Mies ei ole koskaan tyytyväinen lahjoihin, joita ostan.
Olemme olleet yhdessä muutaman vuoden, ei yhteisiä lapsia tms mutta muuten sitoutuneesti yhdessä.
Taloudellisesti minä olen pienempi palkkaisempi, vaikka olen huomattavasti kouluttautuneempi kuin mies, joka on käynyt lukion ja päässyt urallaan hyvään asemaan ja tuloihin. Molemmat maksavat omat kulunsa pääsääntöisesti puoliksi, välillä mies ostaa omasta tahdostaan esim ruokia enemmän.
Olen saanut suhteellisen vaatimattomia lahjoja mieheltä ja se on ollut ok. En ole sellainen joka toivoo itseensä käytettävän paljon rahaa.
Minä olen ostanut myös omiin tuloihin nähden sopivia lahjoja miehelle, joista hän kyllä kiittelee muttei koskaan oikein käytä.
Viime kesänä ostin lahjaksi uudet treeniin sopivat kuulokkeet kun entiset olivat rikki.
Mies niitä pyöritteli kädessä hetken ja sanoi että pitää totutella.
Sen jälkeen en ole niitä hänellä nähnyt käytössä enkä kotona. Satsasin hyvään laatuun tässä lahjasta vaikkei ne tosin kalleimmat olleet.
Nyt mies oli ostanut itselleen uudet paremmat ja kalliimmat kuulokkeet ja se jotenkin loukkasi minua.
En sanonut sanakaan ja välillä etsin niitä vanhoja hänen luotaan enkä löytänyt.
Tuntui ettei hän arvostanut minun lahjaani ja vaan heitti ne pois. Olisi vaikka edes sanonut, että ei pitänyt niistä tai olivat huonot korvissa.
Toinen ostamani lahja, oli käynti panimossa koska hän pitää erityisoluista.
Sinne saa mennä yksityiskäynnille tai vaikka kavereiden kanssa.
Ei kuulema halua käyttää kun ei halua olutta siellä juoda.
Ok. Kotona se kuitenkin maistuu, ei humalaan asti, mutta nimenomaan maistellen.
Ihmettelen tätä touhua, lisäksi puhuu hieman väheksyvästi esim tästä.
Olen ehkä lapsellinen, mutta minua tällainen hieman loukkaa. Olen pohtinut lahjaa ja ajatellut sen sopivan.
Meille myös kotona opetettiin että lahjasta aina kiitetään ja sitä lahjaa käytetään:
Esim jos mieheni ostaa minulle hajuvettä, käytän sitä jne.
Mitä mieltä? Pahoittanut mieleni turhasta? Mitä lahjaa seuraavaksi? Kalsarit?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkaan mies ei ole lahjojen perään, ei ole koskaan ollutkaan ja tuskin tulee koskaan olemaankaan. Jos jotain hänelle siis joskus ostan, niin ostan vain ja ainoastaan sellaista, jonka tiedän olevan just eikä melkein. Viimeksi ostin laadukkaat vastamelukuulokkeet ja ne tulivatkin heti käyttöön. Käytän niitä myös itse välillä, joten yhden kortin varaan en ostoksiani laske.
Miehelleni olen aina sanonut, että ostan itse omat juttuni ja se on sopinut hänelle hyvin. Olemme molemmat samanlaisia ja siksi sovimmekin hyvin yhteen. Teidän yhteen sopimisesta en niin tiedä. Et voi muuttaa miestäsi sellaiseksi kuin haluat, voit muuttaa vain itseäsi. Älä siis osta mitään turhuuksia enää, eivät ne turhuudet että ainakaan lähennä.
Kun nimenomaan en ole ostanut mitään turhuuksia. Vaan sellaista mitä hän tarvitsee. Kuulokkeet olivat rikki, ostin sellaiset.
Tykkää ottaa viikonloppuisin esim muutaman eri panimon oluen, lisäksi on kertonut kavereista jotka tekevät olutta itse ja hän saa maistella niitä.
Ajattelin siis hänen todella pitävän myös tästä lahjaideasta.
Lisäksi panimovierailun saa vaihtaa kyseisen firman tuotteisiin eli oluihin, jos haluaa.Kuulokkeilla voi olla todella isoja eroja. Sen takia, että hän tarvitsee kuulokkeita ei tarkoita sitä, että mitkä tahansa kuulokkeet käyvät. Todennäköisesti ostit huonot, koska hyviä kuulokkeita kyllä kuka tahansa pitää.
Se, että on kiinnostunut oluesta ja sen teosta ei tarkoita, että on kiinnostunut menemään pariksi tunniksi kuuntelemaan, kun joku vanha setä selittää oluesta ja sen historiasta, varsinkin nyt kun on korona meneillä.
No eikö tämän olisi voinut vaikka sanoa heti tai sitten myöhemmin.?
Että ne oli laadultaan huonot tai eivät tuntuneet hyviltä, ostan paremmat tilalle, mutta kiitos kun ajattelit.
En ole miehesi?
Ja ehkä hän koki, että loukkaantuisit, jos hän toteaisi niiden olevan huonot.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Pane sitä myös!.
Eivaan! Oikeasti surkeat lahjat.
Älä tähtää keskivertoon ja täsmämieltymyskulutukseen. Selvitä hyödyllisiä lahjoja kategoriassaan, jotka eivät velvoita, ovat kategoriassaan parhaita, ja ovat hinnaltaan ostettavia.
Ei krääsää ja velvoittavia juttuja.
Osta vaikka musta neutraali merinovillapipo.
Hyödyllinen, käytännöllinen, kertoo välittämisestä ja ostettavissa.Panimokäynti on velvoittava ja ehkä ajanhukkaa - ja sitä myötä rahanhukkaa.
Jos joku ostaisi minulle merinovillaiset alusasut, tietäisin, että hyvä ihminen on!
No, ei takuulla hyvä ihminen vaan eläinrääkkääjä.
Googleta Mulesing ja mene PETA:n tai Lady Freethinkerin sivuille allekirjoittamaan vetoomus.Trolli?
Minua ei järin kiinnosta, onko hylkeennahkahansikkaat tehty vielä saman hylkeen eläessä.
Mitä trollaamista tässä muka on? Merinovillan tuotanto on eläinrääkkäystä, ja on surullista että kuluttajat eivät tiedä tai jaksa ottaa selvää, että millaista tuotantoa he tukevat ostamalla kyseisiä tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Annoin aikoinaan miehelleni lahjaksi palan vessapaperia. Vuosia myöhemmin kun mieheni kuoli löysin sen paperinpalan kehystettynä miehen työpaikalta <3
(paperi oli sitä sellasta, missä oli rakkausrunoja printattuna ja yksi niistä runoista oli kuin miehelleni kirjoitettu)
Tuo oli kyllä romanttinen juttu, mutta jäin miettimään tuota tuotetta.
Siis mitä hemmettiä? Rakkausrunoilla pyyhitään persettä? Kuka tuollaisen ajatuksen on keksinyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minunkaan mies ei ole lahjojen perään, ei ole koskaan ollutkaan ja tuskin tulee koskaan olemaankaan. Jos jotain hänelle siis joskus ostan, niin ostan vain ja ainoastaan sellaista, jonka tiedän olevan just eikä melkein. Viimeksi ostin laadukkaat vastamelukuulokkeet ja ne tulivatkin heti käyttöön. Käytän niitä myös itse välillä, joten yhden kortin varaan en ostoksiani laske.
Miehelleni olen aina sanonut, että ostan itse omat juttuni ja se on sopinut hänelle hyvin. Olemme molemmat samanlaisia ja siksi sovimmekin hyvin yhteen. Teidän yhteen sopimisesta en niin tiedä. Et voi muuttaa miestäsi sellaiseksi kuin haluat, voit muuttaa vain itseäsi. Älä siis osta mitään turhuuksia enää, eivät ne turhuudet että ainakaan lähennä.
Kun nimenomaan en ole ostanut mitään turhuuksia. Vaan sellaista mitä hän tarvitsee. Kuulokkeet olivat rikki, ostin sellaiset.
Tykkää ottaa viikonloppuisin esim muutaman eri panimon oluen, lisäksi on kertonut kavereista jotka tekevät olutta itse ja hän saa maistella niitä.
Lisäksi panimovierailun saa vaihtaa kyseisen firman tuotteisiin eli oluihin, jos haluaa.Kuulokkeilla voi olla todella isoja eroja. Sen takia, että hän tarvitsee kuulokkeita ei tarkoita sitä, että mitkä tahansa kuulokkeet käyvät. Todennäköisesti ostit huonot, koska hyviä kuulokkeita kyllä kuka tahansa pitää.
Se, että on kiinnostunut oluesta ja sen teosta ei tarkoita, että on kiinnostunut menemään pariksi tunniksi kuuntelemaan, kun joku vanha setä selittää oluesta ja sen historiasta, varsinkin nyt kun on korona meneillä.
No eikö tämän olisi voinut vaikka sanoa heti tai sitten myöhemmin.?
Että ne oli laadultaan huonot tai eivät tuntuneet hyviltä, ostan paremmat tilalle, mutta kiitos kun ajattelit.
Tämä. Käytän äänikirjoja kuunnellessani kuulokkeita monta tuntia päivässä parhaimmillaan ja olen kokeillut lukuisia eri merkkisiä ja eri laatuisia kuulokkeita vuosien aikana. Osa on hajonnut heti, osa on kestänyt, mutta hajonnut kuitenkin liian nopeasti ja olen päättänyt, että sellaisia en enää osta, osassa taas korvaosio on täydellisen huono korvassa. Ostin esimerkiksi loppusyksystä 100 e maksavat langattomat napit ja eiväthän ne pysyneet alkuunkaan menossa mukana, vaan toinen tippui koko ajan. Se oli siis hyvin huono ostos ja rahat menivät hukkaan. Isoja pään yli meneviä kuulokkeita taas en halua pitää. Olen kuitenkin löytänyt yhden hyvän mallin, joka pysyy täydellisesti korvissani ja ovat käytettävyydeltään täsmälleen minulle sopivat, joten hankin vain niitä.
Jos joku, vaikka mieheni, minulle nyt siis ostaisi "jotkut kuulokkeet", jotka "ovat ihan hyvät kalliitkin!", niin mitä luultavimmin ostos olisi huono ellei se sitten olisi sitä samaa merkkiä. Omalle miehelleni varmasti sanoisin jo ennen kaupan paketin avaamista, että olen pahoillani, mutta en usko näiden käyvän, enkä edes halua avata pakettia, joten hänen kannattaa palauttaa ne, mutta ehkä ap:n mieskaveri ei ole niin viitsinyt sanoa, kun ap on pompottanut innosta soikeana siinä jalalta toiselle ostoksensa takia.
Sanoisin siis, että kannattaa aina ostaa vain todelliseen tarpeeseen ja juuri sellaista, mikä on oikeasti mieleen, ei mitään vähän sinne päin tai minkä toinen haluaa itse ostaa, että se on mieleinen. Jos lahja ei ole mieleinen, niin se on turhuus, kallis sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostat aikuiselle miehelle lahjoja?
Meillä lahjat sovitaan etukäteen (kun niitä ostetaan), jotta kaikki päätyvät käyttöön tai ovat aidosti sellaisia, joita toinen haluaa.Hassu kysymys tuossa alussa. Ajatteletko, ettei aikuinen karski mies mitään lahjoja ansaitse?
Aikuinen karski mies kykenee ostamaan roinansa itsekin ja jos ei pysty, niin hän on ilman. Aikuinen karski mies tietää itse varmasti parhaiten mitä on vaille ja tyttöystävän, vaimon tsi äidin ei tarvitse olla hänen hovihankkijansa, ei ainakaan silloin kun mies tietää, että tuo lahjus tarkoittaa vain sitä, että vastalahja olisi oltava ainakin samaa hintaluokkaa, kalliimpikin.
Lahja-asiat on hyvä jutella auki molemmin puolin ja jos toinen ei halua mitään, niin ok, hän ei tarvitse silloin oikeasti mitään. Jos taas esimerkiksi ap on lahjoille hyvin ahne, niin sekin on hyvä tietää etukäteen. Tosin lahja-ahneille ei kelpaa yhtään mikään, vaan lahja on aina väärin.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lahjojen sijasta vaikka ravintolaillallisia, jos löytyy hyviä ravintoloita lähiympäristöstä. Esim. synttärilahjaksi tarjoat miehellesi yhteisen ravintolaillallisen. Mä miehenä ainakin tykkään tällaisista lahjoista kaikkein eniten. Nämä ovat hyvän mielen lahjoja. Mies voi kyllä sitten ostaa tavaroita itselleen tarpeensa ja mieltymystensä mukaan.
Tämä on mielestäni kaikkein paras ja se ilahduttaa molempia.
Kuulokkeita en välttämättä ostaisi lahjaksi, ellen sitten tarkalleen tietäisi mitkä kuulokkeet toinen haluaa. Sen sijaan tuota panimo juttua en ymmärrä ollenkaan, mikä ihme siinä voi olla ongelmana. En ostaisi tuollaiselle miehelle lahjoja jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi panimovierailun saa vaihtaa kyseisen firman tuotteisiin eli oluihin, jos haluaa.
Oikeastiko väität yhä vieläkin, että ostamasi kuulokkeet eivät olleet turhuus? Jos mies ei niitä kertaakaan pitänyt, niin ne olivat silloin täydellisen turhat.
Minkä takia aikuiselle miehelle pitää ostaa lahjoja?
Vierailija kirjoitti:
Kuulokkeita en välttämättä ostaisi lahjaksi, ellen sitten tarkalleen tietäisi mitkä kuulokkeet toinen haluaa. Sen sijaan tuota panimo juttua en ymmärrä ollenkaan, mikä ihme siinä voi olla ongelmana. En ostaisi tuollaiselle miehelle lahjoja jatkossa.
Mies on varmasti kertonut syyn panimolahjan kelpaamattomuudelle, mutta ap ei sitä viitsinyt tänne kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Koska ap haluaa itse lahjoja.
Muuta syytä ei ole.
Aikuiselle ei tarvitse ostaa lahjoja, varsinkaan silloin, kun itse tienaa vähemmän kuin saaja. Ja yllätykset ovat liian riskialttiita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on nyt aivan kamala ongelma.
Ei tämä ole ongelma.
Kerroin että tuli vain kurja mieli, epäonnistuin jotenkin.
Kyllä mulla on elämässä ollut ihan ongelmia - äitini sairastui syöpään, isäni kuoli sydänkohtaukseen ja olen ollut orpo jo nuoresta. Ei tämä nyt ole ongelma, mutta ei se tarkoita että kaikki olisi merkityksetöntä tai tunteetonta sen takia.
Ymmärrän täysin, sinulla lahjan sntaminen, ajatuksella ostettu on rakkauden osoitus, ja kun mies tyrmää sen ja suhtautuu tylysti, se on sama kuin ei välitä. Mikset ottaisi asiaa miehrn kanssa puheeksi, kerro hänelle miten olet kokenut asian. Sen jälkeen voitte keskustella tuosta lahjojen antamisesta, ettäbankatteko, ja miten. Jos mies ei kuuntele tai ymmärrä niin sitten kyllä miettisin, että jatkaisinko , koska silloin olisi tunnekylmä/ empatiakyvytön ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Annoin aikoinaan miehelleni lahjaksi palan vessapaperia. Vuosia myöhemmin kun mieheni kuoli löysin sen paperinpalan kehystettynä miehen työpaikalta <3
(paperi oli sitä sellasta, missä oli rakkausrunoja printattuna ja yksi niistä runoista oli kuin miehelleni kirjoitettu)
Tämä sai minut liikuttumaan. Todella kaunis tarina, vaikka surullinen sellainen.
Huvittaa nämä toistuvat ketjut joissa miehiä haukutaan aina kaikesta mahdollisesta.
Toivon teille parempaa vointia.
Mut tekee vaivautuneeksi tuo "ostan tulotasooni sopivia lahjoja".
Tulee mielikuva ihmisestä suorittamassa tekoja joiden olettaa kuuluvan parisuhteeseen. Sitten jää odottamaan pääntaputuksia. Kun niitä ei kuulu tulee mielipaha.
Ymmärrän tietenkin että tämä on trolli.
Mutta siinä on raapaisu totuutta mukana.
Olen itsekin saanut lahjoja, jotka on annettu muin motiivein kuin mun ilahduttamiseksi.
Olen saanut tavaraa, josta antaja pitää itse, mutta minä en, vanhaksi menneitä karkkeja, huonolaatuisia tekstiilejä, huonon aloittelijan kirjan alalta jossa olen pro, rojua kuolinpesästä, kaameita isokokoisia koriste-esineita, kerran toisensa jälkeen hajukynttilöitä ihmiseltä jolle on kerrottu ettei niitä voi käyttää, kuolemaisillaan olevia kukkia.
Yhteistä käyttökelvottomille lahjoille on että ne on annettu pakosta ja antaja ja minä emme pidä toisistamme. Kyllä, anopilta juuri.
Usein tuntuu että niillä.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä toistuvat ketjut joissa miehiä haukutaan aina kaikesta mahdollisesta.
Toivon teille parempaa vointia.
Sinähän tässä teet numeron aloittajan puolison sukupuolesta, vaikka täällä keskustellaan yksittäisen henkilön käyttäytymisestä.
Vierailija kirjoitti:
No tietysti siksi, ettei sentään päästäisi haukkumaan lahjattomaksi.
M50
Älä osta miehelle lahjoja, jos hän ei lahjoista pidä.
Ei tämä ole ongelma.
Kerroin että tuli vain kurja mieli, epäonnistuin jotenkin.
Kyllä mulla on elämässä ollut ihan ongelmia - äitini sairastui syöpään, isäni kuoli sydänkohtaukseen ja olen ollut orpo jo nuoresta. Ei tämä nyt ole ongelma, mutta ei se tarkoita että kaikki olisi merkityksetöntä tai tunteetonta sen takia.