Mies ei ole koskaan tyytyväinen lahjoihin, joita ostan.
Olemme olleet yhdessä muutaman vuoden, ei yhteisiä lapsia tms mutta muuten sitoutuneesti yhdessä.
Taloudellisesti minä olen pienempi palkkaisempi, vaikka olen huomattavasti kouluttautuneempi kuin mies, joka on käynyt lukion ja päässyt urallaan hyvään asemaan ja tuloihin. Molemmat maksavat omat kulunsa pääsääntöisesti puoliksi, välillä mies ostaa omasta tahdostaan esim ruokia enemmän.
Olen saanut suhteellisen vaatimattomia lahjoja mieheltä ja se on ollut ok. En ole sellainen joka toivoo itseensä käytettävän paljon rahaa.
Minä olen ostanut myös omiin tuloihin nähden sopivia lahjoja miehelle, joista hän kyllä kiittelee muttei koskaan oikein käytä.
Viime kesänä ostin lahjaksi uudet treeniin sopivat kuulokkeet kun entiset olivat rikki.
Mies niitä pyöritteli kädessä hetken ja sanoi että pitää totutella.
Sen jälkeen en ole niitä hänellä nähnyt käytössä enkä kotona. Satsasin hyvään laatuun tässä lahjasta vaikkei ne tosin kalleimmat olleet.
Nyt mies oli ostanut itselleen uudet paremmat ja kalliimmat kuulokkeet ja se jotenkin loukkasi minua.
En sanonut sanakaan ja välillä etsin niitä vanhoja hänen luotaan enkä löytänyt.
Tuntui ettei hän arvostanut minun lahjaani ja vaan heitti ne pois. Olisi vaikka edes sanonut, että ei pitänyt niistä tai olivat huonot korvissa.
Toinen ostamani lahja, oli käynti panimossa koska hän pitää erityisoluista.
Sinne saa mennä yksityiskäynnille tai vaikka kavereiden kanssa.
Ei kuulema halua käyttää kun ei halua olutta siellä juoda.
Ok. Kotona se kuitenkin maistuu, ei humalaan asti, mutta nimenomaan maistellen.
Ihmettelen tätä touhua, lisäksi puhuu hieman väheksyvästi esim tästä.
Olen ehkä lapsellinen, mutta minua tällainen hieman loukkaa. Olen pohtinut lahjaa ja ajatellut sen sopivan.
Meille myös kotona opetettiin että lahjasta aina kiitetään ja sitä lahjaa käytetään:
Esim jos mieheni ostaa minulle hajuvettä, käytän sitä jne.
Mitä mieltä? Pahoittanut mieleni turhasta? Mitä lahjaa seuraavaksi? Kalsarit?
Kommentit (70)
Mä olen myös yksi niistä, jotka ei tykkää yllätyslahjoista. En pidä niistä siksi, että se ajatus rahan tuhlaamisesta ja luonnonvarojen kuluttamisesta häiritsee. Jos siis saan lahjan, jolla ei ole erityistä käyttöä minulle tai minulta löytyy toinen versio siitä jo, on tuhlausta.
Juu. Pane sitä myös!.
Eivaan! Oikeasti surkeat lahjat.
Älä tähtää keskivertoon ja täsmämieltymyskulutukseen. Selvitä hyödyllisiä lahjoja kategoriassaan, jotka eivät velvoita, ovat kategoriassaan parhaita, ja ovat hinnaltaan ostettavia.
Ei krääsää ja velvoittavia juttuja.
Osta vaikka musta neutraali merinovillapipo.
Hyödyllinen, käytännöllinen, kertoo välittämisestä ja ostettavissa.
Panimokäynti on velvoittava ja ehkä ajanhukkaa - ja sitä myötä rahanhukkaa.
Jos joku ostaisi minulle merinovillaiset alusasut, tietäisin, että hyvä ihminen on!
Mun mielestä on mielikuvituksetonta ostaa toiselle päivän selvää. Toki ymmärrän pareja jotka tekevät niin ja että se toimii heillä.
Itse en haluaisi sellaista. Jokainen toki tyylillään.
Entä jos puhutte ihan rehellisesti miten ratkaisette asian. Kerro hänelle mistä syystä sinulle tulee ikävä olo. Puhu miehellesi ja kysy mitä hän ehdottaa ratkaisuksi.
Ei kai tällaistakaan asiaa kannata hautoa mielessään. Et sinä yksin siihen löydä ratkaisua, pitää ottaa asia puheeksi ja koettaa päästä johonkin lopputulokseen.
Lopettakaa vaikka lahjojen osto, jos siitä ei hyvää seuraa tai sopikaa jostain muusta kuin tavaralahjasta.
Mä lopettaisin lahjojen oston sellaiselle joka ei niitä arvosta. Jätäpä ensikerralla ostamatta ja katso mitä tuumaa, voit sitten sanoa ettet keksinyt mitään mikä kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lahjojen sijasta vaikka ravintolaillallisia, jos löytyy hyviä ravintoloita lähiympäristöstä. Esim. synttärilahjaksi tarjoat miehellesi yhteisen ravintolaillallisen. Mä miehenä ainakin tykkään tällaisista lahjoista kaikkein eniten. Nämä ovat hyvän mielen lahjoja. Mies voi kyllä sitten ostaa tavaroita itselleen tarpeensa ja mieltymystensä mukaan.
Tämä kuulostaa järkevältä.
Minunkaan mies ei ole lahjojen perään, ei ole koskaan ollutkaan ja tuskin tulee koskaan olemaankaan. Jos jotain hänelle siis joskus ostan, niin ostan vain ja ainoastaan sellaista, jonka tiedän olevan just eikä melkein. Viimeksi ostin laadukkaat vastamelukuulokkeet ja ne tulivatkin heti käyttöön. Käytän niitä myös itse välillä, joten yhden kortin varaan en ostoksiani laske.
Miehelleni olen aina sanonut, että ostan itse omat juttuni ja se on sopinut hänelle hyvin. Olemme molemmat samanlaisia ja siksi sovimmekin hyvin yhteen. Teidän yhteen sopimisesta en niin tiedä. Et voi muuttaa miestäsi sellaiseksi kuin haluat, voit muuttaa vain itseäsi. Älä siis osta mitään turhuuksia enää, eivät ne turhuudet että ainakaan lähennä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostat aikuiselle miehelle lahjoja?
Meillä lahjat sovitaan etukäteen (kun niitä ostetaan), jotta kaikki päätyvät käyttöön tai ovat aidosti sellaisia, joita toinen haluaa.
Hassu kysymys tuossa alussa. Ajatteletko, ettei aikuinen karski mies mitään lahjoja ansaitse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lahjojen sijasta vaikka ravintolaillallisia, jos löytyy hyviä ravintoloita lähiympäristöstä. Esim. synttärilahjaksi tarjoat miehellesi yhteisen ravintolaillallisen. Mä miehenä ainakin tykkään tällaisista lahjoista kaikkein eniten. Nämä ovat hyvän mielen lahjoja. Mies voi kyllä sitten ostaa tavaroita itselleen tarpeensa ja mieltymystensä mukaan.
Tämä kuulostaa järkevältä.
Ja ns. tavallisiin ravintoloihin.
Mä sain muutamia vuosia sitten lahjaksi lahjakortin sellaiseen "pimeään" ravintolaan, jossa siis syödään pimeäsä silmät sidottuina ja joku tarjoilija tunkee ruokaa suuhun. Hyi hemmetti mikä idea, ei vissiin saanutkaan suurta suosiota... Lahjan antaja ehkä toivoi, että olisin just hänet kutsunut mukaan, oli kahdelle... Jäi käyttämättä kokonaan ja kyllä, oli hieman haasteellista keksiä selityksiä siitä, miksi en innostunut. Sanoin lopulta totuuden ja hän pahastui, tai ehkä hämmentyi, tai ei tiennyt mitä sanoa.
Kerroin paniikkihäiriöstäni ja sanoin, että en koe ollenkaan hyvänä ideana mennä vapaaehtoisesti tilanteeseen joka laukaisisi kohtauksen. Sitä en viittinyt sanoa, ettäkoko idea on kaikilla tavoilla aivan idioootti ja perseeestä, syvältä sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Pane sitä myös!.
Älä tähtää keskivertoon ja täsmämieltymyskulutukseen. Selvitä hyödyllisiä lahjoja kategoriassaan, jotka eivät velvoita, ovat kategoriassaan parhaita, ja ovat hinnaltaan ostettavia.
Hyödyllinen, käytännöllinen, kertoo välittämisestä ja ostettavissa.Panimokäynti on velvoittava ja ehkä ajanhukkaa - ja sitä myötä rahanhukkaa.
Jos joku ostaisi minulle merinovillaiset alusasut, tietäisin, että hyvä ihminen on!
No, ei takuulla hyvä ihminen vaan eläinrääkkääjä.
Googleta Mulesing ja mene PETA:n tai Lady Freethinkerin sivuille allekirjoittamaan vetoomus.
Ilkeyttähän tuo on ettei käytä/tykkää lahjoistasi. Kaikesta huomaa, että sinä rassukka todella olet nähnyt vaivaa löytääkseen häntä ilahduttavia lahjoja ja ovatkin olleet tosi fiksuja ja jänniä.
Kammottava ukkeli. Paremman saisit.
Oletko koskaan ajatellut, ettet ostaisi lahjaa ollenkaan?
Olen itse sellainen, etten oikein pidä lahjoista, koska kukaan ei koskaan osta minulle sitä, mitä tarvitsen. Sen lisäksi vihaan saada lahjoja, joita en käytä ja jotka vaan jäävät pyörimään, kun joko eivät sovi sisustukseen tai tyyliini.
Tai jos lahja on pakko ostaa, niin oletko ajatellut kysyväsi mieheltäsi mitä hän haluaisi?
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Pane sitä myös!.
Hyödyllinen, käytännöllinen, kertoo välittämisestä ja ostettavissa.Panimokäynti on velvoittava ja ehkä ajanhukkaa - ja sitä myötä rahanhukkaa.
No, ei takuulla hyvä ihminen vaan eläinrääkkääjä.
Googleta Mulesing ja mene PETA:n tai Lady Freethinkerin sivuille allekirjoittamaan vetoomus.
Trolli?
Minua ei järin kiinnosta, onko hylkeennahkahansikkaat tehty vielä saman hylkeen eläessä.
Mulla on periaatteessa samanlainen mies. Siksi ostan hänelle lahjan vain silloin kun oikeasti keksin hyvän. Onnistuneita lahjoja joista mies on pitänyt: rinkka, vastamelukuulokkeet, metsästystarvikkeita, painopeitto, kylpytakki. Kaikki nämä ovat olleet myös hintavia (pl. painopeitto) mutta käyttötavaraa ja mieluisia. Hän on laadukkaan tavaran ystävä ja käytännöllinen ihminen kuten sinunkin miehesi kuulostaa olevan. Kuuntele mitä hän arvostaa ja hanki kunnon lahja vain kun olet varma. Jos ei keksi mitään niin kortti ja esim viskipullo riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Minunkaan mies ei ole lahjojen perään, ei ole koskaan ollutkaan ja tuskin tulee koskaan olemaankaan. Jos jotain hänelle siis joskus ostan, niin ostan vain ja ainoastaan sellaista, jonka tiedän olevan just eikä melkein. Viimeksi ostin laadukkaat vastamelukuulokkeet ja ne tulivatkin heti käyttöön. Käytän niitä myös itse välillä, joten yhden kortin varaan en ostoksiani laske.
Miehelleni olen aina sanonut, että ostan itse omat juttuni ja se on sopinut hänelle hyvin. Olemme molemmat samanlaisia ja siksi sovimmekin hyvin yhteen. Teidän yhteen sopimisesta en niin tiedä. Et voi muuttaa miestäsi sellaiseksi kuin haluat, voit muuttaa vain itseäsi. Älä siis osta mitään turhuuksia enää, eivät ne turhuudet että ainakaan lähennä.
Kun nimenomaan en ole ostanut mitään turhuuksia. Vaan sellaista mitä hän tarvitsee. Kuulokkeet olivat rikki, ostin sellaiset.
Tykkää ottaa viikonloppuisin esim muutaman eri panimon oluen, lisäksi on kertonut kavereista jotka tekevät olutta itse ja hän saa maistella niitä.
Ajattelin siis hänen todella pitävän myös tästä lahjaideasta.
Lisäksi panimovierailun saa vaihtaa kyseisen firman tuotteisiin eli oluihin, jos haluaa.
Kylläpä on nyt aivan kamala ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nimenomaan en ole ostanut mitään turhuuksia. Vaan sellaista mitä hän tarvitsee. Kuulokkeet olivat rikki, ostin sellaiset.
Tykkää ottaa viikonloppuisin esim muutaman eri panimon oluen, lisäksi on kertonut kavereista jotka tekevät olutta itse ja hän saa maistella niitä.
Lisäksi panimovierailun saa vaihtaa kyseisen firman tuotteisiin eli oluihin, jos haluaa.
Kuulokkeilla voi olla todella isoja eroja. Sen takia, että hän tarvitsee kuulokkeita ei tarkoita sitä, että mitkä tahansa kuulokkeet käyvät. Todennäköisesti ostit huonot, koska hyviä kuulokkeita kyllä kuka tahansa pitää.
Se, että on kiinnostunut oluesta ja sen teosta ei tarkoita, että on kiinnostunut menemään pariksi tunniksi kuuntelemaan, kun joku vanha setä selittää oluesta ja sen historiasta, varsinkin nyt kun on korona meneillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostat aikuiselle miehelle lahjoja?
Meillä lahjat sovitaan etukäteen (kun niitä ostetaan), jotta kaikki päätyvät käyttöön tai ovat aidosti sellaisia, joita toinen haluaa.Hassu kysymys tuossa alussa. Ajatteletko, ettei aikuinen karski mies mitään lahjoja ansaitse?
Yhtä hyvin olisin voinut laittaa siihen ”aikuiselle naiselle”. AP:n ongelma on miehelle ostetut lahjat, siksi sana mies. Mutta joo, tehdään tästäkin joku sukupuoleen liittyvä ongelma. Aikuiset ostaa itse lahjansa, varsinkin jos on AP:n kuvaileman kaltainen IHMISOLETETTU, joka ei lahjoista mitään perusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi panimovierailun saa vaihtaa kyseisen firman tuotteisiin eli oluihin, jos haluaa.Kuulokkeilla voi olla todella isoja eroja. Sen takia, että hän tarvitsee kuulokkeita ei tarkoita sitä, että mitkä tahansa kuulokkeet käyvät. Todennäköisesti ostit huonot, koska hyviä kuulokkeita kyllä kuka tahansa pitää.
Se, että on kiinnostunut oluesta ja sen teosta ei tarkoita, että on kiinnostunut menemään pariksi tunniksi kuuntelemaan, kun joku vanha setä selittää oluesta ja sen historiasta, varsinkin nyt kun on korona meneillä.
No eikö tämän olisi voinut vaikka sanoa heti tai sitten myöhemmin.?
Että ne oli laadultaan huonot tai eivät tuntuneet hyviltä, ostan paremmat tilalle, mutta kiitos kun ajattelit.