Jos ulkonaliikkumiskielto tulee niin mitä silloin saa tehdä?
Saako mennä koiran kanssa ulos? Kaverin kanssa lenkille, jos pitää turvavälin? Kauppaan???
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Välttämättömät kauppa- ja apteekkiasiat. Lääkärissäkäynnit. Töissä käynti, jos on pakko. Liikuntaa ulkona päiväsaikaan yksin.
Tervetuloa tänne metsään valvomaan sitten!!! Paitsi silloin en enää saa olla yksin jos joku tunkee tänne valvomaan mun liikkumista. Pysykää siellä kaupungeissa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän kirjainta sanasta ulkonaliikkumisKIELTO et ymmärtänyt?
Ei silloin mennä kaverin kanssa juoksemaan tai Prismaan haistelemaan hajuvesiä, silloin ollaan kotona.
saako käydä hoitamassa syöpäsairasta vanhempaa? Kieltäjillä on vain oma napa.
Ei mitään, heittää köysi kaulaan
Vierailija kirjoitti:
Ulkonaliikkumiskielto on lähes kaikissa maissa ja pahoillakin korona-alueilla tarkoittanut YÖLLISTÄ ulkonaliikkumiskieltoa. Englanniksi se on 'curfew' sama sana kuin 'kotiintuloaika' esim. lapselle.
Ulkonaliikkumiskielto ovat olleet eri pituisia mutta sijoittuen klo 20-07 välille. Esim. Nyt otsikoissa näkyvä Hollannin ulkonaliikkumiskielto, jota jatketaan, on klo 21-04:30.
On rasittavaa, ettei tätä uutisoida selkeämmin, koska suurin osa voi elää kuten ennenkin. (Pakollisiin töihin saa yhä liikkua, todistuksen kera.) Koiran voi ulkoiluttaa kuten ennenkin.
Ainakin Espanjassa oli kyllä ihan ympärivuorokautinen ulkonaliikkumiskielto keväällä, pl. suorinta tietä kauppaan tai apteekkiin, tai koiran kusetus kotikorttelissa. Siellä asuva kaveri oli ihan pähkinöinä kun viimein sallittiin liikkua puoli tuntia tai tunti vuorokaudessa ihan huvikseen, kunhan pysyi kodin lähistöllä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sellainen kielto tänne tulisi niin se olisi ensin yöllinen ulkonaliikkumiskielto eli tyyliin välillä klo 21-05. Työmatkat eivät sisältyisi tähän kieltoon, mutta sitten pitäisi olla koko ajan todistus työnantajalta mukana autossa tai lompakossa.
Koiraa saisi käydä kusettamassa, mutta vain yksin eli ei mitään koko perheen piknikkejä puistoon.
Kaupassa saisi käydä ennen klo 21 ja klo 05 jälkeen. Kaupat olisivat tällä välin kiinni, paitsi huoltoasemat, koska yövuoroissa käyvien pitäisi päästä tankkaamaan.
Mitä järkeä kotiintuloajassa on? Jos minä olen luonnostaan hereillä myöhään yöllä niin eiköhän tule vähemmän kontakteja kuin päiväsaikaan liikkuessa.
Minä aion liikkua metsässä ainakin justiinsa niinkuin ennenkin. Koko tämän vuoden aikana ei täällä periferiassa ole tullut vastaan ketään siellä.
Silloin saa ainakin seistä ulkona asennossa iltayhdeksästä aamuviiteen
Vierailija kirjoitti:
ehohoitaja ”Laittakaa Ruotsin raja kiinni”
tällä jätkällä on, höää, sinänsä, aika paljon, höää, asiaakin sinänsä niin että höäää..jah nnnoh...sinänsä- Älyttömän vähän siti kattojie joka videolla ja tilaajiakans
Vierailija kirjoitti:
Minä aion liikkua metsässä ainakin justiinsa niinkuin ennenkin. Koko tämän vuoden aikana ei täällä periferiassa ole tullut vastaan ketään siellä.
Olisi tosi naurettavaa, jos metsään meno, yksin kävely, yksin ulkoilu ja ulkoliikunta kiellettäisiin. Kokoontuminen ulkona voisi olla aiheellinen kielto - mutta siinäkin paino sanalla kokoontuminen.
Täällä 10 000 ihmisen paikkakunnassa näkee poliisin ehkä mopon viritystä tarkistamassa ja aina ne on viritetty. Jos nuoret juopottelevat ja meluavat niin poliisi kyllä tulee jos tarpeeksi moni soittaa, mutta pieniin tuhopolttoihin ja muihin vastaaviin reagoidaan puolessa tunnissa. Ei näillä resursseilla ketään estetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin liikkuisin normaalisti. Ei paljoa kiinnosta moiset kiellot yhden flunssan takia.
Tuskin liikkuisit, koska sitten olisi poliisi kaduilla varmistamassa, että siellä ei liikuta.
Tervetuloa vain tänne perämetsään. Hyvä kun poliisimäärä riittää edes keskusta-alueen partiointiin.
Joo, kirkonkylällä voi poliisit nähdä kerran vuosikymmenessä, jos sitäkään...
Ulkonaliikkumiskielto tarvittaisiin tietyille Helsingin, Espoon ja Vantaan kaupunginosille! Voisi olla luonteeltaan toistaiseksi. Jengi niissä sellaista, ettei niitä normaalioloissakaan haluaisi nähdä.
Saa käydä ihan missä vaan. Kutsu kaikki kaverisi koolle ja menkää jonnekkin turvaväleistä välittämättä.
....Järkeä saa käyttää!
On se ulkonaliikkuminenkin koronariski, kun emmehän me tiedä, missä ihmiset silloin käyvät. Ihan hyvin joku voi tavata vaikka metsässä salaa ihmisiä, joten on se parempi kieltää kaikki ulkoilu kaikilta, niin jää salaiset tapaamiset samalla väliin. Liikunta, ulkoilu, yms ei voi olla niin tärkeää, etteikö pari kuukautta voisi viettää aikaa ihan vaan kotona. Koirien ulkoilutus sallittakoon ja lupalapun kanssa lähikaupassa asioiminen sekä tietysti työmatkat (työ on kuitenkin tärkeää, muu ei). Korona on yhteinen ongelma ja sitä pitää torjua kaikin keinoin - mieluummin vaikka vähän liian järein toimin kuin lepsuin. Joten vaikka jossain metsäpolulla ei ketään tulisi vastaankaan, niin ihan hyvin sen silti voi kieltää sen metsässä kävelyn! Korona on kuitenkin vakava juttu ja meillä on poikkeustila päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sellainen kielto tänne tulisi niin se olisi ensin yöllinen ulkonaliikkumiskielto eli tyyliin välillä klo 21-05. Työmatkat eivät sisältyisi tähän kieltoon, mutta sitten pitäisi olla koko ajan todistus työnantajalta mukana autossa tai lompakossa.
Koiraa saisi käydä kusettamassa, mutta vain yksin eli ei mitään koko perheen piknikkejä puistoon.
Kaupassa saisi käydä ennen klo 21 ja klo 05 jälkeen. Kaupat olisivat tällä välin kiinni, paitsi huoltoasemat, koska yövuoroissa käyvien pitäisi päästä tankkaamaan.
Mitä järkeä kotiintuloajassa on? Jos minä olen luonnostaan hereillä myöhään yöllä niin eiköhän tule vähemmän kontakteja kuin päiväsaikaan liikkuessa.
Tällä saataisiin baarit ja juottolat kokonaan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan jää kuuntelemaan naapurini tömistelyä. Sitä saa kuulla muutenkin ihan liikaa.
No sitten kuuntelet puliukkojen ölinää putkassa kun poliisi ottaa sinut kiinni. Vai alatko painimaan?
Vierailija kirjoitti:
Mikä pointti yöllä voimassa olevassa ulkonaliikkumiskiellossa tarkalleen on? Suurin osa nukkuu yöllä.
Herään jo klo 4 ja olen pyrkinyt käymään aina auki olevassa Prismassa silloin ja tyhjää on. Jos yöllinen ulkonaliikkumiskielto tulee, niin kai sitten on pakko sinne ruuhkaan mennä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä saataisiin baarit ja juottolat kokonaan kiinni.
Ne voi sulkea ilmankin.
Menisin tahallani ulos, koska toivoisin, että poliisit laittais mut käsirautoihin. Sais edes jotain actionia tähän kuivaan elämään.
ehohoitaja ”Laittakaa Ruotsin raja kiinni”