Miksi ihmiset juoksee Helsingissä henkihieverissä metroon, vaikka toinen metro tulee 4 minuutin päästä?
Kommentit (98)
paljasjalkainen sadilainen kirjoitti:
mikä siinä on, ettei voi lähteä minuuttia paria aiemmin, että ehtisi kävelemälläkin siihen metroon, millä ehtii jopa jatkoyhteyksiinkin...
t. paljasjalkainen sadilainen
Metrokin saattaa olla jatkoyhteys... Jotkut kulkevat yhteen suuntaan jopa kolmella eri liikennevälineellä.
Iltaisin metron vuoroväli voi olla 15 minuuttia. Kannattaa siis juosta.
Vierailija kirjoitti:
Nigat laiturilla.
Pakenevat roistoja ja sehän nyt kertoo yleensä hesalaisista, ihme porukkaa.
Sinne minne itse menen ei metroja kulje 4 min välein.
Mulle on käynyt pari kertaa niin, että kun en ole pitänyt mitään kiirettä vaan olen ajatellut, että seuraavallakin metrolla ehtii, niin sitä ei ole tullutkaan sitten vaikka puoleen tuntiin, kun on tullut jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Sopulien kivikylä, elämä on siellä tuollaista. Ja melkoinen virusämpäri myös, taudit leviää iloisesti.
Olipa rakentava kommentti. Ei kukaan pakota sua menemään Helsinkiin, voisit lopettaa tommosen sodanlietsonnan. Kohta pääkaupunkiseutulaiset kuvittelee, että me kaikki Kehä III ulkopuolella ollaan yhtä typeriä kuin sinä.
Koska se jatkuva kiire nyt vaan kuuluu olennaisena osana urbaaniin citykulttuuriin.
Kiire, kiire, kiire ja siinä se "tärkeä" elämä sitten kohta olikin.
Kuolinvuoteella kukaan ei sano, että voi hitto kun tuli tehtyä noita töitä ja kiirehdittyä
aivan liian vähän.
Meille menee jatkobussi 20 minuutin välein. Se on suurin syy.
En nyt juokse, mutta liikun ripeästi portaissa ja kadulla. Joka tykkää seistä minuuttitolkulla joka päivä liukuportaissa, tehköön sen.
Itse mielelläni askellan, niin pysyy kuntokin parempana ja pakarat pyöreinä.
Pakko juosta Helsingin metroon, kun muissa kaupungeissa ei ole metroa .
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt pari kertaa niin, että kun en ole pitänyt mitään kiirettä vaan olen ajatellut, että seuraavallakin metrolla ehtii, niin sitä ei ole tullutkaan sitten vaikka puoleen tuntiin, kun on tullut jotain vikaa.
Mitäs jos juokset turhaan just siihen junaan johon tulee vika? Olet sitten hiessä huohottavana siellä sardiinipurkissa muiden kanssa sen sijaan että hengittelisit raikasta ulkoilmaa pullityhjällä laiturilla.
Niin ne juoksee myös täällä suuressa maailmassa. Oman metrolinjani aamuvuorot tulevat 55 sekunnin välein ja silti joka metroon juoksee pää kolmantena jalkana useampi ihminen, jotka sitten jäävät melkein ovien väliin ja ovet joutuvat avautumaan ja lähtö viivästyy sen muutaman sekunnin. Joka ikinen aamu. Ja laiturilla lukee isolla parin metrin välein, seuraava juna 0:55. Ei voi ymmärtää.
No onhan niillä kaupunkilaisilla aina niiin kiire, tukkaputkella viipotetaan joka paikkaan.
Kun on oma auto, ei tarvitse juosta. En voisi kuvitellakaan tilannetta, jossa pitäisi kieli vyön alla juosta metroon ja ehtiä vielä jollekin jatkoyhteydelle 😂
Olen asunut Helsingissä oli 30 vuotta ja edelleen jaksaa huvittaa "seuraavaa bussia voi joutua odottamaan jopa puoli tuntia"
Synnyinkunnassani Kainuussa meni yksi bussi aamulla kirkonkylälle ja iltapäivällä tuli yksi takaisin päin. Jos siitä myöhästyi, seuraava tuli seuraavana päivänä. Paitsi jos oli perjantai, seuraava tuli maanantaina.
Minulla ei ole tietoa aikatauluista enkä juokse liikennevälineisiin. Sieltä tulee aina seuraava. Ennemmin tai myöhemmin.
Kauheeta....pitäs odottaa puoli tuntia. Olisihan se järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Se neljä minuuttia voi aiheuttaa sen, että ei ehdi bussiin, joka menee puolen tunnin tai tunnin välein, esim. Jotkut Kirkkonummen bussit.
Kai itsekin juoksisit..?
Kannattaisiko silloin tulla ajoissa paikalle?
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta....pitäs odottaa puoli tuntia. Olisihan se järkyttävää.
Puoli tuntia on pitkä aika, jos on sen verran myöhässä koulusta tai töistä.
Narkkien vuoksi en enää uskalla käyttää metroa.