Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (96)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kieltää olevansa mustasukkainen. Hän vain haluaa, että minä puhun hänelle totta. Kaikki riitamme siis lähtevät liikkeelle siitä, että hän muistelee jotain aiempaa sanomistani (esim. olen kertonut tapailleeni muutamaa eri miestä sinkkuillessani). Sitten hän keksii kysyä sitä, että miksen kertonut meillä olleen seksiä! Nythän siis olinkin valehdellut kun olin jättänyt sanomatta sen, että tapailusuhteessani oli toisinaan seksiä.

Miehen mielestä hän ei siis ole mustasukkainen mutta minä olen sairas valehtelija.

Oletko sinä miehen ensimmäinen seksikumppani?

En todellakaan.

Onko hän ihan suomalainen? Menee jo kyllä niin sairaaksi koko touhu, että epäilen tämän tarinan todellisuutta. Eli miehellä on ollut ennen sinua seksiä muiden naisten kanssa, mutta ei hyväksy sitä, että sinullakin on ollut? Oikeasti!? Mikä kynnysmatto oikein olet?

Kyllä kuule ihan kantasuomalaisetkin miehet tällaisen käytöksen osaavat.

• ylös 34
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olet hukannut pahasti itsesi. Mies kontrolloi ja manipuloi sinua nyt ihan tahtonsa mukaan. Tuo kylmäkuuma-kohtelu on sitä varten, että pysyt suhteessa. Hän ei oikeasti rakasta sinua. Meitä saman kokeneita on paljon, siksi aihe herättää voimakkaita tunteita. Hanki tietoa väkivaltaisista parisuhteista. Voisitko mennä terapiaan? Mies ei hallitse aggressiivisia impulsseja, joita nainen hänessä herättää. Siksi tuossa suhteessa on riski, että sinulle tulee käymään todella huonosti. Käytös tulee vaan pahenemaan.

• ylös 36
  • alas 0
Vierailija

Entisistä kumppaneista ei ole mitään tarvetta keskustella nykyisen kanssa. Mustasukkaisuus on sairaus, joka johtuu yleensä siitä, että epäilijää on petetty tai hänellä on itsellään tosi löyhä moraali ts. pettäisi itse jos voisi.

Lähde, et näe selvästikään itse enää tilannetta.

• ylös 28
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
...

Miehen mielestä hän ei siis ole mustasukkainen mutta minä olen sairas valehtelija.

Jos nyt leikitään, että tämä tarina on totta, niin luepa tuo sinun lause oikein ajatuksella. Ja sitten mietit tunnin verran, että miksi mies sanoo noin. Ja sitten mietit toisen tunnin, että minkä helkutin takiat et ole lähtenyt menemään jo ajat sitten. 

Ja jos jostain kumman syystä kaiken pohdinnan jälkeen olet sitä mieltä, että suhdetta on hyvä jatkaa, niin sen jälkeen on turha vinkua enää mistään.

• ylös 19
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö pitää täältä kysellä...voi vtu!
Nyt loppui sanat.

Niimutku se on muuten niin ihana ja hyvä mies. Ei saakeli. Ap tiedostaa vielä ongelman, joten se tekee hänestä vielä yksinkertaisemman. Tai sitten tämä on provo.

En ole ikinä oikein ymmärtänyt, miksi lähisuhdeväkivaltaa kokekeet uhrit eivät lähde suhteesta. Yllättävän yleistä alistua tilanteeseen ja jäädä suhteeseen. Onko tuossa lähtemisessä jotain häpeämistä vai onko uhrin itsetunto murskattu niin täydellisesti, ettei osaa erota? Takerrutaan vaan niihin hyviin hetkiin.
Ap:n olisi pitänyt mennä lääkäriin ja tehdä rikosilmoitus. Samalla reissulla osoitteeksi turvakoti.

Lukisit aiheesta enemmän, niin ei tarvitsisi ihmetellä.

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Lisään vielä, että miehen käytös ei ole sinun vikasi! Se on hänen ongelma, jonka vain voi mies itse selvittää. Sinun kertomiset ja miesten estoon laittamiset eivät tule ikinä miehelle riittämään, saati ratkaisemaan ongelmaa. Et voi valitettavasti tehdä mitään muuta kuin pelastaa itsesi. Voimia!

• ylös 27
  • alas 0
Vierailija

Totuushan on että mies itse pettää. Näin oli yhdellä tuttavallanikin ja mies samanlainen syyttelijä.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kieltää olevansa mustasukkainen. Hän vain haluaa, että minä puhun hänelle totta. Kaikki riitamme siis lähtevät liikkeelle siitä, että hän muistelee jotain aiempaa sanomistani (esim. olen kertonut tapailleeni muutamaa eri miestä sinkkuillessani). Sitten hän keksii kysyä sitä, että miksen kertonut meillä olleen seksiä! Nythän siis olinkin valehdellut kun olin jättänyt sanomatta sen, että tapailusuhteessani oli toisinaan seksiä.

En todellakaan.

Onko hän ihan suomalainen? Menee jo kyllä niin sairaaksi koko touhu, että epäilen tämän tarinan todellisuutta. Eli miehellä on ollut ennen sinua seksiä muiden naisten kanssa, mutta ei hyväksy sitä, että sinullakin on ollut? Oikeasti!? Mikä kynnysmatto oikein olet?

Kyllä kuule ihan kantasuomalaisetkin miehet tällaisen käytöksen osaavat.

Niin osaavat! Olen myös tällaista käytöstä nähnyt naisillakin. Itse ollaan menty ja tultu miten sattuu, mutta sen kumppanin kohdalla ei voi sietää ajatusta, että sillä "omaisuudella" olisi ollut jotain muitakin joskus. Surkea itsetunto ja narsismi.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En todellakaan.

Voi kuule. Kyllä löytyy ihan suomalaisista miehistä tuollaisia. Ja on myös vastaavalla tavalla käyttäytyviä naisia. Minulla oli lyhyt suhde naiseen, joka tenttasi jatkuvasti menemisistäni ja millaisia naisia työpaikallani on jne. 

• ylös 30
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö pitää täältä kysellä...voi vtu!
Nyt loppui sanat.

Niimutku se on muuten niin ihana ja hyvä mies. Ei saakeli. Ap tiedostaa vielä ongelman, joten se tekee hänestä vielä yksinkertaisemman. Tai sitten tämä on provo.

En ole ikinä oikein ymmärtänyt, miksi lähisuhdeväkivaltaa kokekeet uhrit eivät lähde suhteesta. Yllättävän yleistä alistua tilanteeseen ja jäädä suhteeseen. Onko tuossa lähtemisessä jotain häpeämistä vai onko uhrin itsetunto murskattu niin täydellisesti, ettei osaa erota? Takerrutaan vaan niihin hyviin hetkiin.
Ap:n olisi pitänyt mennä lääkäriin ja tehdä rikosilmoitus. Samalla reissulla osoitteeksi turvakoti.

Itsetunto on sekä murskana, että hävettää. Lähisuhdeväkivalta tulee yleensä hiipien, ja kaikkia varoitusmerkkejä ei huomaa. Lisäksi pelko lähisuhteessa tekee ihmeellisiä asioita:siksi niihin hyviin hetkiin takertuu.

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

Mten oot voinu välttyä vuonna 2021 kuulemasta tarinoita väkivaltaisista hulluista miehistä ja siitä että tämä on ihan klassinen esimerkki miten ongelmat alkavat?

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miehellä on huono itsetunto, pelkää menettäväsi sinut, koska tiedostaa ettei naisen iskeminen miehenä ole helppoa. On myös katkera sinulle, kun saat naisena helposti miesseuraa ja seksiä.

Näin ajatteleva mies ei kuulu parisuhteeseen. Tällainen mies kuuluu hädintuskin edes normaalin sivilisaation pariin.

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

Musta on järkyttävää, miten moni mies ei usko, että tällaista ja pahempaakin tapahtuu ihan jatkuvasti. Ja ne väkivaltaiset ja mustasukkaiset miehet on aina jonkun lapsia, veljiä, ystäviä, työkavereita jne. Ja yleensä ihan suomalaisia.

Toikin, että etsitään väkisin jotain selitystä, että oletko pettänyt ja olitko miehen ensimmäinen seksikumppani. Kuvottavaa.

• ylös 30
  • alas 0
Vierailija

Luulen että tässä on menossa sairaan suhteen kosiovaihe kun toisen rajoja testataan.
Toivottavasti on vielä omat kodit että on paikka minne paeta, sitä hetkeä varten kun ymmärrät miten sairas suhde on!

Eli kosiovaiheessa ollaan vielä suht ihmisiksi mutta se tulevaisuus näyttäytyy jos ottaa vähän liikaa päihteitä.
Sisäinen kaaos pääsee silloin esiin paljastaen sen mitä piilotellaan.
Ja seuraavana päivänä ollaan niin pahoillaan...

Kurjaa ja kurjempaa on luvassa jos valitset jäädä tuollaiseen suhteeseen. Aikuinen ihminen valitsee itse helvettinsä tai sen että lähtee

Valitse oma elämäsi

• ylös 25
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En todellakaan.

Siis kuinka jollekin voi edes tulla mieleen että mies ei olisi suomalainen? Ystäväpiirissäni vastaavia tapauksia on ollut MONIA ja jokaisessa ihan kantisäijä. Perinteisesti semmoisia vähän ujoja kiltinoloisia ystävällisiä miehiä, ihan normitöissä ja normikaveriporukalla. Kotona suljettujen ovien takia hirveä uho päällä (etenkin alkoholin kanssa) ja sitten paiskotaan, huudetaan ja lyödään. Jälkeenpäin hävetään käytöstä ja surkutellaan kun se elämä on niin vaikeaa: itketään niin että sen mustelmaisen vaimon pitää lohduttaa miestä jolla on niin vaikeaa tämä elämä.

• ylös 38
  • alas 0
Vierailija

Kysy mieheltä, miksi hän on kanssasi jos ei luota sinuun ja pitää sinua kurjana ihmisenä. Eikö hänen olisi parempi olla jonkun kanssa ketä arvostaa ja johon luottaa.

Samalla sinun kannattaa myös hakeutua suhteeseen jossa saat arvostusta ja sinuun luotetaan.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Hei ap.
Olen itse ollut kahdessakin tuommoisessa suhteessa. Anna kun arvaan, alkuun mies on ollut mitä hurmaavin ja avuliain, kehunut maasta taivaaseen ja pitänyt ihan enkelinä? Niin ne saa sut nalkkiin. Mullakin oli sairaaloista mustasukkaisuutta (epäili mm tulta pummivaa vanhaa juoppoa panoksi, kuten myös kaikkia miespuolisia työ- ja koulukavereita, jopa 60v lihavaa opettajaa). Tutkivat mm puhelimen ja Facebookin. Lopulta en uskaltanut vastata puhelimeen edes veljeni soittaessa ja lopetin koulunkin, kun en vaan jaksanut vastailla miehen syytöksiin. Suhteen jälkeen ovat puhuneet ties mitä pskaa musta yhteiselle kaveripiirille.
Mua on mm kiristetty, uhattu tappaa, vedetty turpiin ja poistettu puhelimesta todisteet siitä josta valehdeltiin kirkkain silmin, petetty urakalla (sain klamydian jonka takia kärsin lapsettomuudesta) haukuttu vaikka millä nimityksillä.

Nykyään suhteiden jälkeen kärsin mm paniikkihäiriöstä, pahasta dissosiaatiosta, masennuksesta ja syömishäiriöstä enkä osaa nukkuakaan. Vaikka tiedän ettei miehet ole enää mulle vaaraksi niin pelkään nukkua kotona yksin, heräilen jokaiseen ulkoa kuuluvaan ääneen kun pelkään että mies rynnii sisään ja käy kiinni.
En ole ollenkaan yhteiskuntakelpoinen kun pelkään kaikkea. Tarvitsen rauhoittavia lähes päivittäin. Luojan kiitos, kumpikin mies löysi jonkun muun uhrin ja jätti mut rauhaan vaikka yrittivätkin välillä ottaa yhteyttä. Nykyinen mies joutuu myös kärsimään tästä.

Mulla tuhlaantui suhteisiin yhteensä kahdeksan vuotta elämästä ja niiden takia olen kssut mm koulutukseni ja ystäväpiirini, mulla ei ole ammattia , töitä tai ystäviä vaikka olen 30v, en vaan jaksanut.
Lueskele myös läheisriippuvuudesta, täälläkin on ketju siitä. Tuntuu julmalta mutta sua ei kukaan pelasta paitsi sinä itse. Tuo tulee vaan pahenemaan ja sä itse et tajua että raja on jo ylitetty, kun sä yrität joustaa ja ymmärtää miestä ja ehkä luulet, että näin siitä muuttuu taas normaali ja kultainen. Se ei onnistu. Lopeta se heti.

Kuinka pitkään sä jaksat tuhlata elämääsi ja tuhota itseäsi?

• ylös 37
  • alas 0
Vierailija

Apua kuulostaa ihan mun exältä. Hänelle oli vielä ok sekin, että hän makasi kanssani, kun olin sammunut. Kertoi tästä vielä kavereidensa kuullen. Ja mä kilttinä tyttönä ajattelin, että vika on minussa, kun olin tiedottomana. Sairasta. Onneksi muutti kauas lopullisen eron jälkeen.
Ei sun tarvi kestää tommosta ja lähde nyt heti. Hyviä päiviä sulla on tiedossa silloin enemmän kuin nyt!

• ylös 23
  • alas 0

Sivut