Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hyvävointisia koronapotilaita otetaan sairaalaan?? Meille kävi huonosti.

Vierailija
24.02.2021 |

Ihmettelen kun rouva Koivisto pakkasi itse matkalaukun ja meni omin jaloin sairaalaan.

Monet täysissä meikeissä olevat julkkikset postaavat someen hienosti editoituja videoita koronasairaalasta.... ja väittävät olevansa kipeitä.

Meidän perheellä on todella ikävä kokemus viime syksyltä. Kukaan ei kuollut, mutta lähellä oli.

Ensin miehelle pamahti kesken työpäivän hirmukuume. Kotiin raahautui ja varasi koronatestin. Testi oli negatiivinen ja samana iltana mulla alkoi sietämätön horkka ja nopeasti 30 min ja 40°C) kuume pamahti tappiin. Olo oli kuin kuolema ja mies oli tässä vaiheessa jo tosi tuskainen.

Kävin koronatestissä taksilla, koska olin ajokyvytön. Lapsista oli huoli ja tottakai toinenkin alkoi valittamaan surkeaa oloa.

Meidän vointi heikkeni ensimmäisen viikon ja mun työterveyslääkäri epäili heti influenssaa ja testi varmisti sen. Mut ei ollu lääkettä. Molemmilla jumalaton särky ja migreeni melkein sai mut sokeaksi.

Toisella viikolla mieheni ei pystyny enää käyttämään edes puhelinta ja sillä tulehtui silmä. Mä soitin viimeisillä voimillani neuvontaan ja ne vaan neuvo ottamaan särkylääkettä. :( Ihan kuin ei oltais syöty niitä jo levykaupalla!!!

Soitin monta kertaa ja vaadin apua mut sieltä tuli vaan kysymyksiä ja ohjeita.

Kolmannella viikolla soitin 112, koska mies ei enää vastannut kysymyksiin enkä itsekään ollut enää elävien kirjoissa. Ambulanssi haki hänet ja sairaalassa koronatestattiin sillä seurauksella, että mies sai pahan vetenvuodon. Tulos negatiivinen.

Mä jouduin tässä vaiheessa luovuttamaan ja soittamaan tuttavan katsomaan lasten perään. Saorastunut lapsikin oli vielä kuumeessa ja mulla huoli oonko lyöny laimin.

Sairaalasta tuli tietoja mutta en enäö oikein pystynyt käsittämään.

Lopulta romahdin itsekin ja sairaalaan. Oli helpottavaa kun tiesi että täällä saa hoitoa ja tällä välin sairas lapsi parani (alkoi korvatulehdus). Mullakin oli toinen koronatesti puhdas. Influenssasta puhuivat.

Mä olin sairaalassa reilu viikon, mutta en tosiaankaan kunnossa, vaikka pomo oli sitä mieltä. Mies oli kaksi viikkoa piempään, viruskeuhkokuume ja hirveä yskä jäi päälle.

Jälkeenpäin katsottiin molempien Omakannasta mitö sairaalassa oli tehty. Hirveä määrä lääkkeitä suoneen. Vielä on vösynyt olo eikä kunto meinaa palautua. Mies tekee töissä fyysisesti kevyempää työtä, koska kunto loppuu helposti.

Olen miettinyt katkerana olisimmeko selvinneet vähemmällä, jos koronapotilaita ei suosittaisi?

Mut onnellisia ollaan, että selvittiin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärtänyt yhtään mitään. Koronapotilaita suositaan? Wtf. Meinaatko että heidät jätettäisiin hoitamatta?

Vierailija
2/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan totta!

Koronalla pääsee sairaalaan, vaikka ei oikeastaan mitään flunssaa pahempa olisikaan.

Se on ihan totta. Ja julkut julistavat koronastaan.

Aloitus ei ole varsinaisesti pielessä, kyllä koronassa tuota ilmiötä on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että pystyy kävelemään itse ei tarkoita, ettei olisi sairaalahoidon tarvetta. 

Kaksi kysymysmerkkiä osoitti jälleen, että aloitus on huono.

Ja itse olemme aiheuttaneet ongelman matkustelemalla ja bailaamalla ja siten levittämällä koronaa tarkoituksella maahan. 

Vierailija
4/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljellä oli samantapainen tilanne syksyllä, testin mukaan ei koronaa, joten ei sairaalaan. Tammikuussa vasta-ainetesti näytti, että korona sairastettu. Silti lääkäri selitti, että pitää ottaa rokote, koska testitulos ei ole varma!

Vierailija
5/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei influenssassa tarvi sairaalahoitoa. Ei siihen ole lääkettä eikä hoitoa. Kotona vaan lääkettä oloa helpottamaan ja kuumeen laskuun.

