Milloin alle 40-v riskiryhmäläiset alkavat saada koronarokotuksia?
Mietin että pitääkö henkisesti valmistautua eristäytymään vielä kesänkin ajaksi... En ehkä kestä. Nyt melkein täysi vuosi jo yksinäisyyttä ja eristyneisyyttä takana. Kuulun itse ensimmäiseen riskiryhmään.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku nyt vastata tähän kysymykseen: onko riskiryhmään kuuluvan turvallista ottaa Astra Zenecan rokote ja voiko olla varma, ettei tule mitään vakavia sivuvaikutuksia vai voiko siihen jopa kuolla?
On turvallista ja jos et ole ennen saanut anafylaktista shokkireaktiota rokotteista niin mitätön riski. Paljon todennäköisempää kuolla koronaan tai saada koronasta jonkun ikävän jälkiseuraamuksen, esimerkiksi kymmenesosa sairastuneista potee oireita vielä kolmen kuukauden jälkeenkin. Ja sitten ne keuhkomuutokset, kohonnut veritulppariski jne mitä sairastumiseen liittyy.
Valetta. "Rokotteiden" turvallisuudesta ei tiedä kukaan mitään.
Mene muualle suoltamaan rokotevastaista propagandaasi.
Toivottavasti saatte jotain "mukavia" yllätyksiä "rokotteiden" mukana.
Hopeavesi on onneks turvallista. Just yks vauva muuttui harmaaksi tuolla pohojanmaalla. Ja nuo luontaislääkkeet on kans tosi turvallisia, jostain syystä ne vaan nostaa maksa-arvoja. Jännä juttu.
Tietääkö kukaan koska Helsingissä aletaan rokottamaan 70-75 vuotiaiden ryhmää?
Tuntuu vähän oudolta kun minä, lähihoitaja joka en edes työskentele koronasairaiden kanssa, sain rokotuksen tammikuussa jo - ensimmäisten joukossa - ja riskiryhmään kuuluvat vanhempani joutuvat vielä odottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vähän oudolta kun minä, lähihoitaja joka en edes työskentele koronasairaiden kanssa, sain rokotuksen tammikuussa jo - ensimmäisten joukossa - ja riskiryhmään kuuluvat vanhempani joutuvat vielä odottelemaan.
Toisaalta ihan loogista kun lähärithän työskentelee hyvinkin tiiviissä kontaktissa potilaiden kanssa. Ja ainakin yksi tuttu lähäri sai täällä Helsingissä rokotteen jo monta viikkoa sitten, työskentelee jossain kotihoidossa missä menee siis potilaiden kotiin ja osa potilaista hyvinkin vanhoja ja hauraita.
En ole kuullutkaan mistään hopeavesistä, mutta olette te kyllä aikamoisia, että otatte kroppaanne mukisematta ja kyselemättä "rokotteen", josta ei vielä tiedetä yhtään mitään.
Saan itse rokotteen huomenna. Olen saanut aivoinfarktin, joten kuulun riskiryhmään. Varsinais-Suomessa asun.
Vantaalla voisi nyt 20-69 v riskiryhmäläiset varata aikoja.
Tässä on tullut näkyviin joidenkin kuntapäättäjien ja -viranomaisten passiivisuus, osaamattomuus ja yhteistyön puute.
Toivottavasti tulevaisuuteen laaditaan yhteinäinen suunnitelma koko Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun tulee riittävästi Pfizerin rokotetta, AstraZ ei käy yli 69-vuotiaille.
On varmaan pakko ottaa lapset kotikouluun loppukevääksi, kun tämä 45-v 1-riskiryhmäläinen ei ehdi piikin antamaa suojaa ennen kesää saada ja meilläpäin tartunnat on kääntyneet kovaan nousuun. Yksi läheinen jo haudattiin koronan takia. Mutta hyvä että niissä maakunnissa, joissa ei ole koko koronaa, rokotukset rullaa.
Poikkeaa aika paljon eri paikkakunnilla. Jossakin kaikki 16-70 vuotiaat sairautensa vuoksi riskiryhmään 1 kuuluvat voivat varata aikoja. Jossakin näiden sisälläkin on ikärajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
110, onnea , olethan suunnitellut jo hautajaisesi?
Oletpa ilkeä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Saan itse rokotteen huomenna. Olen saanut aivoinfarktin, joten kuulun riskiryhmään. Varsinais-Suomessa asun.
Eihän tällä perusteella kuulu riskiryhmään. Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Olet siis ylipainoinen, verenpaine on koholla jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tällä perusteella kuulu riskiryhmään. Mitä ihmettä?
Voi kuulua jos on halvausoireita tms. Ne voi vaikeuttaa hengittämistä jos sairastuu vakavasti. Ja aivoinfarktin voi saada parikymppinenkin, yhdellä koulukaverilla oli niin huono tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
110, onnea , olethan suunnitellut jo hautajaisesi?
Oletpa ilkeä ihminen.
Foliohatut on paitsi tyhmiä, niin myös ilkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vielä kuukausiin/vuosiin. Omassa kunnassa 82v saa rokotuksen vasta 10.3! Itse olemme +/- 60v riskiryhmäläisiä ja yksi lapsista myös eikä varmasti ennen syksyä saada rokotetta.
En vaan voi ymmärtää enkä hyväksyä tällaista hidastelua. Vuoden 84 poliorokote jaettiin koko kansalle muutamassa viikossa.
Poliorokote oli patenttivapaa
Tässäpä se ratkaisu piilee. Toimivat rokotteet pitäisi saada pantenttivapaiksi ja mahdollisimman pian. Ollaan käsittämättömän humanitaarisen kriisin keskellä ja lääkeyhtiöt ajattelevat vain rahaa. Kuitenkin tuota rokotekehittelyä on rahoitettu esim valtioiden rahoituksella, monet rikkaat kuten Bill Gates on pistänyt omaa rahaansa rokotekehittelyyn. Ja sitten joku vaan käärii voitot ja toiset jää ilman rokotetta. Ok.
Näinpä. Jossain afrikassa ja eteläamerikassa muhii koko ajan uusia ja uusia koronamuunnoksia kun virus pääsee leviämään siellä täysin ilman mitään kontrollia. Ei auta vaikka täällä kuinka rokotettaisiin jos ei saada mahd pian rokotteita myöskin kehitysmaihin.
Vierailija kirjoitti:
Muistelen että jossain olisi lukenut että viikolla 12..?
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla voisi nyt 20-69 v riskiryhmäläiset varata aikoja.
Miksi joissain paikoissa menee ikäryhmittäin, toisessa kaikki ykkösryhmään kuuluvat samaan aikaan?
Tää on sitä luonnonvalintaa mutta toimii vaan liian hitaasti. Ja koronassa tulee niitä viattomia uhreja.