Onko 150€/2 viikkoa mielestäsi paljon yhden ihmisen ruokaostoksiin?
Tähän kuuluu myös jonkun verran käyttötavaraa ja parilla kympillä koiralle tarvikkeita. Monipuolisesti kasviksia, hedelmiä ja lihaa ja kalaakin. Herkkujakin. Myös pakastemarjoja aamun tuorepuuroon. Joitakin tuotteita, esimerkiksi puurohiutaleita ja maustekurkkua, mitkä kestää yli 2 viikkoa. Syön aamupalan, töissä kylmän lounaan, päivällisen ja pienen iltapalan.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuossa aloituksessa laskettu mukaan työpaikkalounas vai tuleeko se tuohon päälle?
Ajatella, jotkut ottavat sen lounaan kotoa töihin mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tuossa aloituksessa laskettu mukaan työpaikkalounas vai tuleeko se tuohon päälle?
Ajatella, jotkut ottavat sen lounaan kotoa töihin mukaan!
Joo, ja voitko kuvitella, että jotkut ei laske kuppilassa syötyä työpaikkalounasta ruokakuluihin, koska se ei näy kauppakuitissa.
Mutta ap:n ilmaus "kylmä lounas" jättää tulkinnanvaraa.
Ei mitenkään erityisen paljon. Mulla menee ehkä 75-100 euroa kahteen viikkoon, mutta en syö lihaa ja yritän tasapainotella terveellisen ja täysipainoisen mutta silti mahdollisimman edullisen ruoan kanssa.
Meidän 4hlö (lapset teinejä) perheellä menee 800-1000e/kk markettiin. Tähän kuuluu hygieniatuotteita, pyykki- ja tiskiaineet, vessapaperit, koulutarviketta, ja kissanruokaa ja hiekkaa ja muut satunnaiset kodin tarvikkeet. Uskon, että meiltä menee alle suomalaisen keskiarvon rahaa ruokaan ja ainakin meiltä tämä vaatii suunnitelmallisuutta, että saadaan kala-ateriat ja muitakin kuin kauden halvimmat hevi-osaston tuotteet mahtumaan budjettiin.
Minulla menee ruokaan n. 20 e kuukaudessa. Olen breatharian, eli elän kosmisesta energiasta, auringonvalosta ja tuulesta. Mutta muutama paha tapa on jäänyt ja välillä ostan jonkun herkun, sillä kyllä makuaisti on vielä tallella.
Minusta iso summa koska meillä menee vain 50e enemmän ja meitä on 4.
Tuo on paljon rahaa ja monta ateriaa. Taidat tehdä fyysistä työtä tai pitkää päivää?
No ei ole paljon. Meillä menee pari tonnia kuussa/ 3 hlöä
Vierailija kirjoitti:
Meidän 4hlö (lapset teinejä) perheellä menee 800-1000e/kk markettiin. Tähän kuuluu hygieniatuotteita, pyykki- ja tiskiaineet, vessapaperit, koulutarviketta, ja kissanruokaa ja hiekkaa ja muut satunnaiset kodin tarvikkeet. Uskon, että meiltä menee alle suomalaisen keskiarvon rahaa ruokaan ja ainakin meiltä tämä vaatii suunnitelmallisuutta, että saadaan kala-ateriat ja muitakin kuin kauden halvimmat hevi-osaston tuotteet mahtumaan budjettiin.
Miten ihmeessä menee noin vähän?! Syöttekö vain ns. peruskauraa?
Yhdelle hengelle tuo 150€/ kaksk viikkoa ei ole erityisen paljon mutta pienellä vaivalla voi saada säästöäkin aikaan. - Asiaa hieman monimutkaisaa se, että on mututunumalta vaikea sanoa, että paljonko Ap käyttää rahaa lemmikkinsä ruokkimiseen.
Yliopisto-opiskelija
Ei ole paljon, jos siinä on siis kaikki kauppaostokset, terveyssiteet ja pesuaineet ja talouspaperit ym. Minulla meni sinkkuaikoina satanen viikossa, kun elin oikein leveästi ja ostelin, mitä halusin. Nyt kun on mies ja lapsi, kauppaan menee 200 viikossa. Lomilla enemmän, kun lapsi syö kaikki ateriat kotona.
Riippuu tuloista. Mutta itselleni tuo ei riitä. Itselläni menee ruokaan yms ruokakaupasta saatavaan tavaraan 15 euroa päivässä, eli reilun satasen viikossa.
No ei todellakaan ole, Suomessa. Viikossa olisi, ei kahdessa - mutta silloinkin vain siinä tapauksessa, ettet osta mitään valmista kallista.
Ruokaostoksista puhutaan. Pelkkä ruoka.
Ei. Lounaat duunissa on jo 100€/2vk.
Kyllä tuo mulle on paljon. Mulla menee alle sata euroa kahdessa viikossa. Ostan edullista, mutta ravitsevaa ruokaa.
On se, jos olet koira suojelukoulutuksessa tai ihminen edunvalvonnassa.
Ei ole paljon, mulla menee tuon lisäksi vielä kahviloihin ja ravintoloihin. Ei sille voi mitään että ruoka on niin kallista ja aina ei jaksa tehdä itse. Vasta luin miten paljon ruoan hinta on taas noussut viime vuosina. Siitä huolimatta että halpuutusta on tehty vuosikausia aiemmin.
Et nyt ymmärrä pointtia. Jos BMI normaalipainon tasolla niin tuo rahamäärä on sopiva, laadukas ruoka pitää normaalipainoisena. Mutta jos BMI ylipainon puolella, on varaa vähentää kustannuksia, ei halpakaan ruoka lihota ellei syö liikaa.