Vierailija
6/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut joskus 8 vanhana pentuna influenssan takia sairaalassa. Mutta sekin oli tavallaan että mitäs se toisaalta mitään auttoi. Muistan sen itsekkin vielä hyvin. 6 hengen huone, jossa oli muitakin nuoria, ja minun ikäisiäni. Kuume oli kova, ja olin ihan tokkurassa. Siinä kaikki hoito oli sitä, että jouku kävi katsomassa. Jos en ihan väärin muista, niin sain jopa keltaista jaffaa, ja pahvipillillä. Lääkkeeksi annettiin antibioottia, ettei pääse menemään keuhkokuumeeksi.

Vuoden täytyy olla jotain 1975........ .

Vierailija
7/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei influenssassa tarvi sairaalahoitoa. Ei siihen ole lääkettä eikä hoitoa. Kotona vaan lääkettä oloa helpottamaan ja kuumeen laskuun.

Se on ihan sama koronan kanssa. Ja myös influenssa aiheuttaa verihyytymiä, jos sikseen tulee, että korona ei ole edes siinä mitenkään erilainen. Olen tarkistanut asian.

Uso  pois.

Vierailija
8/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssa nimenomaan vie terveitä ja nuoria sairaalaan. Googlaapa vähän.

Influenssa ei ole flunssa vaan oma vaikean tulehduksen tauti, josta seuraa helposti vaarallisia jälkitauteja. Täydin erilainen kuin mikään flunssakuume.

Vierailija
9/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidettiinhan teidät sairaalassa. Pääsitte sairaalaan, kun ette enää kotona pärjänneet.

Ei sairaalaan ole mitään asiaa, jos kotona pärjää Buranan voimin.

Vierailija
10/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä kyllä jouduin ihan influenssastakin sairaalahoitoon kun olin 26-v. Ja ei, en ollut tupakoitsija, ylipainoinen tms. 

Vierailija
11/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan otetaan vain ja ainoastaan vakavaa koronaa sairastavat ihmiset.

Ei muita.

Ja lääkärit varmaan osaavat asiat paremmin kuin joku tavallinen maija ja matti meikäläinen.

Nähtävästi ap:n perheessä ei ole koskaan aikaisemmin sairastettu, kun noin hirveä itku ja valitus on.

Influenssa ja tavallinen flunssakin nostaa kovan kuumeen, on särkyä joka puolella, melkein horkka vilu jne.

Muistan hyvin nuo kovat kuumeet, kuin myös monet rokkotaudit ja oksennustaudit nuoruudestani.

Mutta aloitus on aivan puhtaasti pelkkä provo.

Ja paskamainen sellainen.

Aloituksella ei ole edes todellisuuspohjaa, sillä koronapotilaita on kaikissa sairaaloissa erittäin vähän.

Vierailija
12/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on todellakin p ö s i l ö !

Provoilee asiasta, joka ei ole kenenkään syy.

Vierailija
13/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiedätkö mitä?

Olet kusipää!

Vierailija
14/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, korona trollikin on viimein herännyt ja päiväkahvien aikaan.

Vierailija
15/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminäminä

Vierailija
16/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää saada tilastoihin paljon sairaalassa olevia koronapotilaita. Sanoo vaan taikasanan "korona" niin pääsee osastolle.

Vierailija
17/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Sinun kokemuksesi nollaa muiden kokemuksen, koska he pystyivät kävelemään paikalle eivät hoidon tarpeessa? Legit! Otapa syvään henkeä ja mieti oikeesti mitä kirjoitat.

Harvempi mielellään kirmaa sairaalaan, kyllä sinne menossa, puhumattakaan pääsyssä on vähän enempi kyseessä, kun sun korvien välissä oleva luulottelu.

Vierailija
18/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidettiinhan teidät sairaalassa. Pääsitte sairaalaan, kun ette enää kotona pärjänneet.

Ei sairaalaan ole mitään asiaa, jos kotona pärjää Buranan voimin.

Paitsi jos on korona. Kyllähän se vanha mies Sohvaperunoista oli kaksi viikkoa sairaalassa koronansa kanssa. Ihan itse kertoi, ettei ollut mitenkään erityisen sairas, mutta ottivat sinne varmuuden vuoksi, jos vaikka vointi huononee...

Vierailija
19/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla varma, että sairaalaan ei pääse ellei siihen oikeasti ole lääketieteellisesti perusteltu syy. Jos pärjää kotona lepäämällä ja särkylääkettä syömällä, ei tarvitse sairaalahoitoa. Jos ottaisimme sisään kaikki jotka niin haluavat, kaikki osastot olisi täynnä ja sairaala alkaisi muistuttaa hotellia.

Terveisin osastonhoitaja

Vierailija
20/22 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä, minä ja minä. Miksen minä? Kyllähän minä olen kaikista tärkein ja minua pitää suosia, koska olen minä. Vaikka kaikki on hyvin, niin silti minua on TAAS sorsittu. Minä. minäminä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi