Ihmiset ei käy edes testeissä vaikka oireita
Kommentit (78)
Hei pölkyt, ottamansa enemmän d-vitamiiniä, niin ei flunssat iske.
Voisiko joku kertoa miksi minun pitäisi mennä testiin? Käyn keskellä yötä ulkoilemassa ja muuten istun asunnossani. Rappukäytävässä liikkuu muitakin mutta edelleen liikun siellä vain keskellä yötä ja silloinkin on hanskan päällä muovipussi jonka laitan ulkoroskiin kun olen avannut kaikki ovet. Joka päivä joku koronaoire.
Itsellä on aina ihan oikeasti kestolenssu läpi talven, nokka vuotaa välillä kuin vesiputous.
Siis jo kauan ennen mitään koronoita. Siis mä en vaan erota tästä että mikä tässä nyt olis koronaa.
Vakavat oireet tietenkin sitten erottaa, mutta ne ovatkin sitten sairaalakeikka.
Käy sinä vain testeissä jokaisesta aivastuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin testaustapa on noin epäinhimillinen ja epämiellyttävä, en todellakaan mene testiin. Luulisi että siihen olisi ensimmäiseksi kehitetty joku muu tapa. Verikoekin olisi 100 kertaa miellyttävämpi. Kukaan ei halua että tungetaan tikkuja syvälle nenään taidottomien ottajien toimesta.
Ne ketkä ovat käyneet, olen kuullut että TODELLA sattuu ja tuntuu pahalta, ja he ovat olleet aika "kestäviä" ylipäänsä sietokyvyltään, mitä tiedän että ovat kestäneet elämänsä aikana.
Suhteellisen tuskatonhan tuo on ja paljon miellyttävämpi kuin verikoe varsinkin jos sitä suonta joutuu etsimään ja/tai on kokematon näytteenottaja. Ilmeisesti ihmiset on totutettu liian helppoon elämään jos koronatesti tuntuu maailmanlopulta. Voin sanoa, että nielurisaleikkaukseen verrattuna ei koronatesti tunnu missään.
Tämä ei ole kyllä totta!
Verikoe ei satu nimeksikään, tikku nenässä ylisyvällä sattuu todella.
Kellä sattuu, kellä ei. Itselle tuo oli suht helppo kokemus, samoin monille läheisistä. Se on vaan pieni hetki kuitenkin, kun näyte otetaan. Itsellä ei sattunut, tuntui epämiellyttävältä.
Eipä minuakaan huvittanut käydä testissä, mutta kannoin vastuuni ja kävin, jotta ne ihmisen, jotka olin juuri tavannut, olisi osattu asettaa karanteeniin, mikäli kyse olisi ollut koronasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko niin, että ihmiset ovat väsyneitä siihen, että vastuu on jätetty yksilöille ?
No kenellä se vastuu pitäisi olla?
Koronapoliisilla?
Jos kommentin kirjoittaneelta kysyt niin minusta todellakin jokaisella meistä Henkilökohtaisesti koen niin, että tässä maassa on annettu liikaa yksilönvapautta.
80-90-luvuilla oli vähän niin ja näin että kehtasiko mennä flunssassa töihin tartuttamaan muita.
Sittemmin 2000-luvulla työnatnajat on jopa vaatimalla painostaneet yskässä ja nuhassa töihin, muuten ei ole enää hyvässä valossa ja hyvä ns. heilu jatkon kannalta.
Voi jäädä pätkä pätkään eikä pätkä- pätkä- pätkä- pätkään.
Ollut vaikka mitä oireita ja flunssia kesän jälkeen, en ole käynyt testissä vaan normaalisti töissä.
Oma kokemukseni: koronatesti ei sattunut lainkaan. Ainut tuntemus oli nenän kutiaminen sisältä n. 5 minuutin ajan testin jälkeen.
Ymmärrän että joillain se voi tuntua inhottavammalta, mutta ylihysteeristä lietsontaa väittää että tikku tungetaan aivoihin ja muuta mukavaa.
Päätä taaksepäin, suu auki ja sieraimet isoksi. Done.
En ole ollut vielä kertaakaan koronatestissä ja kynnys korkeahko aikoinaan otetun influenssatestin takia. Otettiin jostain syystä nenästä ja meinasin pyörtyä kivusta. Olen synnyttänyt jne, mutta mieluummin ottaisin synnytyskivut kun sen nenäkivun silloin.
On toki mahdollista ettei testi tällä kertaa sattuisikaan. Luin nimittäin, että samalla ihmiselläkin testi voi tuntua täysin erilaiselta eri kerroilla riippuen esimerkiksi tikun asennosta ja limakalvojen senhetkisestä kunnosta. Mutta se että sinua ei sattunut ei tarkoita etteikö muita voisi sattua, eniten kuulemma riippuu nenän rakenteista. Olen ollut kahdesti nuhassa korona-aikana, molemmilla kerroilla myös mies saanut nuhan ja uhrautunut käymään testissä. Hänellä ei ole sattunut, tuntunut kuulemma vaan ikävältä. Virallisen ohjeistuksen mukaan minunkin olisi tietenkin täytynyt käydä testeissä, mutta kun molemmilla meillä on ollut ainoana oireena nuha niin en millään jaksa uskoa että miehen saadessa negan mulla oliskin ollut korona (joka olisi oireillut vain nuhana).
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin testaustapa on noin epäinhimillinen ja epämiellyttävä, en todellakaan mene testiin. Luulisi että siihen olisi ensimmäiseksi kehitetty joku muu tapa. Verikoekin olisi 100 kertaa miellyttävämpi. Kukaan ei halua että tungetaan tikkuja syvälle nenään taidottomien ottajien toimesta.
Ne ketkä ovat käyneet, olen kuullut että TODELLA sattuu ja tuntuu pahalta, ja he ovat olleet aika "kestäviä" ylipäänsä sietokyvyltään, mitä tiedän että ovat kestäneet elämänsä aikana.
No höpöhöpö. Jos koronatesti on ikävin tutkimus, mihin on joutunut, voi onnitella itseään. Epämiellyttävä testi kyllä on, mutta moni on varmasti kokenut monta muuta epämiellyttävänpää tutkimusta elämässäni. Koronatestiä vertaisin ehkä influenssatestiin tai jopa nieluviljelyyn (niillä joilla herkkä refleksi), pyörittely aika vähän pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteellisen tuskatonhan tuo on ja paljon miellyttävämpi kuin verikoe varsinkin jos sitä suonta joutuu etsimään ja/tai on kokematon näytteenottaja. Ilmeisesti ihmiset on totutettu liian helppoon elämään jos koronatesti tuntuu maailmanlopulta. Voin sanoa, että nielurisaleikkaukseen verrattuna ei koronatesti tunnu missään.
Tämä ei ole kyllä totta!
Verikoe ei satu nimeksikään, tikku nenässä ylisyvällä sattuu todella.
Oman kokemuksen mukaan verikoe ei tunnu juuri miltään kun vertaa koronatestiin.
Verikokeenkin tuntuminen riippuu hyvin paljon ottajasta. Välillä tuntuu ja paljon, välillä sitä ei edes huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Ollut vaikka mitä oireita ja flunssia kesän jälkeen, en ole käynyt testissä vaan normaalisti töissä.
Sama täällä. Autottomana lapsiperheellisenä tulisi ihan mahdoton rumba alkaa kiidättelemään lapsia ja itseä testeihin. Pelkästään työt ja päivähoidon kanssa ajoissa haku tuottaa haasteita.
Töissä kun pitää olla aika pitkään mieluusti.
Vierailija kirjoitti:
Jos kunnolla tulisin kipeäksi niin menisin. Mutta pikku-oireista en lähde ajamaan 20 km päähän testin takia.
Minä ajoin pikkuoireista 30 km testiin enkä nähnyt asiassa mitään ongelmaa. Se on omasta tahdosta ja vastuullisuudesta kiinni, miten toimii.
Olen työtön ja mies etätöissä. Miksi kävisin testissä, kun emme tapaa ketään missään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kunnolla tulisin kipeäksi niin menisin. Mutta pikku-oireista en lähde ajamaan 20 km päähän testin takia.
Minä ajoin pikkuoireista 30 km testiin enkä nähnyt asiassa mitään ongelmaa. Se on omasta tahdosta ja vastuullisuudesta kiinni, miten toimii.
Periaatteessa jos on työtön niin näin, mutta työtätekevälle on liikaa haastetta sen oman tahdon kanssa vapaa-aikana kun se oma tahto on lähinnä lepo. Asento!
Nyt lepooo, lepoo vaan. Lepooo lepo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Autottomana lapsiperheellisenä tulisi ihan mahdoton rumba alkaa kiidättelemään lapsia ja itseä testeihin. Pelkästään työt ja päivähoidon kanssa ajoissa haku tuottaa haasteita.
Töissä kun pitää olla aika pitkään mieluusti.
Ainakin omalla paikkakunnallani testejä tehdään myös ilta-aikaan.
En mene. Enkä pakota lapsia joka kerta menemään.
Vierailija kirjoitti:
Kuten yksi artikkelissa ollut sanoi: jos menisi jokaisesta oireesta testiin, joutuisi muutamaan testipaikalle asumaan.
Olen mennyt joka pikku nuhasta. Ja vatsa-oireesta. Näin se kuuluisi muidenkin toimia! Nyt 4 kertaa 2kk sisällä käynyt.
Aina saanut seuraavalle päivälle ajan ja vastaus tullut 8h.
En haluaisi olla se joka levittää esim tietämättään kun " ei vaan huvita testata" .
Uudenmaan alueella asun.
ja sitten havahduit harhoistasi ja otit aamulääkkeet