Jos ulkonaliikkumiskielto tulee niin mitä silloin saa tehdä?
Saako mennä koiran kanssa ulos? Kaverin kanssa lenkille, jos pitää turvavälin? Kauppaan???
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin liikkuisin normaalisti. Ei paljoa kiinnosta moiset kiellot yhden flunssan takia.
Tuskin liikkuisit, koska sitten olisi poliisi kaduilla varmistamassa, että siellä ei liikuta.
Höhöhöhö... No, riippunee varmaan asuinpaikasta. Ei niitä joka kadulle ja polulle riitä.
Ei ole syytä asettaa ulkonaliikkumiskieltoa kuitenkaan.
Miksi tänne harvaan asuttuun maahan tulisi ulkonaliikkumiskielto, kun baarit, ravintolat, koulut ym on auki?
Vierailija kirjoitti:
Mikä pointti yöllä voimassa olevassa ulkonaliikkumiskiellossa tarkalleen on? Suurin osa nukkuu yöllä.
Saavun aina iltavuorosta puolen yön aikoihin kotiin ja en ole vuosiin nähnyt ulkona ketään liikkumassa siihen aikaan. Eli tämä kaupunki on elänyt ulkonaliikkumiskiellossa jo vuosia. Mikään ei muuttuisi.
Koiraa on saanut lenkittää muissakin maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin liikkuisin normaalisti. Ei paljoa kiinnosta moiset kiellot yhden flunssan takia.
Tuskin liikkuisit, koska sitten olisi poliisi kaduilla varmistamassa, että siellä ei liikuta.
Ja meinaat, että poliiseja riittää koko maahan joka kortteliin?
Etunojapunnerruksia.
Emmätiiä. Lue vaikka kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Koiraa on saanut lenkittää muissakin maissa.
Ja koirat ovatkin saaneet todella paljon liikuntaa! Aina kun joku on halunnut mennä jonnekin, on ottanut koiran mukaansa. Jokainen perheenjäsen on vuorollaan käynyt asioilla tai kaverin luona, ja jos ei ole ollut omaa koiraa, on lainattu naapurista.
Se siitä kiellosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pointti yöllä voimassa olevassa ulkonaliikkumiskiellossa tarkalleen on? Suurin osa nukkuu yöllä.
Saavun aina iltavuorosta puolen yön aikoihin kotiin ja en ole vuosiin nähnyt ulkona ketään liikkumassa siihen aikaan. Eli tämä kaupunki on elänyt ulkonaliikkumiskiellossa jo vuosia. Mikään ei muuttuisi.
Aivan, ketään ei ulkona joten mikä pointti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarit menisivät kiinni.
Koiraa voi opettaa käyttämään vessaa.
Lisäksi ruokaa voi tilata kotiin.
Ite olen seurannut ihmisiä parvekkeelta ja aion ilmiantaa poliisille, jos näen ketään ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarit menisivät kiinni.
Meillä päin baarit ovat lähinnä auki vain perjantaisin ja lauantaisin muutenkin. Tähän mennessä ei ole levinnyt baareissa kai yhtäkään tartuntaa yli sadasta todetusta tartunnasta mitä on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ite olen seurannut ihmisiä parvekkeelta ja aion ilmiantaa poliisille, jos näen ketään ulkona.
Kuka sen ruuan tuo sulle kotiin?? Kuka sen ruuan valmistaa ja kuka sen pakkaa pakkaukseensa? Kuka valmistaa raaka-aineet?
Ainakin Italiassa sai käydä ulkoiluttamassa koiraa, ruokakaupassa ( yksi perheen jäsen kerrallaan)/ apteekissa ja läheisten apuna.
Espanjassa oli suunnilleen sama. Sitten myös vähän löyhennettiin, niin, että sai tiettynä aikana käydä kävelyllä.
Mutta älä huoli, ei Suomeen todellakaan tule tuollaista kieltoa, ellei täällä ala olla joku 3000 sairasta yhtäkkiä päivittäin ( tai ehkä enemmänkin)
Pistetään nyt baarit, kuntosalit ja muu ei-välttämätön säppiin muutamaksi viikoksi edes, ja mietitään sitten ulkonaliikkumiskieltoja. Mikään ei ole ollut niin mukavaa, kuin hoitaa posti- ja kauppa-asiat tuossa isossa marketissa kerran viikossa klo 23 jälkeen, se kun sulkee vasta klo 24, ja on tuohon aikaan lähestulkoon autio. Jos kaupatkin laittaa ovensa kiinni joskus 20-21, siellä on koko kaupunki samaan aikaan työpäivän jälkeen, ja ruuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen ruuan tuo sulle kotiin?? Kuka sen ruuan valmistaa ja kuka sen pakkaa pakkaukseensa? Kuka valmistaa raaka-aineet?
Sentakia spreijaat ja peset ostetut tuotteet käsidesillä.
Lisäksi, käsket lähetin pitämään 5 metriä etäisyyttä. Käsket pistämään tuotteen maahan ja heität sille kirjekuoren, jossa on rahat sisällä.
Onneksi en asu ruuhka-Suomessa, omalle kotipaikkakunnalleni ei tule mitään liikkumisrajoituksia.
Koirat kärsii, kun jokainen perheenjäsen menee vuorollaan sitä ulkoiluttamaan, ja sen jälkeen menee kaikki naapurit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota se järki nyt käteen, jos sellaista sinulle on annettu. Suomi on harvaan asuttu maa, sinä meinasit, että poliiseja riittää joka kylään. Missä on ihmisten järki.
Minä en muista milloin oisin meidän kylällä nähnyt poliiseja, taisi olla viime kesänä, kun ajoivat kylän läpi. Nyt täällä meinataan, että poliisit riittäisi joka kylään valvomaan liikkumista, jokaiselle metsätielle ja pikku kylien "keskustaan" eli yhden kaupan eteen. Minä en edes asu syrjässä, vaan kahden suuren kaupungin välissä. Katsokaahan sitä Suomen karttaa, asukastiheyttä ja välimatkoja. Keskustellaan sitten uudelleen.
Mitään ulkonaliikkumiskieltoa ei tule