Miksei deittimiehiä kiinnosta naisen ammatti?
Onko muut törmänneet samaan ilmiöön vai vain oma lähipiirini?
Käyn toisinaan treffeillä ja juttelen miesten kanssa deittisovelluksessa. Sanoisin olevani aika tavallinen keskustelija, en osaa keksiä supermielenkiintoisia aiheita heti alkuun tuntemattoman kanssa, vaan keskustelen ja kyselen ihan tavallisia asioita alkuun ja toivon että keskustelu siitä sitten lähtee rullaamaan omalla painollaan (kuten usein käy). Yksi piirre kuitenkin herättää ärsytystä; miksei miehiä tunnu kiinnostavan naisen ammatti? En oleta, että kaikki olisivat työorientoituneita eikä minua kiinnostakaan koko treffejä jauhaa työstä, mutta se on sellainen hyvä peruskysymys keskustelun ylläpitoon ja toki käytämme kaikki ison osan ajasta työntekoon arjessa. Miehet poikkeuksetta kertovat mielellään omasta työstään, mutta olen huomannut että he harvoin kysyvät tai kiinnostuvat yhtään tietämään mitä minä teen. Tämä on jotenkin ärsyttävää, ihan kuin minun (naisena?) Työ ei olisi merkityksellistä, vaan ainoastaan heidän menestyksensä.
Oletteko törmänneet samaan? Meitä on lähipiirissäni ikäluokissa 25-60v ja kaikilla samoja kokemuksia
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon nyt miten tämä asia on. Alussa mies haluaa katsoa minkälainen mahd. kumppaniehdokas on luonteeltaan, älyltään ja tuleeko muuten juttuun hänen kanssaan. Mies ei heti kättelyssä tai etukäteen lähde kuvittelemaan mitään mahdollisia tulevaisuuden skenaarioita, tyyliin "mites jos meidän työajat ei sovikaan yhteen" tai " mites sitten kun lapsia hankitaan..." Tällaiset asiat eivät ole oleellisia kun vasta ollaan tutustumassa.
Kyllä miestä tietysti kiinnostaa naisen ammatti ja työ, mutta sitä aletaan kyselemään siinä vaiheessa kun on jo huomattu, että naisen kanssa näyttäisi synkkaavan. Yleensä nainen on kyllä jo tässä vaiheessa ottanut asian puheeksi ihan omaehtoisesti.Sähän vaikutat ihan hölmöltä. Kyllähän realiteetit pitää selvittää ensimmäiseksi. Mutta haet vain seksiseuraa niin ymmärtäähän tuon asenteen, ettei etsitäkään pitkää parisuhdetta. Naiset vaan näkevät lävitsesi. Joko olet in tai olet out ja tuolla käytökselläsi et saa parisuhdetta.
Ohi meni sultakin.
Ammatti ei yleensä vaikuta naisen pilluun millään tavalla, joten turha sitä on kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Miehille se ei ole niin tärkeää, miehiä ei kiinnosta naisen ammatillinen status tai varakkuus. Miehiä kiinnostaa nainen itse. Naisilla tämä on edelleenkin sisäänrakennettuna, että miehen pitää tuoda leipää pöytään ja elättää perhe, siksi udellaan ammatit ja tulot perinpohjin vaikka itse olisivatkin toimeentulevia ja hyvin tienaavia itsenäisiä vahvoja naisia. Jos mies kertoo olevansa vaikka siivooja, niin aika moni nainen nyrpistää nokkaansa joten se siitä että ammattiuteluilla muka pyrkisivät vain karsimaan lokit pois. Kyllä miehellä joku hyvä ammatillinen status täytyy olla.
Miehen ei tarvitse tuoda minulle leipää pöytään etenkään kun en tahdo lapsia, mutta itselleen kyllä.
Tätä huomattavasti tärkeämpää on se, että minulle sopiva mies ei ikimaailmassa juuttuisi perussiivoojaksi, kuten en minä itsekään. Vaikka mies tekisi työtä vain siksi että saa rahaa, niin ei hän olisi niin tyhmä etteikö yltäisi keskipalkkaan.
Eri asia toki jos mies olisi vaikka hyvin palkattu erikoistunut siivooja.
Joku ammatin kyseleminen on aika helvetin töykeä kysymys tuntemattomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon nyt miten tämä asia on. Alussa mies haluaa katsoa minkälainen mahd. kumppaniehdokas on luonteeltaan, älyltään ja tuleeko muuten juttuun hänen kanssaan. Mies ei heti kättelyssä tai etukäteen lähde kuvittelemaan mitään mahdollisia tulevaisuuden skenaarioita, tyyliin "mites jos meidän työajat ei sovikaan yhteen" tai " mites sitten kun lapsia hankitaan..." Tällaiset asiat eivät ole oleellisia kun vasta ollaan tutustumassa.
Kyllä miestä tietysti kiinnostaa naisen ammatti ja työ, mutta sitä aletaan kyselemään siinä vaiheessa kun on jo huomattu, että naisen kanssa näyttäisi synkkaavan. Yleensä nainen on kyllä jo tässä vaiheessa ottanut asian puheeksi ihan omaehtoisesti.Kiinnostaa mutta ei kiinnosta ottaa puheeksi eli ei sitten kuitenkaan kiinnosta.
Et sitten ymmärtänyt.
Vain fiksut ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Joku ammatin kyseleminen on aika helvetin töykeä kysymys tuntemattomalta.
Tää on ihan paras.
Asun ulkomailla ja yleensä miehet ovat niin menestyneitä ja varakkaita ettei naisen tulot kiinnosta. Kun saavat tietää asemani ja sen mukaan tuloni, sitten olevat että ihan paskaa että tuossa asemassa on noin isot tulot ja lopulta ovat vain kateellisia ja heittävät herjaa tuloistani.
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja yleensä miehet ovat niin menestyneitä ja varakkaita ettei naisen tulot kiinnosta. Kun saavat tietää asemani ja sen mukaan tuloni, sitten olevat että ihan paskaa että tuossa asemassa on noin isot tulot ja lopulta ovat vain kateellisia ja heittävät herjaa tuloistani.
Miehet ovat olleet siis kateellisia tuloistani, joihin heiillä mahdollisesti olisi ollut samat mahdollisuudet halutessaan ja onnistuessaan.
Minusta taas tuntuu, että naisiltakin vaaditaan kunnianhimoa työelämässä, varsinkin jos on korkea koulutus. Minua kiinnosti koulutus, mutta ei mikään vastuullinen ja stressaava työ. Haluaisin kumppanin, jolla on samanlaiset arvot. Eli siis sivistyksellistä pääomaa saisi olla, taloudellisesta ei tarvita. Tämä on harvinaisempi yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Koska he tuntevat alemmuutta ja korostavat omaa tekemistään ja tuloja, sanovat että naisen työpaikalla ammatilla ja palkalla ei ole väliä vaikka niillä nimenomaan on. Eli mies ei kestä että naisella on hyvä koulutus, työpaikka ja palkka. Samat kyllä sitten kuitenkin nimenomaan valittavat kun naisen palkka on pieni. Toki outoa kun naisen palkka kuitenkin riittåä maksamaan puolet kaikesta yhteisestä ja yksin yhteisten lasten kulut.
Bullshittiä!
Ja heti tulee lisää kemiaa kun kyseessä on charmantti Hop... varakas, hyvätapainen herrasmies