Toimiva parisuhde miehen kanssa? Onko mahdollista?
Onko mahdollista saada toimivaa, hyvää parisuhdetta miehen kanssa? Onko olemassa miehiä, jotka osaavat puhua, olla läsnä, jotka eivät pelaa ihmissuhdepelejä, ratkoja omia ongelmiaan eivätkä jää vellomaan niihin? Ja joka edellisten lisäksi ei pitäisi kumppaniaan itsestään selvyytenä?
Onko sellaista suhdetta jollakin, jossa kyetään puhumaan? Jossa on kumppanuutta, jakamista, molemmat ottavat vastuuta omasta hyvinvoinnistaan kuitenkin tukien toinen toisiaan? Jossa on läheisyyttä, hellyyttä, seksiä? Tuntuu että sellainen suhde ja sellaisen miehen löytäminen on mahdottomuus. Kaikilla on jotain vakavia ongelmia parisuhdetaidoissa. Menetän kohta uskoni täysin parisuhteisiin ja niiden kannattavuuteen. Nykyään on mahdotonta löytää hyvää ihmistä parisuhteeseen.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin mukavan parisuhteen, ilman seksiä.
Ei löydy mukavaa miestä jolle tälläinen parisuhde kelpaisi.Ei tuo ole parisuhde.
Ehkä jostain aseksuaalien nettiryhmistä löytyisi.
Tottakai on.
Ei kaikki ole niin umpimielisiä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei löydy mukavaa miestä jolle tälläinen parisuhde kelpaisi.Ei varmaan.. mikä siinä seksissä niin vastenmielistä on? Monikaan ei haluasi asua siskonsa kanssa..
Minua ei vain yksinkertaisesti kiinnostanut seksi naisen kanssa, josta pidin valtavasti. Halusin vain halailla, suudella, kosketella, pitää häntä hyvänä ja tuijottaa hänen kauniisiin silmiinsä. Se ei vaan hänelle riittänyt. M42
Ymmärrän ap:tä täydellisesti, sillä itselläni on tismalleen sama ongelma.
Mutta onhan se tiedossa ja tästä on mediassakin kirjoiteltu, että suomalaisten miesten tunnetaidot on keskimäärin aika huonot. Se näkyy parisuhteissa kun ei enää riitä, että "tuo leivän pöytään", käy töissä, ei ryyppää eikä hakkaa. Kun nainen haluaa syvällisen yhteyden, avoimuutta, kunnioitusta, ystävyyttä miehensä kanssa siis romantiikan ja erotiikan lisäksi, tulee törmäyksiä juuri tähän tapaan.
Jos miehellä ei ole tunnetaitoja eikä halua kehittää niitä, käytännössä ei kannata ruveta suhteeseen koskase kaatuu kuitenkin.
Vaan mistäpä löytyisi sellasia miehiä, joita asia ja itsensä kehittäminen ja toisen aito kohtaaminen kiinnostaisi?
Ylempänä sanottiin ulkomaalaisista miehistä. Oman kokemukseni mukaan eivät ole automaattinen tie onneen ja autuuteen. Osaa nekin olla mulkkuja.
Selvitä Googlen avulla minkälainen on stereotyyppinen x maan kansalainen. Stereotypiat voi tuntua hanurista, mutta niiden avulla osaat vaatia tiettyjä piirteitä.
Valtaosassa ulkomaita miehet käyttäytyy herrasmiesmäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan se tiedossa ja tästä on mediassakin kirjoiteltu, että suomalaisten miesten tunnetaidot on keskimäärin aika huonot. Se näkyy parisuhteissa kun ei enää riitä, että "tuo leivän pöytään", käy töissä, ei ryyppää eikä hakkaa. Kun nainen haluaa syvällisen yhteyden, avoimuutta, kunnioitusta, ystävyyttä miehensä kanssa siis romantiikan ja erotiikan lisäksi, tulee törmäyksiä juuri tähän tapaan.
Jos miehellä ei ole tunnetaitoja eikä halua kehittää niitä, käytännössä ei kannata ruveta suhteeseen koskase kaatuu kuitenkin.
