Onko 150€/2 viikkoa mielestäsi paljon yhden ihmisen ruokaostoksiin?
Tähän kuuluu myös jonkun verran käyttötavaraa ja parilla kympillä koiralle tarvikkeita. Monipuolisesti kasviksia, hedelmiä ja lihaa ja kalaakin. Herkkujakin. Myös pakastemarjoja aamun tuorepuuroon. Joitakin tuotteita, esimerkiksi puurohiutaleita ja maustekurkkua, mitkä kestää yli 2 viikkoa. Syön aamupalan, töissä kylmän lounaan, päivällisen ja pienen iltapalan.
Kommentit (49)
Ei, itselläni menee vähintään tuo yhdessä viikossa.
Meillä oli joskus sellainen kurssi varhaiskasvatuksen opinnoissa, että " paljonko on paljon". Jäi esimerkki sieltä, että on niin suhteellista. jos kysyy suomalaiselta onko paljon pakkasta jos on 6 astetta, ja jos samaa kysyy espanjalaiselta niin eroa on.
Joten siis minulle tuo olisi mutta olen kyllä hintatietoinen ja jos minulla olisi enemmän rahaa, niin ruoka olisi viimeinen mistä säästäisin. Monipuoliseen ja laadukkaaseen ruokaan saa menemään rahaa.
No ei. Mulla menee tuo viikossa. Tai siihen olen laskenut. Ruoka, lemmikin ruoka plus hygienia.
Tekee 300 € kuussa ja esim meidän viisi henkisellä perheellä 1500 € kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli joskus sellainen kurssi varhaiskasvatuksen opinnoissa, että " paljonko on paljon". Jäi esimerkki sieltä, että on niin suhteellista. jos kysyy suomalaiselta onko paljon pakkasta jos on 6 astetta, ja jos samaa kysyy espanjalaiselta niin eroa on.
Joten siis minulle tuo olisi mutta olen kyllä hintatietoinen ja jos minulla olisi enemmän rahaa, niin ruoka olisi viimeinen mistä säästäisin. Monipuoliseen ja laadukkaaseen ruokaan saa menemään rahaa.
Vähän yläkanttiin, itsellä riittää 100-120e/2vko.
Painoindeksisi kertoo parhaiten onko tuo liikaa vai liian vähän juuri sinun kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vähän yläkanttiin, itsellä riittää 100-120e/2vko.
Painoindeksisi kertoo parhaiten onko tuo liikaa vai liian vähän juuri sinun kohdalla.
Ei todellakaan kerro. Laadukas ruoka maksaa enemmän kuin höttö.
Ai 75 euroa viikko. No ei kai se nyt paljon ole mutta moni varmaan joutuu elämään tuonkin alle.
Vierailija kirjoitti:
Oikeinko tarvii kurssin tietääkseen että elämässä kaikki on suhteellista. Hitsi.
Oliko tuossa aloituksessa laskettu mukaan työpaikkalounas vai tuleeko se tuohon päälle?
Asun yksin ja 50e riittää kyllä minulla viikon ruokiin jos vähän suunnittelee. ja syön kaikki ateriat kotona eli ei mitään työravintolan lounaita jne.
Mulla menee neljässä viikossa tuon verran.
Kiinnitin huomiota tuohon iltapalaan, ei kai aikuiset syö sellaisia? Pikkulapsille yleensä annetaan ilta ja välipaloja. Jätä se pois niin rasva palaa hyvin nukkessasi ja rahaa säästyy.
Jos omaani vertaan niin on. Menee tuon verran kuukaudessa ruokaan rahaa.
Voisihan sitä syödä vaikka eurolla päivässä jos oikein suunnittelisi ja söisi sitä halvinta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitin huomiota tuohon iltapalaan, ei kai aikuiset syö sellaisia? Pikkulapsille yleensä annetaan ilta ja välipaloja. Jätä se pois niin rasva palaa hyvin nukkessasi ja rahaa säästyy.
Itse asiassa kun vähän ikääntyy, voi jättää sen aamupalankin pois.
Ei ole. Elän tuolla ja joudun silti karsimaan monesta ruuasta mitä haluaisin syödä.