Miksei deittimiehiä kiinnosta naisen ammatti?
Onko muut törmänneet samaan ilmiöön vai vain oma lähipiirini?
Käyn toisinaan treffeillä ja juttelen miesten kanssa deittisovelluksessa. Sanoisin olevani aika tavallinen keskustelija, en osaa keksiä supermielenkiintoisia aiheita heti alkuun tuntemattoman kanssa, vaan keskustelen ja kyselen ihan tavallisia asioita alkuun ja toivon että keskustelu siitä sitten lähtee rullaamaan omalla painollaan (kuten usein käy). Yksi piirre kuitenkin herättää ärsytystä; miksei miehiä tunnu kiinnostavan naisen ammatti? En oleta, että kaikki olisivat työorientoituneita eikä minua kiinnostakaan koko treffejä jauhaa työstä, mutta se on sellainen hyvä peruskysymys keskustelun ylläpitoon ja toki käytämme kaikki ison osan ajasta työntekoon arjessa. Miehet poikkeuksetta kertovat mielellään omasta työstään, mutta olen huomannut että he harvoin kysyvät tai kiinnostuvat yhtään tietämään mitä minä teen. Tämä on jotenkin ärsyttävää, ihan kuin minun (naisena?) Työ ei olisi merkityksellistä, vaan ainoastaan heidän menestyksensä.
Oletteko törmänneet samaan? Meitä on lähipiirissäni ikäluokissa 25-60v ja kaikilla samoja kokemuksia
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Miehille se ei ole niin tärkeää, miehiä ei kiinnosta naisen ammatillinen status tai varakkuus. Miehiä kiinnostaa nainen itse. Naisilla tämä on edelleenkin sisäänrakennettuna, että miehen pitää tuoda leipää pöytään ja elättää perhe, siksi udellaan ammatit ja tulot perinpohjin vaikka itse olisivatkin toimeentulevia ja hyvin tienaavia itsenäisiä vahvoja naisia. Jos mies kertoo olevansa vaikka siivooja, niin aika moni nainen nyrpistää nokkaansa joten se siitä että ammattiuteluilla muka pyrkisivät vain karsimaan lokit pois. Kyllä miehellä joku hyvä ammatillinen status täytyy olla.
Ok, hyvä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko sillä loppujen lopuksi hirveästi mitään väliä?
Onhan sillä nyt paljon väliä, missä asuu tai mitkä ovat työajat. Erittäin olennaista. Mutta itse oletan, että tuollaiset miehet eivät etsi parisuhdetta tai eivät ymmärrä, mitä parisuhde tarkoittaa. Työ rajoittaa tai mahdollistaa ja työllä ostetaan asunnot, valitaan asuinpaikka ja mietitään harrastusajat.
Paitsi että ei ketään naista kiinnosta miehen työajat vaan se ammatillinen status ja raha..
Ok, hyvä tietää.
Ihmiset joiden elämä keskittyy työhön ovat tosi tylsiä no life -tyyppejä. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet eivät ole naisten rahojen perässä. Tämä on taas naisille täysin selviö, että miehen varakkuus ja status on kaikki kaikessa
Ok, hyvä tietää.
(Oletko live-elämässäkin yhtä ankea keskustelukumppani?)
Jos juttuja riittää muutenkin, niin ammatti ei lopulta ole kovin kiinnostava aihe. Jatkon kannalta lähinnä merkitystä on, tekeekö toinen vuorotyötä, reissaako paljon tai onko jotain muuta suhteeseen vaikuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset joiden elämä keskittyy työhön ovat tosi tylsiä no life -tyyppejä. Ei jatkoon.
Kumma kun naisten ensimmäinen kysymys on miehen duunista, aina.
Naisille se status ja raha on nro 1, joten älä viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok hyvä tietää.
Kyllä naisen ammatti tulee aina selville erikseen kyselemättäkin.
90% naisista on jollain akateemisella käsienheiluttelualalla, joka ei todellisuudessa tuota yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
90% naisista on jollain akateemisella käsienheiluttelualalla, joka ei todellisuudessa tuota yhtään mitään.
ok, hyvä tietää.
Miehet eivät tarvitse naista rahan takia, joten ihan sama sille ammatille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan totta.
Itse pyrin olemaan puhumatta työ ja koulujutuista ennen treffejä mutta treffeillä nainen kysyy nämä asiat aina 100%.
Kerran oli yhdet treffit joiden alussa nainen kysyi "mitä teetkään työksesi" ja koko lopputreffien ajan hän ei kysynyt enää mitään, ei ilmeisesti status ja raha riittänyt hänelle.
Ei se ole mikään small talk kysymys jos sen perusteella päätetään että pääseekö mies jatkoon.....
Deittisovellus Tinder?
Luuletko että p-miehiä kiinnostaa mikään muu sinussa kuin p?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko sillä loppujen lopuksi hirveästi mitään väliä?
Onhan sillä nyt paljon väliä, missä asuu tai mitkä ovat työajat. Erittäin olennaista. Mutta itse oletan, että tuollaiset miehet eivät etsi parisuhdetta tai eivät ymmärrä, mitä parisuhde tarkoittaa. Työ rajoittaa tai mahdollistaa ja työllä ostetaan asunnot, valitaan asuinpaikka ja mietitään harrastusajat.
Paitsi että ei ketään naista kiinnosta miehen työajat vaan se ammatillinen status ja raha..
Just näin. Aattele vaikka lentäjiä? Ovat jatkuvasti työreissussa eikä todellakaan mitään säännöllistä työaikaa, mutta silti kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehille se ei ole niin tärkeää, miehiä ei kiinnosta naisen ammatillinen status tai varakkuus. Miehiä kiinnostaa nainen itse. Naisilla tämä on edelleenkin sisäänrakennettuna, että miehen pitää tuoda leipää pöytään ja elättää perhe, siksi udellaan ammatit ja tulot perinpohjin vaikka itse olisivatkin toimeentulevia ja hyvin tienaavia itsenäisiä vahvoja naisia. Jos mies kertoo olevansa vaikka siivooja, niin aika moni nainen nyrpistää nokkaansa joten se siitä että ammattiuteluilla muka pyrkisivät vain karsimaan lokit pois. Kyllä miehellä joku hyvä ammatillinen status täytyy olla.
Sitten, kun on naitu kotiäiti tai vaan huonommin tienaava nainen, niin sitten itketään vauvapalstalla lompakkoloisista. Hohhoijaa.
Muistan kun kerran aloitin juttelemalla naiselle harrastuksista ja toivoin että siitä saataisiin paljon keskustelua aikaiseksi. No nainen vastasi siihen lyhyesti ja heitti heti vastakysymyksen että "mikä olitkaan ammatiltasi".
Tuosta huomaa hyvin sen että ei ole kemiaa, nainen ei välitä harrastuksista vaan on työ sitä työ tätä -tyyppiä.
Koska minua ei kiinnosta naisen rahat tai status.
Toisekseen naiset jotka haluavat miehen kiinnostuvan ammatista, ovat melkeinpä aina tylsissä ammateissa. Eli "korkeakoulutettuja asiantuntijoita" kv. suuryrityksissä = suorittavat niin kuin ylempi johto jenkkilän pääomassa on suunnitellut ja toistavat bisnesfraaseja joita konsulteilta on ostettu.
Vierailija kirjoitti:
Eikö työ ole aika tavallinen keskustelun aihe? Jos uuden ihmisen kohtaa missä tahansa, ensimmäisten viiden kysymyksen joukossa on työ.
Itsekin kysyn tätä ihan sen takia, että voin varmistaa, että ihminen on se joka sanoo olevansa.
väitätkö ettet stalkkaa linkediniä etukäteen?
En ole tavannut miestä, jota kiinnostaisi koulutukseni, mutta varakkuuteni kyllä on jokaista kiinnostanut.
Ensitreffeillä tsekataan se vastapuoli, eikä osteta asuntoa. Huomaa taas naisten harhaisuuden