Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettäminen suhteen alussa

Vierailija
23.02.2021 |

Naistenhuoneelta bongattua..

Eikö pettämistä lasketa, jos se tapahtuu heti suhteen alussa (muutaman kuukauden jälkeen)? Tai esim ekan vuoden aikana? Eli koska suhde ei ole vielä asettunut uomiinsa ja jos toinen pettää, niin ei pitäisi olla niin ankara asian suhteen?

Kuulostaa minusta todella oudolta, mutta monet naiset tuntuivat tätä mieltä olevan.

Mitä mieltä täällä ovat naiset? Ja miehet tietenkin.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se järvi soutamalla kulu?

Vierailija
22/52 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mielipideasia. Itse olen mallia yksi kerrallaan, ja toivon tietysti että kumppanini olisi siinä suhteessa samanlainen. Ja on ollutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exäni julisti parisuhteensa somessa ja tuli seuraavana ilta kylään harrastamaan seksiä kanssani. 

Pyysi, että pitäisimme asian meidän välisenä ja halusi myös uusinnan. 

Samalla haukkui uutta kumppaniaan tai vähätteli aika ikävin tavoin. 

Kuulemma ei ole koskaan ketään pettänyt mutta tuon jälkeen aloin olemaan melko skeptinen tämänkin kertomansa suhteen. 

Vierailija
24/52 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun exäni julisti parisuhteensa somessa ja tuli seuraavana ilta kylään harrastamaan seksiä kanssani. 

Kuulemma ei ole koskaan ketään pettänyt mutta tuon jälkeen aloin olemaan melko skeptinen tämänkin kertomansa suhteen. 

Sama. Exän kanssa päädyttiin sänkyyn ja laittoi myöhemmin viestiä kuinka kaivannut meidän seksiä ja nykyinen ei tee samoja juttuja ja kuinka ei pettäisi, jos suhteessa kaikki olisi hyvin (suhdetta siinä vaiheessa takana pari kuukautta). Ikinä ei aiemmin ole muka pettänyt, mutta eiköhän minuakin pettänyt. Tämän uuden ainakin tapasi, kun me olimme vielä yhdessä.

Jatkoimme seksin harrastamista aina kuin näimme, useiden kuukausien ajan.

Tiedän, olen hirveä nainen jne jne. En hetkeäkään kuvitellut, että exä olisi tosissaan, kun sanoi, ettei suhteessa mene kaikki hyvin. Seksiä vain halusi suhteen rinnalle. En vain ymmärrä miksei miehet mieluummin hanki vaikka fwb-suhdetta, kuin pettää kumppaniaan.

Liekö syy siinä, ettei naiset halua fwb-suhdetta?

Vierailija
25/52 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Exän kanssa päädyttiin sänkyyn ja laittoi myöhemmin viestiä kuinka kaivannut meidän seksiä ja nykyinen ei tee samoja juttuja ja kuinka ei pettäisi, jos suhteessa kaikki olisi hyvin (suhdetta siinä vaiheessa takana pari kuukautta). Ikinä ei aiemmin ole muka pettänyt, mutta eiköhän minuakin pettänyt. Tämän uuden ainakin tapasi, kun me olimme vielä yhdessä.

Jatkoimme seksin harrastamista aina kuin näimme, useiden kuukausien ajan.

Tiedän, olen hirveä nainen jne jne. En hetkeäkään kuvitellut, että exä olisi tosissaan, kun sanoi, ettei suhteessa mene kaikki hyvin. Seksiä vain halusi suhteen rinnalle. En vain ymmärrä miksei miehet mieluummin hanki vaikka fwb-suhdetta, kuin pettää kumppaniaan.

Liekö syy siinä, ettei naiset halua fwb-suhdetta?

Juu aikalailla sama. 

Paitsi että meidän seksisuhteemme ei ole jatkunut. En tiedä miksi en edes koe huonoa omatuntoa viime kertaisesta.

Johtunee varmaan siitä, ettei mies arvosta uuttaan ja tämä on meidän välinen asia ja olen itse sinkku. 

Aika itsekästä kylläkin. 

Nämä taas ovat olleet yhdessä vasta kuukauden päivät ja jo nyt mies haluaa muistella meidän seksielämää. Kuulemma minä olen paras ja minulla on paras jne. Nykyinen ei osaa edes sitä tai tätä.. 

Puhuu kuinka meinaa jättää tämän naisen mutta enpä tiedä. 

Ei miehistä juuri selkoa saa. En usko kyllä enää hetkeäkään siihen, että mies olisi ollut lojaali minulle kun niin helposti tuli takaisin luokseni vaikka väittääkin kivenkovaa ettei KOSKAAN ennen ole pettänyt naisiaan. 

Vierailija
26/52 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen itse näin päin, että minkä ihmeen takia olisin puolisoni kanssa alkanut ylipäänsä olla, jos minulla olisi vielä ollut "juoksemattomia juoksuja".

Vierailija
27/52 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella paikkakunnalla asunut miesystäväni ilmoitti minulle vuoden päästä innoissaan, että nyt hän on vihdoin jättänyt edellisen naisensa. Olin todella hämmentynyt. Olin pitänyt itsestäänselvänä, ettei kahden kanssa olla yhtä aikaa. En ollut tajunnut, että nykyään pitäisi asiasta erikseen sopia. Annoin asian olla, mutta tietysti se kalvoi luottamusta.

Ei parisuhdetta tällaiselle pohjalle saa rakennetuksi. Huvittavinta oli, kun meille sitten tuli ero, mies alkoi voivottelemaan, että olisi sittenkin pitänyt valita se toinen. Olin vaan ollut paremmannäköinen. Ilmankos ei koskaan rakastanut.

Vierailija
28/52 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisella paikkakunnalla asunut miesystäväni ilmoitti minulle vuoden päästä innoissaan, että nyt hän on vihdoin jättänyt edellisen naisensa. Olin todella hämmentynyt. Olin pitänyt itsestäänselvänä, ettei kahden kanssa olla yhtä aikaa. En ollut tajunnut, että nykyään pitäisi asiasta erikseen sopia. Annoin asian olla, mutta tietysti se kalvoi luottamusta.

Ei parisuhdetta tällaiselle pohjalle saa rakennetuksi. Huvittavinta oli, kun meille sitten tuli ero, mies alkoi voivottelemaan, että olisi sittenkin pitänyt valita se toinen. Olin vaan ollut paremmannäköinen. Ilmankos ei koskaan rakastanut.

Eipä sitä nykyäänkään parisuhteissa yleensä erikseen päätetä yhdessä, että nyt aletaan olemaan pariskunta. Tietyt yksilöt käyttää "asiasta päättämättömyyttä" tekosyynä pettämiselleen, muttei sallisi samaa toimintaa toiselle osapuolelle.

Vierailija
29/52 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, se riippuu miten seurustelun määrittelee.

Minä tapasin mieheni toukokuussa, ja siitä lähtien tapailtiin pari kertaa viikossa-pari kertaa kuussa melkein puolen vuoden ajan. Ei seurusteltu, ei asuttu yhdessä, ei oltu "Facebook-virallinen". Jälkikäteen katsottuna pidämme kuitenkin tuota tapaamispäivää vuosipäivänämme, kun ei meillä muutakaan tarkkaa päivää ole.

Pari kuukautta tapaamisesta menin sänkyyn toisen miehen kanssa. Itse en pitänyt sitä pettämisenä, koska pettäminen vaatisi parisuhteen jossa pettää. Päin vastoin; tuo seksikerta sai minut tajuamaan, että olen valmis tämän sinkkuelämän kanssa ja haluan sitoutua tuohon tapailukumppaniini.

