelijoilla riittäisi kiinnostus tällaiseen provoilemiseen, mutta onhan heissäkin niitä, jotka tykkäävät kiusata muita, ja täällähän se on oikein herkkua, kun ei tarvitse edes näyttää naamaansa.
Luulen, että ovat itse jossain vähän ankeammassa työssä, tyyliin kaupan kassalla, siivoojana tai mäkkärissä, ja yrittävät saada itselleen paremman olon kuvittelemalla, että joku joutuisi vielä kurjempaan työhön. Näissä voimafantasioissa toistuvat aina kuvitelmat ruumiillisesta ja likaisesta työstä, mikä vittaisi siihen, että niiden kirjoittelijoiden oma käsitys työstä on juuri sellainen. Eivät he pysty kuvittelemaan, millaisia töitä esim. toimistoissa tehdään, kun eivät ole itse lähelläkään sellaista todellisuutta.
Kyllä, heille heidän oma työ on rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse ette ole töitä löytäneet, teille tarjotaan sellainen. Hautuumaalla, retkeilypaikoissa ym.
Tulee selkeä rytmi päivään, rutiini. On syy herätä. Ulkoilua, liikuntaa, sosiaalista kanssakäymistä.
Miksi luulet että työttömillä ei ole päivärytmiä?
Mä herään joka ikinen aamu 6-7. Mulla on aikataulutettu päivä koska on lapsia ja hevosia. Ulkona olen noin 4-8h päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse ette ole töitä löytäneet, teille tarjotaan sellainen. Hautuumaalla, retkeilypaikoissa ym.
Tulee selkeä rytmi päivään, rutiini. On syy herätä. Ulkoilua, liikuntaa, sosiaalista kanssakäymistä.Miksi luulet että työttömillä ei ole päivärytmiä?
Mä herään joka ikinen aamu 6-7. Mulla on aikataulutettu päivä koska on lapsia ja hevosia. Ulkona olen noin 4-8h päivässä.
Aika harvalla työttömällä on lapsia, hevosista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Itse olen palannut TYP:ista ensin työkkärin kirjoille ja sitten töihin. Olin niin kauhea, että TYP halusi päästä eroon ja ottaa muutaman kunnollisen luku- ja kirjoitustaidottoman m muut***jaorjan tilalle pompoteltavaksi.
Millä tavalla sinua pompoteltiin ja millä tavalla olit kauhea? Minua kiinnostaa tämä sen vuoksi, että olen vajaan vuoden ollut TYPin kynsissä, eikä minulla ole siitä mitään negatiivista sanottavaa. Työtä en tietenkään ole saanut, mutta siihen ei TYP ole syyllinen. Nähdäkseni minulla on saatavissani samat työkkärin toiminnot kuin muillakin ja niiden lisäksi kaikenlaista ylimääräistä.
Kirjeet lähetetään vasta viikoilla 10 ja 11. Oma asioinnissa tieto näkyy samoilla viikoilla. Joku työkkäri siirtää etukäteen asiakkaita kuntaan, siksi kirjeitä on jo lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Kirjeet lähetetään vasta viikoilla 10 ja 11. Oma asioinnissa tieto näkyy samoilla viikoilla. Joku työkkäri siirtää etukäteen asiakkaita kuntaan, siksi kirjeitä on jo lähtenyt.
Siis silloinko saa tietää mihin joutuu työkokeiluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee selkeä rytmi päivään, rutiini. On syy herätä. Ulkoilua, liikuntaa, sosiaalista kanssakäymistä.Miksi luulet että työttömillä ei ole päivärytmiä?
Mä herään joka ikinen aamu 6-7. Mulla on aikataulutettu päivä koska on lapsia ja hevosia. Ulkona olen noin 4-8h päivässä.Aika harvalla työttömällä on lapsia, hevosista puhumattakaan.
Aika monella työttömällä on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Voin tehdä etätyötä. Kirjoittelen kolumneja, ohjelmointia tai suunnittelen. Korona aikana tehdään etänä.
Etätyö on mainio idea, koska siitä ei tule menoja yhteiskunnalle ja lisäksi on koronavastuu. Hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä herään joka ikinen aamu 6-7. Mulla on aikataulutettu päivä koska on lapsia ja hevosia. Ulkona olen noin 4-8h päivässä.Aika harvalla työttömällä on lapsia, hevosista puhumattakaan.
Jos aikuiset lapset lasketaan, niin toki on noin.
Vierailija kirjoitti:
Paras oppi on oppia heräämään klo 6-7 joka aamu!
Herään jo nyt 7 aikaan aamulla. Joka ikinen aamu, jopa viikonloppuisin ja pyhäpäivisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuiset lapset lasketaan, niin toki on noin.
No aika monella työttömällä on niitä alaikäisiä lapsia.
Ihme vänkäämistä taas.
Mistä on lähtenyt liikkeelle käsitys siitä, että kuntakokeilun piiriin otettu joutuu automaattisesti työkokeiluun? Linkki ja ihan suora lainaus olisi kiva saada.
Siellä työkokeilupaikoilla tullaan tarvitsemaan myös aika paljon uutta työnjohtoa. Esim. jos ajatellaan, että johonkin ala-asteen koululle pöllähtää yhtäkkiä vaikka 50 työtöntä tekemään koulunkäyntiavustajan hommia, niin käytännössä se vaatii samalla uuden apulaisrehtorin vakanssin sinne koululle.