Milloin alle 40-v riskiryhmäläiset alkavat saada koronarokotuksia?
Mietin että pitääkö henkisesti valmistautua eristäytymään vielä kesänkin ajaksi... En ehkä kestä. Nyt melkein täysi vuosi jo yksinäisyyttä ja eristyneisyyttä takana. Kuulun itse ensimmäiseen riskiryhmään.
Kommentit (173)
Mistä näkee, kuuluuko riskiryhmään? Mun viimeisissä lääkärin saneluissa on diagnoosina ollut riskiryhmään 1 kuuluva sairaus, mutta kun katson Kanta.fi:n riskitietoja ei siellä ole mitään. Pitääkö vain kärkkyä kaupungin verkkosivuja ja tarkistella, josko pääsen varaamaan ajan?
Miksei unohdeta nyt edes kansanterveyden vuoksi politiikkaa ja tilata niitä rokotteita Kiinasta tai Venäjältä? Saisimme nopeasti tarpeeksi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Nää rokotteet on kyllä tosi epätasaisesti jaettu. 80+ mummoni hoitokodissa ei ollut rokotettu vielä reilu viikko sitten, en tiedä onko nyt. Ja mummolla on siis vieläpä 1 perussairauskin.
Jospa hänen kotikunnassaan on tällä hetkellä vain Astra Zenecan rokotetta saatavilla ja siksi ikäihmisten rokotukset laahaavat jäljessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää rokotteet on kyllä tosi epätasaisesti jaettu. 80+ mummoni hoitokodissa ei ollut rokotettu vielä reilu viikko sitten, en tiedä onko nyt. Ja mummolla on siis vieläpä 1 perussairauskin.
Jospa hänen kotikunnassaan on tällä hetkellä vain Astra Zenecan rokotetta saatavilla ja siksi ikäihmisten rokotukset laahaavat jäljessä?
Mutta miksi rokotteita ei jaeta tasaisesti? Onko lappilaiset tai ahvenanmaalaiset parempaa väkeä kuin vaikkapa helsinkiläiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi rokotteita ei jaeta tasaisesti? Onko lappilaiset tai ahvenanmaalaiset parempaa väkeä kuin vaikkapa helsinkiläiset?
Siltä alkaa tuntua. Lapissa on rokotettu ainakin jotain 10 % väestöstä, täällä jotain rapiat 3%, vai? Tuntuu aika oudolta, kun tauti jyllää pääkaupunkiseudulla, missä isoja kouluja, päiväkoteja, paljon monikulttuurisia perheitä pienissä asunnoissa jne.
Miten turussakin on saatu rokotettua jo 10% väestöstä? Onko turussa niin paljon eläkeläisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä alkaa tuntua. Lapissa on rokotettu ainakin jotain 10 % väestöstä, täällä jotain rapiat 3%, vai? Tuntuu aika oudolta, kun tauti jyllää pääkaupunkiseudulla, missä isoja kouluja, päiväkoteja, paljon monikulttuurisia perheitä pienissä asunnoissa jne.
Joissain lapin perähikiöissä rokotettu jo yli 20%
Vierailija kirjoitti:
Mistä näkee, kuuluuko riskiryhmään? Mun viimeisissä lääkärin saneluissa on diagnoosina ollut riskiryhmään 1 kuuluva sairaus, mutta kun katson Kanta.fi:n riskitietoja ei siellä ole mitään. Pitääkö vain kärkkyä kaupungin verkkosivuja ja tarkistella, josko pääsen varaamaan ajan?
https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä rokottamine on hitaampaa, koska siellä tosiaan on hiukka enemmän asukkaita kuin jossain Enontekiöllä tai Tuupovaarassa Itä-Suomessa.
Mitä pienempi paikkakunta, sitä nopsemmin rokotukset saadaan hoidettua.
Isommassa kunnassa on myös enemmän sitä hoitohenkilökuntaa joka voi rokottaa jne. Ei voi johtua asukasluvusta. Vaan rokotteet on jostain syystä jaettu epätasaisesti.
Mitähän tapahtuu jos vaihtaa tilapäisesti kotikuntansa esim Espooksi, vaikka asuu edelleen Helsingissä? Voikohan silloin päästä vihdoin rokotukseen? Katsoin tuolta koronarokotussivustolta että Espoossa saisin rokotteen tämänikäisenä, Helsingissä en. Espoossa on sitä paitsi nyt parempi koronavirustilanne kuin täällä...
Vierailija kirjoitti:
Ei se mulla ainakaan näy kantasivujen riskitiedoissa. Siellä mulla näkyy vain tieto veriryhmävasta-aineesta. Jostain nuo riskiryhmiin kuulumiset ongitaan. Mulle tuli tänään tieto, että voin varata ajan rokotukseen, kun kuulun 1. riskiryhmään. Ensi viikolla sitten piikitetään.
Voisko Helsinki skarpata nyt näiden rokotusten kanssa???