Vaan mistäpä löytyisi sellasia miehiä, joita asia ja itsensä kehittäminen ja toisen aito kohtaaminen kiinnostaisi?
Senhän takia aasialaiset on todella suosittuja. Niille riittää leivän tuonti pöytään sekä miehen kunnollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ylempänä sanottiin ulkomaalaisista miehistä. Oman kokemukseni mukaan eivät ole automaattinen tie onneen ja autuuteen. Osaa nekin olla mulkkuja.
Selvitä Googlen avulla minkälainen on stereotyyppinen x maan kansalainen. Stereotypiat voi tuntua hanurista, mutta niiden avulla osaat vaatia tiettyjä piirteitä.
Valtaosassa ulkomaita miehet käyttäytyy herrasmiesmäisesti.
Totta. Ulkomaalaisuus ei takaa sitä, että mies olisi automaattisesti hyvä. Herrasmiehiä osaavat olla mutta monissa tapauksissa se liittyy hurmaamisvaiheeseen ja toisaalta kulttuurisiin sukupuolten välisiin käytössääntöihin.
Hollantilainen tai saksalainen voi olla raskas kumppani suorasukaisuudessaan, pilkuntarkkuudessaan ja besserwisseröinnissään, eteläeurooppalaiset miehet ovat monesti ikäisekseen todella lapsellisia ja ex-itäblokin maissa romanttinen käytös kätkee usein alleen kontrolloivan ja arvaamattoman persoonan. Vastaavasti kaikista maista löytyy kyllä kypsiä, rakastavia ja tasapainoisia miehiä, niin myös täältä Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosassa ulkomaita miehet käyttäytyy herrasmiesmäisesti.Totta. Ulkomaalaisuus ei takaa sitä, että mies olisi automaattisesti hyvä. Herrasmiehiä osaavat olla mutta monissa tapauksissa se liittyy hurmaamisvaiheeseen ja toisaalta kulttuurisiin sukupuolten välisiin käytössääntöihin.
Hollantilainen tai saksalainen voi olla raskas kumppani suorasukaisuudessaan, pilkuntarkkuudessaan ja besserwisseröinnissään, eteläeurooppalaiset miehet ovat monesti ikäisekseen todella lapsellisia ja ex-itäblokin maissa romanttinen käytös kätkee usein alleen kontrolloivan ja arvaamattoman persoonan. Vastaavasti kaikista maista löytyy kyllä kypsiä, rakastavia ja tasapainoisia miehiä, niin myös täältä Suomesta.
Hiukan korjaan tuota yhtä kohtaa. Ent. itäblokin alueella pelkkä romantiikan puute ei kieli aina välttämättä kontroloinnista. Ihan sen puute voi olla yhtä paha valuvika.
Toisaalta, sieltä päin kotoisin olevat naiset ovat todella ehdottomia romantiikasta. Miehen täytyy heti kättelyssä osoittaa kiinnostustaan sanoin sekä teoin. Siinä mielessä Suomessa deittailu tuntuu helpommalta, vaikkakin varmasti tylsältä. Täällä lähdetään liikenteeseen paikalle saapumisesta jonka jälkeen katsotaan eteneekö homma mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosassa ulkomaita miehet käyttäytyy herrasmiesmäisesti.Totta. Ulkomaalaisuus ei takaa sitä, että mies olisi automaattisesti hyvä. Herrasmiehiä osaavat olla mutta monissa tapauksissa se liittyy hurmaamisvaiheeseen ja toisaalta kulttuurisiin sukupuolten välisiin käytössääntöihin.
En suosittele Saksaa. Ukrainalaiset naiset tuli sieltä takaisin antaen syyksi ehdottumuuden. Olisivat halunneet mennä töihin lapsen kasvettua hiukan isommaksi. Kuvailivat saksalaisia miehiä menneeseen jumittuneiksi.
Tietenkin siinä tapauksessa voi lähteä kokiessaan olevansa täysiverinen kotirouva.
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AV-mammalle ei ole mahdollista, normaaleille ihmisille sen sijaan aivan tavallista.
Joo hämmentävää.
Kyllä sellaisia miehiä on, minunkin mieheni on.
Mistä hänet löysit? Kai tiedät miten onnekas olet?
Ap
Ja hölkynkölkyn. Suurin osa miehistä on hyviä, ja ei niitä tarvitse mistään erikseen löytää. Joku sanoikin hyvin että av-mammalle kaikki on suurta vääryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ei löydy mukavaa miestä jolle tälläinen parisuhde kelpaisi.
Seksi on ihan normaalia, ja 99.99% tykkää siitä. Miksi sinä et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei löydy mukavaa miestä jolle tälläinen parisuhde kelpaisi.Ei tuo ole parisuhde.
Tottakai on.
Ei kaikki ole niin umpimielisiä kuin sinä.
No ei ole. Tarpeeksi kun jankkaat niin alat uskomaan satuihin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tämä alapeukkujen määrä tässä ketjussa täysin asiallisiin kommentteihin.
Voi löytyä tuollanen suhde. Minäkin löysin, mutta lapsia emme tähän sotke. Emmekä asu yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää tämä alapeukkujen määrä tässä ketjussa täysin asiallisiin kommentteihin.
Yläpeukkuja heitellään suomalaisnaisten haukkumaketjuihin. Mikä sinänsä on huvittavaa. Samat tyypit ovat uhanneet lähteä hakemaan naista muualta varmaan 5-7 vuotta.
Naiset lähtee tai jää, eivät jankuta siitä viikosta toiseen.
Kuulostat ihanalta. Ymmärrän täysin mistä puhut. Jos olisin itse nainen niin näyttäisin ovea varmaan 99%:lle miehistä. En vaan jaksaisi heidän seuraansa päivääkään.
Tsemppiä, älä suotta luovu toivosta, kyllä noita haaveilemiasi miehiäkin on :)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihanalta. Ymmärrän täysin mistä puhut. Jos olisin itse nainen niin näyttäisin ovea varmaan 99%:lle miehistä. En vaan jaksaisi heidän seuraansa päivääkään.
näin naisena en usko että olet itse mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
näin naisena en usko että olet itse mies.
Uskon sen.
Hei ap, ongelmasi oli aivankuin minun elämästä. Kipuilen juuri samojen asioiden kanssa. Mies on mukava, huomaavainen ja auttaa jos apua tarviin. Mutta on näiden kolmen vuoden aikana selvästi alkanut pitämään mua itsestäänselvyytenä. Ei tarvitse enää ilmeisesti yrittää. Ei pidä huolta itsestään, paino nousee ja iän tuomia ongelmia löytyy, mutta niihin ei todellakaan hae apua eikä itse muuta mitään. Kaikki kivut jne.. menee kuulemma ohi kyllä jossain vaiheessa.
Rakastan kukkia ja olen aina kehunut, kun hän on niitä tuonut, tähän mennessä ehkä 5 kertaa.. Huomaavaisuus puuttuu. Lisäksi hänen pukeutuminen on sitä luokkaa, mitä on joskus vuosia sitten ostanut, niillä mennään vaikka ne hajoaa päälle. Minä laitan itseni aina kuntoon, kun tavataan ja panostan siihen että tuoksun hyvältä jne.. Mutta hän pelmahtaa paikalle milloin minkäkin näköisenä homssantuuna.
Minä haluaisin puhua syvällisiä asioita ja siitä, mitä me tulevaisuudessa tehdään, mitä halutaan elämältä. Hän on niin luutunut omiin tekemisiin, että ei osaa puhua semmoisista ollenkaan. Minä kärsin, kun mua ei vaan jaksa kiinnostaa elokuvat ja sarjat, joita hän on katsonut. Tuntuu, että seurustelen miehen kanssa, joka taantuu ja taantuu. Minä haluaisin pitää hauskaa, hän hautautuu omiin rutiineihin. Se mies, johon rakastuin, on muuttunut liikaa. Tai ehkä hänen oma persoona onkin nyt vasta tullut esiin? Enkä pidä näkemästäni.
Tämmöisistä asioista on todella vaikeaa puhua, varsinkin kun puoliso omasta mielestään on erittäin tyytyväinen meidän suhteeseen. Itse koen vakavia puutteita, mutta en tiedä, miten näistä voi alottaa puhumaan?
Ei tuo ole parisuhde.