Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimiva parisuhde miehen kanssa? Onko mahdollista?

Vierailija
24.02.2021 |

Onko mahdollista saada toimivaa, hyvää parisuhdetta miehen kanssa? Onko olemassa miehiä, jotka osaavat puhua, olla läsnä, jotka eivät pelaa ihmissuhdepelejä, ratkoja omia ongelmiaan eivätkä jää vellomaan niihin? Ja joka edellisten lisäksi ei pitäisi kumppaniaan itsestään selvyytenä?

Onko sellaista suhdetta jollakin, jossa kyetään puhumaan? Jossa on kumppanuutta, jakamista, molemmat ottavat vastuuta omasta hyvinvoinnistaan kuitenkin tukien toinen toisiaan? Jossa on läheisyyttä, hellyyttä, seksiä? Tuntuu että sellainen suhde ja sellaisen miehen löytäminen on mahdottomuus. Kaikilla on jotain vakavia ongelmia parisuhdetaidoissa. Menetän kohta uskoni täysin parisuhteisiin ja niiden kannattavuuteen. Nykyään on mahdotonta löytää hyvää ihmistä parisuhteeseen.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aloittaja, olet vain monen muun tapaan valinnut itsellesi sopimattoman puolison! On ihan hassau provokatiivisesti haukkua kaikki miehet samanlaisiksi vain sen takia, että mielestäsi oma puolisosi ei ole sellainen kuinhaluaisit hänen olevan. Eikös tuo ole se ensimmäinen neuvo parisuhdeasioissa "älä koeta muuttaa toista, muuta vain itseäsi".

Miehesi ehkä kokee että sinä "tiedät kaiken", haluat hänen puhuvan ja kertovan tunteistaan, mutta koska hän ei yksinkertaisesti OSAA, niin hän hämmentyy vaatimuksistasi. Mieti asiaa toisen kannalta. Mieti oikeasti, miltä tilanne hänestä tuntuu. Monesti jo se auttaa ratkaisun löytämisessä.

Vierailija
42/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatriina kirjoitti:

Voi hyvänen aloittaja, olet vain monen muun tapaan valinnut itsellesi sopimattoman puolison! On ihan hassau provokatiivisesti haukkua kaikki miehet samanlaisiksi vain sen takia, että mielestäsi oma puolisosi ei ole sellainen kuinhaluaisit hänen olevan. Eikös tuo ole se ensimmäinen neuvo parisuhdeasioissa "älä koeta muuttaa toista, muuta vain itseäsi".

Miehesi ehkä kokee että sinä "tiedät kaiken", haluat hänen puhuvan ja kertovan tunteistaan, mutta koska hän ei yksinkertaisesti OSAA, niin hän hämmentyy vaatimuksistasi. Mieti asiaa toisen kannalta. Mieti oikeasti, miltä tilanne hänestä tuntuu. Monesti jo se auttaa ratkaisun löytämisessä.

Niinpä. Seuraavaksi kaivataan puheliasta miestä, muttei niin ja niin puheliasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy helvetin hyvä tuuri ja löydät hyvän miehen. Onneksi itsellä kävi tuuri...!

Vierailija
44/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen rauhallinen ja kiltti nainen. Olen todennut että minunkaltaista ihmistä ei yksikään mies kestä sekoamatta - hirveää pomotusta, henkisen niskalenkin hakua ja vouhotusta. Odottavat että huutaisin pää punaisena ja ”korjaisin” ja ”ymmärtäisin” heitä. No ei ole mun homma opettaa aikuista miestä käyttäytymään. Yleensä katson vierestä ihmeissäni showta ja teen niin kuin itseä huvittaa. Se on kaikkein pahinta, että olen vielä peruspositiivinen - sitä miehet ei kestä. Liittyy ilmeisesti siihen että osa tottunut perustelemaan alkoholin käyttöä parisuhderiidalla ja mun kanssa on sitten niin raitista. Joo, ehkä parempi yksin.

Ihan varmasti parempi yksin tuolla asenteella.

En tajua, miksi pitää väkisin hankkiutua parisuhteisiin sellaisten ihmisten kanssa, joita ei oikeastaan pidä edes ihmisinä, vaan pelkkinä jonkin negatiivisen stereotyypin kopioina.

Olen myös rauhallinen ja kiltti, ja minuakin ihmetyttää yhtäkkiset "oletko sitä mieltä että hirvenmetsästys on paskaa!?Enkö muka saa metsästää!?" mitä todellakaan en ole sanonut, enkä edes ajatellut.- Kehitetään riitoja tyhjästä, saadaan raivareita ja sitten pitäisi kuulema karjua se äijä ruotuun - tällaista ohjetta olen mieheltä saanut. Ei kiitos. Jos aikuinen ei pysty säätelemään käytöstään niin minä en ala kasvattajaksi. Nykyään sinkku. Edelleen silmäilen löytyisikö aikuisesti käyttäytyvä mies jostain. Ja nyt puhutaan yli 50v ikäisistä.

Vierailija
45/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman mieheni kanssa ollaan oltu vasta 15 vuotta yhdessä. 

En koe, että meillä olisi mitenkään vaikeaa. Ei ole mitään suuria riitoja. Seksiä ja läheisyyttä sekä jatkuvaa kommunikointia on. Yhdessäolo tuntuu hyvin luonnolliselta. 

Edelleen hämmästyn usein siitä, että mieheni todellakin haluaa minun olevan onnellinen. Vakuuttaa ainakin minulle asiaa usein ja tottakai huomaan sen teostaankin. Eikai kukaan ole ajatusten lukija ja tietenkin jokainen ärsyttää toista joskus, mutta ei minun tarvitse kuin pyytää jotain (syliä, jotain tavaraa, huomioimista, rakkautta, seksiä, omaa aikaa tai mitä nyt vaan), niin mieheni kyllä antaa sitä minulle. 

Kuulen myös päivittäin, kuinka ihana ja rakastettava olen. Vieläkin näiden vuosien jälkeen. 

Mutta myös minä huolehdin omalta osaltani, että mies on tyytyväinen elämäänsä ja teen asioita hänen puolestaan. Joskus jopa yritän hallita kieltäni mieheni takia, mutta toistaiseksi ainakin hän on sietänyt sitäkin. 

Vierailija
46/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista, jos itse pystyt samaan tai jos käy tosi hyvä tuuri ja miehellä on lehmän hermot.

Sehän siinä väsyttävää onkin, kun itse olen se mitä toiselta vaadin. Jos voin huonosti, lähden etsimään ratkaisua. Puhun, kun on ongelmia. Yritän aktiivisesti ratkaista ongelmia, en jää vellomaan niihin. Annan läheisyyttä, rakastan parisuhdeseksiä kun rakkautta on. Otan toista huomioon, huomioin omat virheeni ja teen kaikkeni suhteen eteen. Ja kerta toisensa jälkeen, vaikka miten yritän etsiä toisenlaista, mitä ennen, niin törmään samaan ongelmaan, missä toinen lakkaa panostamasta, parisuhteesta häviää lämpö ja seksi, toinen ei puhu vaan sulkeutuu vaikka teen kaikkeni, että saisin toisen puhumaan. Minusta tulee itsestään selvyys, suhteeseen ei panosteta eikä minua kuunnella, kun kerron voivani pahoin. Kaikki hemmottelut ja muut otetaan itsestään selvyytenä, itse saan koko ajan vähemmän ja vähemmän mitä enemmän panostan ja yritän.

En vaadi toiselta yhtään sen enempää, mitä vaadin itseltänikään. Haluaisin toimivan parisuhteen, jossa läheisyys ja seksi eivät häviä, jossa toinen arvostaa kaikkea sitä mitä teen ja mitä olen. Ja että toinenkin tekisi töitä suhteen eteen.

Ap

Mulla on ihan samat kokemukset. Minulle auttoi se että nämä asiat selvitettiin ja puhuttiin ENNEN parisuhteen syntymistä. Ja mietittiin toimintatavat näihin tilanteisiin. Nyt olemme olleet 6 vuotta yhdessä, ja moneen kertaan on tarvittu näitä toimintatapoja, sekä tiukissa elmäntilanteissa, että suhteen väljähtymisen välttämiseksi.

Vierailija
47/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että nämä tyhjästä riidan aloittavat tarvitsevat riitaa ja tunnekuohua että seisoisi.

Vierailija
48/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tullut vastaan. Sitten täytyy tehdä kompromisseja. Itselleni riittää parisuhde, jossa seksiä on riittävästi ja se on taivaallista, jaetaan arki ja yleensä on ihan kivaa, kunhan ei odota liikoja esim. puhumisesta tai siitä, että puoliso olisi kiinnostunut asioistani tai tukisi minua missään. Jos ei ole riitoja, niin arki rullaa kivasti eteenpäin. Mies on minulle tärkeä ja rakas, vaikka hänessä onkin piirteitä jotka ovat inhottavia. Mutta yhdessä moni asia on parempaa ja helpompaa kuin yksin. Jos elämäni olisi yksin parempaa, eroaisin.

Ja mainittakoon etten ole itse mikään täydellinen puoliso myöskään. Minullakin on paljon ihmissuhdetaidoissa parannettavaa. Välillä osaan toimia paremmin, välillä huonommin ja tiedostan täysin raivostuttavat syvälle juurtuneet tapani, joita inhoan yhtä paljon kuin puolisonikin. En todella odota voivani vaatia toiselta täydellisyyttä ja virheettömyyttä, kun itse olen mikä olen.

Vierailija
49/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on oikeasti enemmän kuin täydellinen:) Hän on mun rakastettu, sielunkumppani ja paras ystävä. Ihan sama, millainen asia on kyseessä, voin aina tukeutua häneen ja sama pätee myös toisinpäin. Tämä saattaa kuulostaa hieman ylitseampuvalta, mutta hän saa mun sisimmän pulppuamaan onnesta ja rakkaudesta. Hänen sylinsä on mulle paras paikka maailmassa. Rakastuimme kuusi vuotta sitten ensisilmäyksellä ja se ihana tunne on vuosien kuluessa ainoastaan voimistunut:)

Vierailija
50/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin mukavan parisuhteen, ilman seksiä.

Ei löydy mukavaa miestä jolle tälläinen parisuhde kelpaisi.

Vierailija
51/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon ja toimimattoman sekä täydellisen suhteen välimaastoon jää paljon ihan hyviä parisuhteita, joissa hyväksytään toinen virheineen kaikkineen, vaikkei se olisi se unelmapuoliso. 

Ei kaikki odota samaa toimivalta parisuhteelta. Se voi olla ihan toimiva, vaikka mies ei puhuisikaan tunteistaan tai käyttäytyisi ap:n sanelemien normien mukaan. Ajoittainen epämukavuus kuuluu elämään, mutta jos se alkaa olla vallitseva, niin sitten ei vaan pari sovi toisilleen. Voivat sopia yhteen jonkun muun kanssa, jolla on erilaiset odotukset.

Summa summarum: ei ole yhdenlaista ainoaa oikeaa toimivaa parisuhdetta juuri tietyillä spekseillä. 

Vierailija
52/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mahdollista, kaikki miehet on paskoja. Senhän te halusitte kuulla, yläpeukuttakaa.

Vierailija
53/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä te seksittömät naiset olette, kun törmään näihin nymfoihin jatkuvasti joille tärkeintä suhteessa on jokapäiväiset jyystöt.

Vierailija
54/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan.. mikä siinä seksissä niin vastenmielistä on? Monikaan ei haluasi asua siskonsa kanssa..

Vierailija
55/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt pitkään aivan samaa. Kaikki kokemukseni miehistä ovat traumaattisia; minua on haukuttu ja itsetuntoani yritetty lytistää jatkuvasti. Suomalainen mies on kauhean kylmä, kova ja kriittinen, haluaisi kai jonkun missin ja vaikka sellaisen saisi niin haukkuisi sitäkin.

Minä olen vakavasti pohtinut ulkomaalaista miestä.

Ei ole miehrn " kansallisuudesta" kiinni, vaan sinä haet tietyntyyppisiä miehiä, ja olet heifän kanssaan? .Miksi? Se kannattaa sinun selvittää itsellesi.

Vierailija
56/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa parisuhde voisi toimiakin, olisi ainakin suoraviivaisempaa ja vähemmän ties mitä tunnekuohuja ja säätämisiä kuin nykyisessä parisuhteessa naisen kanssa...

Vierailija
57/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollainen hyvä, keskusteleva, pelejä pelaamaton mies. Suhteemme alussa jo teimme erilaisia parisuhdeharjoituksia, kävimme keskusteluja, osallistuimme tunnekeskeiselle parisuhdekurssille ja muutenkin vietämme aika ajoin iltaa joko takkatulen äärellä tai muuten vaan keskustellen. Mies on huolehtivainen, hellä, hyvä rakastaja, luotettava ja hellä. On hänellä toki puutteensakin (hajamielisyys, verkkaisuus) mutta en eivät ole parisuhteen kannalta olennaisia puuteita.

Vierailija
58/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä te seksittömät naiset olette, kun törmään näihin nymfoihin jatkuvasti joille tärkeintä suhteessa on jokapäiväiset jyystöt.

Kotona tai lenkillä.

Missä te seksittömät miehet olette, en ole koskaan tavannut yhtäkään...?

Vierailija
59/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan.. mikä siinä seksissä niin vastenmielistä on? Monikaan ei haluasi asua siskonsa kanssa..

Mitä väliä, miksi kaikkien pitäisi olla jyystämässä, varsinkaan jos ei kiinnosta!

Ei se olisi mikään sisarussuhde.

Rakkaussuhdetta minä haen.

Vierailija
60/88 |
25.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä, miksi kaikkien pitäisi olla jyystämässä, varsinkaan jos ei kiinnosta!

Ei se olisi mikään sisarussuhde.

Rakkaussuhdetta minä haen.

Stop tykkänään. Siinä suattaapi vapautua estoloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan