Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset juoksee Helsingissä henkihieverissä metroon, vaikka toinen metro tulee 4 minuutin päästä?

Vierailija
22.02.2021 |

Ei voi käsittää.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän vuoksi muutin Helsingistä pois. Ihmisten turha elämä ja ikuinen, itse valittu ja aiheutettu kiire.

Ai täällä asuvilla on turha elämä, okei Puhu vaan omasta puolestasi. Pikkasen ottaa aivoon tuollainen jatkuva yleistäminen ja haukkuminen. T. Tyytyväinen helsinkiläinen

Vierailija
82/98 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin jostain Kontulasta ei vois mennä tärkeää vaihtoyhteyttä millä vaikka työmatkalainen pääsee lähemmäs kotiaan?

Koska Kontulasta ei varsinaisesti lähde vuoroa, joka ei kulkisi muutakin kautta. Kontula ei ole mikään vaihtopaikka, sen ohi mennään ja lujaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuhkavuodet. En ehdi harrastaa liikuntaa niin paljon kuin haluaisin, joten juoksen mielelläni bussiin, metroon, spåraan ja joskus myös Suomenlinnan lauttaan.

Vierailija
84/98 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esitän tärkeää ja kiireistä ihmistä, siksi juoksen ja kiirehdin. Muuten voi mennä bisnekset kilpailijalle. Toki, voisin lähteä kotoa 4min. aiemmin, mutta sitten en voisi esittää tärkeää ja kiireistä ihmistä, jolta voi bisnekset mennä kilpailijalle.

Jos lähden kotoa 4 minuuttia aiemmin, odotan bussipysäkillä bussia 4 minuuttia pidempään ja ehdin metroasemalla tasan samaan aikaan kuin jos olisin lähtenyt tavalliseen aikaan.

Sulta on silloin unohtunut koko matka-ajan suunnittelu. Ihmiset tekee sen virheen, että ne suunnittelee vain sen yhden pätkän, jolloin liikkumavara on minuuteista kiinni.
En ole koskaan joutunut juoksemaan, kun tajuan, että jos mulla on viimeinen vaihto tiukka ja myöhästyminen aiheuttaa 20 min. odotuksen. Lähden alusta alkaen edellisellä, jolloin väliin jää aikaa myöhästyä.

Onkin ensimmäinen kerta, kun joku vastaa yli vuosi sitten tekemään postaukseen. Tai ainakin ensimmäinen, jonka itse huomaan.
Olen se sama kirjoittaja, joka postasi elävän elämän esimerkin yhtä viestiä ennen kuin tuon lainaamasi.
Eli minulla siis ihan oikeasti oli ennen korona-aikoja myöhään illalla kuljettu vakioreitti, bussi - metro - bussi, missä metrosta myöhästyminen aiheutti melkein 20 minuutin ylimääräisen odotuksen ja aiemmalla bussilla lähteminen aiheutti 15 minuutin ylimääräisen odotuksen.
En nyt näe hirveän järkeväksi odottaa joka kerta 15 ylimääräistä minuuttia, kun sen voi välttää kävelemällä reippaasti ja kävelemällä metron liukuportaissa.
Mutta jos sinä haluat suunnitella aikasi niin, että odotat joka kerta bussia ylimääräisen 15 minuutin ajan, niin suunnittele. Ei se minulta ole pois.

Kyllä, 15 min. ei ole aika eikä mikään. Sen vuoksi ole mitään järkeä kävellä liukuportaissa, puhista niissä seisoville ja kiiruhtaa. Ihmiset aiheuttaa itselleen stressiä ihan täysin turhaan.

P.S. Kuka näitä nostaa? Olisin jättänyt vastaamatta, jos olisin tajunnut vanhaksi postaukseksi.

Vierailija
85/98 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän vuoksi muutin Helsingistä pois. Ihmisten turha elämä ja ikuinen, itse valittu ja aiheutettu kiire.

Ai täällä asuvilla on turha elämä, okei Puhu vaan omasta puolestasi. Pikkasen ottaa aivoon tuollainen jatkuva yleistäminen ja haukkuminen. T. Tyytyväinen helsinkiläinen

Täällä toinen tyytyväinen helsinkiläinen. Täällä kun metroja kulkee 4 minuutin välein. Maalaiset ovat outoja kummajaisia, kun niillä ei ole metroa, ne luulevat, että helsinkiläisillä on kurjaa.

Vierailija
86/98 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esitän tärkeää ja kiireistä ihmistä, siksi juoksen ja kiirehdin. Muuten voi mennä bisnekset kilpailijalle. Toki, voisin lähteä kotoa 4min. aiemmin, mutta sitten en voisi esittää tärkeää ja kiireistä ihmistä, jolta voi bisnekset mennä kilpailijalle.

Jos lähden kotoa 4 minuuttia aiemmin, odotan bussipysäkillä bussia 4 minuuttia pidempään ja ehdin metroasemalla tasan samaan aikaan kuin jos olisin lähtenyt tavalliseen aikaan.

Sulta on silloin unohtunut koko matka-ajan suunnittelu. Ihmiset tekee sen virheen, että ne suunnittelee vain sen yhden pätkän, jolloin liikkumavara on minuuteista kiinni.
En ole koskaan joutunut juoksemaan, kun tajuan, että jos mulla on viimeinen vaihto tiukka ja myöhästyminen aiheuttaa 20 min. odotuksen. Lähden alusta alkaen edellisellä, jolloin väliin jää aikaa myöhästyä.

Onkin ensimmäinen kerta, kun joku vastaa yli vuosi sitten tekemään postaukseen. Tai ainakin ensimmäinen, jonka itse huomaan.
Olen se sama kirjoittaja, joka postasi elävän elämän esimerkin yhtä viestiä ennen kuin tuon lainaamasi.
Eli minulla siis ihan oikeasti oli ennen korona-aikoja myöhään illalla kuljettu vakioreitti, bussi - metro - bussi, missä metrosta myöhästyminen aiheutti melkein 20 minuutin ylimääräisen odotuksen ja aiemmalla bussilla lähteminen aiheutti 15 minuutin ylimääräisen odotuksen.
En nyt näe hirveän järkeväksi odottaa joka kerta 15 ylimääräistä minuuttia, kun sen voi välttää kävelemällä reippaasti ja kävelemällä metron liukuportaissa.
Mutta jos sinä haluat suunnitella aikasi niin, että odotat joka kerta bussia ylimääräisen 15 minuutin ajan, niin suunnittele. Ei se minulta ole pois.

Kyllä, 15 min. ei ole aika eikä mikään. Sen vuoksi ole mitään järkeä kävellä liukuportaissa, puhista niissä seisoville ja kiiruhtaa. Ihmiset aiheuttaa itselleen stressiä ihan täysin turhaan.
P.S. Kuka näitä nostaa? Olisin jättänyt vastaamatta, jos olisin tajunnut vanhaksi postaukseksi.

Ihmiset ovat erilaisia. Minä en saa stressiä liukuportaissa kävelemisestä enkä puhise niillä seisoville. Tuossa elävän elämän esimerkkitapauksessa liukuportaat olivat yleensä täysin tyhjät siihen aikaan.

Metroon ehtiminen ei stressaa minua. Pari kertaa kävi niin, että bussi oli myöhässä enkä ehtinyt metroon. Silloin odotin seuraavaa ja odotin vaihtoyhteyttä ja olin perillä 20 min myöhemmin kuin yleensä. Ei siitä stressiä tullut, mutta turhaa tylsää odottelua.

Sinä ilmeisesti saat stressiä myöhästymisen pelosta ja se rasittaa enemmän kuin odottelu. Joten käytän mieluummin aikasi odottamiseen. Jatka vain niin tomimista, mutta siinä ei ole kyse mistään matka-ajan suunnittelutaidoista, vaan stressinvähentämisestä. Ihmisen, jonka ei tarvitse vähentää stressiä voi suunnitella matka-aikansa muilla perusteilla.

Vierailija
87/98 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että sillä neljän minuutin päästä lähtevällä metrolla ei ehdi jatkoyhteyteen eli bussiin tai raitiovaunuun. Esim. seuraavaa bussia voi joutua odottamaan 15-20 min. ja a) se on tylsää b) voit myöhästyä töistä.

Mutta provohan tämä oli, kyllä kaikki pk-seutulaiset ymmärtävät tämän.

Kantakaupungissa asuvat junantuomat eivät ymmärrä ja tukkivat sitä vasenta puolta, koska kun heillä ei ole kiire, ei muillakaan voi olla. Ja näitä on paljon.

Onko? Olen asunut pääkaupunkiseudulla yli 13 vuotta ja sanoisin, että useimpina metromatkoina, niitä on kertynyt satoja, en ole nähnyt ainoatakaan vasemmalla puolella seisoskelijaa.

Vierailija
88/98 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrossa on tullut harrastettua sitäkin, että kun on juoksemalla ehtinyt metron väärään päähän, niin olen sitten metron sisällä kävellyt vaunun toiseen päähän ja asemalla vaihtanut vaunusta toiseen pienellä spurtilla ja taas jatkanut kävelyä vaunun sisällä, kunnes olen sopivassa kohtaa jatkoyhteyttä ajatellen. Tämä oli silloin lyhyempien vaunujen aikana. Nykyisin taittaa riittää aika pitkälle se vaunun sisällä käveleminen, kun vaunut ovat pitkiä. 

Vierailija
89/98 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväsaikaan ihan Kalliossa ratikan vuoroväri voi olla 12min. Kyllä olen silloin vähän juossut, että ehdin jos kävikin niin että ratikka näkyy ja olen vasta lähellä pysäkkiä. Joskus se ovesta ulos lähteminen vaan venyy, joskus ratikat on pari min etuajassa. Ja sit on ne jatkoyhteydet tietysti. Tosi usein pitää olla 2 eri kulkuvälinettä kun menee kauemmas, esim töihin jossa on oltava tiettyyn aikaan. Ja kun herätys on ennen kuutta aamulla, ei viitsi ottaa varman päälle ja mennä jollain aiemmalla vuorolla kun ehtisi juoksemalla myöhempäänkin. 

Vierailija
90/98 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia. Minä en saa stressiä liukuportaissa kävelemisestä enkä puhise niillä seisoville. Tuossa elävän elämän esimerkkitapauksessa liukuportaat olivat yleensä täysin tyhjät siihen aikaan.
Metroon ehtiminen ei stressaa minua. Pari kertaa kävi niin, että bussi oli myöhässä enkä ehtinyt metroon. Silloin odotin seuraavaa ja odotin vaihtoyhteyttä ja olin perillä 20 min myöhemmin kuin yleensä. Ei siitä stressiä tullut, mutta turhaa tylsää odottelua.
Sinä ilmeisesti saat stressiä myöhästymisen pelosta ja se rasittaa enemmän kuin odottelu. Joten käytän mieluummin aikasi odottamiseen. Jatka vain niin tomimista, mutta siinä ei ole kyse mistään matka-ajan suunnittelutaidoista, vaan stressinvähentämisestä. Ihmisen, jonka ei tarvitse vähentää stressiä voi suunnitella matka-aikansa muilla perusteilla.

Ei minuakaan stressaa vapaa-ajalla odottelu, mutta töihin mennessä on ainakin itsellä tosi tarkkaa että siellä on ajoissa paikalla. Ei ole mitään liukuvia työaikoja vaan ns.kellokortit, pitää päästää edellinen ulos vuorosta. Ja kun ei aamuvarhaisella kulje niin tiheään ne yhteydet jatkoyhteyksineen jonnekin Vantaan perukoille. 

91/98 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on mainittu?
Älkää seiskö metron ovien edessä vaan päästäkää metrossa olevat pois, kyllä sinne metrojunaan ehtii, vaikka seisoisi kahden metrin päässä.

Vierailija
92/98 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 15 min per päivä lisää työmatkoihin tekee vuositasolla aika ison loven vapaa-aikaan. On ihan eri asia odottaa se jollain satunnaisella tai lomamatkalla. Työmatka on eri asia. Kyllä muutaman juoksuaskeleen voi hyvin ottaa ajan säästämiseksi.

Vierailija
93/98 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehdin muutamalla juoksuaskeleella siihen metroon, niin miksi en yrittäisi? Ei se aiheuta minulle stressiä.

Vierailija
94/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä pelottaa, että maailmanloppu tulee ja pitää ehtiä suorittaa mahd. paljon ennen sitä.

Hittoako sinä aina haukut niitä, jotka asuvat Helsingissä! Kateellinen kun itselläsi ei ole hyvää ammattia eikä asuntoa täällä, kun ei ole varaa? Kyllä ne vainoharhaiset maailmanlopun pelkääjät ovat siellä kotikylässäsi, ne kouluttamattomat peräkammarinasujat jotka teatteria tai museota koskaan eivät sisäpuolelta ole nähneet, ulkomaista puhumattakaan. Siis sivistymättömät.

Vierailija
95/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olisi hyvä kysyä itseltään että mihin tässä on kiire? Ihmiset kireänä viipottaa menemään siellä ja täällä. Jollei kyse työhönmenosta tms. niin eikö voi vähän relata. 

Vierailija
96/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä paikkakunnalla pohjoisessa asunut koko ikäni ja bussit kulkee arkena enintään kerran tunnissa, yleensä harvemmin. Viikonloppuisin ei usein olisi mahdollista ilman omaa autoa liikkua keskustaan :D Oon tottunu pienestä lähtien siihen että joskus voi joutua odottelemaan pitkiäkin aikoja. Jos reissuun lähtee esim. Helsinkiin, bussimatka vie noin 10h. On se elämä ja arki vaan niin erilaista eri puolella Suomea.

Vierailija
97/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä pelottaa, että maailmanloppu tulee ja pitää ehtiä suorittaa mahd. paljon ennen sitä.

Hittoako sinä aina haukut niitä, jotka asuvat Helsingissä! Kateellinen kun itselläsi ei ole hyvää ammattia eikä asuntoa täällä, kun ei ole varaa? Kyllä ne vainoharhaiset maailmanlopun pelkääjät ovat siellä kotikylässäsi, ne kouluttamattomat peräkammarinasujat jotka teatteria tai museota koskaan eivät sisäpuolelta ole nähneet, ulkomaista puhumattakaan. Siis sivistymättömät.

Varaa on, mutta Helsinkiin en mistään hinnasta muuttaisi :D Miksi muuttaisin kun samalla rahalla millä saisi yksiön sieltä, saan ison omakotitalon ja hajurakoa naapureihin jostain muualta? Omalla alalla saisin vieläpä Helsingissä huonompaa palkkaa mitä monessa muussa kaupungissa/kylässä. Tiedän tämän siitä kun oman alan ihmisiä asuu siellä ja ollaan ihmetelty palkkaeroja. Matkusteltua on tullut Suomen ulkopuolellakin niin on museot ym kyllä nähtynä. Mulle sivistys tarkottaa jotain muuta kuin sitä että asun pääkaupungissa. Arvostan elämässä myös omaa rauhaa ja esim luonnonläheisyyttä. Ja maisterin paperit löytyy, tosin yliopistonkin kävin jossain muualla kuin Helsingissä :D

Vierailija
98/98 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että sillä neljän minuutin päästä lähtevällä metrolla ei ehdi jatkoyhteyteen eli bussiin tai raitiovaunuun. Esim. seuraavaa bussia voi joutua odottamaan 15-20 min. ja a) se on tylsää b) voit myöhästyä töistä.

Mutta provohan tämä oli, kyllä kaikki pk-seutulaiset ymmärtävät tämän.

Kantakaupungissa asuvat junantuomat eivät ymmärrä ja tukkivat sitä vasenta puolta, koska kun heillä ei ole kiire, ei muillakaan voi olla. Ja näitä on paljon.

Älä seiso vasemmalla puolella, helsinkiläiset ovat mykkiä, eivät osaa pyytää väistymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän