Onko laihdutus jo pilalla, kun söin 3 karjalanpiirakkaa margariinilla ja kinkulla. ? Paino 100kg
Hirveä nälkä iski, vaikka lounaasta alle 2h.
Lounaalla söin 5 desiä kanapastaa ja 500g kasviksi.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään mikään ole pilalla. Lounaalla söit liian vähän ja/tai liian vähän proteiinia. Huomenna on uusi päivä. Sitä kohti!
Toivottavasti minä kuolen yöllä, olen niin pettynyt näinhin jatkuviin epäonnistumisiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuolla asenteella vaikuttaa siltä että ei kannata edes yrittää
Iloinen ja positiivinen asenne on huono? Tosi hyvä päivä oli, iltapäivällä lipsui. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pilalla, olin itse ennen lihava nyt painan normaalipainossa 82 kiloa ja olen hoikka. Ennen painoin 100 kiloa ja syön nytkin aika hyvää ruokaa, ei mitää pähkinämyslijuttuja. Piirakkaa menee ja perunasalaattia nakeillä ja saunamakkara kerran viikossa, siis yksi ja jäätelöä.
Kiitos tsempistä, mutta kyllä se nyt jo on pilalla, mennyt 6 kaurakeksiä, neljä maitokahvia, tonnikalasalaatti, vispipuuroa lautasellinen maidolla ja sokerilla. JA neljäs karjalanpiirakka voilla ja kinkulla.
Ihan turhaan tässä yrittää, ensimmäinen dieetti päivä eikä sekään onnistunut. On se kumma kun aamulla on positiivinen ja kaikki menee hyvin, kunnes lounaan jälkeen kosahtaa.
Tuon tonnikalasalaatin jälkeen iski hirveä sokerin himo ja oli pakko ahmia tuo puuro ja piirakka, vaikka ei ollut nälkä.
Ainoa positiivinen asia tänään oli kauppareissu, hain vain sen Kahvi tarjouksen enkä mitään herkkuja.Ap
Veikkaan että sulla on verensokerin kanssa ongelmia. Se kun heittelee, on nälkä vähän väliä.
Älkää vastatko tälle enää. Se aloittaa joka päivä samat keskustelut monta kertaa: on 100kg, haluaa kuolla, dieetti aina pilalla, 20v jo laihduttanut, mikään ei onnistu. Sitten hyväntahtoiset ihmiset neuvoo ja se saa jotain omituista tyydytystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nälkä" eli mieliteko iski, kun syöt liian hiilaripitoista, koukuttavaa höttöä.
Tämä varmaan. Ja yleensä syön lounaalla itseni ähkyyn, tänään kunnostauduin ja otin vain lautasmallin verran. Ja se tietysti kostautui.
Sun vatsasi on tottunut tuohon överiin ruokamäärään, ja siksi tunnet nälkää kun syöt niin kuin normaalin ihmisen kuuluisi. Sun pitäisi löytää jostain itsehillintä totuttaa vatsasi pienempiin annoksiin, mutta se taas tarkoittaisi näläntunnetta tottumisprosessin aikana. Sinä et taida sitä kestää. Itse olen ollut nyt 3 viikkoa 8/16 paastolla, enkä tuntenut kuin pientä nälkää iltaisin ennen nukkumaanmenoa ekat 2 viikkoa. Tänään eka päivä kun ei ollut yhtään nälkä edes herätessä. Paino pudonnut nyt 2,5kg. Vielä 7.5kg tiputettavana.
Oletko sen lisäksi kalorivajeella vai syötkö normaalisti? Minua kiinnostaa, haluaisin kokeilla puristaa 4 kiloa normaalipainon sisällä pois.
Jos sinua AP nyt oikeasti kiinnostaa etkä ole täällä huvikseen huutelemassa niin voin kertoa missä kuurisi menee pieleen:
Tasan siinä kun ajattelet dieettiä, kuuria ja laihduttamista. Älä ajattele laihduttavasi, vaan opettelevasi uusia, kestäviä tapoja. Opettelet tekemään niitä valintoja, jotka tekevät sinulle hyvää ja joista sinä hyödyt.
Välillä se paras valinta saattaa jopa olla suklaapatukka, jotta makeanhimolta saadaan kärki pois.
Älä laihduta vaan paranna elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nälkä" eli mieliteko iski, kun syöt liian hiilaripitoista, koukuttavaa höttöä.
Tämä varmaan. Ja yleensä syön lounaalla itseni ähkyyn, tänään kunnostauduin ja otin vain lautasmallin verran. Ja se tietysti kostautui.
Sun vatsasi on tottunut tuohon överiin ruokamäärään, ja siksi tunnet nälkää kun syöt niin kuin normaalin ihmisen kuuluisi. Sun pitäisi löytää jostain itsehillintä totuttaa vatsasi pienempiin annoksiin, mutta se taas tarkoittaisi näläntunnetta tottumisprosessin aikana. Sinä et taida sitä kestää. Itse olen ollut nyt 3 viikkoa 8/16 paastolla, enkä tuntenut kuin pientä nälkää iltaisin ennen nukkumaanmenoa ekat 2 viikkoa. Tänään eka päivä kun ei ollut yhtään nälkä edes herätessä. Paino pudonnut nyt 2,5kg. Vielä 7.5kg tiputettavana.
Oletko sen lisäksi kalorivajeella vai syötkö normaalisti? Minua kiinnostaa, haluaisin kokeilla puristaa 4 kiloa normaalipainon sisällä pois.
Olen eri mutta noudatan 16:8:ia vhh-tyypppisesti laskematta kaloreita. Tänään olen syönyt
Aamulla vielä paaston aikana mustaa kahvia.
Klo 11 turkkilaista, runsaasti pähkinöitä, kiivi
Klo 15 minuuttisämpylä eli 2 kananmunaa, 4 rkl mantelijauhoa, 1 tl levinjauhetta, suolaa. Mikrossa kunnes paistunut, tuloksena pesusienimäinen mutta kiinteä leipä. Söin sen voin, juuston ja vihannesten kanssa.
Nyt onkin sitten ongelma kun kello on jo 20 eikä vieläkään ole nälkä. Eli joko syön nyt vielä jotain, tai jatkanko paastoa aamuun asti kun ei nälätä... Olen jo tunnin myöhässä omasta 11-19 ikkunastani mutta en ota sitä niin vakavasti, jos syön nyt niin sitten huomenna aloitan klo 12.
Eli sanoisin että mulle pätkäpaaston haaste on syödä tarpeeksi, kun vhh ruoka pitää nälkää niin tajuttoman hyvin. Nor. Aalipainon sisällä laihduttelen sitä viimeistä viittä kiloa. Kannattaa kokeilla jos sopii sulle.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinua AP nyt oikeasti kiinnostaa etkä ole täällä huvikseen huutelemassa niin voin kertoa missä kuurisi menee pieleen:
Tasan siinä kun ajattelet dieettiä, kuuria ja laihduttamista. Älä ajattele laihduttavasi, vaan opettelevasi uusia, kestäviä tapoja. Opettelet tekemään niitä valintoja, jotka tekevät sinulle hyvää ja joista sinä hyödyt.
Välillä se paras valinta saattaa jopa olla suklaapatukka, jotta makeanhimolta saadaan kärki pois.
Älä laihduta vaan paranna elämääsi.
Nyt mennyt jo 2 tortillapitsaa iltapalaksi, itkin ensin silmät päästäni surkeaa elämääni, tuli parempi olo kun söin.
Pitäisi päästä terapiaan, että olisi jonkin muu syy nousta aamulla, kuin syöminen.
Paljonkohan tuollainen terapia maksaa ja mistä löytyy?
Kaikilla laihduttajilla sattuu lipsahduksia, se on normaalia.
Pointti siinä, että on päättänyt laihtua ja vie sen päätöksen tiukasti loppuun.
Joskus saa repsahtaa ja nauttia esim. juhlissa herkuista ja syödä hyvin jonkin juhla-aterian kotonaan.
Mutta niiden pitää olla harvoja yksittäistapauksia.
Jos tuollainen on jatkuvaa, voi laihdutuksen sitten unohtaa.
Laihduttamiseen pitää olla todella suuri motiivi, jos sitä ei ole, laihdutuksesta saattaa tulla pelkää piinaa ja kidutusta ja jatkuvia repsahduksia, joista syyllistää itsensä.
Tiedän tämän varsin hyvin. Aikoinaan yritin laihtua eri konstein ja aina se kolme neljä kiloa tipahti, mutta
tuli sitten takaisin.
Vain sairastumien herätti minut ja antoi voimakkaan motiivin laihtua. Ja siitä alkoi todella perusteellinen ruokaremontti.
Ja sairaus oli sen aiheuttamat muut vaarat, oli niin suuri pelote, että pystyin pitäytymään siinä ruokavaliossa joka oli minulle sopiva. Sain suunnitteluapua ravintoterapeutilta siitä, miten pystyn säilyttämään ruokavaliossani kaikki vitamiinit ja hivenaineet ja tietyn määrän hyvää rasvaa.
