Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset ei käy edes testeissä vaikka oireita

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin ei edes ole ollut juuri yhtään tapauksia taas ebkä ole liikkunut muilla paikkakunnilla. Sitä paitsi, jos minulla olisi se, niin olisi varmasti jo monella muullakin, ja ainakin jotkut niistä olisivat testeissä käyneet ja positiivisista tapauksista infottaisii.

Mutta niin kauan kuin ei infota uusia tapauksia olevan kuin yksittäisiä jo karanteenissa olevilla eikä infota minun olleen altistunut, niin en aio mennä vaikka on/olisi flunssaa tai yskää tai pientä lämpöä. Ne kuuluvat talveen ja ovat ihan normaalia.

Vierailija
22/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen nuha ja joka talvinen poskiontelovaiva. Pitäisi käydä päivittäin testissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt lapsen suht usein testiin, ehkä neljä kertaa joutunut käymään syksyn aikana. Poissaoloa tullut rutkasti testien odottelun takia, kuulemma eniten koko luokasta! Varmasti toiset vanhemmat eivät vie läheskään joka nuhasta, jos kerran näin on.

Vierailija
24/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin testaustapa on noin epäinhimillinen ja epämiellyttävä, en todellakaan mene testiin. Luulisi että siihen olisi ensimmäiseksi kehitetty joku muu tapa. Verikoekin olisi 100 kertaa miellyttävämpi. Kukaan ei halua että tungetaan tikkuja syvälle nenään taidottomien ottajien toimesta.

Ne ketkä ovat käyneet, olen kuullut että TODELLA sattuu ja tuntuu pahalta, ja he ovat olleet aika "kestäviä" ylipäänsä sietokyvyltään, mitä tiedän että ovat kestäneet elämänsä aikana.

Suhteellisen tuskatonhan tuo on ja paljon miellyttävämpi kuin verikoe varsinkin jos sitä suonta joutuu etsimään ja/tai on kokematon näytteenottaja. Ilmeisesti ihmiset on totutettu liian helppoon elämään jos koronatesti tuntuu maailmanlopulta. Voin sanoa, että nielurisaleikkaukseen verrattuna ei koronatesti tunnu missään.

Vierailija
25/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukalta on mennyt usko koronan vaarallisuuteen. Vaikuttaa flunssalta muiden joukossa, joten asiasta ei oteta paineita. 

Vierailija
26/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krooninen nuha ja joka talvinen poskiontelovaiva. Pitäisi käydä päivittäin testissä.

Etkö lukenut artikkelia? Jos tiedät sairastavasi kroonista nuhaa ja oireet ovat aina samanlaiset niin silloin ei välttämättä tarvitse mennä testiin. Silloin mennään testiin jos voinnissa tapahtuu jotain normaalista poikkeavaa tai ollaan altistuttu.

Vierailija
27/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin testaustapa on noin epäinhimillinen ja epämiellyttävä, en todellakaan mene testiin. Luulisi että siihen olisi ensimmäiseksi kehitetty joku muu tapa. Verikoekin olisi 100 kertaa miellyttävämpi. Kukaan ei halua että tungetaan tikkuja syvälle nenään taidottomien ottajien toimesta.

Ne ketkä ovat käyneet, olen kuullut että TODELLA sattuu ja tuntuu pahalta, ja he ovat olleet aika "kestäviä" ylipäänsä sietokyvyltään, mitä tiedän että ovat kestäneet elämänsä aikana.

Suhteellisen tuskatonhan tuo on ja paljon miellyttävämpi kuin verikoe varsinkin jos sitä suonta joutuu etsimään ja/tai on kokematon näytteenottaja. Ilmeisesti ihmiset on totutettu liian helppoon elämään jos koronatesti tuntuu maailmanlopulta. Voin sanoa, että nielurisaleikkaukseen verrattuna ei koronatesti tunnu missään.

Tämä ei ole kyllä totta!

Verikoe ei satu nimeksikään, tikku nenässä ylisyvällä sattuu todella.

Vierailija
28/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saimme opelta valituksia, kun jälkeen jää koulussa. Mitenkään palkitsevaa ja kannattavaa se testeissä käyminen ei ole siis ollut. Toiset eivät tee samaa ja tuloksien saamisessa on mennyt kauan lähes aina. - 23

Vierailija
29/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtisin joka nuhasta koronatestiin, niin olisin melkein päivittäinen vieras testipaikalla. 

Vierailija
30/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle ollut nielurisaleikkauskaan mikään paha.

Vierailija
31/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käynyt testissä kolme kertaa ja mun mielestä se ei tuntunut missään. Myös mun 12 vuotias tytär pelkäsi testiä mutta kun joutui käydä siinä kerran niin pelko katosi, koska se ei yksinkertaisesti satu. Jos pystyy pitämään päänsä paikoillaan niin se ei satu. Oon kuullut että jos heiluttaa päätään niin tikku voi osua johonkin sellaiseen kohtaan joka saattaa tuntua ikävältä. Siksi annoin esim omalle miehelleni ohjeeksi että pitää 3 vuotiaan päätä paikoillaan kun testiä otetaan, ettei pääse heilumaan.

Vierailija
32/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muunlaista testaustapaa ole kuin tuo pitkä topsytikku nenän sieraimeen työntäen ja pitkälle nenänieluun, niin en mene testiin.

Vierailija
33/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo vuosikymmeniä (30v) ajettu työterveyttä alas rutinalla.

Töihin on tarvinut tulla luontaisesti aina vähän flunssassa ja ei haittaa.

Tämä uusi työkultuuri ja riisto on ollut tuottoisaa yrityksille.

Nyt on vaikea oppia uusia tapoja. Sehän on melkein sukupolven mittainen aukko työkultuurissa.

Meillä on opetettu että flunssassa ja yskässä sekä kuumeessa on ihan ok ja vaadittavaa tulla töihin.

Nyt se kostautuu koronan aikana.

Minä itsekin olen syyllistynyt samaan ja työnantajat ovat olleet jopa mielissään että jaksaa painaa yskässä kuukausia väsymättä. Yskä sen kun vaan pitkittyy kun ei pääse lepoon ja työterveyttä ei ole säädetty tarkkaan pätkätyöläisille.

Vierailija
34/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten yksi artikkelissa ollut sanoi: jos menisi jokaisesta oireesta testiin, joutuisi muutamaan testipaikalle asumaan. 

Silloin on perusterveydessä tai asuinpaikassa jotain pahasti vialla jos on koko ajan vaihtelevia oireita.

Totta. Pähkinäpensaan siitepölyä tulee jo Viron puolelta tuulen mukana. Viime vuonna alkoi tulla jo tammikuussa.Pujo taas lopettaa kukintansa vasta syksyllä. Sen jälkeen sitten onkin hetki, kun ei ole nuhaa. Vaan kun ilmat kylmenee, alkaa taas vasomotorinen nuha. Vasomotorinen nuha aiheutuu nenän verisuonten supistumisen ja laajenemisen vaihtelusta hengitetyn ilman lämpötilan vaihtelun mukaan (ulkona kylmä, sisällä lämmin). Sitten on lisäksi ripulia välillä, kun tulee syötä jotain, missä on laktoosia. Esimerkiksi nyt mulel aloitettiin yhteen perussairauteeni lääkitys ja se lääke sisältää laktoosia. Jos jollain lähellä olevalla ihmisellä on voimakkaan hajuista hajuvettä tai partavettä tai joku lähistöllä tupakoi, mua alkaa yskittää. Kärsin myös joka vuosi pimeään vuodenaikaan kroonisesta väsymyksestä. Lihassäryt liittyvät yhteen perussairauksistani. Ja sitten on aina välillä jotain satunnaisia oireita kuten päänsärkyä esim siksi, että niskat on jumissa. 

Vierailija
35/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin käyn testissä, jos on oireita. Työskentelen ihmisten parissa enkä todellakaan halua tartuttaa ketään. Meillä oli töissä tapaus, jossa vähäoireinen tartutti toisen kollegan (vähäoireinen meni testiin, kun perheenjäsenellä todettiin korona). Tämä tartunnan saanut sairastuikin sitten vakavasti. En ikinä haluaisi ottaa vastuulleni sellaista.

Eikä se ole edes niin kamalaa. Ei nyt kivaakaan, mutta se kestää sen viisi sekuntia ja sitten se on ohi.

Vierailija
36/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kerran mennä, kun oli yskää ja rintakipua. Tää kuitenkin osui osittain viikonlopulle eikä täällä ole silloin testausta, eikä ne oireetkaan sitten kestänyt kuin muutaman päivän, joten en mennyt. Mutta se on siis ainoa kerta, kun oikeasti mietin, että meniskö.

Vierailija
37/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole kyllä totta!

Verikoe ei satu nimeksikään, tikku nenässä ylisyvällä sattuu todella.

Oman kokemuksen mukaan verikoe ei tunnu juuri miltään kun vertaa koronatestiin. 

Vierailija
38/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko niin, että ihmiset ovat väsyneitä siihen, että vastuu on jätetty yksilöille ?

Ainoastaan idiootti menee testeihin. Ensinnäkin sitä tietoa levitetään ympäriinsä. Toiseksi sinulle voi tulla karanteenia.

Vierailija
39/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 5 viikkoa ollut nyt putkeen kipeänä ja testissä käyn vain kuukauden välein, mutta varmasti en viikottain, vaikka oireilu muuttuukin. Töissä käyn normaalisti heti neg. testin jälkeen.

Vierailija
40/78 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko niin, että ihmiset ovat väsyneitä siihen, että vastuu on jätetty yksilöille ?

Öööö...siis oman terveytensä huolehtiminen on jätetty yksilölle?

Testi on hyvä monesta syystä.

Ensinnäkin: jos oireesi pahenee, voit päästä nopeammin hoitoon ja saat oikeanlaista hoitoa heti koska on tiedossa sinun testitulos.

Toiseksi: jos sinulla on vähäoireinen korona, joka paljastuu kaikkine tuhoineen myöhemmin pitkäksi koronaksi, sinua testataan ja tutkitaan paremmin ja hoidetaan. Ei tarvise juosta lääkäriltä lääkärille eikä kukaan pysty enää varmaksi sanomaan onko koronasta johtuvaa vai ei.

Kolmanneksi: miten on niin vaikea ajatella muita kuin itseään? Tikku nokkaan ja kotona Netflixiä pari viikkoo ja voit pelastaa monen terveyden/ hengen.