Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liian vähällä vedellä jurnuttavat pesukoneet

Vierailija
25.02.2021 |

Jouduin ostamaan uuden päältätäytettävän pesukoneen, energiatehokas... Ei löytynyt enää konetta joka käyttäisi reilusti vettä. Tämä jurnuttaa tuntikausia ja pienellä vesitikalla. Jos lyhentää ohjelmaa, käyttää vähän enemmän vettä. Mutta tosi vähän silloinkin. Mitä järkeä näissä kun joutuu sit laittamaan monta extrahuuhtelua?
Onko kukaan keksinyt miten itse pesuun saisi enemmän vettä, voiko letkulla laskea ennen ohjelman alkua?
Ottaa niin päähän tämä ekoilu, kalliimmaksi tulee kun on pestävä ja huuhdeltava moneen kertaan.
Tämä kone on Elektrolux 700, en muista mikä super hyper automaatti. Viikko sit ostettu. Muilla samoja pulmia?
Toista se oli vanha rakas Upo pesukarhu!

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku osaisi suositella VETTÄ käyttävää pesukonetta? Palautan kyllä tämän!

Vierailija
2/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä pitää ainakin olla tarkkana, ettei laita yhtään liikaa pesuainetta. Sen määrä pitää oikeasti mitata, eikä vaan summamutikassa lappaa. Muuten sitä ei saa erkkikään huuhdeltua sillä teelusikallisella, minkä kone käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Täh?

Vierailija
5/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku osaisi suositella VETTÄ käyttävää pesukonetta? Palautan kyllä tämän!

Pulsaattoripesukone

Vierailija
6/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen käyttäny kolmasosan aineesta mitä vanhassa koneessa. Mutta puhdasta ei tahdo tulla...

Ap

Vierailija
7/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan voiko vettä lisätä itse ennen ohjelman alkua?

Ap

Vierailija
8/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ostanut Askon koneen. Siitä voi valita, että käyttääkö enemmän vettä vai meneekö Green modella.

Vierailija
9/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päältä täytettävänä ei valitettavasti voi päästää letkulla vettä. Sehän on kikka jota varmaan ihan kaikki edestä täytettävän omistajat tekevät nykyään.

Vierailija
10/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin koneissa luukku ei lukitu pesun ajaksi (vasta linkouksessa) eli sinne voi päästää lisää vettä. Kokeile sammuttaja kesken ja avata kansi.

Vierailija
11/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä voi lisätä. Ehkä joutuu odottamaan kunnes lukitus aukeaa mutta on sekin parempi kuin ei mitään.

Vierailija
12/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päältä täytettävänä ei valitettavasti voi päästää letkulla vettä. Sehän on kikka jota varmaan ihan kaikki edestä täytettävän omistajat tekevät nykyään.

Kiitos, vaihdan edestä täytettävään! Ja on tässäkin eco-moodi, en edes uskalla kokeilla sitä. Jyrää varmaan 5h desilitralla...

Ap

Vierailija
13/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin koneissa luukku ei lukitu pesun ajaksi (vasta linkouksessa) eli sinne voi päästää lisää vettä. Kokeile sammuttaja kesken ja avata kansi.

Olen kokeillut, tässä lukittuu eikä saa kesken auki...

Vierailija
14/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut, tässä lukittuu eikä saa kesken auki...

Katso ohjeesta!

Vierailija
15/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päältätäytettäv Elektrolux, ei mikään supermalli. Siinä voi pitentää tai lyhentää aikaa ja ottaa lisähuuhtelua yms.

Olen erittäin tyytyväinen.

Kakkoskodissa myös samanainen, en ikinä ota sivusta täytettävää, tekin huomaatte asian, kun ikää tulee.

Vierailija
16/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla päältätäytettäv Elektrolux, ei mikään supermalli. Siinä voi pitentää tai lyhentää aikaa ja ottaa lisähuuhtelua yms.

Kakkoskodissa myös samanainen, en ikinä ota sivusta täytettävää, tekin huomaatte asian, kun ikää tulee.[/quote

Paljoko sitä ikää pitää tulla?

T, Ap 57v

Vierailija
17/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ongelma on liian täysi kone. 3 kg koneella ei voi pestä 5 kg pyykkiä.

Vierailija
18/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne on nykyään noita viherhippien ekosontakoneita. Vettä säästyy, mutta ihmiset saavat allergioita kun pyykkejä ei huuhdella kunnolla.

Lisäksi nämä ekokoneet ovat kertakäyttöisiä. Ei kannata korjata vaan parin vuoden välein voi ostaa vielä ekologisemman hajonneen tilalle

Vierailija
19/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastele vaatteet ennen koneeseen laittoa.

Vierailija
20/86 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkoskodissa myös samanainen, en ikinä ota sivusta täytettävää, tekin huomaatte asian, kun ikää tulee.

Ja olet ostanut koneesi minä vuonna???