Miksi hyvävointisia koronapotilaita otetaan sairaalaan?? Meille kävi huonosti.
Ihmettelen kun rouva Koivisto pakkasi itse matkalaukun ja meni omin jaloin sairaalaan.
Monet täysissä meikeissä olevat julkkikset postaavat someen hienosti editoituja videoita koronasairaalasta.... ja väittävät olevansa kipeitä.
Meidän perheellä on todella ikävä kokemus viime syksyltä. Kukaan ei kuollut, mutta lähellä oli.
Ensin miehelle pamahti kesken työpäivän hirmukuume. Kotiin raahautui ja varasi koronatestin. Testi oli negatiivinen ja samana iltana mulla alkoi sietämätön horkka ja nopeasti 30 min ja 40°C) kuume pamahti tappiin. Olo oli kuin kuolema ja mies oli tässä vaiheessa jo tosi tuskainen.
Kävin koronatestissä taksilla, koska olin ajokyvytön. Lapsista oli huoli ja tottakai toinenkin alkoi valittamaan surkeaa oloa.
Meidän vointi heikkeni ensimmäisen viikon ja mun työterveyslääkäri epäili heti influenssaa ja testi varmisti sen. Mut ei ollu lääkettä. Molemmilla jumalaton särky ja migreeni melkein sai mut sokeaksi.
Toisella viikolla mieheni ei pystyny enää käyttämään edes puhelinta ja sillä tulehtui silmä. Mä soitin viimeisillä voimillani neuvontaan ja ne vaan neuvo ottamaan särkylääkettä. :( Ihan kuin ei oltais syöty niitä jo levykaupalla!!!
Soitin monta kertaa ja vaadin apua mut sieltä tuli vaan kysymyksiä ja ohjeita.
Kolmannella viikolla soitin 112, koska mies ei enää vastannut kysymyksiin enkä itsekään ollut enää elävien kirjoissa. Ambulanssi haki hänet ja sairaalassa koronatestattiin sillä seurauksella, että mies sai pahan vetenvuodon. Tulos negatiivinen.
Mä jouduin tässä vaiheessa luovuttamaan ja soittamaan tuttavan katsomaan lasten perään. Saorastunut lapsikin oli vielä kuumeessa ja mulla huoli oonko lyöny laimin.
Sairaalasta tuli tietoja mutta en enäö oikein pystynyt käsittämään.
Lopulta romahdin itsekin ja sairaalaan. Oli helpottavaa kun tiesi että täällä saa hoitoa ja tällä välin sairas lapsi parani (alkoi korvatulehdus). Mullakin oli toinen koronatesti puhdas. Influenssasta puhuivat.
Mä olin sairaalassa reilu viikon, mutta en tosiaankaan kunnossa, vaikka pomo oli sitä mieltä. Mies oli kaksi viikkoa piempään, viruskeuhkokuume ja hirveä yskä jäi päälle.
Jälkeenpäin katsottiin molempien Omakannasta mitö sairaalassa oli tehty. Hirveä määrä lääkkeitä suoneen. Vielä on vösynyt olo eikä kunto meinaa palautua. Mies tekee töissä fyysisesti kevyempää työtä, koska kunto loppuu helposti.
Olen miettinyt katkerana olisimmeko selvinneet vähemmällä, jos koronapotilaita ei suosittaisi?
Mut onnellisia ollaan, että selvittiin.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Sairaalaan otetaan vain ja ainoastaan vakavaa koronaa sairastavat ihmiset.
Ei muita.
Ja lääkärit varmaan osaavat asiat paremmin kuin joku tavallinen maija ja matti meikäläinen.
Nähtävästi ap:n perheessä ei ole koskaan aikaisemmin sairastettu, kun noin hirveä itku ja valitus on.
Influenssa ja tavallinen flunssakin nostaa kovan kuumeen, on särkyä joka puolella, melkein horkka vilu jne.
Muistan hyvin nuo kovat kuumeet, kuin myös monet rokkotaudit ja oksennustaudit nuoruudestani.
Mutta aloitus on aivan puhtaasti pelkkä provo.
Ja paskamainen sellainen.
Aloituksella ei ole edes todellisuuspohjaa, sillä koronapotilaita on kaikissa sairaaloissa erittäin vähän.
"Muistan hyvin nuo kovat kuumeet, kuin myös monet rokkotaudit ja oksennustaudit nuoruudestani."
Häpeä! kirjoittaja! Rokolla ei ole mitään tekemistä hengitystieinfektion kanssa. Ovat niiiiiiin eri asia! Rokko antaa melkein "elinikäisen" immuniteetin, Influensssa, flunssa, johon koronat kuuuluvat yhden vaivaisen vuoden....
Elä sen kanssa. Muuta et voi.
Et voi?
Kuka rouva Koivisto meni omin jaloin sairaalaan? Tarkoitatko ent. presidentin puolisoa? Eikös häneltä murtunut lonkka jouluna? En oikein jaksa uskoa, että olisi jo niin hyvässä kunnossa, että kävelisi ainakaan ilman tukea. Ruotsin kuningatarkin kyörättiin sairaalaan lanssilla, vaikka oli vain käsi kipeä, siis murtunut.