Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei deittimiehiä kiinnosta naisen ammatti?

Vierailija
23.02.2021 |

Onko muut törmänneet samaan ilmiöön vai vain oma lähipiirini?
Käyn toisinaan treffeillä ja juttelen miesten kanssa deittisovelluksessa. Sanoisin olevani aika tavallinen keskustelija, en osaa keksiä supermielenkiintoisia aiheita heti alkuun tuntemattoman kanssa, vaan keskustelen ja kyselen ihan tavallisia asioita alkuun ja toivon että keskustelu siitä sitten lähtee rullaamaan omalla painollaan (kuten usein käy). Yksi piirre kuitenkin herättää ärsytystä; miksei miehiä tunnu kiinnostavan naisen ammatti? En oleta, että kaikki olisivat työorientoituneita eikä minua kiinnostakaan koko treffejä jauhaa työstä, mutta se on sellainen hyvä peruskysymys keskustelun ylläpitoon ja toki käytämme kaikki ison osan ajasta työntekoon arjessa. Miehet poikkeuksetta kertovat mielellään omasta työstään, mutta olen huomannut että he harvoin kysyvät tai kiinnostuvat yhtään tietämään mitä minä teen. Tämä on jotenkin ärsyttävää, ihan kuin minun (naisena?) Työ ei olisi merkityksellistä, vaan ainoastaan heidän menestyksensä.
Oletteko törmänneet samaan? Meitä on lähipiirissäni ikäluokissa 25-60v ja kaikilla samoja kokemuksia

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua miehenä kiinnostaa mitä nainen tekee työkseen, miksi on alalle päätynyt ja mitä esimerkiksi päivittäinen työ käytännössä on. Lisäksi on aina hienoa, jos nainen on selvästi innostunut alastaan ja puhuu siitä intohimoisesti. Tämä kaikki kuitenkin vaikuttaa hyvin vähän siihen millaisena kumppaniehdokkaana ko. naisen koen. Työpaikka, tai työttömyys, eivät siis sinällään ole mitään tärkeitä valintakriteereitä vaan ne kriteerit ovat aikalailla muualla.

Ja kun kuitenkin joku tulee saivartelemaan niin ne kriteerit eivät ainakaan mun kohdalla ole mitenkään myöskään tietynlaiseen ulkonäköön liittyviä.

Vierailija
82/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko sillä loppujen lopuksi hirveästi mitään väliä?

No on mulle ainakin. Esim en voisi seurustella teurastamolla työskentelevön miehen kanssa oltuani kasvissyöjä suurimman osan elämästäni.

Aloitukseen vastaisin että mulla moni kysyi töistä ja opiskeluista ollessani kesällä Tinderissä. Kysyin toki myös takaisin :D

N23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se asia ei kiinnosta miehiä niin kauan kun naisen ammatti ei ole jollakin tapaa väärä tai ahdistava. Ällistyttävän usein se alkaa kiinnostaa ja kaihertaa siinä vaiheessa kun tekee jotain vähänkin teknisempää ja vieläpä miesvaltaisella alalla, hui. Omalla kohdallani it-asiantuntijana toimiminen on ollut jo tarpeeksi ärsyttävää ja puhe on kääntynyt usein jopa tietokoneen komponentteihin ja ties mihin ihan ihmeelliseen "testailuun" että minkäs sortin it-wannabe sitä tässä nyt oikein ollaankaan, varmaan kuitenkin joku assari tai sihteeri it-firmassa, eikä mikään oikea osaaja kuitenkaan. 

Hahaa! Tunnistan tämän! Olen teknisellä alalla toimivan firman toimitusjohtaja ja jään varmaankin tämän syyn takia ikuisesti sinkuksi. Ammattini tuntuu olevan  deittimiehille punainen vaate :D Joko siihen ei kommentoida mitään, ja sivuutetaan kuin ei olisi kuullut mitä vastasin kysymykseen, tai sitten alkaa testailu, jolla pyritään osoittamaan, etten tiedä alasta niin paljon kuin kuvittelen tai ainakin vähemmän kuin mies. 

Mulle on ainakin ehdottomasti plussaa, mikäli naisystäväni tietää jostain asiasta enemmän kuin minä, tai osaa jotain, mitä tahansa paremmin kuin minä. Arvostan sellaista.

Vierailija
84/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Miehille raha ja työn status ei oo nii tärkeetä. Luonne, arvomaailma ja ulkonäkö menee heittäen ohi. :) Sit se, et kuinka hyvin sopii yhtee ja harrastukset.

Joo. Näin on. Siksipä miehet kiipivät pörssiyhtiöiden johtoon, ostavat avoautoja ja rolexeja ym.

Ai niin. Naisen työ. Sillähän ei ole väliä kun nainen jää joka tapauksessa kotiin sitten lapsia hoitamaan.

Tässäkään ei taida miehet olla yhtenäinen joukkio. Osa on kunnianhimoisia ja materialisitisia. Osa keskittyy muuhun, osin valinnast ja osa pakosta,

Vierailija
85/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Miehille raha ja työn status ei oo nii tärkeetä. Luonne, arvomaailma ja ulkonäkö menee heittäen ohi. :) Sit se, et kuinka hyvin sopii yhtee ja harrastukset.

Joo. Näin on. Siksipä miehet kiipivät pörssiyhtiöiden johtoon, ostavat avoautoja ja rolexeja ym.

Ai niin. Naisen työ. Sillähän ei ole väliä kun nainen jää joka tapauksessa kotiin sitten lapsia hoitamaan.

Tässäkään ei taida miehet olla yhtenäinen joukkio. Osa on kunnianhimoisia ja materialisitisia. Osa keskittyy muuhun, osin valinnast ja osa pakosta,

No missäpä olisi? Ketjun idea kuitenkin oli vertailla sukupuolia. Ja minä en usko että miehet sattumanvaraisesti sinkoutuvat sinne johtoasemiin eikä sijoitussalkku täyty itsestään. Miehet haluavat noita asioita ja tavoittelevat niitä paljon naisia kärkkäämmin.

Vierailija
86/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he tuntevat alemmuutta ja korostavat omaa tekemistään ja tuloja, sanovat että naisen työpaikalla ammatilla ja palkalla ei ole väliä vaikka niillä nimenomaan on. Eli mies ei kestä että naisella on hyvä koulutus, työpaikka ja palkka. Samat kyllä sitten kuitenkin nimenomaan valittavat kun naisen palkka on pieni. Toki outoa kun naisen palkka kuitenkin riittåä maksamaan puolet kaikesta yhteisestä ja yksin yhteisten lasten kulut.

Vierailija
87/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M25 kirjoitti:

Olet siis valmis tinkimään omista harrastuksistasi, jos vaimollasi on kolmivuorotyö ja teillä on lapsia? Jätät menemättä treeneihin, koska vaimosi on iltavuorossa ja sun pitää hoitaa lapset?  Vai onko sulla joku sellainen henkilö, joka voi aina tulla lapsenvahdiksi, kun sun pitäisi päästä harrastuksiisi ja vaimollasi on työvuoro? 

Vierailija
88/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne etsii kertapanoa, siksi ei kiinnosta.

Vaimoksi aiotun ammatilla on paljonkin väliä, näin on mun kokemus.

Vierailija
89/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska miehet eivät ole naisten rahojen perässä. Tämä on taas naisille täysin selviö, että miehen varakkuus ja status on kaikki kaikessa 

Kertoohan ammatti paljon ihan muusta kuin rahoista. Itse valitsin sellaisen koulutuksen, josta saa itseäni kiinnostavan ammatin ja suuri osa identiteettiäni ja kiinnostuksen kohteitani liittyy tähän. 

En edes tiedä monen ammatin palkkatasoa, mutta ammatista kuitenkin voi kuulla mistä joku on kiinnostunut, ellei kyseessä ole joku "kunhan saa palkkaa" -työ. Kyllähän yleensä vaikka autoalalle hakeutuu ne, jotka on kiinnostuneita autoista eikä joku jota ei vain voisi vähempää kiinnostaa, mutta meni kuitenkin jostain syystä.

Vierailija
90/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt miten tämä asia on. Alussa mies haluaa katsoa minkälainen mahd. kumppaniehdokas on luonteeltaan, älyltään ja tuleeko muuten juttuun hänen kanssaan. Mies ei heti kättelyssä tai etukäteen lähde kuvittelemaan mitään mahdollisia tulevaisuuden skenaarioita, tyyliin "mites jos meidän työajat ei sovikaan yhteen" tai " mites sitten kun lapsia hankitaan..." Tällaiset asiat eivät ole oleellisia kun vasta ollaan tutustumassa.

Kyllä miestä tietysti kiinnostaa naisen ammatti ja työ, mutta sitä aletaan kyselemään siinä vaiheessa kun on jo huomattu, että naisen kanssa näyttäisi synkkaavan. Yleensä nainen on kyllä jo tässä vaiheessa ottanut asian puheeksi ihan omaehtoisesti.

Vierailija
91/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei varmaan sitten saa kysyä töitä tai alaa kun heti tulkitaan se joksikin statuksen metsästykseksi. Olen vaan ajatellut, että on ihan kohteliastakin kiinnostua siitä mitä ihminen on valinnut tehdä suuren osan päivästään ja turha väittää, ettei työstä muka voi selvitä ihmisestä mitään. Suurin osa tuntemistani ihmisistä on valinnut alansa nimenomaan kiinnostuksensa ja jopa intohimon perusteella.

Varmaan parempi että muut sitten hoitaa kaiken kysymisen niin ei tule vääristä kysymyksistä paha mieli. Tosin sitten varmaan valitetaan kun toi ei mitään kysele, ei sitä kiinnosta.

Vierailija
92/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon nyt miten tämä asia on. Alussa mies haluaa katsoa minkälainen mahd. kumppaniehdokas on luonteeltaan, älyltään ja tuleeko muuten juttuun hänen kanssaan. Mies ei heti kättelyssä tai etukäteen lähde kuvittelemaan mitään mahdollisia tulevaisuuden skenaarioita, tyyliin "mites jos meidän työajat ei sovikaan yhteen" tai " mites sitten kun lapsia hankitaan..." Tällaiset asiat eivät ole oleellisia kun vasta ollaan tutustumassa.

