Lapset "isoja", nyt olen yhtä hukassa kuin ennen lapsia. Työtön edelleen, kuten 11v sitten. Teenkö neljännen lapsen?
Sain ekan lapsen 11v sitten, 2 vuoden työttömyyden jälkeen. Tein lapsia, välillässä hommasin suurtalouskoki paperit, taas raskauduin, kun ei löytynyt töitä. Anniskelupassikin löytyy.
Nuorin syksyllä kouluun, ja olen samassa jamassa kuin 2010.
Nyt ei ole ravintola alan töitä, ei varmaan vuosiin, kun konkurssit iskee.
Opiskelu ei ole vaihtoehto, pelkään esitelmiä, seminaareja, siksi olenkin Amis.
Olen ihan hukassa, pitääkö tässä elää 70 vuotiaaksi asti työttömänä?
N37
Kommentit (149)
Nyt kun ihmiset ovat etätöissä, olisi hyvälle kotiruualle ostajia! Tee 1 kg paketeissa makaronilaatikkoa, lohilaatikkoa, lohikeittoa ym., ja myy niitä toiminimellä oman lähiösi asukkaille. Jos hinnat ovat kohtuulliset, niin ostajia varmaan löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi vaikka siivousala amiksessa? Siinä pärjää sosiaalikammoinenkin. Sairaalasta voi saada hyvän työpaikan.
Mikset vastaa tähän mitään? Et keksi yhtään tekosyytä tähän joten esität ettet huomannutkaan ehdotusta?
Siivoojaksi en halua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan, suomeen tarvitaan lisää lapsia. Pukella vaikka toinenkin heti kun pystyt
Tämä on suunnitelma :)
Välinehuoltajaksi opiskelu?
Ap, minullakin on esiintymiskammo ja minullekin tulee niissä tilanteissa paniikkitunnetta, sydän tykyttää, suu kuivuu jne. Minua on myös kiusattu koulussa.
Minä syön lääkörin määräämää propralia oireisiin. Otan n. tuntia ennen esitystä tai tapaamista ja ei jännitä yhtään, en tärise. Propralista ei mene pää sekaisin, eli se ei ole rauhoittava.
Propralin avulla voit opiskella kiinnostavan ammatin ja kestää pari esitelmää jos sellaiset joskus tarvitsee tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmispelkoinen nuppivikainen äiti ja lisää lapsia? Ohhoh. katso nyt että saat edes edelliset pitää ennen kuin joku huomaa...
Mua on kiusattu niin paljon, kasi luokalla lintsasin jatkuvasti sen vuoksi , lukion jouduin lopettamaan kiusaamisen vuoki. Siksi olen tällainen päävikainen hullu!
ApSulla on siis taustalla syy miksi olet "päävikainen hullu". Mutta vaikuttaa siltä että piiloudut tuon syyn taakse pakoillaksesi vastuun ottamista omasta elämästä. Kukaan ei sun elämää muuta ja pelkojasi poista muuta kuin sinä itse, apua siihen kuitenkin tarvit.
Lopeta nuo tekosyiden keksiminen ja selvitä mistä saat keskusteluapua, psykiatrille. Ja kokemuksesta voin sanoa syvällä rintaäänellä että noista peloista ja tekosyistä pääsee irti kun vain haluaa ja tekee jotain sen eteen.
Sitten et ole ollut oikeasti arka ja pelokas. Jos pitää valita esiintyminen tai kuolema, niin valitsen kuoleman. Ap
Totta hitossa olen ollut, en kai mä nyt muuten kokemuksen äänellä kommentoisikkaan. Ja sä nyt olet takertunut pakkomielteenomaisesti tuohon esiintymiseen! Maailmassa on vaikka miten paljon ammatteja missä ei tarvi esiintyä, sä et vaan nyt HALUA tehdä mitään asian eteen.
Suoraan sanoen lapset on sulle pakokeino ja -väline millä pakoilet vastuuta selvitä noista peloistasi. Miksi teit ylipäätään aloituksen kun oot jo valmiiksi päättänyt että apua et hae etkä tahdo?
Halusin vertaistukea, muilta hulluilta:
Miten ovat selvinneet loppuelämän työttömyydestä tai muilta äideiltä, jotka ovat saaneet Iltatähden 38v ja yli. Tai Vinkkejä, miten pääseen koulun keittiöön tiskaajaksi.
Siksi.
Ap
Kunnalle suoraan hakemusta, kuntarekryyn tili.
Vierailija kirjoitti:
Kohtahan sulla on lapsenlapsia.
Joo mummo iässä ollaan.
Mutta lapsenlapsista ei voi jäädä äitiysvapaalle tai kht tuelle. Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Tee uusi lapsi. Itse aikalailla samantyylisessä tilanteessa ja toivottavasti Iltatähti tuloillaan pian.
En voi käsittää tällaisten ' neuvojen' antajia! apn tulisi siis todellakin jättää oma elämänsä täysin elämättä tekemällä vielä lisää lapsia yhteiskuntaan joka ei huolehdi edes edellisistä? Apsta puhumattakaan kun vanhenee..Aivan selvästi ap on koulutuksen tarpeessa, kukaan täyspäinen ei kysele tällaista avlla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet muuten tervepäinen, tuo perhepäivähoitjaksi alkaminen voisi olla ratkaisu. Niistä on aika monessa aikassa pula ja ilmeisesti pärjäät lasten kanssa hyvin. Mulla oli ihana perhepäivähoitaja pienenä, vieläkin lämmöllä muistelen, joten vaikka ei ole kovin kummoisesti palkattu työ, on kuitenkin työ jolla on merkitystä!
Tätä olen miettinyt. 2003 olen ollut pidätettynä huumausaine rikoksesta, vaikuttaakohan? Kuka sellaiselle antaisi lapsen hoitoon?
-aloittaja
No niin, ja alkoihan sieltä tulla niitä oikeita syitä, miksi töitä ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Ap, minullakin on esiintymiskammo ja minullekin tulee niissä tilanteissa paniikkitunnetta, sydän tykyttää, suu kuivuu jne. Minua on myös kiusattu koulussa.
Minä syön lääkörin määräämää propralia oireisiin. Otan n. tuntia ennen esitystä tai tapaamista ja ei jännitä yhtään, en tärise. Propralista ei mene pää sekaisin, eli se ei ole rauhoittava.
Propralin avulla voit opiskella kiinnostavan ammatin ja kestää pari esitelmää jos sellaiset joskus tarvitsee tehdä.
Kiitos, mietin tätä sitten 7 vuoden päästä :)
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet muuten tervepäinen, tuo perhepäivähoitjaksi alkaminen voisi olla ratkaisu. Niistä on aika monessa aikassa pula ja ilmeisesti pärjäät lasten kanssa hyvin. Mulla oli ihana perhepäivähoitaja pienenä, vieläkin lämmöllä muistelen, joten vaikka ei ole kovin kummoisesti palkattu työ, on kuitenkin työ jolla on merkitystä!
Tätä olen miettinyt. 2003 olen ollut pidätettynä huumausaine rikoksesta, vaikuttaakohan? Kuka sellaiselle antaisi lapsen hoitoon?
-aloittajaNo niin, ja alkoihan sieltä tulla niitä oikeita syitä, miksi töitä ei löydy.
No ei tullut syytettä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä. Tee. Enempää. Lapsia
Mites perhepäivähoitajan työt? Sijaisvanhemmuus?
Kaupan kassalle pääsee ilman koulutusta, samoin postiin tai siivoojaksiEntäs oppari?
Kaupan kassalle ei pääse kuka vaan, ja viimeinen homma pelokkaalle ihmiselle. Olen hakenut postin lajitteluun ja siivoojaksi, en ole päässyt edes haastatteluun. Oppisopimus kuulostaa parhaalta ratkaisulta, siinä ei ole esitelmiä.
perhepäivähoitajaksi meillä on liian sotkuista.
Teen ylläpito siivousta ehkä joka toinen päivä, meillä on pahviastioita käytössä, kun kukaan ei halua tiskata.
Ap
Onkohan tuo sun esiintymispelkosi nyt ainoa ongelma, vai oliskohan siellä ihan arjen hallinnassakin kehitettävää? Jos on liian sotkuista eikä kukaan halua tiskatakaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee uusi lapsi. Itse aikalailla samantyylisessä tilanteessa ja toivottavasti Iltatähti tuloillaan pian.
En voi käsittää tällaisten ' neuvojen' antajia! apn tulisi siis todellakin jättää oma elämänsä täysin elämättä tekemällä vielä lisää lapsia yhteiskuntaan joka ei huolehdi edes edellisistä? Apsta puhumattakaan kun vanhenee..Aivan selvästi ap on koulutuksen tarpeessa, kukaan täyspäinen ei kysele tällaista avlla..
Haluan 100% työllistävän koulutuksen, jossa ei ole esitelmiä? Ei taida löytyä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuppivikainen ikityötön mies on syrjäytynyt luuseri, nainen taas voi välttyä siltä leimalta kunhan vaan muistaa lisääntyä muutaman vuoden välein.
Tämä on kyllä totta. En keksinyt muutakaan ratkaisua välttää esiintymis opiskelua, 12v sitten, jotan tein lapsen.
Edelleen paras vaihtoehto. Jos saisin vuoden vaihteessa vauvan, sitten kun vauva 3v, alan yrittämään uutta vauvaa. Siinä sitten saan 7 vuotta lisäaikaa kerätä rohkeutta elämään
Aloittaja
Entä ne kolme nykyistä lasta?
Ei kai niillä väliä, vaikka kotona ei jakseta siivota ja syödään pahvilautasilta kun kukaan ei halua tiskata.
Sinä vain lykkäisit ongelmaa, jos teet lisää lapsia. Seitsemän vuoden päästä, 44-vuotiaana, olet jälleen samassa tilanteessa. Silloin on vielä hankalampi työllistyä, kun ikää alkaa olla ja viimeisestä työpaikasta parikymmentä vuotta.
Kouluttautuminen kannattaa aina ja et ole edes vanha opiskelija tänä päivänä. Ravintola-alalla tosiaan taitaa olla huonot ajat edessä ja olisi hyvä uudelleen kouluttautua. Ehkä oppisopimuskoulutus sopisi sinulle? Saisit sillä tavalla paikattua puuttuvaa työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä. Tee. Enempää. Lapsia
Mites perhepäivähoitajan työt? Sijaisvanhemmuus?
Kaupan kassalle pääsee ilman koulutusta, samoin postiin tai siivoojaksiEntäs oppari?
Kaupan kassalle ei pääse kuka vaan, ja viimeinen homma pelokkaalle ihmiselle. Olen hakenut postin lajitteluun ja siivoojaksi, en ole päässyt edes haastatteluun. Oppisopimus kuulostaa parhaalta ratkaisulta, siinä ei ole esitelmiä.
perhepäivähoitajaksi meillä on liian sotkuista.
Teen ylläpito siivousta ehkä joka toinen päivä, meillä on pahviastioita käytössä, kun kukaan ei halua tiskata.
ApOnkohan tuo sun esiintymispelkosi nyt ainoa ongelma, vai oliskohan siellä ihan arjen hallinnassakin kehitettävää? Jos on liian sotkuista eikä kukaan halua tiskatakaan..
Onko se joka päivä pakko olla paikat tip top?
Ei.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ap, on harmi, että kukaan ei ole sinulle kertonut, että esiintymisjännitys on aika tavanomaista ja sitä voidaan hoitaa monella tavalla. Ei paljon pelkäävästä mitään ammattijuontajaa ehkä tule, jos itse ei sellaista halua, mutta lääkkeillä (huom, ei bentsot!) ja altistuksella päästään ihan hyviin tuloksiin. Ei tarvitse jättää elämää elämättä tai opiskeluihin hakematta. Lisäksi ammattikoulu on nykyään varsinkin aikuisopiskelijalle niin joustavaa, että esiintymispelkoinen voi saada erityisratkaisuja opintojen suorittamiseen.
Rohkeasti paperit sisään toivomaasi paikkaan ja sitten kun pääset sisään, niin ensimmäiseksi yhteys erityisopettajaan/kuraattoriin. Tsemppiä!
Sitten taas opiskelen 2v, enkä kuitenkaan työllisty.
Odotan mieluummin 11 vuotta, että nuorin 18v ja sitten tapan itseni.Ap
Aha, sinä olet se ikilaihduttaja myös, on niin tuttua provoilua. Painoa 100 kiloa ja joka päivä dieetti epäonnistuu?
Mä kanssa tunnistin tuon provoksi nyt tuosta "nuorin 18v ja sitten tapan itseni".
Siinä hän on kyllä oikeassa että on päävikainen, muusta en tiedä onko mikään totta.
Voit pitää itsesi kiireisenä lapsenhoidon kanssa seuraavat 10-15 vuotta, mutta mitäs sitten, kun se juuri ennen vaihdevuosia saatu viimeinen lapsikin menee kouluun? Päälle viisikymppisenä on paljon vaikeampaa saada työ, tai tarttua kiinni opiskelijaelämään, jos edeltävät vuosikymmenet on vain ollut kotona.
Meitä on paljon. Minäkin katsoin tiedotustilaisuuden ja en ikinä uskaltaisi tehdä tuollaista, itku tulisi minullakin. Tsemppiä.