Ihmiset ei käy edes testeissä vaikka oireita
Kommentit (78)
En kyl koskaan menis terkkariin, kun se maksaa.
Aina tulee joku parinkympin lasku perässä vaikka pitäis olla maksuton. en ole käynyt kymmeneen vuoteen terkkarissa mistään vaivasta.1
Koronatestaus on liian kaukana! Kuka nyt kipeänä haluaa lähteä jonnekkin huitsin nevadaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten yksi artikkelissa ollut sanoi: jos menisi jokaisesta oireesta testiin, joutuisi muutamaan testipaikalle asumaan.
Olen mennyt joka pikku nuhasta. Ja vatsa-oireesta. Näin se kuuluisi muidenkin toimia! Nyt 4 kertaa 2kk sisällä käynyt.
Aina saanut seuraavalle päivälle ajan ja vastaus tullut 8h.
En haluaisi olla se joka levittää esim tietämättään kun " ei vaan huvita testata" .Uudenmaan alueella asun.
MIksi vain 4 kertaa, jos sulla on ollut jo 2 kuukautta nuhaa tai vatsa-oireita? Mistä tiedät, että jos olet maanantaina käynyt testissä, sulla ei jo saman viikon torstaina ole koronatartunta? Vai oletko ollut aina testin jälkeen pari viikkoa omaehtoisessa karanteenissa, mennyt taas uudellene testiin, taas pari viikkoa omaehtoisessa karanteenissa jne? Eli käytännössä et ole kahteen kuukauteen käynyt missään muualla kuin koronatesteissä?
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna kolme kertaa flunssaa ja nolla kertaa korona, luulisin.
Vuoden aikana nolla kertaa yhtään mitään hengitystieinfektiota - tosin vuotava nenä keväällä (allergia), vuotava nenä talvella (kylmän vaikutus), aivastuskohtauksia (tuntematon allergia, harvoin iskevä allergia?), kurkku kipeä aamuisin (luultavasti johtuu nielun kuivumisesta yön aikana), ja jos noiden takia kävisin testeissä, olisin siellä jatkuvasti. Ao. vaivat ovat jotkut olleet jo vuosikymmeniä, ja todennäköisesti ova niin kauan kuin elinpäiviä vielä piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Aina tulee joku parinkympin lasku perässä vaikka pitäis olla maksuton. en ole käynyt kymmeneen vuoteen terkkarissa mistään vaivasta.1
noeii köyhäl oo niiq varaa maksella tollasii parikybäsii, mil elää viikon niiq toi noinni ja tossaja ja tua noinni.
En ole käynyt vaikk joka päivä vatsa kipeä/ ripulia. Lisäksi ajoittain limaa kurkussa. Oireita tutkittu puoli vuotta mutta selitystä ei ole löytynyt. En vaan voi olla joka päivä töistä poissa koronatestin vuoksi.
Mulla ei ollut kolmeen vuoteen mitään infektioita, kun asuin luhtitalon alakerrassa joten ikinä ei tarvinnut käydä rappukäytävässä ja ajella hissillä. Viime keväänä muutin kerrostaloon: olen vuoden aikana käynyt 3 kertaa testeissä. 2 ekalla kerralla perusflunssa, viimeisimmällä kerralla eli tänään kuume, lihaskivut ja ripuli (tuloksia odotellaan, epäilen tällä kertaa sen olevan positiivinen). En ikinä käy missään muualla kuin kaupassa maskin kanssa ja lenkillä, teen etätöitä. Uskallan väittää että kerrostalojen yhteiset tilat ovat riski mille tahansa infektiolle.
Miksi kukaan edes menee testiin?
Jos on kipee niin sitten pysyy kotona ja sairastaa.
Simppeliä.
Miksi menisin testiin jos en viikkoihin käy muualla kuin hiihtämässä yksin?
Viimeksi sain vilustumisoireita viime la, aivastelin ja nenä oli tukossa, koska hiihdon jälkeen palelin autossa liian pitkään. Tiedän, ettei voi olla koronasta johtuvaa.
En todellakaan mene testiin jokaisesta päänsärystä tai väsymyksestä, joka on muutenkin aina seurana koska kärsin kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Vähän ot mutta arvatkaapa onko sopiva aika sairastua poskiontelotulehdukseen? Tulehdus seurasi kovaa allergiareaktiota (tai siis minulle harvinaisen voimakasta reaktiota) ja tiedän 100 % varmasti ettei se liity mitenkään koronaan, mutta onpa mukavaa kun asuu kerrostalossa ja joutuu varomaan, ettei naapurit kuule kun niistää välillä nenää poskionteloita tyhjentäessä.
Jos joku ei usko, ettei poskiontelotulehduksella ja koronalla ole yhteyttä, asian voi googlata. Ja tämä siis seurasi allergian puhkeamista harvinaisen voimakkaana. Onneksi jo menossa ohi. Olen sairastanut poskiontelotulehduksen monta kertaa, ja yleensä lääkäri ei ole määrännyt siihen edes antibiootteja vaan neuvonut kotihoito-ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten yksi artikkelissa ollut sanoi: jos menisi jokaisesta oireesta testiin, joutuisi muutamaan testipaikalle asumaan.
Silloin on perusterveydessä tai asuinpaikassa jotain pahasti vialla jos on koko ajan vaihtelevia oireita.
Minulla ja lapsilla on ollut jotain pikkunuhaa ehkä kerran kuussa niin pitkään kuin muistan. Influenssaa ei tosin kenelläkään koskaan. Joten jos kuume nousisi ja olisi paha olla, sen kyllä huomaisi. Ei vaan ole ollut mitään vakavampaa. Jos jokaisen aivastuksen takia menisi testiin, se maksaisi noin 400 euroa kuussa per henkilö. Mieluummin ottaisin käteisenä senkin, kiitos.
En ole itse testissä käynyt, kouluikäinen lapseni on käynyt muutaman kerran. On toimittu täysin ohjeiden mukaan, mutta myönnän, että vähän ymmärrän näitä testiä pakoileviakin. Nyt viimeksi lapsi pääsi testiin heti samana päivänä ja tulokset tulivat seuraavana päivänä, mutta aiemmin joutui olemaan aina viikon pois koulusta yskäisyn takia, kun testiin pääsi niin hitaasti ja tuloksia odotettiin monta päivää. Käytännössä tilanne voisi mennä sellaiseksi, että koulussa pääsisi käymään vain parina päivänä siinä välissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja mies etätöissä. Miksi kävisin testissä, kun emme tapaa ketään missään?
Eipä sulla sitten varmaan ole oireitakaan, kun ei ole tautejakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja mies etätöissä. Miksi kävisin testissä, kun emme tapaa ketään missään?
Eipä sulla sitten varmaan ole oireitakaan, kun ei ole tautejakaan?
Sivusta vaan kommentoin omalta osaltani, että minulla on jo ennen koronaa kaikenlaista oiretta ihottumasta tulehdusvaivoihin sekä yhden osan täydellinen toimimattomuus, joiden alkuaiheuttajaa ei ole vieläkään saatu tutkittua ja selville, ja voi, kunpa tietäisitkin, kuinka monesti olen käynyt oireitani jopa erikoislääkärille näyttämässä ja kertomassa, niin p...t mihinkään tutkimuksiin ei ole lähetettä laittanut, kun pitäisi laittaa vähän kauemmaksi kuin oman kylän surkeat sairaalat, ei yliopistosairaaloita edes naapurikaupungeissa. Nyt koronan aikaan, olen miettinytkin, että lieneekö tässä vielä koronaviruskin jo päässyt elimistööni jostain kautta, koska vakiot oireeni ovat pahentuneet. Yletön väsymys myös tullut kuvioihin. Limaisuutta ja räkäisyyttä, jota nyt on joka vuosi tähän aikaan vuodesta alkaen pahiten; johtunee allergiasta, mutta ei ole tutkittu kunnolla, että mille olen allerginen? Itse tässä on saanut olla ns. tutkivana lääkärinä, ja seurailla noita eri ruoka-aineksia, mitä suuhuni pistelen; ja tehdä johtopäätöksiä, että ehkä olen jollekin allerginen tai sitten en.
Kävelylenkin aikana ylämäessä pitää pysähtyä, kun loppuu virta/ veto kertakaikkiaan, ja lenkin jälkeen olen niin kipeä joka puolelta kroppaani, että pari päivää menee toipuessani seuraavaan kertaan.
En minäkään mene enää omatoimisesti testiin, vaan ainoastaan työterveyshuollon kautta.
Nimittäin: Koronavilkkuni vilkutti koska työpaikallani on ollut useampia koronatapauksia. Kävin töiden jälkeen testissä, mutta pomo sanoikin että en saa tulla töihin ennen kuin tesin tulos on tullut ja joudun olemaan palkattomalla vapaalla koska menin omin päin testiin.
Niin, ja poistin vilkun puhelimestani, prkl.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko niin, että ihmiset ovat väsyneitä siihen, että vastuu on jätetty yksilöille ?
Sinun mielestäsi vastuu pitäisi sälyttää kokonaan jollekin mystiselle "korkeammalle voimalle"?
Kansa koostuu yksilöistä. Jos yksilöt eivät kanna vastuutaan, koko kansa kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Koronatesti ei maksa sinulle mitään. Mutta jos elät niin, että voit olla varma siitä, ettet tartuta tautia eteenpäin, voit hyvin jättää koronatestinkin käymättä.
Hienoa! Muut voivat ottaa sinusta mallia !