Puolen toista vuoden aikana siis 1,5 aikan laihduin 25 kg.
Se ei todellakaan ollut mikään muotidieetti. Eikä mikään pikadieetti.
Se oli perusteellinen elämäntapa muutos, ja pitkän ajan suunnitelma, jonka vein tinkimättömästi läpi.
Pudotettu paino pysyi ja sittemmin olen laihtunut siitä lisää lähes 10 kg.
Sairaus on pysynyt tasapainossa, liikunta on tulluta tavaksi ja olo virkeämpi ja energinen, verratuna menneisiin vuosiin, jolloin olin aina työpäivän jälkeen väsynyt.
Toivon ap:lle menestystä painon pudottamiseen, siihen kyllä pystyy, jos tarpeeksi syytä painon pudotukseen.
En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta hyvä ihminen: jos kysyt onko laihdutus pilalla kolmesta karjalanpiirakasta voilla ja kinkulla, ongelma on jossain ihan muualla.
Mutta tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus. Ei ole.
Sen verran katsoin, että joku valopää oli vastannut "yhdessä karjalanpiirakassa kinkulla ja margariinilla on 300kcal"... älä usko kaikkea p*skaa... ellei sitä margariinia oo sitten ollut 2 sentin kerrosta 😂
Anyway, ei ole maailmanloppu, syö reilummin niin jaksat liikkua. Ja suosittelen myös vähentämään hiilareita(toki yksilöllistä.)
Keksitkö mitään tekemistä vaikka lapsesi kanssa, kun hän on karanteenissa? Ulkoilua, pelejä, leikkejä? En tiedä minkä ikäinen lapsi on mutta pointtina mitä tahansa että saisit ajatukset muualle kuin syömiseen - edellyttää toki että syöt kunnolla!
Tsemppiä, noi ainakin mulla auttanut. 👍
Vierailija kirjoitti:
Älkää vastatko tälle enää. Se aloittaa joka päivä samat keskustelut monta kertaa: on 100kg, haluaa kuolla, dieetti aina pilalla, 20v jo laihduttanut, mikään ei onnistu. Sitten hyväntahtoiset ihmiset neuvoo ja se saa jotain omituista tyydytystä.
Tämä!
Kirjoitin tänne aikaisemmin asiallisia neuvoja, mutta nyt kun katselee ap:vastauksia, vähän kaduttaa että edes vaivauduin kirjoittamaan kun asenne on "kaikki on pilalla, toivottavasti kuolen yhyy-yhyy-yyyhyhyy". Eli lankesin trolliin.. 🤭 ajantuhlausta siis.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta hyvä ihminen: jos kysyt onko laihdutus pilalla kolmesta karjalanpiirakasta voilla ja kinkulla, ongelma on jossain ihan muualla.
Mutta tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus. Ei ole.
Sen verran katsoin, että joku valopää oli vastannut "yhdessä karjalanpiirakassa kinkulla ja margariinilla on 300kcal"... älä usko kaikkea p*skaa... ellei sitä margariinia oo sitten ollut 2 sentin kerrosta 😂Anyway, ei ole maailmanloppu, syö reilummin niin jaksat liikkua. Ja suosittelen myös vähentämään hiilareita(toki yksilöllistä.)
Keksitkö mitään tekemistä vaikka lapsesi kanssa, kun hän on karanteenissa? Ulkoilua, pelejä, leikkejä? En tiedä minkä ikäinen lapsi on mutta pointtina mitä tahansa että saisit ajatukset muualle kuin syömiseen - edellyttää toki että syöt kunnolla!
Tsemppiä, noi ainakin mulla auttanut. 👍
Niistä se ahmiminen sitten lähti lapasesta, nyt täällä ähkyssä makaan sängyssä,( 5min sitten söin lisää sokerista vispipuuroa) ja mietin kuolemaa.
En taida olla valmis tähän nyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Kirjoitin tänne aikaisemmin asiallisia neuvoja, mutta nyt kun katselee ap:vastauksia, vähän kaduttaa että edes vaivauduin kirjoittamaan kun asenne on "kaikki on pilalla, toivottavasti kuolen yhyy-yhyy-yyyhyhyy". Eli lankesin trolliin.. 🤭 ajantuhlausta siis.
Olen ihan tosissani, olen maailman selkärangattomin ihminen. Kiitos viestistäsi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ongelma lihavilla onkin, joko syödään terveellisesti kitudietillä tai sitten kaikki on pilalla ja ahmitaan mitä lystää. Syö kunnolla niin että ei tule nälkä, niin ei tarvitse ahmia.
Pitääpä jatkaa syömällä kunnolla lounasaikaan.
Perjantai kävin kiinalaisessa buffetissa lounaalla, illalla oli nälkä vasta klo23.
Ap
No sitten sä vetelit siellä buffetissa ihan liikaa ruokaa, jos olit 12 h ilman nälkää.
Miten olisi oikeiden annoskokojen opettelu ja säännölliseen syömiseen panostaminen?
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla laihduttajilla sattuu lipsahduksia, se on normaalia.
Pointti siinä, että on päättänyt laihtua ja vie sen päätöksen tiukasti loppuun.
Joskus saa repsahtaa ja nauttia esim. juhlissa herkuista ja syödä hyvin jonkin juhla-aterian kotonaan.
Mutta niiden pitää olla harvoja yksittäistapauksia.
Jos tuollainen on jatkuvaa, voi laihdutuksen sitten unohtaa.
Laihduttamiseen pitää olla todella suuri motiivi, jos sitä ei ole, laihdutuksesta saattaa tulla pelkää piinaa ja kidutusta ja jatkuvia repsahduksia, joista syyllistää itsensä.
Tiedän tämän varsin hyvin. Aikoinaan yritin laihtua eri konstein ja aina se kolme neljä kiloa tipahti, mutta
tuli sitten takaisin.
Vain sairastumien herätti minut ja antoi voimakkaan motiivin laihtua. Ja siitä alkoi todella perusteellinen ruokaremontti.
Ja sairaus oli sen aiheuttamat muut vaarat, oli niin suuri pelote, että pystyin pitäytymään siinä ruokavaliossa joka oli minulle sopiva. Sain suunnitteluapua ravintoterapeutilta siitä, miten pystyn säilyttämään ruokavaliossani kaikki vitamiinit ja hivenaineet ja tietyn määrän hyvää rasvaa.
Puolen toista vuoden aikana siis 1,5 aikan laihduin 25 kg.
Se ei todellakaan ollut mikään muotidieetti. Eikä mikään pikadieetti.
Se oli perusteellinen elämäntapa muutos, ja pitkän ajan suunnitelma, jonka vein tinkimättömästi läpi.
Pudotettu paino pysyi ja sittemmin olen laihtunut siitä lisää lähes 10 kg.
Sairaus on pysynyt tasapainossa, liikunta on tulluta tavaksi ja olo virkeämpi ja energinen, verratuna menneisiin vuosiin, jolloin olin aina työpäivän jälkeen väsynyt.
Toivon ap:lle menestystä painon pudottamiseen, siihen kyllä pystyy, jos tarpeeksi syytä painon pudotukseen.
Kiitos viestistä, pitää odottaa parempia aikoja, nyt ei ole motivaatio kohdallaan kun ruoka voittaa tän taistelun. Taas täällä ähkyssä ja hirveä morkkis.
Jos tuo on laihduttamista, niin miten paljon sä syöt, kun et laihduta?!! 😯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ongelma lihavilla onkin, joko syödään terveellisesti kitudietillä tai sitten kaikki on pilalla ja ahmitaan mitä lystää. Syö kunnolla niin että ei tule nälkä, niin ei tarvitse ahmia.
Pitääpä jatkaa syömällä kunnolla lounasaikaan.
Perjantai kävin kiinalaisessa buffetissa lounaalla, illalla oli nälkä vasta klo23.
ApNo sitten sä vetelit siellä buffetissa ihan liikaa ruokaa, jos olit 12 h ilman nälkää.
Miten olisi oikeiden annoskokojen opettelu ja säännölliseen syömiseen panostaminen?
Aion opetella, tänään aloitin, fiksu aamupala ja lounas lautasmallin mukaan. Loppupäivä meni pilalle, mutta jatkan joskus kun löytyy lujempi tahto. Nyt tänään voitti taas ruoka,mutta se on myöhäistä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala ja lounas oli sitä laihdutusta. Kyllä, muuten syön/ahmin ihan hirveitä määriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala ja lounas oli sitä laihdutusta. Kyllä, muuten syön/ahmin ihan hirveitä määriä.
Mihin syöt noin isoja määriä? Johonkin tunnetilaan? Onko sulla jotain käsittelemättömiä asioita?
Tuolla asenteella vaikuttaa siltä että ei kannata edes yrittää