Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puistattaako ketään muuta lapsen kutsuminen "meidän neidiksi" tai "prinsessaksi"?

Vierailija
24.02.2021 |

Lähipiirissä on muutama ihminen, jotka eivät juuri koskaan puhu tyttäristään nimellä kun kertovat näiden edesottamuksia, vaan aina "meidän neiti sitä ja tätä". Tuo kuulostaa korvaani jotenkin halveksuvalta tai vaihtoehtoisesti vähän ylpistelevältä. Onko vika minun tulkinnassa vai tuossa ilmaisussa? Toinen vähän oksua suuhun tuova ilmaisu on kutsua tyttölasta prinsessaksi. Meillä on itsellä tyttövauva ja en tykkää yhtään, jos joku häntä nimittää prinsessaksi. Ihan kuin hän olisi joku hienohelma palvelijoineen.

Ja näin tasa-arvon aikakautena täytyy sanoa, ettei kauhean usein kuule vastaavia nimityksiä pojista (prinssi tai herra).

Kommentit (688)

Vierailija
621/688 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin mitä olen nähnyt kirjoitettuna on ”meijän rinsessa”.

Apua!!! Tuo on paha 😃

Vierailija
622/688 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä huvittaa enemmän kuin puistattaa. Mutta kaikista eniten huvitti, kun yksi uusi tuttava puhui aina "meidän neidistä", ja sitten selvisi, että tämä pikkuneiti oli jotain kaksvitonen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/688 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puistata eikä ärsytä eikä mitään muutakaan negatiivisuutta. Olen näköjään vähemmistössä, vaikka ei ole edes omia lapsia. Vaikea ymmärtää, miten toisten tavat ja lempinimet voi noin paljon kutitella peffaa. Siis lempinimet. On se nyt ihan sietämätöntä. Ei mitään hassuttelua, kieltää pitäisi, tämä elämä on niin vakava asia. Ja kaikki saattaa olla tyhmää ja noloa. Sekin pitäisi kieltää. Arvostellaan ja yökötellään vaan toisiamme naamat harmaina. Ja ajatellaan aina toisten tavat ja puheet ja sanonnat oikein negatiivisesti. Sitten ollaan tosi fiksuja ja uskottavia.

Vierailija
624/688 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika usein törmää poikaa kutsuttavan "pikku herraksi" tms. 

Vierailija
625/688 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä huvittaa enemmän kuin puistattaa. Mutta kaikista eniten huvitti, kun yksi uusi tuttava puhui aina "meidän neidistä", ja sitten selvisi, että tämä pikkuneiti oli jotain kaksvitonen.

Olen kuullut useasti, kun joku puhuu aikuisesta lapsestaan "meidän neitinä".

Vierailija
626/688 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puistata lainkaan. Kukin tyylillään.

Vierailija
627/688 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Myös "muksut" lapsista puhuttaessa on silkkaa typeryyttä.

Vierailija
628/688 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muksuthan on hellittelytermi. Lapsi taas kuulostaa tylsän viralliselta.

Vierailija
629/688 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aina pakko puolestaloukkaantua? Jos kutsuu omaa lastaan prinsessaksi, ei se mitään vakavaa ole. Pientä hauskuutta voi elämässä olla.

Niinpä, kaikki poikia👍

Vierailija
630/688 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kutsun kissaani prinsessaksi, neidiksi ja kaunottareksi. XD Hän on todella kaunis.

Vierailija
631/688 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Minä olen isin rinsessa vielä 50- vuotiaanakin.

Vierailija
632/688 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo, että äiti/isä on teennäinen hienostelija. En taia viihtyä....

Vierailija
633/688 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä puistata yhtään. Mutta, jos kissaa niin kutsuu, sitten alkaa puistattaa.

Vierailija
634/688 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei puistata eikä ärsytä eikä mitään muutakaan negatiivisuutta. Olen näköjään vähemmistössä, vaikka ei ole edes omia lapsia. Vaikea ymmärtää, miten toisten tavat ja lempinimet voi noin paljon kutitella peffaa. Siis lempinimet. On se nyt ihan sietämätöntä. Ei mitään hassuttelua, kieltää pitäisi, tämä elämä on niin vakava asia. Ja kaikki saattaa olla tyhmää ja noloa. Sekin pitäisi kieltää. Arvostellaan ja yökötellään vaan toisiamme naamat harmaina. Ja ajatellaan aina toisten tavat ja puheet ja sanonnat oikein negatiivisesti. Sitten ollaan tosi fiksuja ja uskottavia.

No heh, tämäpä juuri. Kyllä se kuulijan tulkinnassa on vika jos täytyy kaikki ymmärtää mahdollisimman negatiivisen kautta eli että prinsessaksi tytärtään kutsuva muka luulisi lapsella oikeasti olevan joku valta-asema ympäristössään.

Joo, makuja on moneksi mutta ei makuasioita lande liian tosissaan ottaa.

Vierailija
635/688 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni alkoi jostain syystä nimitellä minua prinsessaksi, kun olin täysi-ikäistynyt, ronski poikatyttö. Ai että minä inhosin sitä nimeä.

Vierailija
636/688 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset ja naapurin kakarat on meillä käytössä.

Vierailija
637/688 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kutsui poikaansa prinssieverstiksi. Kuulemma idean oli saanut Pekka Lipposesta.

Vierailija
638/688 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni alkoi jostain syystä nimitellä minua prinsessaksi, kun olin täysi-ikäistynyt, ronski poikatyttö. Ai että minä inhosin sitä nimeä.

Olisko ollut sarkasmia?

Vierailija
639/688 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavisperheessä aletaan kutsumaan prisessaksi, tarkoitetaan hienostelijaa. Hienostelijoilla nyt on prinssejä ja prinsessoita, luulevat itse olevansa kuninkaita ja kuningattaria.

Vierailija
640/688 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä, mutta meille prinsessa on esim sellainen nimitys, jos joku ei kelpaa.

Ei meidän prinsessalle tuo ruoka kelpaa vähän ns nirppanokkanen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi