NOHYNEK TÄRÄYTTI KARUN FAKTAN ROKOTTEESTA: Kaikki riskiryhmäläiset eivät sitä ota.
Rekisteritiedot paljastavat, että Suomessa kuolee vuosittain influenssan takia toistatuhatta rokottamatonta riskiryhmälöistä.
Tuskinpa koronarokotettakaan ottaa kovin moni, koska riskiryhmästäkin vai osa on kiinnostunut rokottamisesta.
https://www.esbo.fi/fi-FI/Sosiaali_ja_terveyspalvelut/Flunssa_vai_influ…
Aiotteko ottaa?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
No mun isä kuoli influenssaan, vaikka oli rokotettu.
Kauheaa!
Influenssarokotuksen teho ei taida olla kovin hyvä.
Otan kuten olen ottanut aina muutkin rokotteet. Myös aikoinaan nasupiikin ja joka vuosi influenssarokotteen. Nyt sain influenssarokotteen lisäksi myös pneumokokkirokotteen.
Otan kyllä kun saan. 40v perusterve, joten ehkä tähän aikaan parin vuoden päästä vuorossa...
En ota. En ole ottanut vuosittaista influenssarokotettakaan, koska sairastan mieluummin ne flunssat ja kohotan immuniteettiani.
En ota astraa ja odotan nenäsumute rokotetta suomalaista. Ottaisin jos nyt saisi Plitzeriä tai Modernaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa!
Teho vaihtelee vuosittain, mutta normaalivuosina vain puolet niistäkin, jotka saavat sen ilmaiseksi, vaivautuvat rokotukseen. Nythän ne loppuivat kesken.
Eli paljon vanhusten turhia kuolemia estettäisiin, jos rokotteen kattavavuus olisi parempi.
Ap kyllä vähän liioittelee, siihen kuolee joitakin satoja ihmisiä, ei pitkään aikaan ole tuhatta kuollut. Ja osa kuolleista on ihan lapsiakin, jotenkaikkien kannattaisi rokote ottaa.
En nyt pahalla sano, mutta kai sinä tiedät, ettei influenssarokote estä influenssaa? Kun tämä asia on niin perustavanlaatuisen perustietoa, että ei kai täysivaltainen aikuinen voi olla tietämättä?!? OIkeasti. Jonain vuosina tehoaa hyvin, toisina huonommin. Koskaan valitettavasti ei ole rokote täydellä teholla toiminut. Tämä nyt on niin selvä asia.... oikeasti.
Suomessa alla 50% ottaa tuon rokotteen. Harva haluaa olla mikään koekaniini.
Vierailija kirjoitti:
Ja mun miehen isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa!
Teho vaihtelee vuosittain, mutta normaalivuosina vain puolet niistäkin, jotka saavat sen ilmaiseksi, vaivautuvat rokotukseen. Nythän ne loppuivat kesken.
Eli paljon vanhusten turhia kuolemia estettäisiin, jos rokotteen kattavavuus olisi parempi.
Ap kyllä vähän liioittelee, siihen kuolee joitakin satoja ihmisiä, ei pitkään aikaan ole tuhatta kuollut. Ja osa kuolleista on ihan lapsiakin, jotenkaikkien kannattaisi rokote ottaa.
Mitä turhia kuolemia, meinasitko elää ikuisesti vai mikä on sun listasi hyväksyttävistä kuolinsyistä? Vanhukset kuolee ja moni mieluummin vaikka influenssaan kuin kituu vuosikausia alzheimerin kynsissä. On olemassa kuolemaa pahempia kohtaloita.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille ollaan antamassa halvinta ja huonointa " kansanrokotetta " jossa teho on alle 70%.
Samaa menee kehitysmaihin. Haluan sen 95% tehoisen rokotteen.
Halua vapaasti voit ottaa joko 70% tehon (AZ) tai 0% tehon (ei mitään rokotrtta).
Pfizer on varattu vanhuksille.
Ette vieläkään tajua, että maailmassa on valtava rokotepula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa!
Tai sitten rokotteessa ei ollut sitä influenssakantaa joka hänellä oli. Aina eivät onnistu siinä ennustamisessa mikä kanta on vallitsevin.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä juttu =( =( Kerrottiinko hoitajien taholta, mikä oli isäsi syy kuolemaan ?
Influenssaan kuoli viime vuonnakin enemmän kuin koronaan ja jengi on ihan psykoosissa ton koronan takia.
Emmekä me kaikki muut aio rokottautua riskiryhmäläisten puolesta.
Jos riski on, niin arvioikoon itse sen mukaan.
Samoin, jos riskiä ei ole, kuten nuorilla, niin arvioikoon sen mukaan.