En tiedä oliko miehellä muita naisia tuona aikana, mutta jos oli, niin ei ole tarpeen tietää. Mennyt on mennyttä, ja kun lopulta päätettiin sitoutua toisiimme, sen myös teimme.

12 vuotta ollaan oltu yhdessä. Onnellisesti.

Olen ihan samaa mieltä siitä, ettei ole tarpeen tietää, mutta kiinnostaisi kuulla, että miksi et purkanut seksin tarvettasi tuolla kyseisellä kerralla tähän mieheen, jonka kanssa olit jo yhdessä. Itse en olisi osannut kuvitella sekstailevani muiden miesten kanssa sen jälkeen, kun olin nykyiseen puolisooni ihastunut. Jos hän ei ollut saatavilla niin ihan omin pikkukätösin hoitelin itseni.

Kyse ei ollut seksistä, hassun alentavasti muotoiltu kysymys. Että halusin seksiä ja kun "oma" mies ei ollut metrin päässä niin panin sitten jotain muuta. Olin yksinkertaisesti sinkkunaisena viettämässä iltaa ja ilta päättyi vieraan miehen luokse. Aamulla kun "oma" mies oli ensimmäisenä mielessä vaikka vieressä oli alaston mies, oli aika selvää että tuota alkavaa tapailusuhdetta kannattaa ruokkia ja jättää sinkkuilu.

Juu ja toisille sama käy pitkässä liitossa. Oli jo luullut tunteiden kuolleen, mutta kun toista naista pantuaan olikin oma vaimo mielessä, niin tiesi että avioliiton voikin vielä pelastaa.

Vierailija
30/52 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein (nykyään?) ensimmäinen vuosi on sellaista vähän säätämistä. Saattaa olla eri luulot, tapaillaanko me vasta vai seurustellaanko ja siksi säännöt ei ole selvät.

t. vierestä tällaista seurannut, hämmentynyt nainen :D

Vierailija
31/52 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä nykyäänkään parisuhteissa yleensä erikseen päätetä yhdessä, että nyt aletaan olemaan pariskunta. Tietyt yksilöt käyttää "asiasta päättämättömyyttä" tekosyynä pettämiselleen, muttei sallisi samaa toimintaa toiselle osapuolelle.

Joo, sama koettu. Koskaan ei virallisesti seurusteltu, joten ei ollut pettämistä, mutta muut ajat elettiin kuin parisuhteessa, mutta aina, kun mainitsin, että parempi mennä eri suuntiin ja kävisin treffeillä muiden kanssa, niin alkoi itku, siitä, että ei halua menettää. Paah. Tyhmä olin!

Vierailija
32/52 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein (nykyään?) ensimmäinen vuosi on sellaista vähän säätämistä. Saattaa olla eri luulot, tapaillaanko me vasta vai seurustellaanko ja siksi säännöt ei ole selvät.

t. vierestä tällaista seurannut, hämmentynyt nainen :D

Lapsilla ehkä. Kyllä aikuisten ihmisten pitäisi kyetä puhumaan nämä asiat läpi. Jos ei niin turha tuhlata aikaa. Kummankaan.

Vierailija
33/52 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hephep

Vierailija
34/52 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki avoimet suhteet ja fwb-suhteet ja mitä näitä nyt on, ovat hyviä diilejä ainoastaan naisille. Että ei tarvitse ihmetellä, ellei mies oikein innostu.

Vierailija
35/52 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki avoimet suhteet ja fwb-suhteet ja mitä näitä nyt on, ovat hyviä diilejä ainoastaan naisille. Että ei tarvitse ihmetellä, ellei mies oikein innostu.

Miten niin hyviä diilejä vain naisille?

Vierailija
36/52 |
01.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/52 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
38/52 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6yg kirjoitti:

Minusta ei ole todellakaan ok. Okei joo suhteen alussa suhde ei vielä ole niin vakava eikä vielä olla sitouduttu loppuelämäksi, mutta jos pettää jo alussa niin, että on sovittu että nyt seurustellaan ja ollaan pariskunta, niin eihän se kyllä hyvältä näytä. Eihän siihen toiseen voi luottaa yhtään jos heti alkaa muut naiset/miehet kiinnostamaan.

Minäkin ajattelen asian oman kokemukseni kautta eli jos minä kiinnostunut toisesta niin silloin en todellakaan kiinnostu muista. Joo, kyllä pettäminen on osin myös moraalinen valinta.

Tapailumies jäi nyt kiinni pettämisestä ja lopetin suhteen (itseasiassa näin tästä jo unta ennen kuin paljastui ja unessa taistelin miehestä, nyt en ajatellut). Voihan se olla, että omaa epävarmuuttaan pettänyt tai jotain. Mutta kuitenkaan me ei tässä olla nyt samalla aaltopituudella.. eli olin varmaankin rakastuneempi. Kun paljastui niin lähinnä vaan ällötti. Luottamus siis on mennyt ja en usko, että sitä saa takaisin.

Sen verran olen joustanut ajatuksistani, että miehet ei ehkä rakastu niin nopasti kuin naiset (tai minä). Mutta kyllä tuossa muiden nussimisessa raja menee.

Vierailija
39/52 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^korjaan viestiäni #38 siis pettäminen on loppuviimein aina moraalinen valinta.

Vierailija
40/52 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, se riippuu miten seurustelun määrittelee.

Minä tapasin mieheni toukokuussa, ja siitä lähtien tapailtiin pari kertaa viikossa-pari kertaa kuussa melkein puolen vuoden ajan. Ei seurusteltu, ei asuttu yhdessä, ei oltu "Facebook-virallinen". Jälkikäteen katsottuna pidämme kuitenkin tuota tapaamispäivää vuosipäivänämme, kun ei meillä muutakaan tarkkaa päivää ole.

Pari kuukautta tapaamisesta menin sänkyyn toisen miehen kanssa. Itse en pitänyt sitä pettämisenä, koska pettäminen vaatisi parisuhteen jossa pettää. Päin vastoin; tuo seksikerta sai minut tajuamaan, että olen valmis tämän sinkkuelämän kanssa ja haluan sitoutua tuohon tapailukumppaniini.

En tiedä oliko miehellä muita naisia tuona aikana, mutta jos oli, niin ei ole tarpeen tietää. Mennyt on mennyttä, ja kun lopulta päätettiin sitoutua toisiimme, sen myös teimme.

12 vuotta ollaan oltu yhdessä. Onnellisesti.

Sun kommentti ei nyt kyllä yhtään kuulu tähän.

Tuossahan itsekin toistelet, että ei teillä ollut vielä parisuhdetta, joten saat tehdä värkilläsi mitä haluat.

Eiköhän kaikki tajua, että siinä vaiheessa, kun yhdessä päätetään, että tämä on nyt parisuhde, niin on kyse suhteesta. Se, että sinä tapailun aikana käyt toista miestä painamassa on täysin irrelevanttia.

Ja en kyllä ymmärrä missään tapauksessa pettämistä sen jälkeen, kun suhteesta ns. Sovittu yhdessä. Ei siinä enää mitään tunteita pähkäillä tai uomiin asetuta. Sitä varten se deittailu ja tapailu on. Ei kukaan voi tietää viettääkö toisen kanssa lopun elämäänsä tai kestääkö suhde, mutta turha siihen suhteeseen on alunperinkään ryhtyä, jos ei ole edes halua olla sen ihmisen kanssa aidosti.

Jos halu pakottaa muihin sänkyihin heti alussa, niin älä edes aloita suhdetta. Koska sitähän se suhde tarkoittaa: "sun kanssa mä tahdon olla", eikä mitään kattellaan.

Niin, yksi vaihtoehto voi olla sen puhuminen, että saako olla muita. Jos ei ja silti nussii muiden kanssa, se on pettämistä.