Kyllä miestä tietysti kiinnostaa naisen ammatti ja työ, mutta sitä aletaan kyselemään siinä vaiheessa kun on jo huomattu, että naisen kanssa näyttäisi synkkaavan. Yleensä nainen on kyllä jo tässä vaiheessa ottanut asian puheeksi ihan omaehtoisesti.

Kiinnostaa mutta ei kiinnosta ottaa puheeksi eli ei sitten kuitenkaan kiinnosta.

Vierailija
93/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko sillä loppujen lopuksi hirveästi mitään väliä?

Onhan sillä nyt paljon väliä, missä asuu tai mitkä ovat työajat. Erittäin olennaista. Mutta itse oletan, että tuollaiset miehet eivät etsi parisuhdetta tai eivät ymmärrä, mitä parisuhde tarkoittaa. Työ rajoittaa tai mahdollistaa ja työllä ostetaan asunnot, valitaan asuinpaikka ja mietitään harrastusajat.

Paitsi että ei ketään naista kiinnosta miehen työajat vaan se ammatillinen status ja raha..

Just näin. Aattele vaikka lentäjiä? Ovat jatkuvasti työreissussa eikä todellakaan mitään säännöllistä työaikaa, mutta silti kelpaa. 

Lentäjillä on ennätyspitkät vapaat ja tavallista työläistä helpompi hoitaa lapsia. Ota selvää, mitä puhut.

Vierailija
94/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei varmaan sitten saa kysyä töitä tai alaa kun heti tulkitaan se joksikin statuksen metsästykseksi. Olen vaan ajatellut, että on ihan kohteliastakin kiinnostua siitä mitä ihminen on valinnut tehdä suuren osan päivästään ja turha väittää, ettei työstä muka voi selvitä ihmisestä mitään. Suurin osa tuntemistani ihmisistä on valinnut alansa nimenomaan kiinnostuksensa ja jopa intohimon perusteella.

Varmaan parempi että muut sitten hoitaa kaiken kysymisen niin ei tule vääristä kysymyksistä paha mieli. Tosin sitten varmaan valitetaan kun toi ei mitään kysele, ei sitä kiinnosta.

Niille, joille työ on intohimo, puhuvat siitä varmasti heti ja olettavat toisenkin osapuolen suhtautuvan työhönsä innolla. Ihminen, jolle työstä puhuminen on tabu, on kompleksinen jo sinänsä ja jos mies ei kiinnostuisi ammatistani niin vaihtoon menisi. Olisi todella loukkaavaa, että ei kiinnostuta ensin ihmisestä, vaan heti haluttaisiin seksiä ym. tai että kuviteltaisiin, ettei naisen työ ole tärkeä.

Vierailija
95/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähän vaikutat ihan hölmöltä. Kyllähän realiteetit pitää selvittää ensimmäiseksi. Mutta haet vain seksiseuraa niin ymmärtäähän tuon asenteen, ettei etsitäkään pitkää parisuhdetta. Naiset vaan näkevät lävitsesi. Joko olet in tai olet out ja tuolla käytökselläsi et saa parisuhdetta.

Vierailija
96/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen ja kaikki muut ammatit minulle käy, jos tapaan miehen, mutta yksi ei, vaikka mies olisi miten komea tahansa.

Vierailija
97/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne haluaa tsekata ensin että onko kemiaa ennen kuin selviää mikä naisen ammatti on. Jos ne vaikka haluaa rakastua sinuun ensin, ja sitten vasta paljastuu että olet poliisinainen. Tai verotarkastaja. Tai oikeuslääkäri. Tai assanvessankassa. Tai pääministerin erikoisavustaja.

Niin, ne on sillen romattisia? Tai sitten ne haluaa vain päästä pöksyihin, mutta jos olet arvokkaammssa ammatissa kuin hän, niin niin ei sitten ehkä onnistu.

Vierailija
98/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonne, ulkonäkö ja kemoiden yhteensopivuus ovat tärkeämpiä suhteen kannalta, kuin duunipaikka, status ja rahat.

Kai kuitenkin jäät kotiin hoitamaan lapsia, kun ammatilla ei ollut sinulle miehenä merkitystä? Vai oletatko automaattisesti, että nainen jää? Eikä haittaa, että vaimo ostaa itselleen ferrarin ja sinä ajat skodalla?

Vierailija
99/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etsivät vapaa-ajan seuraa, ette varmaan koosta exceleitä yhdessä. Jotkut voivat tehdä sitäkin.

Elämänkumppania etsiessä molempien ammattien ja elämien pitäisi olla kiinnostavia ja arvostettavia molemmille.

Vierailija
100/111 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa mutta ei kiinnosta ottaa puheeksi eli ei sitten kuitenkaan kiinnosta.

Et sitten ymmärtänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän